معرفی پرکاربرد ترین سایت های داخلی با ترافیک نیم بها

سایت های داخلی با ترافیک نیم بها

در سالهای اخیر به منظور افزایش فعالیت کاربران در سایت های داخلی طرح محاسبه ترافیک نیم بها به اجرا گذاشته شده است. بر این اساس، شرکت های ارائه دهنده اینترنت ثابت یا همراه موظف شده اند مصرف ترافیک داخلی را به صورت نیم بها محاسبه کنند. هر اپراتور نیز یک لیست مخصوص به خود از سایت های پر بازدید ایرانی با تعرفه اینترنت نیم بها را معرفی کردند. ما در این مقاله قصد داریم به شما پرکاربرد ترین سایت های داخلی با ترافیک نیم بها را معرفی کنیم. این سایت ها می توانند کاربرد های متفاوتی داشته باشند، از پایگاه های علمی تا سایت های بازی و سرگرمی، همه چیز در این لیست هست. با ما همراه باشید.

منظور از اینترنت نیم بها چیست؟

همانطور که می دانید اینترنت یک شبکه جهانی است. با توجه به IP سایتی که به ان مراجعه می کنید، ممکن است تبادل اطلاعات با یک سرور داخلی یا یک سرور خارجی صورت بگیرد. بر همین اساس یک تفکیک کلی میان سایت های خارجی و داخلی وجود دارد. زمان استفاده از سایت های ایرانی به شبکه داخلی اینترانت متصل هستید. در حالی که برای استفاده از سایت هایی که سرورشان خارج از ایران است باید به شبکه جهانی اینترنت متصل شوید.

از سال 1394 وزارت ارتباطات برای حمایت از سایت های داخلی و تشویق کاربران به استفاده از آن ها  مبحث اینترنت نیم بها را مطرح کرده است. این نکته را فراموش نکنید که فارسی بودن یک وبسایت لزوما به معنی داخلی بودن آن و محاسبه ترافیک نیم بها نمی باشد. تعرفه داخلی فقط برای سایت هایی که توسط اپراتور ها معرفی شده ، لحاظ می شود. به عبارتی، ممکن است سایت دانشگاهتان ترافیک نیم بها داشته باشد؛ اما اگر به یک فروشگاه اینترنتی بروید ایتنرنتتان تمام بها محاسبه شود.

محاسبه هزینه اینترنت در سایت های نیم بها

نحوه محاسبه اینترنت نیم بها را با یک مثال ساده بیان می کنیم. فرض کنید شما یک بسته اینترنتی 100 گیگی خریداری کرده اید که 50 گیگابایت از حجم آن برای دسترسی به سایت های خارجی و 50 گیگابایت دیگر برای سایت های داخلی تعیین شده است. حالا اگر شما به سایت های دارای ترافیک نیم بها مراجعه کنید در واقع می توانید به جای 50 گیگ دوم، 100 گیگابایت اینترنت استفاده کنید. در حالی که فقط نصف قیمت آن را پرداخت کرده اید.

حواستان باشد که استفاده از سایت هایی با سرور خارجی و پیام رسان های غیر ایرانی مثل اینستاگرام و تلگرام مشمول این تخفیف نمی شود. در این صورت فقط به مقدار حجم خریداری شده امکان مصرف برای شما وجود دارد. در ضمن، لازم است بدانید که در صورت متصل بودن VPN حتی اگر از سایت های داخلی استفاده کنید باز هم اینترنت شما به صورت کامل محاسبه می شود. پس لازم است برای استفاده از سایت های داخلی با ترافیک نیم بها حتما از خاموش بودن فیلتر شکن خود مطمئن شوید.

سایت های داخلی با ترافیک نیم بها

معرفی سایت داخلی با ترافیک نیم بها

با پیشرفت تکنولوژی ما تقریباً برای هرکاری به اینترنت نیاز داریم. در واقع مجازی شدن اکثر فعالیت ها حتی امور روزمره ما را مجبور به استفاده مکرر از اینترنت می کند. از طرف دیگر، افزایش روز افزون قیمت اینترنت مشکلات و چالش های جدیدی را به همراه دارد. راه حل چیست؟ شناخت و استفاده از سایت های داخلی با ترافیک نیم بها می تواند تا حدی این مشکل را برای کاربران کم رنگ تر کند. اگرچه در اصل قضیه تفاوتی ایجاد نمی شود؛ اما باز هم 50 درصد تخفیف می تواند تا حدودی قابل قبول باشد. سایت های داخلی نیم بها را بر اساس کاربرد آن ها طبقه بندی شده اند تا راحت با پر کاربرد ترین سایت ها در هر حوزه آشنا شوید.

ترافیک نیم بها برای سایت های رسمی و دولتی

همه سایت های رسمی وابسته به دولت ترافیک نیم بها دارند. همانطور که از نام این دسته از سایت ها پیداست برای انجام امور دولتی به آن ها نیاز خواهید داشت. کارهایی مثل درخواست مجوز های مختلف، ثبت نام برای دریافت تسهیلات دولتی، انجام و کسب اطلاعات در زمینه امور ثبت احوال و … از طریق این وبسایت ها انجام می گیرد.

تامین اجتماعی tamin.ir
شرکت پست post.ir
وزارت اموزش و پرورش medu.ir
سازمان ثبت اسناد ssaa.ir
اتاق بازرگانی tccim.ir
گمرک irica.ir
وزارت علوم msrt.ir
وزارت فرهنگ farhang.gov.ir
پلیس police.ir
راهور rahvar120.ir
سامانه رشد roshd.ir
سازمان غذا و دارو ttac.ir
بانک مرکزی cbi.ir
سازمان ملی استاندارد isiri.gov.ir
شاپرکshaparak.ir
سایت های دولتی با اینترنت نیم بها

لیست سایت های نیم بها برای دریافت خدمات اینترنتی

سایت های متعدد دیگری هستند که لزوماً وابستگی به دولت نداشته؛ اما اینترنت آن ها نیم بها محاسبه می شود. این درگاه ها اغلب خدمات متعددی ارائه داده و از جمله سایتهای پرکاربرد به شمار می آیند. برخی امکانات این سامانه ها عبارت اند از درایفت نماد اعتماد، خرید هاست و سرور، تفریح و سرگرمی، ارتباطات تصویری، پیام رسانی و …

ای نمادenamad.ir
سرور پارسpars.host
هاست ایران hostiran.net
برتینا bertina.us
طراحی سایت 24 web24.ir
اسنپsnapp.ir
پیوند هاpeyvandha.ir
سینما تیکتcinematicket.org
سروشsapp.ir
اسکای رومskyroom.online
زولاzula.ir
چاپار میلchmail.ir
سافت سازsoftsaaz.ir
فونت یابfontyab.com
سایت های کاربردی با ترافیک نیم بها

ترافیک نیم بها برای سایت های بانکی و دانشگاهی

کلیه سایت های مربوط به بانک ها داخلی هستند و ترافیک آن ها هم به صورت نیم بها محاسبه می شود. همچنین، همه وبسایت های دانشگاهی اعم از دانشگاه های دولتی، آزاد، پیام نور، غیر انتفاعی، فنی و … به سرور های داخلی متصل هستند و با خیال راحت می توانید از آن ها استفاده کنید. دقت داشته باشید که نیم بها بودن اینترنت شامل دانلود هم می شود. به عبارتی، دانلود فایل از سایت دانشگاه ترافیک کمتری از سایت های دیگر مصرف می کند.

سایت اپراتورهای مختلف

اپراتور های داخلی از وبسایت های رسمی خودشان به عنوان اولین سایت های دارای ترافیک نیم بها نام برده اند. چه اپراتور های ثابت مثل شاتل، مخابرات، صبانت، آسیاتک و های وب و چه اپراتور های همراه شامل همراه اول، ایرانسل، رایتل و مبین نت، همگی وب سایت های رسمی خود را روی سرور های داخلی قرار داده اند. در نتیجه، استفاده از تمام خدمات آن ها با اینترنت نیم بها محاسبه می شود.

سایت های دانلود فایل و برنامه

یکی از مهم ترین کاربرد های اینترنت بدون تردیددانلود برنامه های کاربردی و مهم است. این برنامه ها می توانند نرم افزار های اختصاصی مثل حسابداری، طراحی و … باشند. برای این که بتوانید این برنامه ها را با ترافیک نیم بها دانلود کنید سایت های مختلفی وجود دارند. در ادامه نام برخی از ان ها را در جدول مشاهده خواهید کرد.

سرزمین دانلودsarzamindownload.com
یاس دانلودyasdl.com
دانلود هاdownloadha.com
 سافت 98soft98.ir
 پی سی افزارp30afzar.com
کافه بازارcafebazaar.ir
مایکتmyket.ir
میهن فایلmihanfile.net
 پی سی دانلودp30download.com
پرشینgfx persiangfx.com

سایت های داخلی با ترافیک نیم بها برای دانلود فیلم و موزیک

تماشای فیلم یکی از جذاب ترین فعالیت ها برای سپری کردن اوقات فراغت است. گوش دادن به موزیک های مورد علاقه هم که یکی از بهترین فعالیت ها در هر موقعیتی محسوب می شود. برای علاقه مندان به این حوزه های هنری همواره این سوال مطرح است که آثار مورد علاقه خود را چگونه و از چه منبعی دانلود کنند؟ ما در ادامه، به شما چند سایت را معرفی می کنیم که با استفاده از آن ها می توانید جدید ترین فیلم ها و موزیک ها را با برخورداری از ترافیک نیم بها دانلود کنید.

آپاراتaparat.com
فیلیموfilimo.com
تلوبیونtelewebion.com
فیلم گردیfilmgardi.com
لنزlenz.ir
زیرنویس فیلم و سریالblaxsub.com
به موزیک behmusic.com
تماشاخونه tamashakhoneh.ir
آنتنanten.ir
دوستی هاdoostihaa.com

همچنین، لازم به ذکر است که استفاده از اینترنت اپراتور های مختلف می تواند هزینه اشتراک برخی از این سایت ها را برای شما رایگان و یا بسیار ارزان تر کند. به طور مثال اگر شما از مشترکین ایرانسل باشید، هزینه خرید اشتراک فیلیمو برای شما رایگان خواهد بود. البته در غیر این صورت نیز با استفاده از کد تخفیف فیلیمو می توانید این اشتراک را با قیمت کم تر دریافت کنید.

پر کاربرد ترین سایت های فروشگاهی و خدمات رزرو بلیط

یکی از پر مخاطب ترین نوع سایت ها که بسیار با آن سر و کار دارید، سایت های فروش کالا و خدمات هستند. به همین دلیل در پایان نام چند سایت فروشگاهی را به شما می گوییم که تعرفه اینترنت آن ها به صورت نیم بها محاسبه می شود.

دیجی کالاdigikala.com
فروشگاه شهروندshahrvand.ir
فروشگاه افق کوروشokcs.com
فروشگاه پیکسلpixel.ir
ایران اسپورتiransporter.com
جانبیjanebi.com
گاج مارکتgajmarket.com
علی بابا alibaba.ir
الی گشت eligasht.com
آژانس هوایی آسمان apstour.com

اینترنت داخلی شامل چه برنامه هایی می شود؟

در کنار سایت های پر کاربردی که به شما معرفی کردیم، برای استفاده از برخی اپلیکیشن ها نیز می تواند از ترافیک نیم بها بهره مند شوید. پیامرسان های داخلی از جمله آی گپ، بعله، سروش و ایتا از جمله برنامه هایی هستند که با اینترنت داخلی نیم بها می توانید از آن ها استفاده کنید. به علاوه، اپلیکیشن پر کاربرد روبیکا نیز برای کاربران ایرانی با ترافیک نیم بها در دسترس است. همچنین، با استفاده از کد رایگان شدن اینترنت روبیکا برای ایرانسل و همراه اول نیز می توانید بدون پرداخت هزینه اینترنت از خدمات این مجموعه استفاده کنید.

2.8 10 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین مفید ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments