20 ایده جذاب برای هدیه روز مهندس

ایده هایی برای هدیه روز مهندس

مناسبت های مختلف بهانه ای هستند برای نزدیک تر شدن ما به یکدیگر. اگر شما هم در زندگی خود مهندسی دارید که برای شما عزیز است می توانید برای او هدیه بخرید. اگر نمی دانید چه چیزی برای هدیه روز مهندس مناسب تر است، در ادامه با ما همراه باشید تا ایده های جذابی را با شما در میان بگذاریم.

 روز مهندس چه روزی است؟

در تقویم شمسی روز 5 اسفند ماه به عنوان روز مهندس نام گذاری شده است.  این روز برای بزرگداشت دانشمند بزرگ ایرانی خواجه نصیر الدین به ثبت رسیده و هرساله در ایران به این مناسبت همایش ها و جشنواره های مختلفی برگزار می شود. اگر شما هم در اطراف خود مهندس یا دانشجوی مهندسی دارید که برای شما عزیز است می توانید این روز را به او تبریک بگویید. از یک پیام محبت آمیز گرفته تا خرید یک هدیه مناسب، هر چیزی می تواند برای این ابراز محبت شما در این روز مناسب باشد. البته اگر هدیه ای تهیه کنید که تناسب بیشتری با این روز داشته باشد، احتمالاً ایده جذاب تری خواهد بود. در ادامه لیستی از هدایای روز مهندس ارزان و گران برای شما تهیه کرده ایم که می توانید از آن استفاده کنید و انتخاب جذابی داشته باشید.

محصولات دیجیتالی

یکی از کاربردی ترین محصولاتی که می توانید به عنوان هدیه روز مهندس تهیه کنید یک کالای دیجیتال است. امروزه بیشتر کارها با کمک نرم افزار های مختلف انجام می شود و به همین دلیل داشتن یک لپ تاپ یا تبلت مناسب برای همه افراد ضروری به نظر می رسد. مخصوصاً اگر حیطه فعالیت آن ها یکی از رشته های مهندسی باشد. همچنین، تلفن های همراه، ساعت هوشمند، پرینتر، قلم های نوری و سایر وسایل مشابه نیز گزینه های خوبی هستند.

لوازم جانبی

لوازم دیجیتالی بدون هیچ تردیدی هدیه های جذاب و کاربردی محسوب می شوند؛ اما معمولاً گران قیمت هستند و هرکسی توان خرید آن ها را ندارد. به همین دلیل لوازم جانبی متنوع را هم می توانید به عنوان هدیه روز مهندس در نظر بگیرید. این کادو ها بسیار پر مصرف هستند و قیمت کم تری هم دارند. کیف لپ تاپ، انواع هولدر، پاور بانک، مودم، لوازم جانبی تلفن همراه، شارژر، هدفون و هندزفیری، هارد و اسپیکر از جمله محصولاتی هستند که می توانند یک هدیه جذاب باشند.

هدیه روز مهندس

ماشین حساب

اساس تبدیل شدن به یک مهندس خوب آشنایی با ریاضیات است. به همین دلیل، هیچ چیز نمی تواند مثل یک ماشین حساب مهندسی با کیفیت برای این افراد کارآمد و مفید باشد. مخصوصاً اگر طرف مقابل شما دانشجوی یکی از شاخه های مهندسی است. برای خرید ارزان تر یک ماشین حساب خوب می تواند از دیجی کالا خرید کرده و با دریافت کد تخفیف دیجی کالا خریدی مقرون به صرفه را تجربه کنید.

نرم افزار های تخصصی

درابتدا نیز اشاره کردیم که امروزه بیشتر فعالیت ها در همه حوزه های کاری با کمک نرم افزار ها انجام می شود. بلد بودن نرم افزار های پرکاربرد در هر رشته می تواند برگ برنده ای برای فارغ التحصیلان باشد و نقش مهمی در موفقیت آن ها در بازار کار ایفا کند. بنابراین، یک هدیه جذاب روز مهندس می تواند نرم افزار های مختلف و یا دوره های آموزشی استفاده از این محصولات باشد.

اکسسوری هایی برای تزئین دفتر کار

برای مهندسی که تحصیل را به پایان رسانده و در یک دفتر کار مشغول است، می توانید اکسسوری ها و لوازم مورد نیاز برای دفتر کار را خریداری کنید. ساعت دیواری، لوازم دکوری و رو میزی، ست های تقویم و جا لیوانی، چراغ مطالعه، تابلوهای دکوراتیو و سایر محصولات مشابه را می توان در این گروه قرار داد.

ست ماگ و فرنچ پرس

یک ست جذاب ماگ و فرنچ پرس و یا حتی هریک از آن ها به تنهایی می تواند ایده خوبی برای هدیه باشد. اگر می خواهید قدری هدیه خود را خاص تر و انحصاری تر کنید، می توانید از طرح های ویژه و یا جملات مخصوصی روی ماگ استفاده کنید. همچنین، ماگ هایی با طرح مربوط به هر تخصص هم ایده خوبی خواهد بود.

استند های رو میزی

باور کنید که مرتب بودن میز کار یکی از چیز هایی است که برای یک مهندس بسیار مفید و دلچسب خواهد بود. با خرید استند های رو میزی می توانید آن ها را از شر وسایل مزاحم راحت کنید. این استند ها در انواع مختلف از نظر جنس و البته طراحی موجود هستند و با توجه به نیاز فرد مقابل خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

ست های جذاب روان نویس

اگر به دنبال یک هدیه رسمی و شیک می گردید، ست های روان نویس و خودکار انتخاب بی نظیری برای شما خواهند بود. برای یک مهندس بسیار مهم است که از چه وسایلی استفاده می کند. در واقع، این جزئیات می توانند در ذهن شرکای کاری تا ابد باقی بمانند و روی دیدگاه آن ها اثر مثبتی بگذارند.

میز و صندلی ارگونومی

بعضی رشته های مهندسی مثل کار در حوزه کامپیوتر، نقشه کشی، طراحی و … فرد را به نشستن طولانی مدت ملزم می کند. همانطور که می دانید این موضوع می تواند آثار بسیاری بر سیستم استخوانی و عضلانی افراد داشته باشد. مخصوصاً اگر صندلی، میز و سایر تجهیزات محل کار استاندارد نباشد. با خرید میز و صندلی و تجهیزات مناسب دیگر که بر اساس اصول ارگونومی طراحی شده اند می توانید به مهندس زندگی خود نشان دهید که چقدر برای سلامتی و راحتی او ارزش قائل هستید.

بهترین هدیه روز مهندس

ست های چرم

فرقی نمی کند که برای چه مناسبتی هدیه می خرید، به هر حال ست های چرم همواره انتخاب هایی لوکس و جذاب هستند. همانطور که احتمالاً دیده اید، این ست ها می توانند محصولات بسیار متنوعی را در طرح های مختلف شامل شوند. از کیف های لپ تاپ و کیف های رسمی و بزرگ گرفته تا جا کارتی و جا سوئیچی، محصولات چرم می توانند بی اندازه متنوع باشند.

وسایل مخصوص هر رشته

اگر می خواهید هدیه روز مهندس شما کاملاً ویژه و مخصوص این مناسبت باشد، باید خرید ابزار ها و وسایل مخصوص هر رشته را مد نظر قرار دهید. مثلاً خرید لوازم نقشه کشی مانند راپید برای یک مهندس عمران یا معماری می تواند ایده بسیار جذابی باشد. با یک تحقیق کوچک درباره هر رشته می توانید لوازم کاربردی و مورد نیاز برای شاغلان در آن حوزه را پیدا کنید.

ماکت های متنوع

ماکت ها هدیه های جذاب و البته ماندگار برای روز مهندس هستند. جذاب ترین ویژگی این محصولات این است که در طرح های بسار متنوعی و جود دارند و حتی می توانید ماکتی با طرح و مدل دلخواه خود سفارش بدهید.

ابزار آلات و محصولات فنی

برای مهندسین شاغل در رشته های فنی مثل برق و مکانیک می توانید ابزار و محصولات فنی مورد نیاز آن ها را به عنوان هدیه روز مهندس خریداری کنید. با خرید این محصولات هم هدیه داده اید و هم نیاز ان ها را رفع خواهید کرد.

گل و گیاه آپارتمانی

فضای کار مهندسی معمولاً فضای منعطف و شادابی نیست. به همین دلیل، خریدن یک گدان کوچک برای مهندس ها می تواند ایده جذابی باشد. اضافه شدن یک گل طبیعی به این محیط کاری می تواند انرژی مثبت بسیاری برای افراد به همراه داشته باشد. فراموش نکنید که برای خرید گل های طبیعی حتماً روش های نگهداری آن ها را بررسی و رعایت کنید.

کتاب های تخصصی

فراموش نکنید که برای تبدیل شدن به یک فرد موفق در هر رشته نباید یادگیری و آموزش را هرگز متوقف کنید. بهتر است بگوییم یاد گرفتن یکی از چیز هایی است که نمی توان پایانی برای آن متصور بود. اگر مهندس محبوب شما اهل مطالعه است، کتاب های تخصصی متنوع نه تنها یک هدیه جذاب بلکه یک عامل پشتیبان برای موفقیت هرچه بیشتر او خواهند بود.

ساعت

اکسسوری ها همیشه انتخاب های نجات دهنده ای هستند مخصوصاً اگر ساعت باشد. هیچ کس نیست که ساعت را به عنوان یک هدیه جذاب نپذیرد به همین دلیل می توانید این محصولات را با خیال راحت خریداری کنید.

عطر و ادکلن

از دیگر هدایایی که همه جا کاربرد دارند می توان به انواع عطر و ادکلن اشاره کرد. در هر مناسبتی و برای هر کسی می توانید یک عطر مناسب بخرید. البته این هدیه را بیشتر برای کسانی پیشنهاد می کنیم که شناخت کافی از طرف مقابل خود و سلیقه او در زمینه عطر و ادکلن دارند.

خرید هدیه مناسب

لباس های رسمی

اگر مهندس مورد علاقه شما در جلسات رسمی شرکت می کند، یکی از نیاز های اساسی او لباس های شخصی خواهد بود. کت و شلوار، پیراهن مردانه، شوار های پارچه و مانتو های کتی زنانه، کفش های رسمی، کراوات، شال رسمی و هر چیز مشابه دیگری را می توانید به عنوان هدیه روز مهندس خریداری کنید.

تخته نرد

بدیهی است که یک مهندس هم به تفریح نیاز دارد. یکی از جذاب ترین تفریح های دنیا بازی تخته نرد است. از طرف دیگر، شکل و طراحی ظاهری این محصول آن را برای هدیه دادن به انتخاب مناسبی تبدیل می کند.

یک کارت پستال

به یاد داشته باشید  که برای بیان احساس خود و تبریک مناسبت های خاص مثل روز مهندس نیازی نیست که حتماً هدیه های گران قیمت بخرید. به طور مثال، یک کارت پستال جذاب هم می توان ایده خوبی برای هدیه روز مهندس باشد. حتی می توانید این هدیه را خودتان بسازید.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments