چطور از تبلیغات تلگرام پول در بیاوریم؟

درآمد تبلیفات تلگرام

بحث امکان کسب درآمد از پخش تبلیغات در کانال های تلگرامی از حدود یک ماه پیش توسط بنیان‌گذار تلگرام پاول دوروف مطرح شد. این موضوع برای مدتی مورد بحث قرار گرفت تا این که در نهایت بیانیه رسمی تلگرام در این خصوص منتشر شد. در این بیانه اعلام شده است که از این به بعد ادمین های چنل های تلگرام می توانند با پخش تبلیغات مختلف 50% درآمد حاصل را دریافت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه انتشار تبلیغات تلگرام و کسب درآمد از آن تنها کافی است تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

برای مطالعه بیشتر: روش های کسب درآمد از تلگرام

کسب درآمد از انتشار تبلیغات در تلگرام

در ابتدا بهتر است با ذکر یک مثال این قضیه را کمی برای شما روشن تر کنیم. کسب درآمد از تبلیغات تلگرام قرار است مثل تبلیغ در چنل های یوتیوب باشد. یعنی فرد تبلیغ دهنده به جای ادمین یک کانال تلگرامی مستقیماً با خود تلگرام در ارتباط است و تقاضای پخش تبلیغ کانال خودش را در وبسایت تبلیغات تلگرام ثبت می کند. خب طبیعی است که برای انجام این کار باید هزینه ای را بپردازد. حالا تبلیغ مورد نظر در هر کانالی که پخش شود، نیمی از این هزینه به ادمین کانال نمایش دهنده تبلیغ تعلق می گیرد.

لازم به ذکر است که تنها کانال های عمومی که بیشتر از 1000 عضو دارند می توانند در پخش تبلیغات فعالیت کنند. این موضوع می تواند سودآوری خوبی برای آن ها داشته باشد. مهم ترین نکته ای که درباره این روش تبلیغات باید در نظر داشته باشید این است که مسئول کانال هیچ نقشی در پخش تبلیغات نخواهد داشت. در واقع اگر شما ادمین یک کانال تلگرامی با این مشخصات هستید نمی توانید تصمیم بگیرید که چه تبلیغی در چنل شما پخش شود.

 همچنین، در حالت عادی حتی نمی توانید انتخاب کنید که اصلاً تبلیغی در کانال شما قرار داده شود یا خیر. البته با رسیدن به یک سطح فعالیت خاص در تلگرام مدیریت این بخش ها برای شما ممکن می شود. بدیهی است که این موضوع برای بسیاری از مالکان کانال های تلگرامی چندان خوشایند نخواهد بود. پست های تبلیغاتی با نماد ads در بالای پست از سایر محتواهای چنل مورد نظر قابل تشخیص خواهند بود.

با پخش تبلیغات در کانال تلگرام چه قدر پول به دست می آوریم؟

یکی از مهم ترین نکاتی که درباره این موضوع باید بدانید نحوه دریافت این درآمد است. در سال 2018 تلگرام شبکه بلاکچین مختص به خودش را راه اندازی کرد. سپس ارز دیجیتال تون کوین بر بستر این شبکه وارد بازار های مالی شد. اگر با نات کوین ها آشنایی داشته باشید به خوبی این ارز را می شناسید. به طور کلی، پرداخت هزینه برای تبلیغ در تلگرام با کمک این تون کوین ها انجام می شود. از طرف دیگر مالک کانالی که پخش تبلیغات تلگرام در آن صورت گرفته هم سهم خود را در قالب نات کوین دریافت می کند.

به طور کلی هزینه تبلیغات در تلگرام به ازای هر 1000 بازدید از 0.1 تون کوین شروع می شود. قیمت هر کوین تلگرام نیز در حال حاضر چیزی حدود 6 دلار است. البته فراموش نکنید که این مبلغ کل هزینه است و 50 % آن به ادمین کانال پرداخت می شود. واضح است که هرچقدر کانال شما اعضای بیشتری داشته باشد و فعال تر باشد، تعداد بیشتری از افراد آن را برای پخش تبلیغ خود انتخاب می کنند و به دنبال آن می توانید درآمد بیشتری کسب کنید.

کسب تون کوین از تبلغات تلگرام

چگونه درامد کانال خود را دریافت کنیم؟

برای بررسی و دریافت درآمد کانال خود باید فرآیند زیر را طی کنید:

1.ابتدا از قسمت بالایی چنل خود وارد بخش تنظیمات شوید.

2.در این قسمت گزینه Statistics یا همان آمار را انتخاب کنید.

3.اگر از نسخه آپدیت تلگرام استفاده می کنید در پایین ترین بخش آمار چنل می توانید درآمد حاصل از تبلیغات را ببینید و دریافت کنید.

همانطور که گفتیم این هزینه به صورت تون کوین پرداخت می شود. به همین دلیل برای استفاده از آن باید یک کیف پول تلگرامی نیز داشته باشید تا این پول به آن واریز شود. به یاد داشته باشید که برای دریافت این کوین ها نیاز به پرداخت هیچ کارمزدی نخواهد بود.

آیا کاربران ایرانی می توانند از این فرصت استفاده کنند؟

بله، در حقیقت تنها شرطی که برای یک کانال پخش تبلیغات تلگرام وجود دارد، این است که تعداد اعضای باید بیشتر از 1000 نفر باشد. موضوع فعالیت چنل، شماره ای با استفاده از آن کانال را ایجا کرده اید و یا محل زندگی شما هیچ مانعی را در این روند ایجاد نمی کند. به علاوه، نقل و انتقال پول در این روند به صورت ارز دیجیتال و با استفاده از کیف پول های رمز ارز ها انجام می شود و دردسری برای ساکنان ایران ندارد. 

3 1 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین مفید ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments