چطور فروشنده دیجی کالا بشویم؟

چطور فروشنده دیجی کالا بشویم؟

مارکت پلیس فروشگاه اینترنتی بسیار بزرگی است که هر فردی می تواند محصولات خود را در آن جا بفروشد. مارکت پلیس ها را می توان یکی از بهترین راه ها برای فروش اینترنتی دانست. دیجی کالا بزرگ ترین و معروف ترین مارکت پلیس در ایران است که هم اکنون فروشندگان زیادی در آن فعالیت دارند. اگر قصد دارید به عنوان فروشنده دیجی کالا کار خود را شروع کنید، در این مقاله همراه ما باشید.

به این نکته دقت کنید که وب سایت دیجی کالا بازدیدکنندگان بسیار زیادی دارد و این احتمال که افراد زیادی از طریق آن با محصولات شما آشنا شوند وجود دارد. همه این ها در نهایت منجر به جذب مشتری برای کسب و کار شما خواهد شد. در ادامه مطلب با پاسخ به سؤال چگونه فروشنده دیجی کالا شویم، شرایط و نحوه فروش محصول و دیگر نکاتی که لازم است پیش از شروع فعالیت خود بدانید را شرح می دهیم.

برای فروش در دیجی کالا چه شرایطی وجود دارد؟

برخی از مارکت پلیس ها برای فروش محصول، قوانین خاصی را برای فروشندگان در نظر گرفته اند. این قوانین سخت گیرانه معمولاً منجر به جذب فروشنده های بهتر خواهد شد. این امر در هایت میزان رضایت کاربران را افزایش می دهد. به عنوان مثال، اگر محصول در زمان مشخص ارسال نشده یا معیوب باشد، مشتری ناراضی خواهد بود. این در نهایت برای یک مارکت پلیس امتیاز منفی محسوب می شود. برای جلوگیری از کاهش مشتریان، مارکت پلیس های بزرگی مثل دیجی کالا، تنها کسب و کارهای خوب را جذب می کنند.

برای آن که فروشنده دیجی کالا شوید، لازم نیست کار پیچیده ای انجام دهید. علاوه بر این، نیاز به دانش فنی خاصی هم نخواهید داشت. اگر به منظور جلب رضایت مشتری عملکرد خوبی از خود نشان ندهید، دیجی کالا شما را جریمه خواهد کرد و برای همیشه از لیست حذف می شوید. از طرف دیگر، مشتریان می توانند پس از خرید، امتیاز خود را ثبت کنند. در صورتی که امتیاز بالایی نداشته باشید، بار اول فعالیت شما محدود شده و در ادامه حسابتان هم مسدود خواهد شد. لازم به ذکر است که برای فروش برخی از محصولات به عنوان فروشنده دیجی کالا نیاز به مجوز رسمی دارید. به عنوان مثال، فروش کتاب به پروانه نشر، فروش موتور و ماشین به مدراک وزارت صنعت و معدن، فروش تبلت و موبایل به پروانه کسب و کالاهای پزشکی به مجوز سازمان غذا و دارو نیاز دارند.

پیش از اقدام برای فروش در دیجی کالا، حتماً قوانین و مقررات را مطالعه کنید. حواستان باشد مواردی همچون تأخیر در ارسال کالا، لغو سفارش از طرف فروشنده، مرجوع شدن محصول و فروش کالاهای ممنوعه برای شما جریمه های سنگینی را به دنبال دارد. در بهترین حالت، مبلغ جریمه برابر با میزان کمیسیون ضرب در قیمت کالا است. به عنوان مثال، فرض کنید قیمت محصول شما 300 هزار تومان و درصد کمیسیون دیجی کالا 2 درصد باشد. در صورتی که ارسال کالا با تأخیر همراه باشد، 600 هزار تومان جریمه می شوید.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که می توانید برای فروش آنلاین محصولات خود، به بیش از یک سایت و پلتفرم اتکا کنید. حتی می توانید سایت های مختلف را امتحان کرده و گزینه ای که برایتان بهتر است انتخاب کنید. باسلام یکی از این نمونه ها است. مقاله راهنمای غرفه زدن در باسلام به شما توضیح می دهد که چطور در چند مرحله ساده فروشنده باشلام شوید.

ثبت نام به عنوان فروشنده دیجی کالا

اولین قدم فروشنده دیجی کالا شدن

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا در تلاش است که فروشندگان زیادی را جذب کند. به همین منظور روند ثبت نام را تا حد ممکن آسان کرده است تا همه افراد بتوانند در این پلتفرم آنلاین فعالیت داشته و به درآمد برسند. قبل از آغاز کار، باید به عنوان فروشنده ثبت نام کنید. برای ثبت نام به مدارکی نیاز دارید. در صورتی که پس از ارسال مدارک، مورد تأیید دیجی کالا باشید، می توانید فروش محصول را در این فروشگاه شروع کنید. در بخش بعدی خواهید دانست که برای شروع فعالیت خود و ثبت نام در سایت دیجی کالا به چه چیزهایی نیاز دارید.

فروشنده دیجی کالا به این موارد نیاز دارد

در همان قدم اول نیاز است که همیشه به اینترنت پرسرعت، یک رایانه، لپ تاپ یا تبلت دسترسی داشته باشید. همچنین، محصولاتتان باید برای فروش آماده باشند. برخی از کسب و کارها در ابتدا منتظر ثبت محصول توسط مشتری می شوند و پس از آن، جهت تأمین یا تولید آن اقدام می کنند. دیجی کالا برای ارسال کالاها محدودیت زمانی در نظر گرفته است. دقت داشته باشید اگر آمادگی این کار را ندارید، نمی توانید به عنوان فروشنده ای موفق در دیجی کالا فعالیت کنید.

موارد دیگری نیز وجود دارد که انجام آن برای برخی از افراد دشوار است. اگر می خواهید خودتان به طور مستقیم محصول را برای مشتری ارسال کنید، باید دستگاه لیبل پرینتر داشته باشید. داشتن این دستگاه الزامی است، چرا که هر کالایی به هنگام ارسال باید بارکد مشخص داشته باشد. با استفاده از دستگاه لیبل پرینتر این بارکد چاپ و بر روی بسته محصول چسبانده می شود. به این مورد نیز دقت کنید که باید لیبل خام هم داشته باشید. در کنار این ها، دیجی کالا پیشنهاد می کند که فروشندگان توانایی کار با نرم افزار اکسل را داشته باشند. پیش از شروع کار، این موارد را بررسی کنید تا در ادامه با مشکلی مواجه نشوید.

شرایط فروشنده شدن در دیجی کالا

ممنوعیت های فروش در دیجی کالا را بشناسید

دیجی کالا برای فروش برخی محصولات ممنوعیت هایی را در نظر گرفته است. در نتیجه مهم است که بدانید فروش چه کالاهایی در این فروشگاه اینترنتی غیرمجاز است. به عنوان مثال، می توان به ممنوعیت فروش عروسک هایی که ترویج کننده فرهنگ غرب هستند، ماسک هایی که در کودکان ترس و اضطراب ایجاد می کنند، تجهیزات جاسوسی مثل دستگاه شنود و… اشاره کرد. در این میان برخی از برندهای ایرانی، محصولات خود را در دیجی کالا به صورت انحصاری به فروش می رسانند. در واقع دیگر فروشندگان حق فروش از این برند را ندارند. مورد بعدی این که برای دسته بندی های خاصی از محصولات، سقف قیمت مشخصی لحاظ شده است. درواقع، برای کالاهای مورد نظرتان سقف قیمت معینی تعیین شده و موظفید که محصولات را حداکثر با همان قیمت بفروشید.

مطالعه بیشتر: 6 دسته بندی پرفروش محصولات دیجی کالا را بشناسید

برای آن که فروشنده دیجی کالا شوید باید مراحل ساده ای را بگذرانید

تا این جا دانستید که برای فروشنده شدن در دیجی کالا باید به چه فاکتورهایی توجه کنید. در ادامه می توانید برای ثبت نام در پنل فروشندگان دیجی کالا اقدام کنید. دقت داشته باشید که پیش از ثبت نام تمامی موانع و فیلترها را مد نظر قرار دهید تا در ادامه با چالش خاصی مواجه نشوید. برای ثبت نام در دیجی کالا تنها باید چند مرحله ساده را بگذزانید. وارد کردن اطلاعات شخصی، آپلود مدارک مورد نیاز و احراز هویت خود از این موارد اند.

بهتر است بدانید: آشنایی با قیف فروش دربازار یابی

5 1 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments