راهنما و نکات دریافت وام مهربانی بانک ملی

وام مهربانی بانک ملی ایران

وام مهربانی بانک ملی نام تسهیلاتی است که مشتریان این بانک می توانند برای بهبود شرایط اقتصادی خود از آن استفاده کنند. این تسهیلات که قبلاً با نام نهال ملی شناخته می شد، قرض الحسنه است و برای دریافت آن باید ابتدا در شعب بانک ملی نسبت به افتتاح حساب خود اقدام کنید. این وام تنها 2 تا 4 درصد سود دارد و مبلغ آن می تواند تا 300 میلیون باشد. در این مقاله به شما می‌گوییم که وام مهربانی چیست و برای دریافت آن باید چه شرایطی داشته باشید.

درباره وام مهربانی بانک مالی چه می دانید؟

وام مهربانی بانک مالی یک وام قرض الحسنه است. همانطور که می دانید مهم ترین اصل برای دریافت اینگونه وام ها سپرده گذاری در بانک یا موسسه مالی است. این وام ها معمولاً به دلیل داشتن کارمزد پایین به شدت مورد استقبال قرار می گیرند. طبیعتاً متقاضیان دریافت این تسهیلات باید شرایط اعلام شده را دارا باشند. برای دریافت این تسهیلات نیاز به ضامن معتبر دارید. در مقاله معرفی بهترین بانک ها برای دریافت وام آنلاین می توانید با تسهیلاتی که نیاز به ضامن ندارند نیز آشنا شوید.

وام مهربانی بر چه اساسی به متقاضیان تعلق می گیرد؟

در طرح مهربانی بانک ملی، سقف وام 300 میلیون تومان تعیین شده است. البته همه افراد نمی توانند این مبلغ را درخواست کنند. در گام اول باید برای مدتی در حساب بانک ملی خود سپرده گذاری انجام دهید. حداقل زمان سپرده گذاری برای درخواست وام نیز 1 ماه اعلام شده و حداکثر آن هم 12 ماه است. پس از آن، بر اساس میزان گردش حساب به افراد مختلف امتیازاتی تعلق می گیرد که میزان وام هر فرد وابسته به این امتیاز خواهد بود. همچنین، امکان انتقال امتیاز بین افراد یک خانواده نیز وجود دارد. با انتقال امتیاز یک فرد می تواند حتی بیشتر از سقف اعلام شده وام بگیرد.

برای مطالعه بیشتر: همه چیز درباره وام مسکن زوجین

شرایط لازم برای دریافت وام

شرایط دریافت وام مهربانی 300 میلیونی بانک ملی به گونه ای است که همه مشتریان این بانک بتوانند به سادگی از این تسهیلات استفاده کنند. همانطور که گفتیم، سپرده گذاری بین 1 تا 12 ماه اولین شرط برای بهره مندی از وام مهربانی بانک ملی است. در ادامه، سایر شرایط ذکر شده را با هم بررسی می کنیم.

1 . معرفی یک ضامن معتبر با ارائه فیش حقوقی

2. عدم سابقه بدهی به بانک یا چک برگشتی

3. افزایش مبلغ وام متناسب با افزایش مبلغ و زمان سپرده گذاری

4. بر اساس کارکرد روزانه حساب خود می توانید امتیاز دریافت کنید و شرایط بهتری برای درخواست وام داشته باشید

5. اشخاص دارای حساب حقوقی می توانند امتیازات حساب خود را به کارمندانشان متتقل کنند

6. شرایط استفاده از این تسهیلات برای فرد حقیقی و حقوقی یکسان است. تنها نکته ای که باید در نظر داشت این است که شخص حقیقی تنها می تواند امتیازات خود را به اعضای درجه یک خانواده انتقال بدهد. در حالی که، شخص حقوقی امکان انتقال به کارمندان خود را نیز دارد.

مدارک مورد نیاز برای درخواست وام

در صورت داشتن شرایط اعلام شده برای دریافت وام مهربانی بانک ملی، باید مدارک الزامی را آماده کرده و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنید. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام برای افراد حقیقی و حقوقی یکسان بوده و شامل موارد زیر است.

  • کارت ملی و شناسنامه
  • مدارک شناسایی ضامن
  • فیش حقوقی ضامن
  • اطلاعات حساب قرض الحسنه بانک ملی متقاضی
  • اطلاعات مربوط به گردش حساب
  • موارد دال بر سپرده گذاری
  • فرم ثبت درخواست
  • در صورت تمایل به انتقال امتیازات، اطلاعات فرد دریافت کننده

برای مطالعه بیشتر: شرایط دریافت وام خرید خودور 1403

مبلغ وام مهربانی بانک ملی چقدر است و چگونه تعیین می شود؟

همانطور که اشاره شد، میزان وامی که می توانید در طرح مهربانی دریافت کنید، به مقدار و زمان سپرده گذاری شما بستگی دارد. برای محاسبه این میزان و کسب اطلاعات درباره تعداد و مبلغ اقساط می توانید از راهنمای موجود در سایت بانک ملی استفاده کنید.

برای انجام این کار ابتدا وارد وب سایت بانک ملی به نشانی  bmi.ir شوید و مطابق تصویر گزینه مهربانی ملی را انتخاب کنید. سپس، در صفحه مربوط به این تسهیلات، باید گزینه محاسبه وام را انتخاب کنید.

در این مرحله، همانطور که در شکل نیز مشخص شده است، در قسمت اول می توانید محاسبات وام مورد نظر را بر اساس میانگین حساب و یا مبلغ وام درخواستی خود انجام دهید. تنها کافی است یکی از این دو مورد را انتخاب کرده و عدد مورد نظر خود را وارد کنید. برای مثال، اگر می‌خواهید صد میلیون تومان وام بگیرید، روی گزینه «تسهیلات درخواستی» زده و مبلغ وام را بر حسب تومان در کادر زیر آن بنویسید.

مدت زمان بازپرداخت مد نظر خود را نیز می توانید در قسمت مشخص شده تعیین کنید. پس از آن، اطلاعات مورد نیاز شما درباره وام مهربانی بانک ملی شامل مبلغ تسهیلات (در صورت انتخاب مبلغ، میانگین سپرده مورد نیاز)، مبلغ مازاد، تعداد اقساط و مبلغ هر قسط در اختیار شما قرار می گیرد.

مراحل ثبت نام برای دریافت وام

برای ثبت درخواست تسهیلات قرض الحسنه مهربانی می توانید به شعب مختلف بانک ملی مراجعه کرده و مراحل ثبت نام خود را به صورت حضوری انجام دهید. علاوه بر این، در جهت رفاه حال مشتریان محترم، امکان ثبت درخواست به صورت آنلاین نیز وجود دارد. برای انجام این کار تنها کافی است به سامانه بام بانک ملی مراجعه کرده و یا از اپلیکیشن بام روی تلفن همراه خود استفاده کنید.

پس از وارد شدن به اپلیکیشن و ثبت نام در آن باید از گزینه افتتاح حساب استفاده کنید. از بین انواع حساب های بانک ملی باید قرض الحسنه طرح مهربانی را انتخاب کرده و نسبت به افتتاح حساب خود اقدام کنید. پس از آن با مشخص کردن شعبه مد نظر خود، حساب شما با موفقیت باز می شود. پس از حداقل یک ماه سپرده گذاری می توانید اقدام برای وام مهربانی بانک ملی تقاضا بدهید. توجه داشته باشید که ثبت نام در این اپلیکیشن و استفاده از خدمات آن مختص مشتریان بانک مالی است که سامانه پیامکی این بانک برای آن ها فعال است. برای فعال کردن این سامانه نیز می توانید به صورت حضوری به شعب بانک ملی مراجعه کنید.

3 1 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
12 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین مفید ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments