اسنپ شاپ فروشندگان، چطور در اسنپ شاپ فروشنده شویم؟

اسنپ شاپ فروشندگان

اگر به عنوان یک فروشنده آنلاین فعالیت می کنید، باید بگوییم که علاوه بر سایت ها و صفحات شخصی می توانید از پلتفرم اسنپ شاپ هم برای کسب و کارتان استفاده کنید. اسنپ شاپ مسیر رو به رشدی را در پیش گرفته است و از این جهت باید امیدوار بود که بتوانید روزانه محصولات بسیار زیادی را در آن به فروش برسانید. این مجموعه هم اکنون با بهترین فروشگاه های سطح کشور همکاری می کند و د زمانی کوتاه سفارشات مشتریان را به دست آن ها می رساند. حال اگر قصد دارید به عنوان فروشنده در این پلتفرم فعالیت کنید، در ادامه همراه ما باشید. شرایط فروش و نحوه ثبت نام در اسنپ شاپ فروشندگان را به طور مفصل شرح داده ایم.

معرفی کوتاه اسنپ شاپ

اسنپ علاوه بر ارائه خدمات تاکسی های اینترنتی، در فروش محصولات اینترنتی نیز فعالیت های بسیار گسترده ای را از مدت ها پیش آغاز کرده است. یکی از زیرمجموعه های آن اسنپ شاپ است که فروشندگان در آن کالاها و محصولات مختلفی را به فروش می رسانند. کاربران این فروشگاه می توانند در کمترین زمان کالاهای مورد نیازشان را پیدا و خریداری کنند. همچنین، با ارائه کد تخفیف اسنپ شاپ، افراد خریدی راحت تر و به صرفه تر را تجربه خواهند کرد. با وجود این خدمات، تعداد کاربرانی که از این مجموعه استقبال کرده اند به طور چشمگیری افزایش یافته است. در نتیجه می توان اسنپ شاپ فروشندگان را پلتفرم بسیار مناسبی برای موفقیت در فروش دانست.

مطالعه بیشتر: راهنمای استفاده از کد تخفیف اسنپ شاپ

شرایط فعالیت در اسنپ شاپ فروشندگان

اگر قصد دارید با استفاده از برنامه اسنپ شاپ محصولات خود را به فروش برسانید، لازم است از تمامی قوانین و شرایطی که اسنپ اشپ در نظر گرفته است مطلع باشید. اگر تمامی مواردی که در ادامه ذکر کرده ایم را رعایت کنید می توانید بدون هیچ مشکلی فعالیت خود را به عنوان یکی از فروشندگان اسنپ شاپ شروع کنید.

مطالعه بیشتر: چطور فروشنده دیجی کالا بشویم؟

شرایط فعالیت در اسنپ شاپ

کمیسیون دریافتی اسنپ شاپ به چه صورت است؟

پیش از آغاز همکاری، به عنوان درصد کمیسیون مبلغی مشخص می شود. پس از آن که مورد تأیید واقع شد، شما موظف هستید این مبلغ اعلامی را به اسنپ شاپ بپردازید. کمیسیون به ازای هر فروش موفق خواهد بود. هزینه به صورت ماهیانه در تسویه حساب به طور خودکار از شما کسر خواهد شد. به عنوان مثال، اگر محصولی به قیمت 200 هزار تومان داشته باشید، درصورت فروش، کمیسیون 10 درصدی را شامل می شود. در نتیجه مبلغ 20 هزار تومان به اسنپ شاپ تعلق می گیرد.

مالیات بر ارزش افزوده مربوط به فروش اینترنتی

لازم به ذکر است که مبلغ مالیات بر روی کمیسیون اعمال می شود و ربطی به قیمت محصول ندارد. به ازای هر سفارش، مالیات بر ارزش افزوده خدمات بازاریابی اینترنتی محاسبه می شود و با 9 درصد از مبلغ کمیسیون برابری می کند. فرض کنید همان محصول 200 هزار تومانی را داشته باشیم. میران مالیات آن 9 درصد از 20 هزار تومان را شامل می شود که مساوی است با 1800 تومان. مجموعه مبلغ کمیسیون و مالیات برای این محصول برابر با 21800 تومان است.

هزینه ارسال سفارشات چگونه محاسبه می شود؟

یکی از مهم ترین مزایای اسنپ شاپ فروشندگان این است که برای انواع محصولات، هزینه ارسالی ثابتی در نظر گرفته می شود. تمامی سفارشات در کمترین زمان ممکن به دست مشتریان می رسد. این مبلغ بدون در نظر گرفتن مسافت تا مقصد مشتری و تعداد اقلام است. در نتیجه تفاوتی نمی کند مشتری از شما 100 تومان خرید کند یا 1 میلیون تومان. به هر حال همان هزینه ارسال برای فروشنده لحاظ می شود.

زمان تسویه حساب ها چگونه است؟

تسویه حساب در اسنپ شاپ فروشندگان هر دو ماه یکبار (در دو مرحله هر 15 روز یکبار) انجام می شود. در اولین تسویه حساب، از 15 تا 18 ماه هفتاد درصد از مبلغ کل فروش تا پانزدهم به حساب شما واریز می شود. در دومین تسویه حساب، کل مبلغ فروش در پانزده روز دوم به همراه سی درصد از مانده حساب قبل (با کسر مالیات و کمیسیون) از اول تا سوم ماه بعدی پرداخت می شود.

شرایط قطع همکاری به صورت موقت و دائم

در صورتی که قصد قطع همکاری را داشته باشید، کافی است پنل کاربری خود را ببندید. این گونه همکاری تان با اسنپ شاپ را به طور رسمی تمام می کنید. البته اگر به هر دلیلی می خواهید تنها برای مدتی فعالیت خود را کنار بگذارید، کافی است که فروشگاه خود راغیرفعال کنید. با این عمل نه تنها مشتریان را معطل نمی کنید بلکه بازخورد منفی متوجهتان نخواهد بود.

این امکان از طرف اسنپ شاپ فروشندگان فعال است که بتوانید فروشگاه خود را از بخش مدیریت شعبه ها غیرفعال کنید. تا پایان روز یا هفته کاری این غیرفعال بودن ادامه دارد. در صورتی که زمان بیش تری مد نظرتان باشد، باید با پشتیبانی اسنپ شاپ ارتباط بگیرید. در صورت تمایل برای فعالیت مجدد، باید فروشگاهتان را از طریق مدیریت دوباره فعال کنید.

نحوه ثبت نام در اسنپ شاپ

مطالعه بیشتر: چگونه در باسلام فروشنده شویم؟ راهنمای غرفه زدن در با سلام

نحوه ثبت نام به عنوان فروشنده در اسنپ شاپ

ثبت نام در این پلتفرم تقریباً سریع و راحت است. در اولین قدم باید یک موبایل هوشمند، لپ تاپ، تبلت یا یک کامپیوتر داشته باشید. در ادامه با طی کردن شش مرحله زیر، می توانید در اسنپ شاپ فروشندگان فعالیت خود را شروع کنید:

1. ثبت و تکمیل اطلاعات

به سایت اسنپ بروید. بخش فروشنده شوید را انتخاب کنید. اطلاعات مورد نیاز را در این صفحه وارد کنید. در این بخش به اطلاعتی همچون شهر مورد نظر، دسته بندی محصولات، نام فروشگاه، نام و نام خانوادگی مدیر، شماره همراه و کد معرف نیاز است. لازم به ذکر است که هم اکنون تنها می توان مراکز استان ها را انتخاب کرد. هنوز برای همه شهرستان ها و روستاها، فروش محصولات امکان پذیر نیست.

2. دانلود نرم افزار دخل

پس از آن که فرم اطلاعات خود را تکمیل و ثبت کنید، لینک دانلود نرم افزار دخل برای شما ارسال می شود. این نرم افزار مخصوص فروشندگان اسنپ شاپ طراحی شده است. با این برنامه می توانید برای تکمیل اطلاعات، فروختن محصولات و حسابرسی ها اقدام کنید.

3. آپلود کردن مدارک

در این مرحله باید مدارک خود را از طریق برنامه دخل ثبت کنید. پس از گذراندن این مرحله، کارشناسان مجموعه با شما تماس می گیرند و شما باید اطلاعات مورد نیاز و مدارک فروش را در اختیار آن ها قرار دهید. بارگذاری مدارک هم به این دلیل است که از طرف اسنپ به طور رسمی شناسایی شوید. مدارکی که برای احراز هویت حقوقی نیاز دارید، عبارتند از:

  • عکس اصل کارت ملی و شناسنامه
  • اصل جواز فعالیت، اجاره نامه رسمی یا سند ملکی که در آن فعالیت دارید
  • تصویر مربوط به آگهی تأسیس شرکت فروش محصولاتتان
  • ارسال عکس آخرین تغییرات مندرج در روزنامه رسمی

برای احراز هویت شخص حقیقی نیز مدارک زیر لازم است:

  • عکس اصل کارت ملی و شناسنامه
  • عکس پاسپورت یا کارت هویت برای اتباع خارجی

کار ثبت نام شما در نهایت با تأیید توافق نامه به اتمام می رسد. می توانید در اسنپ شاپ فروشندگان فعالیت خود را آغاز کنید.

4. شرکت در یک وبینار آموزشی

پس از آن که از طرف اسنپ شاپ به عنوان فروشنده مورد تأیید واقع شوید، باید یک وبینار آموزشی را مشاهده کنید. با شرکت در این وبینار به طور کامل با نرم افزار دخل و سیستم مدیریت فروشندگان و نحوه کار با آن ها آشنا می شوید. علاوه بر این ها، شرایط همکاری نیز به طور کامل شرح داده می شود. وبینار اسنپ شاپ فروشندگان به صورت تعاملی است. در نتیجه می توانید پاسخ تمام سؤالات خود را هم دریافت کنید.

5. ساخت فروشگاه با اضافه کردن محصولات

در مرحله پنجم، زمان آن است که از طریق جست و جو در بانک محصولات اسنپ شاپ محصول مورد نظرتان را اضافه کنید و یا این کار را با ساخت محصول جدید انجام دهید. لازم است که نام، موجودی و قیمت هر محصول مشخص باشد. در نهایت محصول به ویترین فروشگاهتان اضافه می شود. دقت کنید که محصولات مورد نظرتان باید مورد تأیید مجموعه اسنپ باشند. در غیر این صورت موظف هستید که اصلاحات لازم را طبق موارد اعلام شده لحاظ کنید.

6. فعال کردن فروشگاه

برای آن که بتوانید فروشگاه را فعال کنید، باید تعداد مشخصی از محصولات را در ویترین آن داشته باشید. در ادامه مسئولان با شما تماس گرفته و اگر همه چیز به درستی رعایت شده باشد، فروشگاه برای شما فعال می شود. آموزش های لازم و نهایی نیز در اختیارتان قرار خواهد گرفت. در نهایت می توانید فرآیند فروش را آغاز کنید.

2.5 2 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments