از ثبت نام رانندگان تا دریافت سهمیه بنزین اسنپ

ثبت نام رانندگان اسنپ و دریافت سهمیه بنزین

با استقبال گسترده مردم از تاکسی های اینترنتی، کار کردن در این حوزه توجه افراد زیادی را جلب کرده است. از آنجایی که تقاضا برای سرویس های مختلف اسنپ همیشه به میزان قابل توجهی وجود دارد، تعداد زیادی از افراد این فعالیت را به عنوان شغل دائمی و یا نیمه وقت خود انتخاب کرده اند. برای عضویت در ناوگان اسنپ باید شرایط خاصی داشته باشید. با مهیا بودن شرایط، ثبت نام رانندگان اسنپ به راحتی و در زمان کوتاهی انجام می شود. همچنین، رانندگان اسنپ از خدمات ویژه ای نیز برخوردار می شوند که یکی از آن ها دریافت سهمیه بنزین است. در ادامه، به شما می گوییم که برای راننده شدن در اسنپ باید چه مراحلی را طی کنید و در پایان چگونه باید سهمیه بنزین اسنپ رانندگان را دریافت کرده و استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اسنپ بهتر است یا تپسی؟

ثبت نام رانندگان اسنپ چگونه انجام می شود؟

کلیه مراحل ثبت نام رانندگان اسنپ به صورت آنلاین انجام می شود. بنابراین، اصلاً نیازی نیست که به جایی مراجعه کنید. تنها نکته مهم این است که مدارک مورد نیاز برای ثبت نام را از قبل آماده کنید تا زمان شما بیهوده تلف نشود. بیمه نامه خودرو، گواهی نامه راننده، عکس واضح راننده مطابق با ویژگی های ذکر شده و معاینه فنی برای خودرو هایی که حداقل 4 سال از زمان تولید آن ها می گذرد، مدارک مورد نیاز شما را برای ثبت نام تشکیل می دهند. دقت کنید که عکس آپلود شده از مدارک باید کاملاً واضح و با کیفیت باشد.

برای شروع فرآیند ثبت نام باید از طریق اپلیکیشن اسنپ رانندگان و یا سایت اسنپ اقدام کنید. به یاد داشته باشید که اگر می خواهید با موتور یا وانت در اسنپ فعالیت کنید، باید ثبت نام خود را از بخش ویژه موتور و وانت ادامه دهید. در گام اول، اطلاعات هویتی خود را به همراه عکس با دقت وارد کنید. سپس مدارک خواسته شده را به ترتیب بارگذاری کنید. در نهایت، با یک امضای مجازی ثبت نام به پایان می رسد. در ادامه، مدارک شما بررسی شده، احراز هویت با کمک ناجا انجام شده و می توانید کار خود را به عنوان راننده اسنپ آغاز کنید.

رانندگی تنها شغلی نیست که می تواند شما را به عضوی از خانواده بزرگ اسنپ تبدیل کند. اگر حس می کنید توانایی خوبی در صحبت با افراد و متقاعد کردن آن ها داشته یا از مهارت اجتماعی بالایی برخوردارید بد نیست مقاله «درآمد پروموتر های اسنپ چقدر است؟» را هم مطالعه کنید تا بیشتر با این شغل و مزیت های آن آشنا شوید. این شغل هم نیاز به مدرک یا تخصص خاصی نداشته و میزان درآمدتان به طور مستقیم با توانمندی شما در ارتباط است.

برای کار به عنوان راننده اسنپ چه شرایطی لازم است؟

راننده اسنپ

اگر به خاطر داشته باشید در ابتدا نیز به شما گفتیم که برای کار در اسنپ باید شرایط خاصی وجود داشته باشد.  شرکت اسنپ در استخدام افراد سخت گیری های خاصی مثل مدرک تحصیلی و … ندارد .در ابتدا تنها کافی است دو شرط مهم را داشته باشید. اولین شرط اسنپ این است که از زمان صدور گواهی نامه شما حداقل سه ماه گذشه باشد. شرط دوم هم داشتن یک گوشی هوشمند است. چرا که در انجام فعالیت های آنلاین طبیعتاً به آن نیاز دارید. البته، برخی موبایل ها به عنوان گوشی های مناسب برای کار در اسنپ بهتر بوده و کارایی بیشتری دارند. شروط ذکر شده برای کار در همه بخش های اسنپ به عنوان راننده الزامی بوه و مختص گروه خاصی نیست.

مزیت هایی که اعضای خانوداه اسنپ از آن ها برخوردار هستند

کار در اسنپ دارای مزیت های متعددی است. یکی از مهم ترین ویژگی های این شغل ساعت کاری کاملاً منعطف است. در اسنپ اصلاً اهمیتی ندارد که چند ساعت در روز کار می کنید. یا چه ساعاتی را برای کار کردن ترجیح می دهید. هر زمان که اراده کنید می توانید وارد اپ اسنپ شده و پذیرش مسافرا را انجام دهید. همچنین، می توانید مسافران را بر اساس مقصد آن ها انتخاب یا رد کنید. در بسیاری مواقع رانندگان اسنپ مسافران هم مسیر با خودشان را انتخاب می کنند تا هم به کار خود برسند و هم کسب درآمد کنند.

از دیگر مزیت های کار در اسنپ این است که تقاضا همواره وجود دارد و شما نگران نبود کار نخواهید شد. همچنین، اسنپ برای رانندگان خود تخفیف های متنوعی نیز در نظر می گیرد. از جمله این تخفیف ها می توان به امکان خرید ارزان تر وسایل یدکی ماشین، لاستیک، هزینه کم تر تعمیرات و.. اشاره کرد. البته، رانندگان اسنپ سهمیه مشخصی برای بنزین نیز دریافت می کنند که در ادامه به بررسی بیشتر آن خواهیم پرداخت.

اعتبار و سهمیه بنزین اسنپ برای رانندگان

اعتبار لازم برای سهمیه بنزین اسنپ

به دنبال سهمیه بندی بنزین و عرضه آن در دو نوع دولتی و آزاد، نگرانی هایی برای رانندگان تاکسی های اینترنتی ایجاد شد. چرا که طبیعتاً این افراد به سوخت بسیار بیشتری از مقدار تخصیص یافته نیاز دارند. همین موضوع باعث شد نهاد های دولتی سهمیه بنزین ویزه ای را برای شاغلان این حوزه در نظر بگیرند. اسنپ اسامی رانندگان واجد شرایط و میزان مسیری که در هر ماه طی می کنند را اعلام کرده است. بر این اساس، مقدار خاصی اعتبار به عنوان سهمیه بنزین به آن ها تعلق می گیرد. البته، برای دریافت این اعتبار بنزین، باید رانندگان اسنپ حداقل 200 کیلومتر در ماه رانندگی کنند. همچنین، پر کردن فرم اطلاعات هم الزامی است.

سهمیه بنزین رانندگان اسنپ به صورت اعتبار نقدی به کارت بانکی آن ها واریز می شود. این مبلغ مقدار 15000 ریال به ازای هر لیتر می باشد. از این اعتبار تنها در جایگاه های سوخت و برای خرید بنزین می توان استفاده کرد. میزان اعتبار برای هر راننده به مسافت طی شده در هر ماه بستگی دارد. به ازی هر 100 کیلومتر، اعتباری معادل 8.75 لیتر بنزین به راننده تعلق می گیرد. سقف این اعتبار 300 لیتر در ماه است. البته، در صورتی که خودرو دوگانه سوز باشد، این مقدار 5.25 لیتر خواهد بود. در این مورد هم حداکثر میزان سهمیه 180 لیتر است.

تنها حمایت اسنپ از رانندگان خود در زمینه تأمین سوخت نیست. چنانچه یک راننده اسنپ، 100 کیلومتر مسیر را در سفر های اسنپی خود در هفته اول بپیماید، کمک هزینه خرید بنزین به او تعلق می گیرد. این مقدار جدا از سهمیه ای است که در قسمت قبل بیان شد. در این سهمیه بنزین، به ازای هر 100 کیلومتر، 20 هزار تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. در ارائه این کمک هزینه هیچ محدودیتی تعریف نشده و اعتبار به صورت هفتگی قابل دریافت خواهد بود.

رانندگان اسنپ چگونه می توانند اعتبار سهمیه بنزین خود را دریافت کنند؟

سهمیه بنزین اسنپ به صورت اعتبار نقدی

رانندگان اسنپ برای دریافت سهمیه بنزین خود باید ابتدا به اپلیکیشن اسنپ رانندگان مراجعه کرده و بخش اطلاعات کاربری را تکمیل کنند. سپس، در صورت داشتن شرط حداقل پیمایش 200 کیلومتر در ماه اسامی آن ها در لیست دریافت کنندگان سهمیه قرار می گیرد. همچنین، سامانه سماس برای اطلاع یافتن از میزان اعتبار واریز شده و میزان اعتبار باقی مانده در دسترس خواهد بود. حالا رانندگان می توانند با استفاده از کارت بانکی خود سوخت مورد نیازشان را با استفاده از این اعتبار تهیه کنند.

 

1 2 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
9 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین مفید ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments