شرایط دریافت وام خرید خودرو 1403

نحوه دریافت وام خرید خودرو 1403

امروزه، خرید یک خودرو مناسب با توجه به تأثیری که روی رفاه و بهتر شدن شرایط زندگی دارد، یک ضرورت به نظر می رسد. به خصوص برای کسانی که در شهر های بزرگ زندگی می کنند و حتی برای خرید از مغازه مورد علاقه خود نیز مجبورند مسافت نسبتاً طولانی را طی کنند. از طرف دیگر، با توجه به افزایش روز افزون قیمت ها، خرید خودرو برای بسیاری از افراد به یک رویا تبدیل شده است. در این مواقع دریافت تسهیلات مناسب می تواند بسیار مفید باشد. به همین دلیل، خود را ملزم دانستیم تا شرایط و روند دریافت وام خرید خودرو 1403 را با شما عزیزان در میان بگذاریم. امیدواریم این تسهیلات بتواند به بهتر شدن شرایط زندگی شما کمک کند.

خرید خودرو با کمک تسهیلات مختلف

در سال 1403 نیز مانند سال های گذشته، بانک ها و موسسات مالی و اعتباری وام های مختلفی را برای خرید راحت تر در اختیار مشتریان خود قرار می دهند. به طور مثال، وام مسکن زوجین، کمک هزینه ای است که برای خرید خانه به زوج های جوان پرداخت می شود. وام خرید خودرو نیز تسهیلاتی است که با کمک آن می توانید خودرو مد نظر خود را با شرایط بهتری تهیه کنید. برای دریافت این وام اولین قدم این است که اثبات کنید واقعاً قصد خرید اتومبیل دارید.

لازم به ذکر است که وام های خرید خودرو بسیار متفاوت هستند برای دریافت هر یک قوانین خاصی وجود دارد. شما باید پس از بررسی این وام ها، مبلغ تسهیلات، نحوه قسط بندی و مبلغ هر قسط برای دریافت وام تصمیم بگیرید. همچنن، امروزه وام های آنلاین بدون ضامن نیز توسط برخی مراکز ارائه می شوند. برای آشنایی بهتر با این مراکز می توانید از مقاله بهترین بانک ها برای دریافت وام آنلاین استفاده کنید.

شرایط عمومی دریافت وام خودرو 1403

شرایط دریافت وام خرید خودرو در هر بانک و موسسه منحصر به فرد و اختصاصی است. با این حال، برخی الزامات برای دریافت این تسهیلات توسط مراکز دولتی و خصوصی عنوان شده است که مشترک هستند. یعنی از هر کجا که بخواهید وام دریافت کنید باید این شرایط را رعایت کنید. مهم ترین شرایط دریافت وام خرید خودرو 1403 به شرح زیر است:

  • حداقل سن متقاضی باید 18 سال باشد
  • متقاضی نباید سابقه چک برگشتی یا تسهیلات معوقه داشته باشد
  • فرد باید مدارکی برای تأیید قصد خرید خودرو ارائه دهد
  • وضعیت نظام وظیفه و خدمت سربازی در آقایان کم تر از 50 سال باید مشخص باشد
  • ارائه مدارکی برای اثبات توانایی فرد در پرداخت اقساط ضروری است (مثل فیش حقوقی)
  • حضور یک ضامن معتبر که در مراکز رسمی مشغول به کار است یا پروانه کسب دارد الزامی است
  • فرد متقاضی نباید سابقه دریافت وام خرید خودرو داشته باشد

البته در برخی از موسسات و بانک ها برای دریافت وام شرط سپرده گذاری نیز وجود دارد. یعنی شما برای ثبت درخواست و دریافت تسهیلات باید مبلغی را برای مدت زمانی مشخص در حساب خود سرمایه گذاری کرده باشید.

مدارک مورد نیاز ثبت نام وام خودرو 1403

از آنجایی که شرایط اعطای وام خرید خودرو در بانک های مختلف متفاوت است، بدیهی است که مدارک متفاوتی نیز تقاضا می‌کنند. البته مدارک هویتی و مدارک ضمانت در همه موسسات مشترک است و شامل موارد زیر خواهد بود: اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه، عکس پرسنلی، مدارک مربوط به وضعیت نظام وظیفه، پیش فاکتور خرید ماشین و یا اسناد مربوط به مالکیت برای متقاضی. به علاوه، اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه، گواهی اشتغال، فیش حقوقی و یا پروانه کسب برای ضامن. همچنین، مدارک مربوط به سپرده گذاری، دسته چک صیادی، گواهی محل سکونت و گواهی ثنا نیز برای برخی از تسهیلات مورد نیاز است.

برای مطالعه بیشتر: نحوه خرید خودرو از بورس کالا

بانک های ارائه دهنده وام خرید خودرو 1403 و مبلغ تسهیلات

با توجه به بالا بودن نرخ تورم در کشور ما، خیر اقساطی و یا خرید با کمک تسهیلات مختلف بسیار پر طرفدار است. وام خودرو یکی از تسهیلاتی است که معمولاً متقاضیان زیادی دارد و توسط بانک های مختلف نیز ارائه می شود. در ادامه، می توانید شرایط اختصاصی دریافت این نوع تسهیلات را از هر بانک بررسی و مطالعه کنید. در پایان نیز، مبلغ، نرخ سود و نحوه بازپرداخت این تسهیلات برای مقایسه ساده تر در قالب جدول در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

بانک سامان

اگر به دنبال خرید فوری خودرو هستید، تسهیلات بانک سامان انتخاب خوبی برای شما است. چراکه برای دریافت این وام نیازی به سپرده گذاری نخواهید داشت. همچنین، این وام خودرو شرایط مناسب و نرخ سود کمی نیز دارد. مبلغ وام مطابق با آخرین اطلاعات ما به اندازه 80 درصد قیمت خودرو و تا سقف 100 میلیون تعیین شده است. همچنین بازپرداخت بر اساس انتخاب مشتری می تواند تا 6 سال مقرر شود. برای دریافت این وام به ارائه ضمانت نامه به صورت وثیقه، ضمانت نامه بانکی یا اعتباری نیاز دارید.

بانک تجارت

برای خرید خودرو می توانید از تسهیلات خرد بانک تجارت استفاده کنید. حداکثر مقدار این تسهیلات 140 میلیون تومان است و برای استفاده از آن داشتن حساب جاری یا قرض الحسنه در این بانک الزامی است. همچنین، علاوه بر مدارک عمومی که در ابتدا ذکر شد، مدارک شغلی معتبر دارای سربرگ و شماره و تاریخ نیز برای دریافت این وام ضروری است.

بانک رفاه

دریافت وام خرید خودرو از بانک رفاه را می توانید با استفاده از تسهیلات طرح کرامت انجام دهید. کارمندان، مستمری بگیران و بازنشستگانی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می کنند، امکان استفاده از این تسهیلات را دارند. سقف مقدار این وام 100 میلیون بوده و با نرخ سود 18 درصد باید در مدت 48 ماه پرداخت شود.

بانک ملی

هم اکنون در بانک ملی هیچ وامی با عنوان وام خرید خودرو ارائه نمی شود؛ اما می توانید از طرح مهربانی بانک ملی برای این منظور بهره مند شوید. سقف مبلغ وام 300 میلیون بوده اما برای دریافت آن به سرمایه گذاری نیاز دارید. به این منظور می توانید به صورت یکجا 6 میلیارد سپرده گذاری کنید و یا در طول یک سال 476 میلیون پول در حساب بانک ملی خود قرار دهید تا بتوانید از این وام استفاده کنید.

بانک رسالت

در بانک رسالت هم تسهیلاتی با عنوان وام خرید خودرو نخواهید دید؛ اما وام قرض الحسنه این موسسه تا سقف 300 میلیون را می توانید به این منظور دریافت کنید. این تسهیلات تنها 2 درصد سود سالانه دارند؛ اما برای دریافت آن باید حداقل سپرده سه ماهه داشته باشید. مدت زمان بازپرداخت این وام به نسبت مبلغ دریافتی به مبلغ سپرده و همچنین مدت زمان سپرده گذاری بستگی دارد. مثلاً اگر معادل 100 درصد سپرده خود وام بگیرید، 12 ماه برای بازپرداخت فرصت دارید. در حالی که اگر مبلغ تسهیلات 20 درصد سپرده باشد این مدت به 60 ما افزایش می یابد. به علاوه، به ازای هر یک ماه سپرده گذاری بیشتر، 2 ماه به مهلت پرداخت اقساط اضافه می شود.

قرض الحسنه مهر ایران

در بانک های قرض الحسنه اولین شرط دریافت تسهیلات سرمایه گذاری است. در عوض می توانید از این موسسات وام هایی با سود کم تر دریافت کنید. وام خرید خودرو بانک مهر ایران نیز از همین تسهیلات است. این وام با مبلغ حداکثر 200 میلیون و سود 4 درصد اعطا می شود. البته باید میانگین سپرده گذاری در شما بین 3 تا 12 ماه باشد و وام را طی 6 ماه تسویه کنید. همچنین، نداشتن چک برگشتی از مهم ترین شرایط این بانک است.

بانک مسکن

از تسهیلات بانک مسکن نیز می توانید برای خرید خودرو کمک بگیرید. وام خرید خودرو این بانک حداکثر 200 میلیون بوده و با نرخ سود 18 درصد به علاوه 3 درصد کارمزد ارائه می شود. همچنین، برای بازپرداخت این مبلغ 60 ماه فرصت خواهد داشت.

بانک شهر

بانک شهر تسهیلاتی با نام فروش اقساطی ارائه می دهد که خرید خودرو را نیز با استفاده از ان می توانید انجام دهید. مبلغ وام خرید خودرو برای خودرو های داخلی تا 60 درصد قیمت خودرو و تا سقف 15 میلیون تعیین شده است. همچنین، اگر قصد جایگزینی خودرو فرسوده با یک اتومبیل جدید داخلی را داشته باشید می توانید تا 80 درصد ارزش خودرو و تا سقف 20 میلیون وام بگیرید. البته بدیهی است که با توجه به قیمت خودرو این مبلغ چندان مفید نخواهد بود.

نام بانک یا موسسه مالیحداکثر مبلغ تسهیلات(میلیون تومان)نرخ سود سالانهمدت زمان بازپرداخت
سامان10018%حداکثر 6 سال
تجارت14018%36 ماه
رفاه10018%48 ماه
ملی3004%60 ماه
رسالت3002%متغیر
مهر ایران2004%6 ماه
مسکن20018%60 ماه
شهر20

توجه داشته باشید که مبالغ و شرایط اعلام شده مطابق با چیزی است که در سال 1402 تعیین شده است. البته در صورت تغییر و اعلام ارقام جدید، مقاله به روز خواهد شد.

1 1 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین مفید ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments