پرکاربرد ترین کد های دستوری همراه اول، ایرانسل و رایتل

استفاده از کد های دستوری

پرکاربرد ترین کد های دستوری، برای همراه اول، ایرانسل و رایتل کدام اند؟ همه این شرکت ها، شرکت های عرضه کننده سیم کارت در ایران هستند. از هر کدام از آن ها که استفاده کنید، قطعاQ به خدمات جانبی مثل خرید بسته اینترنتی، خرید شارژ، پرداخت قبض و … نیاز خواهید داشت. را ه های متفاوتی برای استفاده از این خدمات وجود دارد. اولین روش استفاده از سایت یا اپلیکیشن های هر اپراتور است. به کارگیری کد های دستوری یا همان  USSD ها نیز یکی از این روش هاست.

کدهای دستوری به اینترنت نیاز ندارند. استفاده از آنها بسیار راحت است و با سرعت خدمات مورد نظر را به شما ارائه می دهند. با توجه به موارد ذکر شده، استفاده از این کدها بسیار محبوب است. در این مقاله با متداول ترین کد های دستوری آشنا می شویم. در نظر داشته باشید که این عبارات برای هر اپراتو متفاوت است. بنابراین، اگر چند سیم کارت داری بید برای هر کدام ک مخصوص آن را وارد کنید.

کدهای دستوری برای مشترکین همراه اول

پرکاربرد ترین کد ها در همراه اول

همراه اول بزرگترین اپراتور تلفن همراه در کشور است. پرکاربرد ترین کد های دستوری این اپراتور را در این بخش بررسی می کنیم. اولین استفاده ما از تلفن همراه مکالمه و پیامک است. بدین منظور، ابتدا با برای سیم کارت خود اعتبار تهیه کنیم. کد دستوری *1# برای خرید شارژ سیم کارت های اعتباری کاربرد دارد. اگر از سیم کارت دائمی استفاده می کنید کد*10*11#  برای مشاهده و پرداخت صورت حساب شما است.

 یکی از مهم ترین خدماتی که هر شخص از اپراتور سیم کارت خود دریافت می کند خرید بسته های اینترنتی است. چنانچه سیمکارت شما همراه اول است با شماره گیری *100# به منو های متنوع خرید اینترنت دسترسی خواهید داشت. در این قسمت می توانید بسته دلخواه خود با حجم و زمانی که پاسخگوی نیاز شماست را انتخاب و خریداری کنید. همچنین، اطلاع از حجم باقی مانده، راهنمای فعال سازی و تنظیمات در این بخش موجود است. همراه اول برخی بسته های اینترنتی ویژه را نیز برای مشترکین خود در نظر می گیرد. این موارد معمولاً قیمت مناسب تری داشته و با توجه به حجم و زمانشان به صرفه تر اند. برای اطلاع از شرایط آن ها و خرید می توانید از کد *1000# استفاده کنید.

دوشنبه سوری، یکی از جذاب ترین طرح های اینترنتی همراه اول است. دو شنبه های آخر هر ماه با شماره گیری کد *100*64# از بسته های متنوع و رایگان اینترنت بهره مند شوید. به تازگی، بسته های مکالمه رایگان نیز به هدایای این طرح اضافه شده است. برای دریافت شارژ اضطراری در مواقع ضروری، از کد *10*25# کمک بگیرید. کد *10*29# نیز برای استفاده از خدمات رومینگ طراحی شده است.

کد دستوری *10*221# برای فعالسازی آوای انتظار و کد *10*241# برای استفاده از پیغام گیر صوتی کاربرد دارد. اگر تلفن همراه خود را گم کردید و مشترک همراه اول هستید کافی است با کد *10*212# آن را ردیابی کنید. به علاوه برای اطلاع از طرح ها مناسبی نیز می توانید از *10*4#  کمک بگیرید.

علاوه براین، در مقاله کد های دستوری همراه اول که تا کنون نمی دانستید، کد های بسیار بیشتر و جزئی تری را برای مشترکین همراه اول معرفی کرده ایم. همچنین، اگر از سیم کارت های این اپراتور استفاده می کنید، آگاهی از طرح های تخفیف دار و رایگان همراه اول برای شما الزامی خواهد بود.

پرکاربرد ترین کد های دستوری برای ایرانسلی ها

ایرانسل

یکی از بهترین اپراتور های همراه در کشور عزیزمان بدون شک ایرانسل است. خدمات گوناگون این شرکت هم مثل همراه اول از طریق سایت، اپلیکیشن ایرانسل من و کد های دستوری قابل دریافت هستند. سیم کارت های ایرانسل عموماً به خاطر بسته های متنوع و پر سرعت اینترنتی محبوب هستند. برای آشنایی با این بسته ها، خرید آن ها، اطلاع از وضعیت بسته و حجم باقی مانده می توانید از گروه کد های دستوری *555# استفاده کنید. در این منو امکانات مختلف دیگری مثل مشاهده بسته های فعال هم وجود دارد.

یکی از پرکاربرد ترین کد های دستوری ایرانسل، *141# است. با استفاده از این کد می توانید سیم کارت اعتباری خود را شارژ کنید و از شارژ باقی مانده مطلع شوید. اگر دوست دارید شارژ اعتباری شما شگفت انگیز باشد، شماره گیری *144# تنها کاری است که باید انجام دهید. همچنین، برای شارژ کردن سیم کارت برای فرد دیگری کد دستوری *142#  برای شما تعریف شده است.

کد دستوری *4444# به کد شگفتی های ایرانسل معروف است. از این طریق با طرح هایی آشنا می شوید که هزینه های ارتباطی شما را تا حد قابل توجهی کاهش می دهند یا حتی رایگان می کنند. فعال ‌سازی پیامگیر صوتی نیز با شماره گیری کد *555*4*5*1# انجام می شود.

علاوه بر این، خرید کلیه محصولات ایرانسل از طریق شماره گیری کد دستوری *555*16# امکان پذیر است. اگر از آن دسته افرادی باشید که تلفن همراه در واقع وسیله کار آن هاست، احتمالاً دریافت پیامک های تبلیغاتی برای شما آزار دهنده است. برای غیر فعال کردن پیام های تبلیغ کافی است از کد *5006# استفاده کنید. کد دستوری *6101# نیز می تواند تلفن همراه شما را ردیابی کند. بنابراین، دیگر نگران گم شدن موبایل خود نباشید. لازم به ذکر است که این خدمت با پرداخت هزینه قابل استفاده است. اگر ایرانسلی هستید، کسب اطلاعات درباره طرح های تخفیف دار و رایگان ایرانسل برای شما واجب است و می تواند صرفه اقتصادی زیادی به همراه داشته باشد.

کد های دستوری کاربردی برای سیم کارت های رایتل

کد های دستوری کاربردی برای سیم کارت های رایتل

شرکت رایتل پس از ایرانس و همراه اول، سومین شرکت بزرگ عرضه سیم کارت در ایران است. مدیریت سیم کارت و بهره مندی از خدمات رایتل نیز با استفاده از کد های دستوری کاربردی امکان پذیر می باشد. با شماره گیری کد*200#  می توانید سیم کارت اعتباری خود را به صورت مستقیم یا شگفت انگیز شارژ کنید. همچنین، امکان خرید کارت شارژ نیز از این طریق وجود دارد.

همچنین همین کد دستوری برا دستیابی به منو خرید و مدیریت بسته های اینترنتی استفاده می شود. بسته های دست دوز رایتل،  به مشترکین این فرصت را می‌دهد تا بر اساس میزان اینترنت مورد نیاز و حجم مکالمه خود، هزینه‌های سیم کارت رایتل خود را کاهش دهند. برای استفاده از این خدمات کد دستوری *222# تعریف شده است.

یکی از سرویس های جذاب رایتل، سرویس دوستان و خانواده است. از این طریق می توانید دو شماره تلفنی که اغلب با آنها تماس دارید را وارد کنید. زمانی که تماسی به دارندگان این دو شماره داشته باشید، از تخفیف هزینه مکالمه برخوردار می شوید. میزان این تخفیف برای مالکان خطوط دائمی 10 درصد و برای مالکان خطوط اعتباری رایتل ۵ درصد است. برای دریافت خدمات این اپراتور با هزینه کم تر علاوه بر استفاده از کد تخفیف رایتل می توانید در طرح های تخفیف دار و جایزه دار رایتل هم شرکت کنید.

علاوه براین، اگر در زمان تماس امکان پاسخگویی نداشتید، جزئیات تماس از دست رفته از طریق پیامک به شما اطلاع داده می شود. فعال سازی هر دو سرویس معرفی شده نیازمند شماره گیری کد *130# است. گر بخواهید ازباقی مانده اعتبار خط اعتباری و یا صورت حساب خط دائمی رایتل خود آگاه شوید باید کد دستوری #140 * را شماره گیری کنید.

کد های دستوری شگفت انگیزی که کسی آنها را نمی داند

کد های دستوری ویژه

در پایان این مقاله قصد داریم کد های هیجان انگیزی را به شما معرفی کنیم.  اگرچه این کد ها را کمتر کسی می شناسد اما در مواقع خاصی بسیار مفید و مشکل گشا هستند. یکی از این کد ها*#06#  است که برای نمایش شماره IMEI و شماره سریال گوشی کاربرد دارد. از این طریق می توانید از اورجینال بودت تلفن همراه خود مطمئن شوید. کد دستوری *#67# برای انتقال تماس به شماره دیگر کاربرد دارد.

همچنین کد دستوری *43#  حالت انتظار تماس را برای شما فعال می کند. کد دستوری *#9900# سیستم شما را به صورت کامل تخلیه می کند. برای فرمت کردن تمام اطلاعت از روی تلفن همراه خود و بازگشت دستگاه به حال تنظیمات کارخانه از کد *2767*3855# استفاده کنید. این سرویس برای زمانی که قصد فروش تلفن خود را دارید انتخاب مناسبی است.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که این کد ها بین تمام اپراتور ها مشترک هستند. همچنین، توجه داشته باشید که کاربرد این کد های دستوری برای آن دسته از تلفن های همراهی است که سیستم عامل اندروید دارند.

4.3 4 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments