خرید و فروش گوشی دست دوم در دیجی کالا

خرید و فروش گوشی دست دوم در دیجی کالا

افزایش مداوم قیمت ها و به دنبال آن کاهش توان خرید مردم باعث شده است بازار خرید و فروش محصولات دسته دوم رونق بگیرد. در حقیقت، بسیاری از افراد ترجیح می دهند محصولات گران قیمت مورد نیاز خود مانند تلفن های همراه را به صورت کارکرده تهیه کنند تا به این ترتیب در هزینه ها صرفه جویی شود. از طرفی، خرید کالا دست دم بعضی اوقات این امکان را به شما می دهد که با هزینه یکسان گوشی مدل بالاتری خریداری کنید. به همین دلیل دیجی کالا بخش خرید و فروش کالای دست دوم را به خدمات مجموعه خود اضافه کرده است. دیجی کالا تلاش می کند تا خرید و فروش گوشی های کارکرده هم برای خریدار و هم برای فروشنده سود آور باشد. به خاطر داشته باشید که اگر قصد خرید موبایل یا هر محصول دیگری را که دارید، کد تخفیف دیجی کالا را برای کاهش هزینه به کار ببرید. در ادامه این فرآیند را از هر دو جنبه به طور کامل بررسی می کنیم.

برای مطالعه بیشتر: 4 موبایل برتری که می توان از دیجی کالا خرید

فروش گوشی کارکرده و دردسر های آن

تمایل برای خرید یک گوشی جدید تر، نیاز مالی و یا موارد مختلف دیگر می توانند باعث شوند که شما تصمیم به فروش گوشی کارکرده خود بگیرید. فروش به واسطه مغازه های فروش تلفن همراه و استفاده از بازار های آنلاین دو روشی هستند که معمولاً برای انجام این کار از آن ها استفاده می شود.

فروش محصول در پلتفرم هایی مانند دیوار، شیپور و… اگرچه یک روش ساده و سریع به نظر می رسد؛ اما مشکلاتی نیز دارد. در این پلتفرم ها معمولاً قیمت محصول برا اساس کالا های مشابه توسط فروشنده تعیین می شود و در نهایت با پیشنهاد خریدار به یک قیمت توافقی می رسند. در حقیقت، نمی توان گفت که این قیمت ها کارشناسی شده و کاملاً معتبر هستند. از طرف دیگر، برای فروش کالا در این پلتفرم های ناچار هستید منتظر یک مشتری بمانید و این موضوع ممکن است بیشتر از انتظار شما طول بکشد.

فرآیند فروش گوشی دست دوم در دیجی کالا

دیجی کالا با اضافه کردن بخش فروش گوشی های کارکرده تلاش می کند تا فضای مناسبی را برای خریداران و فروشندگان این محصول فراهم کند. در قسمت خرید و فروش گوشی دست دوم در دیجی کالا دیگر با مشکلات معمول فروش تلفن های همراه خود مواجه نمی شوید. قیمت های پیشنهادی دیجی کالا کاملاً کارشناسی شده است و در سریع ترین زمان ممکن به حساب شما واریز می شود.

اگر قصد فروش موبایل خود را دارید ابتدا وارد بخش فروش گوشی دست دوم در دیجی کالا شوید. در گام بعدی مدل و، رم و حافظه گوشی خود را مشخص کنید. سپس با توجه به ویژگی های ظاهری تلفن همراه خود با صداقت کامل میزان سلامت دستگاه را از بین گزینه هایی که در تصویر سوم قابل مشاهده است انتخاب کنید. همچننی، اگر گوشی شما آیفون باشد یک مرحله دیگر نیز به این روند اضافه می شود و باید میزان سلامت باتری را نیز ذکر کنید.

پس از آن پیک دیجی کالا گوشی را درب منزل از شما تحویل می گیرد. تلفن همراه شما ابتدا توسط کارشناسان کاملاً بررسی می شود. چنانچه مشخصات آن با اطلاعات ثبت شده مطابقت داشته باشد، قیمتی که قبلاً به شما نشان داده شده بود، به حسابتان واریز می شود. در غیر این صورت، گوشی به شما برگردانده خواهد شد. لازم به ذکر است که سلامتی فنی و ظاهری دستگاه، میزان عرضه و تقاضا، وجود لوازم جانبی، سابقه تعمیرات و قیمت لحظه ای ارز بر قیمت گذاری تلفن های همراه دست دوم تأثیر گذار هستند.

خرید گوشی دست دوم در دیجی کالا

حالا زمان آن رسیده است که خرید و فروش گوشی دست دوم در دیجی کالا را از دید خریداران بررسی کنیم. اگر قصد خرید گوشی دست دوم دارید، این قسمت جدید دیجی کالا برای شما مناسب است. یکی از مهم ترین خدماتی که دیجی کالا به همراه فروش این محصولات ارائه می دهد، ضمانت نامه و گارانتی است. همانطور که در بخش قبل نیز اشاره کردیم، کارشناسان دیجی کالا تلفن های همراه کارکرده فروشی را با دقت بررسی و قیمت گذاری می کنند.

پس از آن دیجی کالا این محصولات را با ارائه  گارانتی سه ماهه به فروش می رساند تا خیال خریدار نیز بابت جنسی که می خرد راحت باشد. البته باید تضمین بهترن قیمت و ضمانت 7 روزه برای بازگشت کالا را نیز به مزیت های خرید از این مجموعه اضافه کرد. لازم به ذکر است که می‌توانید هزینه خرید موبایل های کارکرده دیجی کالا را از طریق دیجی پی به صورت اقساطی خریداری کنید. با کد تخفیف دیجی پی هم هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد.

به طور کلی با ورود به بخش خرید گوشی های دست دوم در دیجی کالا می توانید مدل های موجود را با با تمام اطلاعت و جزئیات ببینید و مقایسه کنید. لازم به ذکر است که این محصولات یک هفته مهلت تست نیز دارند. همچنین، تمام موبایل های دست دوم در دیجی کالا دارای کد انتقال مالکیت هستند و از این نظر هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. بنابراین، می‌توان گفت که می توانید با خیال راحت از سلامت این موبایل ها، با پرداخت پولی به اندازه یک گوشی میان رده، یک موبایل پرچمدار دست دوم خریداری کنید.

مراحل خرید گوشی کارکرده از دیجی کالا

قبل از هر چیز باید در قسمت خرید و فروش گوشی های دست دوم در دیجی کالا این بار به سراغ گزینه خرید بروید. پس از آن مطابق تصویر اول نوبت به انتخاب برند و مدل گوشی می رسد. لازم به ذکر است که ممکن است برخی مدل ها را نتوانید در این مجموعه پیدا کنید. چراکه موجودی گوشی ها دست دوم به فروشندگان این بخش بستگی دارد. در هر صورت، اگر مدل مد نظر شما موجود بود می توانید آن را انتخاب کنید.

در گام بعدی، تمام مشخصات گوشی مورد نظر به شما نشان داده می شود. بررسی این ویژگی ها می توانید در انتخاب شما بسیار اثر گذار باشد. همچنین، ممکن است از یک مدل مشخص چند محصول موجود باشد که با مقایسه این ویژگی ها می توانید از بین آن ها انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که تمام موارد ذکر شده در این بخش مورد تأیید کارشناسان دیجی کالا هستند. در نهایت مانند خرید هر محصول دیگری از دیجی کالا می توانید هزینه را به صورت اینترنتی پرداخت کنید و گوشی خود را درب منزل تحویل بگیرید.

برای مطالعه بیشتر: راهکارهایی برای خرید ارزان تر از دیجی کالا

خرید گوشی دست دوم در دیجی کالا

در خرید تلفن همراه دست دوم به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

اکنون که امکان خرید و فروش گوشی دست دوم در دیجی کالا برای ما فراهم شده است بهتر است بدانید چه نکاتی برای خرید این محصولات باید مد نظر قرار داده شود. در ادامه به این فاکتور ها اشاره می کنیم.

ویژگی های ظاهری و فنی

در بسیاری از مواقع، گوشی دست دوم در نگاه اول کاملاً سالم است؛ اما با کمی دقت می توانید آسیب های جزئی را در آن ببینید. عدم وجود خط و خش، سلامت کامل نمایشگر، سالم بودن سوکت شارژ و قسمت های مختلف را قبل از خرید چک کنید. همچنین، سرعت گوشی، پردازش برنامه ها، هنگ نکردن و ویژگی های فنی دیگر نیز اهمیت دارند. اگرچه گوشی های کارکرده عرضه شده در دیجی کالا مورد بررسی دقیق قرار می گیرند؛ اما باز هم یک هفته پس از تحویل کالا فرصت دارید این ویژگی ها را کنترل کرده و با مشخصات ذکر شده در سایت تطابق بدهید.

وضعیت رجیستری

بررسی وضعیت رجیستری گوشی یکی از مهم ترین کارهایی است که باید قبل از خرید تلفن همراه دست دوم انجام دهید. در صورتی که رجیستر گوشی غیر قانونی باشد تنها 30 روز می توانید از آن استفاده کنید. با طی کردن مراحل زیر می توایند اصالت گوشی مورد نظر را بررسی کنید.

1.کد دستوری *777# را شماره گیری کنید و از بین گزینه ها استعلام اصالت را انتخاب کنید.

2. شناسه (IMEI) دستگاه که روی جعبه گوشی نوشته شده است را وارد کنید. در صورت در دسترس نبودن جعبه می توانید این کد 15 رقمی را از طریق شماره گیری *#06#  به دست آورید.

3.پس از طی این مرحله نتیجه استعلام به صورت پیامک برای شما ارسال می شود.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments