کمپین بلک فرایدی 1402؛ فروش کل سال در یک روز

طراحی کمپین های بلک فرایدی

شمارش معکوس برای رسیدن به حراج های بلک فرایدی آغاز شده است. بسیاری از فروشگاه ها و صاحبان کسب و کار این روز ها در حال تلاش و تقلا برای آماده کردن یک کمپین بلک فرایدی جذاب هستند. اگر شما هم فروشنده هستید، این فرصت جذاب را از دست ندهید. بلک فرایدی همانطور که برای خریداران موقعیت جذابی فراهم می کند، برای فروشندگان نیز فرصت کم نظیری برای افزایش فروش و معرفی برند است. پس زمان را از دست ندهید و با مطالعه این مقاله خود را برای رقابتی هیجان انگیز آماده کنید. برای شروع می توانید کمپین تخفیف بلک فرایدی کسب و کارهای معروف آنلاین از قبیل دیجی کالا، اسنپ اکسپرس، اکالا، نماوا و… را مشاهده کنید. با این کار، ایده بهتری از چگونگی ایجاد یک کمپین بلک فرایدی داشته و البته، رقبای خود را بررسی می‌کنید.

بلک فرایدی چیست و چه اهمیتی دارد؟

بلک فرایدی یا جمعه سیاه بر خلاف نامش یک روز شاد و هیجان انگیز محسوب می شود. از نظر زمانی این روز جمعه بعد از عید شکر گذاری در آمریکا است. در واقع این جمعه را آغاز خرید مردم برای کریسمس می دانند و به همین خاطر بسیاری از فروشندگان تلاش می کنند با طراحی کمپین های بلک فراید خلاقانه مشتری های بیشتری را برای انتخاب برند خود ترغیب کنند. امروزه این رویداد در بسیاری از کشور های جهان برگزار می شود. در ایران هم سال هاست بلک فرایدی یا جمعه سیاه به فرصت جذابی برای خرید تبدیل شده است.

در تقویم ما این روز معادل سوم آذر ماه است. برخی از فروشندگان تخفیف های خود را تنها به همین روز اختصاص می دهند و برخی دیگر یک بازه زمانی چند روزه را برای این کار در نظر می گیرند. همانطور که می دانید، امروزه کسب و کار های آنلاین سهم بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده اند. به همین دلیل است که جشنواره های فروش آنلاین از اهمیت زیادی برخوردار هستند. با افزایش تعداد فروشندگان رقابت سخت و سخت تر می شود. به همین دلیل، انتخاب استراتژی های صحیح و طراحی کمپین های جذاب با تبلیغات منحصر به فرد می تواند برگ برنده شما باشد.

 بهترین استراتژی ها برای طراحی کمپین بلک فرایدی

 استراتژی ها برای طراحی کمپین بلک فرایدی

برگزاری جشنواره ها و کمپین های فروش و تخفیف از آن چه به نظر می رسد بسیار سخت تر و دقیق تر است. در واقع تخفیف گذاشتن روی محصولات یک استراتژی فروش محسوب می شود. برای انجام این کار نیاز به علم، مهارت و برنامه ریزی دارید. یک جشنواره فروش با تخفیف اگر به صورت اصولی نباشد می تواند خسارات زیادی برای شما به دنبال داشته باشد. به همین دلیل، بهتر است پیش از دست زدن به چنین کاری اطلاعات کاملی درباره آن داشته باشید.

یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام طراحی کمپین تخفیف بلک فرایدی باید در نظر داشته باشید، تبلیغ و پروموت کردن آن است. بدیهی است که خریداران به خاطر وجود تخفیف فوق العاده به فروشگاه شما می آیند. بنابراین، در درجه اول باید اطلاع رسانی به آن ها را در اولویت قرار دهید. به همین دلیل هم هست که پس از تعیین تخفیف های بلک فرایدی باید آن را از راه های مختلف منتشر کرده و به اشتراک بگذارید. به این ترتیب، کمپین بلک فرایدی شما به اهداف اصلی خود که تبلیغ کسب و کار و جذب مشتری از طریق تخفیف است، دست پیدا می کند.

به یاد داشته باشید که با وجود تعداد بالای فروشگاه های آنلاین، برای دست یابی به شانس فروش بیشتر و موفقیت در حوزه کاری خود باید هوشیار و سریع باشید. در ادامه، مهم ترین نکاتی که برای طرای یک کمپین بلک فرایدی لازم است بدانید را با شما در میان می گذاریم. امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما مفید و سود آور باشد.

هدف گذاری برای کمپین بلک فرایدی

واضح است که داشتن هدف مهم ترین بخش انجام هر کار را تشکیل می دهد. در حقیقت داشتن یک هدف واضح معیاری برای تمام برنامه ریزی های بعدی شما خواهد بود. در تعیین هدف برای کمپین های بلک فرایدی باید پاسخ چند سوال را داشته باشید. مثلاً باید مشخص کنید هدف شما از بین افزایش فروش، جذب مشتری های جدید، معرفی برند، تقدیر از مشتریان دائمی ویا ترکیبی از آن ها کدام مورد است. همچنین، باید بدانید روی چه محصولاتی قرار است تخفیف بگذارید. این تخفیف ها حداکثر چه مقداری می توانند باشند و بازه زمانی کمپین شما چند روز است. با پاسخ به این سؤالات بخش مهمی از مسیر برای شما روشن می شود.

مخاطبان خود را مشخص کنید

برای داشتن یک برنامه ریزی درست و تولید محتوای مناسب، قبل از هر چیزی باید بدانید این کا را برای چه کسی انجام می دهید و مخاطب شما کیست. به طور کلی، می توانید مشتریان خود را به سه دسته تقسیم کنید.

  • مشتریان وفاداری که دائماً از شما خرید می کنند
  • کاربرانی که شما را می شناسند؛ ولی تجربه خرید ندارند
  • کاربرانی که نمی دانند شما وجود دارید

حالا سه هدف بزرگ شما مشخص شد. ارائه تخفیف هایی به مشتریان ثابت به پاس قدردانی از آن ها. ارائه پیشنهاد وسوسه انگیز برای اولین خرید و در جهت ترغیب کاربران گروه دوم برای خرید. در نهایت، تبلیغات موثر در جهت معرفی برند و کمپین برای کاربرانی که هنوز شما نمی شناسند. همچنین باید تدابیری بیاندیشید که مشتری بعد از خرید باز هم بخواهد به سایت و فروشگاه شما مراجعه کند. برای انجام صحیح این کار می توانید مقاله استراتژی های بازگشت مشتری را مطالعه کرده و از رهنمود های آن استفاده کنید.

برنامه ریزی اصولی و شروع به موقع

همانطور که می دانید بلک فرایدی یا جمعه سیاه یک روز مشخص است. این موضوع به شما فرصت مناسب برای فکر کردن و برنامه ریزی را می دهد. بهتر است برنامه ریزی برای بلک فرایدی را از یک ماه قبل شروع کنید تا بتوانید این کار را با آرامش و تحقیق کافی انجام دهید. کسانی که قصد خرید در جمعه سیاه را دارند معمولاً قبل از رسیدن این روز جست و جو برای یافتن بهترین فروشندگان را آغاز می کنند.

بهتر است از حداقل یک هفته قبل پکیج فرایدی خود را طراحی کرده باشید. سپس در مدت باقی مانده تمرکز خود را روی تبلیغات و معرفی پکیج قرار دهید. همچنین، به یاد داشته باشید که قبل از انتشار و معرفی کمپین، همه چیز را یک بار بررسی کنید. موجودی کالا ها، به روز بودن وبسایت فروشگاه، بررسی کالا های انتخاب شده برای ارائه در جشنواره فروش، مقدار تخفیف ها، روش های تبلیغ و بودجه مورد نیاز را یک بار دیگر چک کنید.

تولید محتوای جذاب برای کمپین بلک فرایدی

تولد محتوای جذاب برای کمپین بلک فرایدی

تولید محتوا مهم ترین قسمت برگزاری کمپین های فروش است. در واقع، معرفی برند شما و جشنواره ای که قرار است برگزار کنید زمانی به درستی اتفاق می افتد که محتوای مناسبی در اختیار کاربران قرار دهید. محتوای شما باید ساده، واضح و در عین حال جذاب باشد. در حقیقت باید بتوانید اصل موضوع را به درستی انتقال دهید. هرچه تولید محتوا را زودتر آغاز کنید، نتیجه بهتری دریافت خواهید کرد.

برای معرفی کمپین بلک فرایدی می توانید، محتوا های متنی، تصویری و ویدیویی مرتبط، منحصر به فرد و البته جذاب را از یک یا دو هفته قبل در شبکه های اجتماعی و وبسایت خود منتشر کنید. به این ترتیب دنبال کنندگان شما منتظر فرا رسیدن این روز خواهند بود. البته، این کار مخصوصاً در شبکه های اجتماعی باعث می شود کاربران صفحه شما را به یکدیگر معرفی کنند.

همه این ها بستگی به این دارد که محتوای شما به اندازه کافی حس کنجکاوی کاربران را تحریک کند. استفاده از جملاتی که حس قرار گرفتن در یک فرصت محدود و بی نظیر را به کاربران القا می کنند، می تواند یک پیشنهاد عالی باشد. در واقع رازی که باید بدانید این است که عامل موفقیت در فروش در طرح های تخفیف، ارائه زمان محدود برای تعداد محدودی از کالا ها است.

پیشنهاد های جذاب و خلاقانه ارائه دهید

حراج بلک فرایدی مثل یک بازار شلوغ با تعداد زیادی فروشنده است. برای برنده شدن در این رقابت باید متفاوت باشید. در واقع کسب و کار های زیادی در حوزه فعالیت شما وجود دارند که کمپین بلک فرایدی ارائه می دهند. برای این که بتوانید از میان آن ها انتخاب شوید باید پیشنهادات شما به اندازه کافی جذاب باشد.

سعی کنید در ارائه پیشننهاد خلاق باشید. خلاقیت و جذاب بودن صرفاً به معنی تخفیف بیشتر نیست. برای مثال، ارائه کد های تخفیف برای گروه های خاصی از مشتریان می توانند برای آن ها بسیار جذاب باشد. همچنین، برگزاری مسابقات هیجان انگیز و ایجاد رقابت برای تخفیف بیشتر، در نظر گرفتن جوایز متنوع و ارسال رایگان می توانند برگ های برنده شما برای فروش بهتر و بیشتر باشند.

برای مطالعه بیشتر: استراتژی موفق ارائه کد تخفیف

چند روش پیشنهادی برای تبلیغ کمپین بلک فرایدی

تبلیغات

پس از این که کمپین بلک فرایدی خود را طراحی کردید، باید کاربران را از وجود چنین طرحی آگاه کنید. فراموش نکنید که تبلیغات می تواند تاثیر بسیار مهمی در استقبال کاربران از کمپین بلک فرایدی شما داشته باشد. یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام دهید تبلیغ در شبکه های اجتماعی است. می توانید در صفحه خود بنر های مربوط به این کمپین را از یک یا دو هفته قبل قرار دهید تا دنبال کنندگان شما از آن مطلع شوند. همچنین، برای آشنایی دیگر کاربران با برند خود می توانید تبلیغات را به یک بلاگر یا به صفحات پر مخاطب بسپارید.

در حین رسیدگی به صفحات اجتماعی از وبسایت خود غافل نشوید. باید سایت خود را به طور مرتب بهینه سازی کنید. به این ترتیب وقتی کاربر به دنبال یک محصول خاص می گردد، فروشگاه شما جزو پیشنهادات اولیه گوگل خواهد بود. طبیعتاً این موضوع احتمال انتخاب شما را افزایش می دهد. به علاوه، با توجه به این که 66 درصد از معاملات آنلاین به وسیله تلفن های همراه صورت می گیرد، کاربری سایت شما برای همه سیستم عامل ها باید مطلوب و مناسب باشد. همچنین، ارسال ایمیل ها و پیامک های تبلیغاتی با متن های جذاب نیز می تواند روش خوبی برای معرفی باشد.

برای مطالعه بیشتر: بهترین راه های فروش اینترنتی

سخن پایانی

نکاتی که در این مقاله به شما آموزش دادیم، اگر چه تحت عنوان طراحی کمپین بلک فرایدی بود اما به این حوزه محدود نمی شود. بلکه با استفاده از این اطلاعات، می توانید جشنواره های تخفیف و فروش متعدد  برگزار کنید. به یاد داشته باشید که تلاش برای بهتر شدن یک وظیفه دائمی است. پس با اتمام بلک فرایدی باز هم به جذب مشتری و افزایش فروش ادامه دهید.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments