معرفی اپلیکیشن تردز و نحوه نصب آن

کار با اپلیکیشن تردز

اپلیکیشن تردز (threads)، پلتفرمی است که توسط اینستاگرام منتشر شده است. این شبکه اجتماعی در همان روز های ابتدایی عرضه به شدت مورد استقبال قرار گرفت. در حقیقت می توان گفت حضور بیش از 30 میلیون کاربر تنها 24 ساعت پس از عرضه یک برنامه اتفاق شگفت انگیزی بود که برای تردز افتاد و سبب شد رکورد جذب بیشترین کاربر در یک روز را ازآن خود کند. حالا پس از گذشت همین مدت کم از معرفی برنامه تردز تعداد قابل توجهی از کاربران در آن مشغول فعالیت هستند. اگر نمی خواهید از جدیدترین شبکه اجتماعی دنیا و اتفاقات آن دور بمانید بهتر است هر چه زودتر در آن عضو شوید. اگر هنوز threads را نصب نکرده اید یا نمی دانید دقیقا چگونه باید با آن کار کنید همراه ما باشید.

 اپلیکیشن threads چیست؟

به دنبال افزایش استفاده از اینترنت و تبدیل شدن شبکه های مجازی به اصلی ترین روش برقراری ارتباط میان انسان ها، اپلیکیشن های متفاوتی با کاربرد های مختلف عرضه شدند. این شبکه های اجتماعی در آمد های غیر قابل تصوری برای سازندگان خود به همراه داشتند. شاید به همین دلیل است که روز به روز شاهد تغییرات مختلف در آن ها هستیم. در واقع این تغییرات در راستای رقابت برای تبدیل شدن به پر مخاطب ترین شبکه اجتماعی هستند.

از معروف ترین و پر کاربرد ترین پلتفرم های موجود می توان به اینستاگرام، تلگرام، توئیتر، یوتیوب و واتس آپ اشاره کرد. اگرچه این پلتفرم ها را می توان طلایه داران این حوزه دانست؛ اما هرگز نمی توان با اطمینان گفت که این محبوبیت تا چه زمانی طول خواهد کشید. چرا که در بازار داغ رقابت هر لحظه ممکن است پلتفرمی با ویژگی های بهتر جایگزین قبلی شود. دقیقاً مشابه اتفاقی که برای لاین و وایبر افتاد.

اپلیکیشن تردز تازه ترین پلتفرم ارائه شده توسط مالک اینستاگرام، مارک زاکربرگ است. شباهت زیاد فضا و عملکرد این برنامه به توئیتر، واکنش مالک این برند، ایلان ماسک را به همراه داشته است. به هر حال این سبک انتقادات هم نتوانست مانع موفقیت این اپلیکیشن باشد. ما هم در این مقاله به معرفی اپلیکیشن threads می پردازیم تا شما هم بتوانید در این برنامه جدید فعالیت داشته باشید.

در اپلیکیشن  تردز چه فعالیت هایی می توان انجام داد؟

تردز را می توان به عنوان اپلیکیشنی معرفی کرد که براd برقرار راحت تر ارتباط افراد با مخاطبان اینستاگرامشان طراحی شده است. در همان ابتدا با ساخت اکانت همه مخاطبان شما از اینستاگرام به این اپلیکیشن منتقل خواهند شد. اگر قبلا در اپلیکیشن توئیتر فعالیت کرده باشید، استفاده از تردز برای شما بسیار ساده خواهد بود؛ چرا که بسیار شبیه به یکدیگر هستند. البته همانطور که انتظار می رود، این اپلیکیشن تمایز هایی با توئیتر دارد که برخی از آن ها می توانند تا اینجای کار برتری بخش باشند.

بسایری از محدودیت هایی که یک کاربر توئیتر با آن ها مواجه است در این برنامه رفع شده اند. به عنوان مثال، تعداد کاراکتری که برای هر پست می توانید استفاده کنید در این برنامه تقریباً دو برابر توئیتر است. زمان ویدیو های قابل آپلود در این برنامه بیشتر است. کارایی ساده تری نسبت به توئیتر دارد و همچنین همه بخش های آن به صورت رایگان در دسترس است. از سمت دیگر، انتشار متن، باز نشر کردن پست های دیگران، ماهیت متن محور برنامه و … نیز از وجوه تشابه این دو برنامه هستند.

به طور کلی، اگر بخواهیم کار هایی که با این اپلیکیشن قابل انجام است را نام ببریم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ایجاد پست به صورت متن های کوتاه
  • بارگذاری عکس
  • بارگذاری ویدیو
  • لایک کردن و کامنت گذاشتن برای پست ها
  • بازنشر کردن پست ها
  • پست یا استوری کردن ترد ها در اینستاگرام

نحوه نصب و ساخت اکانت تردز (threads)

 اگر شما اکانت اینستاگرام داشته باشید، نصب اپلیکیشن تردز برای شما بسیار ساده خواهد بود. چرا که دیگر نیازی به ساخت اکانت ندارید و می توانید از اکانت اینستاگرام خود استفاده کنید. برای نصب برنامه دو روش وجود دارد. راه حل اول این است که از طریق گوگل پلی یا اپ استور اپلیکیشن را دانلود کرده و سپس روی تلفن همراه خود نصب کنید.

ساخت اکانت اپلیکیشن تردز

راه ساده تری نیز وجود دارد. اینستاگرام برای راحتی کاربران خود امکان ورورد به  threads از طریق اینستاگرام را فراهم کرده است. تنها کافی است از بخش منوی اینستاگرام خود گزینه threads را انتخاب کنید. سپس از طریق اینستاگرام وارد صفحات معتبر دریافت برنامه خواهید شد و می توانید این اپلیکیشن را به سادگی دانلود و نصب کنید. اگر گزینه تردز را در پروفایل خود پیدا نمی کنید، باید اینستاگرام را به آخرین نسخه آپدیت کنید.

پس از نصب برنامه و لود شدن آن صفحه پروفایل دیده می شود. شما در این بخش دو انتخاب دارید. اول این که خودتان مشخصات خواسته شده را به صورت دستی وارد کنید. دومین راه این است که اطلاعات را از اکانت اینستاگرام خود با کمک گزینه Import from Instagram وارد کنید. دقت کنید که اگر می خواهید مشخصات متفاوتی با اینستاگرام داشته باشید نباید از این گزینه استفاده کنید.

پروفایل

در بخش بعدی، صفحه ای مطابق شکل زیر مشاهده خواهید کرد. در این قسمت می توانید انتخاب کنید که پست های شما شخصی باشد یا عمومی. همانطور که می دانید در صورت داشتن صفحه شخصی پست های شما فقط برای مخاطبین نمایش داده می شوند. اگر حالت عمومی را انتخاب کنید این پست ها برای همه قابل رؤیت خواهند بود.

تنظیمات اپلیکیشن تردز

حالا اکانت شما ایجاد شده و آماده فعالیت در این شبکه اجتماعی هستید.

بخش های مختلف اپلیکیشن تردز

در ادامه، بخش  Follow the same accounts you follow on Instagram را مشاهده خواهید کرد. این قسمت لیست صفحاتی که در اینستاگرام دنبال می کنید را نشان می دهد. می توانید با انتخاب گزینه Follow all  همه آن ها را در تردز هم داشته باشید. می توانید هم به صورت تکی از بین آن ها انتخاب کنید.

فالوور ها

در قسمت How Threads Works اطلاعات مفیدی درباره کار کردن با این برنامه به شما ارائه می شود که می توانید از آن ها استفاده کنید.

آشنایی با اپلیکیشن تردز

در صفحه اصلی اپلیکیشن تردز، جدید ترین پست ها را مشاهده خواهید کرد. البته، این پست ها صرفاً محدود به مطالب منتشر شده توسط فالویینگ های شما نیستند. با انتخاب گزینه مشخص شده در تصویر می توانید متن های مورد نظر خود را در این پلتفرم به اشتراک بگذارید. همچنین، با استفاده از علامت سنجاق در بخش نگارش می توانید عکس یا ویدیو اضافه کنید. قابلیت های لایک، کامنت، بازنشر و اشتراک گذاری دقیقا آیکون هایی مشابه با اینستاگرام و حتی توئیتر دارند و نیازی نیست درباره آن ها توضیحی ارائه شود.

اجاد و اشتراک پست

تنها نکته متمایز این است که در بخش اشتراک گذاری یا Share شما گزینه های متفاوتی مشاهده خواهید کرد. این دو گزینه Add to Story و Post to feed هستند که برای انتشار پست قرار داده شده در اپلیکیشن Threads به عنوان پست یا استوری اینستاگرام استفاده می شوند.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments