بهترین قیمت خرید بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث با بهترین قیمت

همانطور که می دانید داشتن بیمه شخص ثالث برای تمام وسایل نقلیه قانوناً الزامی است. بنابراین، تمام مالکان ماشین و موتور باید برای تردد در سطح شهر بیمه نامه معتبر داشته باشند. با افزایش میزان تصادفات از یک طرف و افزایش هزینه های تعمیر خودرو و درمان از سمت دیگر، افراد به دنبال یافتن راهی برای خرید ارزان تر بیمه شخص ثالث هستند. در این مقاله، ضمن معرفی این نوع بیمه روش هایی برای کاهش هزینه را نیز به شما معرفی خواهیم کرد. به یاد داشته باشید که مطابق قانون جدید پرداخت عوارض آزاد راهی، شرط دریافت بیمه شخص ثالث است. پس از قبل از انتخاب باید اول از تسویه شدن عوارض مطمئن شوید.

بیمه شخص ثالث چیست؟

در بیمه شخص ثالث، شرکت بیمه متعهد می شود که در صورت بروز حادثه و ایجاد خسارت هزینه ها را تا سقف مشخص شده پرداخت نماید. در این نوع بیمه نامه، همانطور که از نام آن پیدا است، مسئولیت بیمه گذار جبران خسارات وارده به شخص مقابل بیمه گر خواهد بود. در واقع اگر شما با کسی تصادف کنید و فرد یا اتومبیل او دچار خسارت شود، در صورت داشتن بیمه شخص ثالث، شرکت بیمه این خسارت را پرداخت خواهد کرد.

البته هنگام خرید این بیمه می توانید بیمه حوادث راننده را نیز به عنوان زیر مجموعه تهیه کنید. این امکان از سال 95 به بعد فراهم شده است و باعث می شود جبران خسارات جانی وارده به راننده مقصر نیز در حیطه وظایف شرکت بیمه قرار بگیرد. در کل، با داشتن شناخت کافی از این نوع بیمه، شرکت های فعال در این عرصه و راه های کاهش هزینه خرید بیمه نامه می توانید انتخابی دقیق و مناسب داشته باشید. در وب سایت کانال تخفیف می توانید از سایت های ارائه دهنده خدمات بیمه، موارد مربوط به بیمه شخص ثالث را رزان تر دریافت کنید. به عنوان مثال، می توانید با استفاده از کد تخفیف بیمه بازار، هزیمه خرید این بیمه را کاهش دهید.

 بیمه شخص ثالث چه حوادثی را پوشش می دهد؟

حوادث تحت پوشش بیمه شخص ثالث

پوشش های متداول بیمه شخص ثالث را می توان به سه دسته جانی، مالی و حوادث راننده تقسیم کرد. چنانچه فردی در اثر برخورد با اتومبیل بیمه شده، دچار آسیب جسمانی شود، پوشش جانی مورد استفاده قرار می گیرد. در این موارد، شرکت بیمه موظف است هزینه درمان را مطابق با تشخیص پزشکی قانونی پرداخت کند. همچنین، چنانچه فرد از دنیا برود باید دیه شخص را پرداخت کند. معمولاً سقف پوشش جانی بیمه شخص ثالث با دیه تعیین شده برای ماه های حرام برابر است.

در بخش دوم، چنانچه به وسیله اتومبیل بیمه شده هرگونه خسارتی به اموال فرد مقابل وارد شد، پوشش مالی مورد استفاده قرار می گیرد. این خسارات عموماً به وسیله نقلیه طرف مقابل وارد می شود. شرکت بیمه هزینه های تعمیر و بازسازی خودرو را تا سقف تعیین شده و بر اساس تشخیص کارشناس بیمه پرداخت می کند. لازم به ذکر است که سقف پوشش خسارات مالی برای هر شرکت بیمه متفاوت است.

سومین چیزی که تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار می گیرد، حوادث راننده است. بدین ترتیب، اگر در اثر حادثه رانندگی، راننده دچار آسیب های جسمانی شود، شرکت بیمه هزینه درمان او را تا سقف مشخص شده بر عهده می گیرد. سقف پوشش حادثه راننده برابر با دیه یک مرد مسلمان در ماه های حرام خواهد بود.

برای خرید بیمه شخص ثالث ارزان تر چه راه هایی وجود دارد؟

خرید بیمه شخص ثالث ارزان تر

خرید بیمه شخص ثالث اجباری است و نمی توان از آن چشم پوشی کرد. همانطور که می دانید تعداد شرکت هایی که انواع بیمه نامه ها مثل بیمه بدنه، شخص ثالث، بیمه عمر و .. را صادر می کنند بسیار زیاد است. نکته مهم این است که بتوانید با انتخاب هوشمندانه از میان آن ها مقرون به صرفه ترین را انتخاب کنید. برای انتخاب شرکت بیمه گذار خود حتماً دو نکته مهم را در نظر بگیرید. این دو نکته توان مالی و تعدد مراکز پرداخت خسارت هستند.

توانگری مالی شرکت بیمه توانایی آن را در جبران خسارت نشان می دهد. اگر شرکت بیمه مد نظر شما در سطح یک قرار داشته باشد از این نظر هیچ مشکلی ندارد. در حالی که قرار گرفتن در سطوح پایین تر، چالش ها و مشکلات مالی را نشان می دهد. همچنین، هر چه تعداد شعب پرداخت خسارت یک شرکت بیمه بیشتر باشد، دسترسی شما به این مراکز ساده تر خواهد بود. در همین راستا، برخی شرکت ها امروزه خدمات پرداخت خسارت سیار را نیز ارائه می دهند.

علاوه بر موارد ذکر شده، فاکتور های دیگری نیز وجود دارند که با در نظر گرفتن آن ها انتخاب شما علاوه بر هوشمند بودن، مقرون به صرفه نیز می شود. نرخ بیمه شخص ثالث در هر سال اعلام می شود و همیشه هم روش هایی برای خرید ارزان تر وجود دارد. در ادامه، به بررسی مواردی می پردازیم که در خرید بیمه شخص ثالث با قیمت کم تر نقش دارند.  

سطح پوشش مالی بیمه شخص ثالث

در ابتدا نیز به شما گفتیم که میزان سقف پوشش خسارات مالی در هر شرکت بیمه با شرکت دیگر متفاوت است. این میزان می تواند از حداقل 30 میلیون تومان تا 600 میلیون تومان باشد. توجه داشته باشید که این مبلغ در بیمه نامه شما ذکر می شود. بدیهی است که هرچه بیمه نامه شما سقف بیشتری داشته باشد، هزینه خرید آن نیز به همان نسبت افزایش می یابد. بنابراین، انتخاب بیمه شخص ثالث با سقف جبران خسارات مالی کمتر می تواند هزینه های شما را کاهش دهد.

تخفیف عدم خسارت

اگر شما در مدت اعتبار بیمه نامه خود از آن استفاده نکنید، می توانید برای بازه زمانی بعدی، بیمه خود را با تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث تهیه کنید. مبلغ این تخفیف برای سال اول 5 درصد است. در هر سال متوالی این میزان دوباره 5 درصد افزایش می یابد. مثلاً اگر  به مدت 5 سال از بیمه خود استفاده نکنید، سال ششم می توانید بیمه نامه را با 25 درصد تخفیف خریداری کنید.

حواستان به تاریخ باشد

همواره تاریخ اعتبار بیمه نامه خود را کنترل کنید. به محض پایان یافتن اعتبار باید بیمه خود را تمدید کنید. در غیر این صورت موظف به پرداخت جریمه دیر کرد می شوید. مقدار این جریمه با توجه به نوع خودرو و به صورت روزانه تعیین می شود.  

نمره منفی گواهینامه و افزایش قیمت بیمه شخص ثالث

این روش، بیشتر از این که راهی برای کاهش قیمت باشد، روشی برای جلوگیری از افزایش قیمت است. در راستای تشویق مردم به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و رد نتیجه افزایش ایمنی جاده ها این جریمه در نظر گرفته می شود. چناچه گواهینامه شما به خاطر تخلفات نمره منفی دریافت کند، باید بیمه شخص ثالث را گران تر بخرید.

اهمیت بیمه

خرید بیمه با اعتبار بیشتر

مدت اعتبار یک بیمه نامه شخص ثالث می تواند1 ماهه، 3 ماهه، 6 ماهه و یا یک ساله باشد. به طور کلی، هرچه زمان اعتبار بیمه نامه شما کمتر باشد، خرید آن هزینه بیشتری خواهد داشت. به همین دلیل خرید بیمه نامه های یک ساله مقرون به صرفه تر است. بنابراین، به شما توصیه می کنیم که بیمه نامه خود را یکساله بخرید، مگر این که قصد فروش وسیله نقلیه خود را داشته باشید.

خرید بیمه شخص ثالث با تخفیف

بعد از در نظر گرفتن همه روش های بالا، نهایتاً می توانید بیمه نامه خود را با تخفیف خریداری کنید. یکی از راه های جذاب خرید بیمه با تخفیف، دریافت کد تخفیف انواع بیمه نامه ها از کانال تخفیف و استفاده از آن ها برای ثبت سفارش است. با استفاده از این کد ها می توانید بیمه نامه خود را از بهترین سایت های خرید آنلاین بیمه و شرکت های بیمه گذار با قیمت مناسب تهیه کنید.

قیمت خرید بیمه شخص ثالث در سال 1402

با توجه به تورم، روند افزایشی قیمت ها و همچنین افزایش نرخ دیه، قیمت بیمه شخص ثالث در ابتدای سال 1402 با یک افزایش 33 درصدی مواجه شد. در حال حاضر، قیمت پایه بیمه شخص ثالث برای خودرو های سوای در بازه ۳،۰۴۷،۲۰۰ تومان الی ۴،۷۴۷،۶۰۰ تومان قرار دارد. عواملی مانند تعداد سیلندر یا نوع کاربری در نهایت تعیین می کنند که هزینه بیمه خودرو شما در کدام بخش از این بازه قرار بگیرد. با استفاده از جدول زیر می توانید نرخ حق بیمه ثالث را برای خودرو خود محاسبه کنید. البته این قیمت ها مربوط به سال 1402 است و ممکن اس در سال پیش رو باز هم با افزایش هزینه های خرید بیمه نامه مواجه شویم.

لیست قیمت بیمه شخص ثالث ۱۴۰۲

وسیله نقلیهنوع وسیله نقلیهحق بیمه (ریال)توضیحات
سواریکمتر از ۴ سیلندر۳۰.۴۷۲.۰۰۰مبلغ حق بیمه برای وسایل نقلیه سواری با کاربری آژانس، کرایه و مسافر کش شخصی درون شهری ۱۰ درصد و سواری کرایه و مسافر کش شخصی درون شهری ۲۰ درصد بیشتر از حق بیمه وسایل نقلیه سواری مشابه است
پیکان، پراید و سپند۳۶.۰۸۸.۰۰۰
سایر ۴ سیلندرها۴۲.۴۱۹.۰۰۰
بیش از ۴ سیلندر۴۷.۴۷۶.۰۰۰
بارکش با ظرفیت بارگیریتا ۱ تن۳۷.۳۳۶.۰۰۰در صورتی که وسایل نقلیه بارکش، برای حمل مواد منفجره به کار رود، ۵۰ درصد؛ و چنانچه برای حمل مواد سوختنی مایع و گازی شکل استفاده شود، ۲۵ درصد به حق بیمه مربوط اضافه می شود
بیش از ۱ تن تا ۳ تن۲۲.۹۵۲.۰۰۰
بیش از ۳ تن تا ۵ تن۵۶.۹۰۱.۰۰۰
بیش از ۵ تن تا ۱۰ تن۷۳.۹۰۴.۰۰۰
بیش از ۱۰ تن تا ۲۰ تن۸۲.۸۳۸.۰۰۰
بیش از ۲۰ تن۸۹.۹۰۸.۰۰۰
اتوکار (استیشن، ون، مینی بوس و اتوبوس)۷ نفر با احتساب راننده۸۷.۳۸۶.۰۰۰به وسایل نقلیه عمومی شهری حمل مسافر با ظرفیت بیش از ۶ نفر، ۵۰ درصد تخفیف تعلق می گیرد
۹ نفر با احتساب راننده۸۹.۹۰۸.۰۰۰
ون با ظرفیت ۱۰ نفر با احتساب راننده۹۰.۹۰۹.۰۰۰
مینی بوس ۱۶ نفره با احتساب راننده۱۱۱.۷۷۴.۰۰۰
اتوبوس ۲۱ نفره با احتساب راننده و کمک۱۱۶.۱۰۳.۰۰۰
اتوبوس ۲۷ نفره با احتساب راننده و کمک۱۷۱.۱۹۷.۰۰۰
اتوبوس ۴۰ نفره با احتساب راننده و کمک۲۱۵.۳۹۷.۰۰۰
اتوبوس ۴۴ نفره با احتساب راننده و کمک۲۲۸.۵۹۲.۰۰۰
موتور سیکلتگازی۷.۵۶۶.۰۰۰
دنده ای یک سیلندر۹.۲۴۳.۰۰۰
۲ سیلندر و به بالا۱۰.۱۵۳.۰۰۰
دنده ای دارای سه چرخ یا سایدکار۱۰.۹۲۰.۰۰۰
سایرکشاورزی۱۲.۶۳۳.۰۰۰در صورتی که وسایل نقلیه بارکش، برای حمل مواد منفجره به کار رود، ۵۰ درصد؛ و چنانچه برای حمل مواد سوختنی مایع و گازی شکل استفاده شود، ۲۵ درصد به حق بیمه مربوط اضافه می شود

یک قانون جدید برای بیمه شخص ثالث

از سال 1395 به این طرف نامحدود بودن پرداخت خسارت در بیمه شخص ثالث به پایان رسید. در واقع این قانون جدید برای پرداخت خسارت سقف تعیین می کند. یکی از عوامل موثر در تعیین این سقف پرداخت هزینه گروه بندی کردن خودرو ها به دو دسته متعارف و نا متعارف است. خودرو هایی که قیمت آن ها از نصف دیه مرد مسلمان در ماه های حرام بیشتر باشد ما متعارف شناخته می شوند.

با توجه به این که قیمت دیه در سال 1402 برای ماه های حرام 1 میلیارد و 200 میلیون تعیین شده، خودرویی که قیمت آن بیش از 600 میلیون باشد لوکس محسوب می شود. حالا اگر این خودرو ها در حادثه رانندگی آسیبی ببینند چه اتفاقی می افتد؟ فرقی ندارد که خسارت خودرو چقدر باشد، در هر حال راننده مقصر و به تبع آن شرکت بیمه فقط تا 600 میلیون خسارت بر عهدا دارند. حتی اگر خودرو به صورت کامل اسقاط شود.

برای مطالعه بیشتر: نحوه محاسبه خسارت خودرو نا متعارف

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments