اسپاتیفای یا ساندکلود؛ کدام یک بهتر است؟

اسپاتیفای بهتر است یا ساندکلود

موسیقی زبان جهانی هنر است. احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده که با شنیدن یک آهنگ به یاد خاطرات خود بیفتید. موسیقی تأثیر زیادی بر زندگی و روحیات ما دارد. تغییرات همه جانبه زندگی ها سبب شده حتی نحوه گوش دادن به موسیقی هم تغییر کند. دیگر نه لازم است سی دی آهنگ بخرید و نه حتی آن ها را دانلود کنید. کافیست اسم خواننده یا آهنگی که می خواهید را در اسپاتیفای یا ساندکلود جست و جو کنید. حتی اگر چیز خاصی مد نظرتان نباشد هم خود این برنامه ها به شما پینهاد می دهند چه چیزی پوش دهید. ساند کلاد و اسپاتیفای دو مورد از معروف ترین سرویس های اشتراک و استریم موسیقی اند؛ اما کدام یک از آن ها بهتر است؟ در ادامه، با بررسی ویژگی ها و امکانات هر دو پلتفرم به شما کمک می کنیم که یکی از این دو اپ را برای لذت بردن از موسیقی انتخاب کنید.

اسپاتیفای چیست و چگونه آن را فعال کنیم؟

اسپاتیفای یکی از بزرگ ترین ارائه دهندگان آنلاین موسیقی است. این پلتفرم تا دسامبر سال 2022 بیش از 489 میلیون کاربر فعال داشته است؛ یعنی حدود 6 برابر جمعیت ایران! در این اپلیکیشن به صد ها هنرمند از سراسر جهان و آثار آن ها دسترسی دارید. به راحتی می توانید هر آهنگی که می خواهید را دانلود کنید. خود برنامه نیز با بررسی موسیقی هایی که گوش داده اید، پیشنهاد هایی در همان سبک و سیاق به شما معرفی می کند. به این ترتیب علاوه بر لذت بردن از آهنگ های مختلف با خواننده های جدید هم آشنا می شوید. برای خرید گیفت کارت اسپاتیفای Spotify، می توانید از کد تخفیف ایرانیکارت استفاده کنید. با خرید این گیفت کارت می توانید اکانت خود را به راحتی پریمیوم کنید و دیگر محدودیتی نداشته باشید.

این  برنامه در بسیاری از کشورها در دسترس است؛ اما اغلب کاربران آن از آمریکا و کشورهای اروپایی اند.  مانند بسیاری از اپ های دیگر، نصب و استفاده از اسپاتیفای از ایران با مشکلاتی همراه است. به صورت کلی، برای عضویت و ورود به این برنامه باید آی پی خود را با وی پی ان و … تغییر دهید. با این حال اگر موسیقی جزء جداناپذیر زندگی شما است، سر و کله زدن با این محدودیت ها برای تجربه بهترین استریمینگ آنلاین ارزشش را دارد. به علاوه، اکثر هنرمندان ایرانی در این پلتفرم فعالیت دارند. با مطالعه مقاله محبوب ترین هنرمندان ایرانی اسپاتیفای می توانید ببیند کدام یک توانسته اند بیشترین مخاطب را جذب کنند.

میلیون ها آهنگ را در ساند کلود گوش دهید

ساندکلاد یک اپلیکیشن دیگر بای شنیدن و انتشار موسیقی است که برای اولین بار در سال 2007 راه اندازی شد. این پلتفرم علاوه بر ارائه میلیون ها ترک موسیقی امکان بارگذاری و به اشتراک گذاری فایل های صوتی مختلفی را برای کاربران خود فراهم می کند. این برنامه برای اندروید، آی او اس و ویندوز موجود است و حدود 175 میلیون کاربر فعال دارد. ساندکلود برخلاف اسپاتیفای به نوازندگان و سازندگان پادکست این امکان را می دهد تا با شنوندگان و طرفداران خود به صورت مستقیم ارتباط داشته باشند. هر شخصی می تواند آثار خود را در این پلتفرم منتشر کند. چیزی حدود 30 میلیون هنرمند و آهنگساز در این اپ فعال اند.

علاوه بر تمام این ها، گوش کردن به موزیک در ساندکلاد به صورت کاملا رایگان می باشد. شما با ایجاد یک حساب کاربری ساده می توانید به موزیک های دلخواه خود گوش دهید و همچنین تا 3 ساعت بعد از ثبت نام نیز می توانید فایل های صوتی مختلفی در این پلتفرم به اشتراک بگذارید.

مقایسه ساندکلود و اسپاتیفای

مقایسه ساندکلود و اسپاتیفای

بعد از آشنایی با دو پلتفرم ساند کلود و اسپاتیفای نوبت به آن رسیده به مقایسه جامع تری از این دو مجموعه داشته باشیم. بسیاری از افراد از نسخه رایگان این برنامه ها استفاده می کنند. برخی دیگر هم ترجیح می دهند برای دسترسی کامل به همه امکانات این اپ ها نسخه پریمیوم آن ها را خریداری کنند. به همین دلیل، مهم است بدانید که کدام یک از این دو مزایا  ارزش بیشتری برای خرید دارد. کیفیت صدا، تعداد و تنوع هنرمندان، قیمت، امکانات جانبی و … از جمله عواملی اند که باید در مقایسه این دو پلتفرم در نظر گرفت.

کیفیت صدای اسپاتیفای بهتر است یا ساندکلاد

اولین جنبه برای مقایسه ساند کلود و اسپاتیفای کیفیت صدا است. این موضوع مهم ترین خواسته کاربران این دو شبکه می باشد. برای انتخاب یک پلتفرم انتشار موسیقی، کیفیت صدا حرف اول را می زند. به صورت کلی، کیفیت پیشفرض این دو برای پخش آهنگ ها تفاوت زیادی با هم نداشته و همان 128 کیلوبایت بر ثانیه است. البته، اگر اکانت پریمیوم خریده باشید می توانید در اسپاتیفای با کیفیت 320 و در ساندکلاد با کیفیت 256 به آهنگ های مورد نظرتان گوش بدهید. البته، به غیر از امکانات پلترفم های پخش و دانلود موسیقی هندزفری و هدفونی که با آن به آهنگ مورد نظرتان گوش می دهید هم در کیفیت صدا مؤثر است. برای اینکه بیشترین لذت را از شنیدن موسیقی ببرید، پیشنهاد می کنیم از هدفون های بی سیم زیر 500 تومان استفاده کنید.

مقایسه آرشیو ساند کلود و اسپاتیفای

مورد دیگری برای بررسی، آرشیو آهنگ های این دو مجموعه است. تا به امروز بیشتر ساندکلاد دارای بیش از 200 میلیون آهنگ از خوانندگان و نوازندگان مختلف است. این در حالی است که اسپاتیفای تنها نزدیک به 80 میلیون آهنگ در آرشیو خود دارد. بناباین، اگر تنوع برایتان معیار مهمی است، ساندکلود در مقام مقایسه در این زمینه بهتر از اسپاتیفای است. یکی از دلایل بیشتر بودن تعداد ترک ها به آزادی بیشتر در انتشار باز می گردد. هنرمندان راحت تر می توانند آثارشان را از طریق ساندکلاد به گوش مخاطب برسانند. به ویژه اگر طرفدار خواننده ها و استعداد های جددید هستید و می خواهید آهنگ های مستقل یا غیر قابل دسترس و … را پیدا کنید؛ آرشیو ساندکلاد بهتر است. اگر علاوه بر موسیقی از شنیدن پادکست های با کیفیت هم لذت میبرید، مطالعه مقاله بهترین پادکست های فارسی را از دست ندهید.

استفاده آفلاین و دانلود از ساندکلود و اسپاتیفای

برخی مواقع پیش می آید که به اینترنت دسترسی نداشته باشیم؛ اما بخواهیم آهنگ گوش دهیم. برای این مواقع نسخه آفلاین ساندکلود و اسپاتیفای هر دو قابل استفاده اند. البته، همه امکانات ورژن آفلاین ساندکلا و اسپاتیفای برای اعضای پریمیوم در دسترس است. برای دانلود هم ساندکلود این امکان را به شما می دهد؛ اما در اسپاتیفای باید اکانت خریده باشید. به صورت کلی، امکانات نسخه رایگان اسپاتیفای محدودیت های خیلی بیشتری دارد.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments