سال جدید و انتظار برای اکران بهترین فیلم های 2023

بهترین فیلم های 2023

دنیای سینما همواره بخش هیجان انگیز و جذابی از زندگی بوده است. در سراسر جهان، در تمام فرهنگ ها و همه رده های سنی، تماشای فیلم و سریال یکی از محبوب ترین فعالیت ها برای گذراندن اوقات فراغت است. مخاطبان بی شمار آثار سینمایی، فیلم سازی را به یک صنعت بزرگ و قوی مبدل کرده اند. پس از دو سال رکود نسبی تولید فیلم و سریال به دلیل محدودیت های ناشی از ویروس کرونا، 2023 را می توان سال اکران بهترین فیلم ها دانست.

بسیاری از آثار سینمایی پس از مدت ها انتظار در این سال اکران خواهند شد. پس در واقع 2023 یکی از سال های دوست داشتنی برای عاشقان فیلم و سریال خواهد بود. در این مقاله تعدادی از بهترین فیلم های سینمایی که در 1402 اکران می شود را همراه با هم بررسی خواهیم کرد.

کرید3 (Creed III)

فیلم کرید3

ژانر فیلم: درام-ورزشی

تاریخ اکران: 3 مارس 2023

خالق: Michael B. Jordan

هنرمندان: Michael B. Jordan, Tessa Thompson, Phylicia Rashad

اگر از طرفداران فیلم های ورزشی باشید، احتمال این که کرید 1 و 2 را از دست داده باشید، بسیار کم است. مجموعه فیلم های کرید روایتگر داستان زندگی بوکسور جوانی به نام آدونیس کرید است. کرید 1 و 2 با بازی درخشان سیلوستر استالونه را می توان از محبوب ترین فیلم ها در این موضوع دانست. در قسمت سوم این مجموعه این بازیگر محبوب به تهیه کنندگی اثر بسنده کرده و ایفای نقش نمی کند. با این وجود، هنوز انتظار می رود یکی از بهترین فیلم های 2023 را شاهد باشیم. در کرید 3، آدونیس به یک زندگی موفق خانوادگی و ورزشی رسیده است. در ادامه با بازگشت دام اندرسون، اعجوبه سابق بوکس، رقابتی هیجان انگیز را میان آن ها شاهد خواهیم بود.

برای مطالعه بیشتر: برندگان اسکار 2023

فیلم اوپنهایمر (Oppenheimer)

بهترین فیلم 2023

ژانر فیلم: زندگینامه-حماسی

تاریخ اکران: 21 ژوئیه 2023

خالق: Christopher Nolan

هنرمندان: Cillian Murphy, Emily Blunt, Matt Damon

این فیلم زندگینامه دانشمند مشهوری به نام جی. رابرت اوپنهایمر و نقش او در تولید بمب اتم را روایت می کند. این اثر بر اساس کتاب پرومته آمریکایی: پیروزی و تراژدی جی. رابرت اوپنهایمر ساخته شده است. با توجه به موضوع جذاب، بازیگران توانمند و کارگردان قدرتمند، این فیلم احتمالاً یکی از بهترین آثاری است که در 2023 اکران خواهد شد. کریستوفر نولان را همه با فیلم های خاص و منحصر به فرد می شناسند. این کارگردان تبحر خاصی در دیدن موضوعات از زاویه دید مخصوص به خود دارد. اگر از طرفداران آثار نولان هستید، سال جدید سال خوشایندی برای شما خواهد بود.

 بابیلون (Babylon)

بابیلون از بهترین فیلم های 2023

ژانر فیلم: کمدی-درام- تاریخی 

تاریخ اکران:5 ژانویه 2023

خالق:  Damien Chazelle 

هنرمندان: Brad Pitt, Margot Robbie, Diego Calva

احتمالا دیمن شزل را با فیلم مشهور لالا لند می شناسید. این کارگردان جوان این بار با بابیلون به سینما بر می گردد. این فیلم تماشایی روایتگر داستان ظهور و افول تعدادی از ستارگان هالیوود است. ماجراهای این کمدی درام در سال 1920 میلادی اتفاق می افتد. خبر خوب این است که بابیلون در دی ماه اکران شده و برای تماشای آن نیازی به منتظر ماندن نیست و به راحتی می توانید آن را دانلود کنید. تیم بازیگری قوی این فیلم یکی از نقاط قوت غیر قابل انکار آن است. بابیلون بدون شک می تواند یکی از بهترین فیلم های 2023 باشد.

جان ویک 4 – قاتل های افسانه ای (John Wick: Chapter 4)

جان ویک افسانه ای

ژانر فیلم: اکشن

تاریخ اکران: 24 مارس 2023

خالق: Chad Stahelski      

هنرمندان: Keanu Reeves, Donnie Yen, Bill Skarsgård

این فیلم چهارمین قسمت در سری فیلم‌های جان ویک است. این مجموعه داستان هایی درباره یک قاتل افسانه ای و شکست نا پذیر را روایت می کند. در این قسمت جان ویک باید با قوی ترین دشمنان خود مبارزه کند. او در شرایطی که برای کشتنش جایزه تعیین شده، به مبارزات خود ادامه می‌دهد. این مجموعه از آثار محبوب طرفداران اکشن است. همچنین، انتظار می رود با بازی درخشان کیانو ریوز، جان ویک 4 نیز مثل 3 اثر قبلی موفق و محبوب باشد.

سیاه‌ چال‌ ها و اژدهایان: افتخار در میان دزدان (Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves)

سیاه چاله

ژانر فیلم: فانتزی-ماجراجویی

تاریخ اکران:  3 مارس2023

خالق: Jonathan Goldstein, John Francis Daley     

هنرمندان: Chris Pine, Michelle Rodriguez, Regé-Jean Page

این اثر تماشایی داستان یک دزد و گروه همراه او است که ماجراجویی جذابی را آغاز می‌کنند. در ادامه رو به ‌روشدن‌ با برخی افراد شرایط را برایشان پیچیده و خطرناک می‌کند. این فیلم بر اساس یک بازی ویدیویی با همین نام ساخته شده است. اگر علاقه مند به ماجراجویی هستید، اکران این فیلم یکی از بهترین اتفاق های 2023 برای شما خواهد بود.

باربی (Barbie)

بهترین فیلم فانتزی 2023

ژانر فیلم: فانتزی-کمدی-رمانتیک

تاریخ اکران:  21 ژوئن2023

خالق: Greta Gerwig       

هنرمندان:  Margot Robbie, Alexandra Shipp, Ryan Gosling

این اثر، اولین لایو اکشن ساخته شده براساس شخصیت باربی شرکت ماتل می باشد. ایده ساخت فیلم باربی اولین بار در سال  ۲۰۱۴ مطرح شده و در همان ابتدا جنی بیکس نوشتن فیلمنامه را بر عهده گرفت و دنیای فیلم باربی را شکل داد. در سال 2019 مارگو رابی به عنوان باربی انتخاب شد و سپس بقیه بازیگران به این گروه اضافه شدند. این فیلم مخصوص عاشقان فضاهای رنگی و روحیه بخش است. یکی از بهترین فیلم های فانتزی که در 2023 اکران می شود قطعا باربی است.

وانکا Wonka

وانکا

ژانر فیلم: فانتزی- موزیکال

تاریخ اکران: 21 ژوئن2023

خالق: Paul King  

هنرمندان:  Timothée Chalamet, Keegan-Michael Key, Rowan Atkinson

این فیلم را از لحاظ خط داستانی می توان پیش درآمد چارلی و کارخانه شکلات سازی دانست. در این اثر موزیکال، روایت اولین روز های ویلی وانکا در نقش یک شکلات ساز است. در ادامه ماجراهای این فرد را تا زمان افتتاح کارخانه شکلات سازی دنبال می کند.  پل کینگ کارگردان فیلم سینمایی «وانکا» تجربه ساخت فیلم‌های «پدینگتون» را در کارنامه خود دارد. همانطور که میدانید پدینگتون فیلم بسیار محبوب و موفقی است. 

شزم- خشم خدایان (Shazam! Fury of the gods)

شزم- خشم خدایان ( Shazam! Fury of the)، بهترین فیلم 2023 از دی سی

ژانر فیلم: فانتزی-  موزیکال

تاریخ اکران: 17 مارس 2023

خالق: David F. Sandberg

هنرمندان:   Zachary Levi, Asher Angel, Jack Dylan Grazer 

این اثر یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی است که بر اساس شخصیت دی‌ سی کامیکس یا همان شزم ساخته شده ‌است. این فیلم در واقع ادامه فیلم شزم ساخته2019 است. در این مجموعه گروهی از قهرمانان نوجوان تحت رهبری بیلی بتسون‌ با دختران اطلس مبارزه می ‌کنند.

راهبه ۲ (The Nun 2)

راهبه ۲ (The Nun 2)

ژانر فیلم: ترسناک

تاریخ اکران: 8 سپتامبر 2023

خالق: Michael Chaves

هنرمندان: Storm Reid, Taissa Farmiga, Bonnie Aarons

راهبه فیلمی برای وحشت کردن! این فیلم ترسناک فراطبیعی ادامه راهبه یک است. در واقع این اثر را می توان نهمین فیلم از مجموعه سینمایی احضار دانست. ماجرای فیلم جدید قتل یک کشیش در سال 1957 در فرانسه است. خواهر آیرین با زهم با اتفاقات ترسناک و غیر قابل پیش بینی مواجه خواهد شد.

اگر از تماشای فیلم های ترسناکی که ضربان قلب شمارا بی نهایت بالا می برد لذت می برید، این اثر پیشنهاد خوبی برای شماست. این فیلم با تجه به استقبال گسترده مردم از راهبه1، می تواند شانس تبدیل شدن به بهترین فیلم ترسناک 2023 را داشته باشد. اگر از تماشای این فیلم لذت بردید، انتخاب بعدی شما می تواند از میان 10 تا از بهترین فیلم های ترسناک جدید باشد.

بی‌مصرف‌ها ۴ (The Expendables 4)

فیلم بی مصرف ها

ژانر فیلم: اکشن

تاریخ اکران: 22 سپتامبر 2023

خالق:  Scott Waugh

هنرمندان: Jason Statham, 50 Cent, Megan Fox

بی مصرف ها همواره جزو فیلم های اکشن بسیار موفق بوده اند. هر 3 فیلم تولید شده در این مجموعه محبوبیت و اقبال عمومی خوبی داشته اند. بر همین اساس طرفداران این مجموعه احتمالا بی صبرانه در انتظار قسمت جدید هستند. بی‌مصرف‌ها این بار رودرروی یک دلال اسلحه با قدرت یک ارتش خصوصی عظیم قرار می‌گیرند. این فیلم در خصوص یک جنگ هسته ای میان روسیه و آمریکا است.

 آکوامن و پادشاهی گم‌ شده ( Aquaman and the Lost Kingdom)

 آکوامن و پادشاهی گم‌ شده

ژانر فیلم: ابر قهرمانی

تاریخ اکران: 25 دسامبر 2023

خالق:  James Wan

هنرمندان: Jason Momoa, Amber Heard, Willem Dafoe

این فیلم ادامه دهنده داستان فیلم آکوامن 1 می باشد. با توجه به فاصله زمانی زیادی که تا انتشار این اثر مانده، اطلاعات دقیقی درباره آن وجود ندارد. فیلم های ابر قهرمانی معمولا دارای داستان های مهیج و جذابی هستند این فیلم با توجه به موفقیت قسمت اول احتمالا فیلم جذابی از آب در می آید. این فیلم به طور کلی مثل سایر فیلم های ابر قهرمانی تخیلی است. اگر به این ژانر علاقه مند هستید، تماشای فیلم های برتر تخیلی بر اساس امتیاز منتقدان را از دست ندهید.

5 1 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین مفید ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments