بلوبانک و بانکینو، مقایسه دو بانک دیجیتالی پیشرو در ایران

بلو بانک یا بانکینو

بلوبانک و بانکینو بانک های دیجیتال و اینترنتی هستند که می توانیم آن ها را نسل جدید بانکداری بدانیم. بلوبانک اولین بانک اینترنتی ایران بود که توانست کاربران بسیاری را به خود جذب کند. راه اندازی دیگر بانک های دیجیتال و استقبال مردم از آن ها در زمانی کوتاه، ما را به این باور می رساند که باید شاهد تحولاتی در خدمات بانکی باشیم. الان هم می توان تأثیر نئوبانک ها را دید. امروزه چندین نئوبانک دیگر هم تحت نظر مجموعه های مختلف در حال فعالیت اند. به همین دلیل هم تصمیم برای انتخاب بهترین آن ها می تواند چالش برانگیز باشد. بانک های دیجیتال می توانند تفکر ما درباره بانک را کاملا دگرگون سازند و در ادامه بررسی می کنیم که کدام یک بهتر از عهده این مسئولیت بر آمده اند. در این مقاله با شما هستیم تا با مقایسه بلوبانک و بانکینو، ببینیم کدام یک انتخاب بهتری است. البته بد نیست به این مورد اشاره کنیم که می توانید از کد تخفیف بلوبانک اولین نئوبانک ایران و از کد تخفیف بانکینو برای دریافت خدمات با قیمتی ارزان استفاده کنید.

نئو بانک چیست؟

در یک تعریف ساده نئوبانک به پلتفرمی گفته می شود که خدمات بانکی آنلاین ارائه می دهد. در واقع درباره بانکی صحبت می کنیم که هیچ شعبه فیزیکی و حضوری ندارد. اهمیت نئوبانک ها زمانی مشخص می شود که سرعت همه گیری آن ها در سرتاسر جهان را بررسی کنیم. ارائه کلیه خدمات به صورت غیر حضوری و با سرعت بالا از دلایل محبوبیت این اپلیکیشن هاست. البته، نباید بانک های دیجیتال را با سرویس های الکترونیکی بانک های سنتی اشتباه گرفت. به بیان دیگر، بانک الکترونیک همان موبایل بانکی که تا به حال داشتید نیست. این بانک ها دارای هویت مشخص و ابزار های فناوری مختص به خود هستند. بلو بانک و بانکینو، از نئو بانک های شناخته شده ایرانی به شمار می آیند که هر کدام به نوبه خود خدمات منحصر به فردی در اختیارتان می گذارند.

نئو بانک

بلوبانک را بهتر بشناسیم

احتمالا همه شما بلو بانک را با کارت های رنگی و جذابش می شناسید. باید بدانید که گستره خدمات این استارتاپ بسیار بیشتر از صدور کارت های جذاب است. بلو بانک از سال 98 فعالیت خود را آغاز کرده است. در دوران پاندمی کرونا و در پی نمایان شدن اهمیت خدمات آنلاین و الکترونیک، این مجموعه توانست محبوبیت قابل قبولی را کسب کند. ارائه خدمات بانکی آسان، سریع و بی دردسر از طریق یک اپلیکیشن کاربردی، باعث شد کاربران به طور گسترده از بلوبانک استقبال کنند.

مهم ترین عامل برای موفقیت یک بانک جلب اعتماد مردم است. باگر دغدغه امنیتی دارید یا نگران مجاز بودن این بانک هستید، خیالتان راحت باشد. بلو بانک تحت حمایت و پشتیبانی بانک سامان قرار دارد. شاید به همین دلیل کاربران توانسته اند به این مجموعه اطمینان کافی داشته باشند. در ادامه، با ما همراه باشید تا با بررسی خدمات و مقایسه بلوبانک و بانکینو ببینیم کدام گزینه بهتری است.

مطالعه بیشتر: بهترین وام هایی که می توانید از بانک ها و موسسات مالی دریافت کنید

آشنایی با نئوبانک بانکینو

یکی دیگر از بهترین نئوبانک های ایرانی بدون تردید بانکینو است. در این مجموعه تمام خدمات به صورت آنلاین و با کمک ابزار هایی مثل هوش مصنوعی به شما ارائه خواهد شد. مدت زیادی از فعالیت این پلتفرم نمی گذرد؛ ولی در همین زمان کم شهرت و اعتبار خوبی به دست آورده است. لازم به ذکر است که بانکینو متعلق به بانک خاورمیانه می باشد. این مجموعه هم مانند بلوبانک امکان انجام کلیه فرآیند های بانکی را بدون نیاز به حضور فیزیکی و با رعایت تمام قوانین بانک مرکزی ایران برای شما فراهم کرده است.

بلوبانک بهتر است یا بانکینو؟

از آن جایی که داریم درباره دو اپلیکیشن با کاربری یکسان صحبت می کنیم، وجود وجوه مشترک انکار ناپذیر است. بلوبانک و بانکینو هر دو تمام خدمات بانکی را به صورت آنلاین به شما ارائه می دهند. کلیه مراحل افتتاح حساب، احراز هویت و در خواست کارت های اعتباری به سادگی از طریق اپلیکیشن انجام می شود. در هر دو پلتفرم می توانید حساب بانکی خود را در کمتر از 10 دقیقه در هر ساعتی از شبانه روز و در تمام روز های هفته به سادگی افتتاح کنید. سرعت بالای انجام فرایند های بانکی و سهولت در انجام این کارها وجه مشترکی است که این بانک های دیجیتال را بسیار محبوب و پر کاربرد می کند.

در عین شباهت های بسیاری که می توان برای بلوبانک و بانکینو تفاوت هایی نیز بر شمرد. هریک از اپلیکیشن ها مزایا و خدمات مخصوص به خود را دارد که می تواند برای هر فرد ملاک انتخاب از میان آن ها باشد. بنابراین، با ما همراه باشید تا خدمات این دو بانک را در مهم ترین حوزه ها با هم بررسی کنیم.

 تفاوت سرمایه گذاری در بلوبانک و بانکینو

سرمایه گذاری

نوع حسابی که می توانید در بلوبانک افتتاح کنید حساب سپرده کوتاه مدت است. به همین دلیل، در حالت عادی نیز مانند همه بانک ها، به سرمایه موجود شما 10% سود سالانه تعلق می گیرد. همچنین، اگر نیاز به یک محل امن برای نگهداری سرمایه خود دارید، بلوباکس می تواند پیشنهاد جذابی برای پس انداز کردن دارایی های شما باشد. بلو باکس یکی از خدمات بلو بانک است. در این طرح شما می توانید تا تعداد حداکثر 10 صندوق پس انداز مجازی برای خود ایجاد کنید و در هریک هر مبلغی که می خواهید واریز کنید.

پولی که به بلوباکس واریز می کنید، ذخیره می شود و تا زمانی که درخواست نکنید، از آن کسر نمی شود. حتی اگر حساب اصلی شما خالی شود، این مبلغ باقی می ماند. هیچ مبلغ حداقلی برای داشتن یک صندوق وجود ندارد. شما می توانید بلوباکسی با موجودی صفر هم داشته باشید. نکته مهم دیگر این است که به پول ذخیره شده شما در بلو باکس 5 درصد سود سالیانه تعلق می گیرد. بنابراین، به چشم یک سرمایه گذاری هم می توانید به آن نگاه کنید. توجه داشته باشید که انتقال پول به این صنوق ها تنها از حساب بلوبانک شما امکان پذیر است.

در مورد بانکینو باید گفت نوع حساب شما در این بانک قرض الحسنه خواهد بود. به همین دلیل، در بانکینو بر خلاف بلو بانک هیچ سودی به سپرده شما تعلق نمی گیرد. با این حال، بانکینو یک فرصت خوب برای سرمایه گذاری در اختیار شما قرار می دهد. می توانید با انتقال پول از حساب بانکینو به صنوق سرمایه گذاری از مزایای آن بهره مند شوید.

برای سرمایه گذاری در بانکینو لازم است که ابتدا با احراز هویت در سامانه سجام کد بورسی دریافت کنید. سپس با مراجعه به بخش سرمایه گذاری بانکینو می توانید در صندوق اقدام به خرید کنید. از مزیت های این سرمایه گذاری می توان به سود سالیانه تا 25 درصد، سود روز شمار، صدور و ابطال سریع، واریز ماهیانه سود و امکان خرید بیش از 50 میلیون در روز اشاره کرد.

کارت های اعتباری بلوبانک و بانکینو

کارت اعتباری بلو بانک و بانکینو

در هر دو پلتفرم می توانید به سادگی و به صورت آنلاین و رایگان برای دریافت کارت اعتباری درخواست بدهید. این کارت ها به آدرس انتخابی شما ارسال می شوند. کارت اعتباری بانکینو و بلوبانک هیچ تفاوتی با کارت های بانکی دیگر ندارند. با استفاده از آن های می توانید به صورت حضوری یا آنلاین خرید کنید و تراکنش های مالی انجام دهید. تنها تفاوت موجود، طراحی ظاهری این کارت ها با یکدیگر است. اگر جذابیت و زیبایی کارت اعتباری برای شما مهم است باید بلو بانک را انتخاب کنید. در این مجموعه می توانید یک کارت با رنگ آبی، سبز، قرمز، بنفش، رزگلد یا زرد برای خود سفارش دهید.

5 1 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین مفید ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments