راهنمای خرید آجیل عید با تخفیف ویژه

راهنمای انتخاب و خرید آجیل عید

آجیل از محصولاتی است که خرید و مصرف آن جزء رسوم عید نوروز محسوب شده و طرفداران زیادی دارد. این محصولات خوشمره بسیار مقوی و البته گران قیمت هستند. به همین دلیل برای خریدارن بسیار مهم است که آجیل با کیفیتی تهیه کنند. برای تشخیص میزان مرغوب بودن و تازه بودن آجیل راهکار هایی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. علاوه بر این، با استفاده از تخفیف های نوروزی می توانید این محصولات را ضمن کنترل کردن کیفیت با قیمت مناسب تری تهیه کنید. برای مثال، کد تخفیف با سلام به شما کمک می کند تا خرید آجیل عید را با تخفیف ویژه ای انجام دهید.

هنگام خرید آجیل عید به چه نکاتی باید توجه کرد؟

آجیل ها به طور کلی می توانند شامل پسته، بادام هندی، بادام درختی، فندق، تخمه کدو، تخمه ژاپنی و مغزیجات دیگر باشند. ترکیب آجیل به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد. به طور مثال اگر آجیل شما فقط شامل مغز ها و بدون پوسته باشد، طبیعتاً باید هزینه بیشتری بپردازید. همچنین، اضافه شدن تخمه های متنوع، کشمش و … به مغز های اصلی نیز هزینه خرید آجیل عید را کاهش خواهد داد. به علاوه، آجیل را می توانید به صورت خام و یا بو داده تهیه کنید که این موضوع نیز به ذائقه شما بستگی دارد. هر نوع آجیلی که تهیه کنید باید سلامت و کیفیت آن را مورد بررسی قرار دهید. برای اطمینان از خرید یک محصول مرغوب باید چند مورد را قبل از انتخاب در نظر داشته باشید. در ادامه، این موارد را به همراه نحوه کنترل آن ها بیان خواهیم کرد.

آجیل های تازه و سالم را انتخاب کنید

یکی از مهم ترین ویژگی های یک آجیل خوب، تازه بودن است. البته که به طور کلی این مورد در تمام مواد غذایی اهمیت دارد؛ اما در مورد آجیل ها ممکن است در نگاه اول مانده بودن محصول قابل تشخیص نباشد، به همین دلیل توصیه می شود که تازه بودن آجیل را از طریق چک کردن ویژگی هایی مثل بو، طعم، شکل ظاهری و … بررسی کنید.

به یاد داشته باشید که اگر آجیل ها برای مدت طولانی در شرایط محیطی گرم و مرطوب نگه داری شوند، ممکن است درون آن ها سم قارچی آفلاتوکسین ایجاد شود. این سم عوارض خطرناکی مانند ضعف سیستم ایمنی، آسیب کبدی و حتی سرطان برای انسان ها در بر خواهد داشت. به همین دلیل است که در خرید این محصولات باید نهایت دقت را برای محافظت از سلامتی خود به کار بگیرید. همچنین، آجیل را به اندازه مصرف خود تهیه کنید و تا زمانی که تازه است میل کنید. بدیهی است که برای نگهداری این محصولات به محیط خشک و خنک نیاز دارید.

به ظاهر آجیل توجه کنید

یکی از مهم ترین و ساده ترین فاکتور هایی که برای خرید آجیل عید با کیفیت باد در نظر داشته باشید، شکل ظاهری محصول است. دقت داشته باشید که هر چیز غیر عادی در ظاهر پسته، بادام و سایر آجیل ها می تواند یک نشانه خطر باشد. به طور مثال، اگر روی محصول سوراخ یا حفره ای مشاهده کردید، یا هر گونه کپک یا حتی حشره روی آجیل وجود داشت به صورت قطع می توان گفت با یک محصول بی کیفیت و مانده طرف هستید و نباید آن را خریداری کنید.

برای مطالعه بیشتر: معرفی بهترین غرفه های با سلام

مراقب رنگ های مصنوعی باشید

متأسفانه برخی از فروشندگان برای کسب سود بیشتر، ظاهر آجیل های خود را با استفاده از رنگ های شیمیایی جذاب تر می کنند. باید توجه داشته باشید که این رنگ ها علاوه بر خطر سرطانزایی و ابتلا به بیماری های کبدی، ممکن است در برخی از افراد حساسیت های جدی و شدید ایجاد کنند. آجیل طبیعی رنگ براق و درخشانی ندارد و ظاهر آن کاملاً طبیعی است. بنابراین، در مواجه با آجیل هایی که به طور اغراق آمیزی پر رنگ و درخشان هستند کمی احتیاط کنید.

برای اطمینان از عدم کاربرد محصولات شیمیایی، تنها کافی است یک مشت آجیل را قدری در دست خود نگه داشته و سپس در جای خود بریزید. اگر دست شما رنگی شد، استفاده از رنگ های شیمیایی انکار ناپذیر است. البته همه رنگ ها هم به این راحتی قابل تشخیص نیستند. به همین دلیل توصیه می شود با خرید از فروشگاه های معتبر فعال در بازار آنلاین باسلام خیال خود را از این بابت راحت کنید. در ضمن برای مدیریت هزینه ها، نیازی نیست به سراغ آجیل های ارزانی بروید که در کیفیت آن ها شک دارید. بلکه می توانید با کد تخفیف باسلام آجیل با کیفیت را ارازن تر بخرید.

طعم و بوی آجیل را بررسی کنید

در صورت استشمام هر گونه بوی نامطبوع و تند از آجیل، فوراً از خرید آن امتناع کنید. این بو یکی از بارز ترین نشانه های فساد این محصولات است. همچنین، آجیل هایی که ته مزه آن‌ها ترشی احساس کنید، به احتمال خیلی زیاد خراب هستند. حتی اگر پس از خرید متوجه این موضوع شدید سریعاً محصول را به فروشنده پس بدهید. علاوه بر این، در خرید آجیل عید توجه داشته باشید که آجیل های خیلی شور یا شیرین می توانند برای سلامتی شما مضر باشند.

بهتر است آجیل خام بخرید

یکی از روش هایی که می تواند بو و طعم نامطلوب آجیل را تا حدودی پنهان کند، بو دادن است. به همین دلیل توصیه می شود که آجیل را به صورت خام تهیه کرده و سپس اگر به طعم دار کردن آن علاقه داشتید، خودتان با کمی نمک آن را بو بدهید. علاوه بر پنهان ماندن بو و طعم نا مطلوب، آجیل بو داده شده به خاطر وجود نمک سنگین تر است و هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت.

چند نکته برای خرید پسته مرغوب

در اولین گام باید بررسی کنید که پسته تازه باشد. برای این کار تنها کافی است یکی از آن ها را تست کنید. نرم بودن مغز پسته نشانه ای از تازگی این محصول است. اگر پسته به سختی جویده شود و طعم آن کمی تغییر کرده باشد، می توانید مطمئن باشید که در حال تست یک محصول کهنه هستید.

به علاوه، زمانی که پسته را در نزدیک گوش خود تکان می دهید، اگر صدای برخورد مغز پسته به پوسته شنیده شود، به این معنی است که پسته به صورت مصنوعی خندان شده و کیفیت مناسبی ندارد. به این نوع پسته ها اصطلاحاً آب خندان گفته می شود؛ چرا که با استفاده از آب و یخ و شوک گرمایی از حالت پسته کور به خندان تبدیل شده اند.

انتخاب بادام درختی با کیفیت

در خرید آجیل عید به صورت مجزا، یکی از مهم ترین محصولات بادام درختی است. اگر می خواهید یک بادام تازه تهیه کنید، باید بدانید که فصل برداشت این محصولات آواخر تابستان و اوایل پاییز است. در صورتی که در زمانی به غیر از این مثلاً نزدیک عید بادام می خرید، توجه کنید که شنیدن صدای تق تق زیاد در تکان دادن بادام ها می تواند نشانه ای از کوچک و نامرغوب بودن مغز آن ها باشد.

تشخیص فندق مرغوب

در حالت کلی چند ویژگی برای فندق تازه و با کیفیت تعریف می شود. فندق ها باید خندان، درشت و سنگین باشند. همچنین، عدم وجود رنگ پریدگی در مغز این دانه مقوی، سبز بودن پوست فندق تازه، درصد بالای روغن و عاری بودن از هرگونه کپک و یا سوراخ از دیگر نشانه های یک فندق مرغوب هستند.

4 1 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments