معرفی بهترین صرافی خرید و فروش نات کوین + آموزش فروش NOT

خرید و فروش نات کوین

 بالاخره بعد از مدت ها انتظار نات کوین قرار است در صرافی های معتبر لیست شده و به عنوان یک ارز دیجیتال قابلیت خرید و فروش داشته باشد. تاریخ 16 می یا 27 اردیبهشت (ساعت 15:30 به وقت تهران) برای این کار تعیین شده است. البته ابتدا باید نات کوین های خود را معادل سازی کرده و با ساخت یک کیف پول اختصاصی آن ها را برداشت کنید. پس از آن می توانید این ارز دیجیتال را وارد حساب خود در صرافی های نام برده کنید و به معامله با آن ها بپردازید. در این مقاله قصد داریم مراحل فروش نات کوین ها را به همراه بهترین صرافی ها برای خرید و فروش نات کوین به شما معرفی کنیم.

مراحل فروش نات کوین ها

همانطور که در مقاله همه چیز درباره ارز دیجیتال نات کوین نیز به شما گفتیم، این توکن ها روی شبکه تون کوین عرضه می شوند. بنابراین، برای فروش آن ها به یک کیف پول متصل به این شبکه نیاز خواهید داشت. کیف پول Tonkeeper پیشنهاد ربات تلگرام نات کوین است و می توانید از همان استفاده کنید. توجه کنید که در 24 ساعت اول لیست شدن در صرافی های معتبر حجم معاملات نات کوین (NOT) از ۱ میلیارد دلار فراتر رفته و آن را در صدر 10 ارز دیجیتال پرمعامله قرار داده است. هم چنین؛ به گفته بنیان‌گذار NotCoin الکساندر پلوتوینوف، بازیکنان تنها یک ماه فرصت برداشت کوین و یا قفل کردن آن را دارند و در صورتی که این مهلت به پایان برسد، قسمتی و یا تمام دارایی شما در توکن سوزی بزرگی که در پیش است از بین خواهد رفت.

1. برای شروع پروسه فروش نات کوین باید ابتدا وارد ربات تلگرامی نات کوین شوید و گزینه Claim را انتخاب کنید. توجه کنید که فیلتر شکن تان روشن باشد.

2. پس از آن، با صفحه ای مطابق شکل 2 مواجه می شوید. در صورتی که از قبل کیف پول خود را ایجاد کرده اید باید از گزینه Connect wallet استفاده کنید.

3. سپس تون کیپر (Tonkeeper) را به عنوان کیف پول مد نظر خود انتخاب کنید. گزینه دیگری که مشاهده می کنید، واریز به ولت تلگرام است. این گزینه هم برای کاربرانی که با شماره ایرانی در حال فعالیت هستند قابل استفاده نیست و انتخاب آن ممکن است منجر به بلوکه شدن دارایی ها و از دست رفتن نات کوین های شما شود.

از بین روش های موجود، کیف پول غیر امانی تون کیپر (Tonkeeper) بهترین گزینه برداشت notcoin است. دقت داشته باشید که کیف پول اصلی تلگرام امانی بوده و برای کاربران ایرانی قابل استفاده نیست و در صورت واریز کردن نات کوین به آن، احتمال مسدود شدن دارایی وجود دارد. البته کیف پول های MyTonWallet یا Tonhub هم وجود دارد که توصیه نمی شود.

خرید و فروش نات کوین

4. در صورتی که کیف پول تون کیپر ندارید باید مراحل زیر را دنبال کنید (تصویر4). اگر قبلا کیف پول تون کیپر را ایجاد کرده اید به مرحله 8 بروید.

5. وارد گوگل پلی استور شده و از آنجا برنامه تون کیپر را دانلود و نصب کنید (تصویر5).

6. در ادامه، برنامه را باز کنید. صفحه ای مشابه (عکس 6) خواهید دید. گزینه create new wallet را انتخاب کنید تا کیف پول جدید برای شما ساخته شود. سپس باید یک رمز عبور نیز برای خود انتخاب کرده و ارسال نوتیفیکیشن را هم فعال کنید.

7. در آخر کیف پول شما ساخته می شود (تصویر 7). در اینجا فعلاً موجودی نات کوین شما صفر خواهد بود. سپس کافیست به ربات نات کوین بازگشته و مجدد مراحل یک تا 3 را طی کنید تا کیف پول تون کیپر شما به ربات تلگرام متصل شود.

ساخت کیف پول تون کیپر

8. با متصل شدن کیف پول تون کیپر، صفحه ای مشابه تصویر شماره 8 خواهید دید. با انتخاب آیکون فلش در این صفحه، گزینه های در دسترس برای برداشت نات کوین برای شما قابل مشاهده خواهد بود.

9. جدیدترین قابلیت ربات تلگرام، امکان برداشت نات کوین از تون کیپر بدون کارمزد است. گزینه جدید اضافه شده on-chain withdrawal نام دارد. برای برداشت نات کوین این گزینه را بزنید. پس از انتخاب این گزینه، confirm را انتخاب کنید.

10. طی حداکثر 24 ساعت، نات کوین ها به کیف پول تون کیپر شما واریز شده و قابل برداشت خواهند بود. در نظر داشته باشید که با این روش هیچ گونه کارمزدی پرداخت نخواهید کرد و فقط 300 عدد NOT به عنوان گس فی از حسابتان کسر می شود.

با انتخاب گزینه level up tp earn more که با علامت صاعقه مشخص شده، می توانید توکن های خود را برای یک ماه استک stake و یا به عبارتی قفل کنید و به ازای آن جایزه دریافت کنید. البته هنوز مشخص نیست که سود این کار و مقدار این جایزه چقدر خواهد بود و بعد از یک ماه سرنوشت این توکن ها به کجا می رسد. در صورتی که اشتباها استک کرده و یا از این کار پشیمان شده اید هم قابلیت Unstake و انتقال مجدد به کیف پول فعال شده است. البته کارمزد 300 نات کوین از شما کسر می شود.

11. گزینه confirm and send را بزنید تا توکن ها برداشت شوند.

برداشت نات کوین با تون کیپر

12. پس از طی تمام مراحل بالا، تصویر زیر را می بینید. گزینه okay را بزنید تا فرآیند واریز موجودی شما به کیف پولتان آغاز شود.

واریز نات کوین به کیف پول

13. پس از تکمیل فرآیند که از چند دقیقه تا 24 ساعت به طول می انجامد، کیف پول تون کیپر شما شارژ خواهد شد (تصویر 13). توجه داشته باشید که برای ارسال send یا مبادله و تبدیل رمزارز swap (تصویر 14) نیاز به پرداخت هزینه انجام تراکنش و کارمزد دارید (تصویر 15) که در ادامه با عضویت در صرافی های ایرانی می‌توانید آن را به دست بیاورید.

بهترین صرافی های ایرانی خرید و فروش نات کوین

خرید و فروش نات کوین در صرافی های خارجی برای ساکنان ایران ممکن نبوده و منجر به بلوکه شدن دارایی ها می شود. به همین دلیل هم بهتر است به سراغ صرافی های معتبر ایرانی بروید. در حال حاضر تعداد زیادی از صرافی ها نیستند که چنین امکانی را فراهم کرده باشند؛ اما به محض ایجاد این قابلیت توضیحات آن اضافه می‌شود. توجه داشته باشید که برای خرید و فروش در صرافی های ایرانی نیاز به احراز هویت دارید که ظرف کمتر از 5 دقیقه انجام می گیرد.

1. فروش نات کوین در اوکی اکسپنج

اوکی اکسچنج یک صرافی ایرانی است و امکان خرید و فروش نات کوین را فراهم کرده است. این ارز به تازگی لیست شده و معامله آن امکان پذیر گشته است. اگر قبلاً در این صرافی حساب نداشته اید، کافیست در سایت یا اپلیکیشن اوکی اکسچنج ثبت نام و احراز هویت کنید. ثبت نام با کد تخفیف اوکی اکسچنج نیز ساده بوده و تنها چند دقیقه زمان می برد تا بتوانید نات کوین های خود را خرید و فروش کنید. اگر عضو جدید این صرافی هم باشید با وارد کردن آدرس ولت TonKeeper خود هزینه کارمزد جابجایی (تون هدیه) را رایگان دریافت می کنید.

2. خرید و فروش نات کوین در رمزینکس

یکی دیگر از صرافی های معتبر برای خرید و فروش نات کوین رمزینکس است. در این صرافی می توانید نمودار لحظه ای نات کوین را مشاهده کرده و آن را با کمترین کارمزد معامله کنید. با ثبت نام با کد تخفیف رمزینکس امکان خرید و فروش نات کوین در آن را خواهید داشت. برای این کار باید از ولت تون کیپر رمزارز NOT را به کیف پول شخصی خود در رمزینکس منتقل کنید. همانطور که توضیح داده شد برای این انتقال نیازمند پرداخت هزینه تراکنش هستید. با توجه به اینکه حداقل میزان برداشت رمزارز در شبکه TONCOIN در این صرافی به 0.06 رسیده است برای این کار بسیار مناسب است. باید مراحل زیر را انجام دهید (توجه کنید کلیه مسئولیت و عواقب صحیح یا اشتباه انجام دادن موارد توضیح داده شده به عهده خود شماست و در صورتی که تجربه کافی ندارید حتما با افراد باتجربه مشورت نمایید):

  • در صرافی رمزینکس عضو شوید و کمتر از 5 دقیقه احراز هویت نمایید.
  • در برخی از صرافی ها در بازه هایی هدیه عضویت به شما تعلق میگیرد. از قسمت معامله حرفه‌ای می‌توانید آن را به TON تبدیل کنید یا برای این کار کیف پول تومانی خود را شارژ نمایید.
  • با انجام مراحل نشان داده شده در تصویر 1 تا 3 شما مقداری TON در کیف پول رمزینکس خود دارید.
  • از بخش کیف پول، گزینه برداشت را زده (تصویر 4 و 5) و بر روی شبکه TON مقدار ارز خریداری شده را به آدرس ولت خود در تون کیپر منتقل کنید. پس از نهایی شدن، مقدار واریزی پس از کسر کارمزد صرافی و شبکه در والت تون کیپر منتقل می شود. در تصویر مقدار 0.5 TON خریداری شده که 0.45 نهایتا در ولت مشاهده می شود.

تا این مرحله، شما موفق شده اید کارمزد تبدیل و انتقال NOT را به کیف پول خود در تون کیپر منتقل کنید.

حال برای برداشت NOT و انتقال آن از کیف پول تون کیپر به صرافی رمزینکس، ابتدا باید یک آدرس نات کوین بسازید. در قسمت «واریز ارز دیجیتال» Not را از شبکه TON انتخاب کنید و با آدرس و کد کامنت (کد ممو) ساخته شده ارز خود را به این صرافی منتقل کنید. پس از انتقال، امکان خرید و فروش با تومان و برداشت به کیف پول بانکی خود در ایران را خواهید داشت. توجه کنید؛ در صفحه ارسال توکن، در کیف پول غیرحضانتی Tonkeeper به مقصد صرافی رمزینکس، علاوه بر درج آدرس در بخش Address or name، باید تگ ممو (کامنت) واریز را نیز در قسمت Comment درج کنید، عدم رعایت وارد کردن تگ ممو علاوه بر آدرس کیف پول منجر به از دست رفتن موجودی انتقالی شما خواهد شد.

توجه کنید هر یک صرافی ها ممکن است در بازه هایی خرید و فروش و انتقال رمزارز NOT را موقتا فعال و غیرفعال نمایند. هم‌چنین، تمامی مراحل گفته شده در صرافی های ایرانی یکسان بوده و مشابه است.

3. معامله نات کوین در آبان تتر

آبان تتر هم به تازگی نات کوین را به لیست ارزهای دیجیتاتل قابل خرید و فروش خود اضافه کرده است. شما می توانید با مراجعه به قسمت ارزهای جدید نات کوین را مشاهده کرده و آن را خرید و فروش کنید. با توجه به اینکه نات کوین به تازگی به صرافی ها اضافه شده است، پیشنهاد می کنیم با ثبت نام با کد تخفیف آبان تتر سریع تر معاملات خود را آغاز کنید. این صرافی ایرانی برای عضویت شما نیز هدیه  ایلان مارس یا میم کوین رایگان می لیدی در نظر گرفته است که کار را برای مراحل انتقال ساده تر می‌کنید.

بهترین صرافی های خارجی خرید و فروش نات کوین

تا این لحظه امکان واریز و خرید و فروش نات کوین ها در سه صرافی خارجی بایننس، OKX و بای بیت فراهم شده است. البته لازم به ذکر است هیچ یک از این صرافی ها به اکانت های ایرانی خدمات ارائه نمی دهند و برای استفاده از آنها باید از وی پی ان استفاده کنید. البته که اگر خارج از ایران هستید، این گزینه ها برای شما مناسب اند.

1. خرید و فروش نات کوین در صرافی بایننس

اولین پلتفرمی که امکان خرید و فروش نات کوین را فراهم خواهد کرد، صرافی بایننس است. در این صرافی امکان برداشت این ارز دیجیتال از ساعت 12 روز 27 اردیبهشت آغاز می شود. توکن های نات کوین 54 امین پروژه لانچ پول در این صرافی هستند. از انجایی که بایننس یک صرافی بزرگ و معتبر است، کاربران می توانند معاملات نات کوین به عنوان یک ارز دیجیتال را در محیطی امن و پایدار انجام دهند. همچنین، صرافی بایننس اعلام کرده است که در صورت استک کردن و سرمایه گذاری این توکن ها در این پلتفرم به کاربران سود و جایزه تعلق می گیرد.

2. فروش نات کوین در اوکی ایکس

صرافی اوکی ایکس که با اختصار OKX نیز نامیده می شود، یکی از پلتفرم هایی است که می توانید برای خرید و فروش نات کوین از ان استفاده کنید. لازم است به این نکته نیز اشاره کنیم که با توجه به تحریم بودن کاربران ایرانی در این صرافی امکان بلوکه شدن سرمایه شما وجود دارد. البته صرافی ایرانی اوکی ایکس هم اعلام کرده که از خرید و فروش نات کوین ها پشتیبانی خواهد کرد. این صرافی امکان احراز هویت سریع و برداشت آنی را برای شما فراهم خواهد کرد. به علاوه، بهتر است مراحل ثبت نام و احراز هویت خود را پیش از لیست شدن این کوین در صرافی انجام بدهید.

3. معامله نات کوین در صرافی بای بیت

از دیگر صرافی هایی که می توانید برای خرید و فروش نات کوین ها از آن استفاده کنید، بای بیت Bybit است. البته بای بیت قبل از لیست شدن این توکن ها در صرافی نیز امکان پیش فروش آن را برای کاربران فراهم کرده بود. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این صرافی نیز مانند بسیاری از صرافی های معتبر خارجی خدماتی به اکانت های ایرانی ارائه نمی دهد.

همچنین، اگر از دریافت نات کوین جا مانده اید، به شما پیشنهاد می دهیم از برنامه تپ سواپ استفاده کنید. با مطالعه مقاله معرفی تپ سواپ و دریافت سکه رایگان می توانید اطلاعات لازم را در این باره به دست آورید.

3 1 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین مفید ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments