به جای آیفون 14 این 5 موبایل را بخرید

انتخاب بهترین جایگزین آیفون 14

سالهاست که گوشی های تولید شده توسط برند اپل پر طرفدار ترین محصولات در بازار موبایل هستند. طراحی منحصر به فرد، سیستم عامل خاص و قابلیت های جذاب از دلایل این محبوبیت محسوب می شوند. در سال 2023 از سری 14 آیفون شامل آیفون 14، 14 پلاس، 14 پرو و 14 پرو مکس  رونمایی شد. طبق انتظار این مدل ها هم مانند نسل های قبلی خود با استقبال خوبی مواجه شده اند؛ اما مشکل بزرگی که درباره این محصولات در ایران وجود دارد، رجیستر نشدن آن ها است. به این معنی که نمی توانید این گوشی را برای استفاده فعال کنید. به همین دلیل خیلی از افراد از تهیه آن منصرف شده و به دنبال جایگزینی برای آیفون 14 می گردند. برای خرید ارزان تر گوشی های موبایل و لوازم جانبی مربوط به آن ها، می توانید یه فروشگاه اینترنتی دیجی کالا سر بزنید. با استفاده از تخفیف 80 درصدی دیجی کالا، خرید مقرون به صرفه تری داشته باشید. ضمن این که اطمینان دارید از فروشگاهی معتبر و شناخته شده خرید می کنید.

بهترین جایگزین ها برای آیفون 14

با پیشرفت دانش و فناوری در حوزه تکنولوژی، امروزه شاهد تولید مداوم گوشی های هوشمند جدید توسط برند های مختلف هستیم. با توجه به داغ بودن بازار رقابت در این حوزه، هر کمپانی تلاش می کند با ارتقا قابلیت های محصولات خود سهم بیشتری از بازار مصرف را از آن خود کند. بر همین اساس گوشی های زیادی هستند که می توانید به عنوان جایگزین آیفون 14 تهیه کنید. این گوشی ها از تمام جنبه های کیفیت، قابلیت و کارایی قابل رقابت با آیفون 14 هستند. در این مقاله 5 نمونه از بهترین آن ها را به شما معرفی می کنیم. دقت داشته باشید این پرسش را نیز از خودتان بپرسید که باید از کجا گوشی موبایل بخرید؟

Samsung Galaxy S22 ultra   

Samsung - Galaxy S22 ultra   
  • سایز صفحه نمایش: 6/8inch
  • رزولوشن: pixel 1440*3088  
  • باتری: 5000mA
  • دوربین: 108 mp
  • رم: 12 گیگیابایت
  • حدود قیمت: 50- 44 میلیون

یکی از بهترین گوشی های عرضه شده در سال 2023 و یکی از بهترین جایگزین ها برای آیفون 14 بدون شک گلکسی s22 اولترا سامسونگ است. در مورد طراحی این محصول می توان گفت گوشی خوش دست و جذابی است. یکی از مهم ترین تغییراتی که نسبت به سری های قبلی سامسونگ در این گوشی مشاهده می شود، حذف قاب دوربین است. استفاده از یک آلیاژ خاص آلومینیومی برای برای ساخت یک قاب با کیفیت نیز از نکات قابل توجه درباره این محصول است.

گلکسی s22 یک تلفن همراه خوش دست است. این محصول در رنگ های سفید، مشکی، برنز و سبز تولید و عرضه می شود. صفحه نمایش بسیار با کیفیت، دارا بودن قلم، باتری 5000 میلی آمپری با شارژ سریع  و نگهداری شارژ برای مدت طولانی تنها بخشی از ویژگی های مثبت این تلفن همراه را تشکیل می دهند. 

علاوه بر همه نکات ذکر شده، جذاب ترین بخش این گوشی برای کاربران قابلیت های فوق العاده دوربین است. در s22  اولترا از سنسور 108 مگاپیکسلی سامسونگ برای دوربین استفاده شده است. تفاوت این گوشی با نسل قبلی به کارگیری سنسور بزرگتر و هوش مصنوعی است که باعث می شود در نهایت عکس های شما بسیار با کیفیت ثبت شوند. یکی از قابلیت های چشمگیر این دوربین توانایی ثبت عکس های با کیفیت در شب است. با گلکسی  s22 اولترا می توانید حتی در تاریکی شب زیباترین عکس های پرتره را ثبت کنید. همچنین، دوربین سلفی این گوشی 40 مگاپیکسل است و تصاویری با جزئیات و شارپنس شگفت انگیزی برای شما ثبت می کند.

مطالعه بیشتر: 4 موبایل برتر که می توان با تخفیف از دیجی کالا خرید

Apple – iphone 13 promax  

13 پرومکس، جایگزین آیفون 14
  • سایز صفحه نمایش: 6/7 inch
  • رزولوشن:1284*2778 pixel  
  • باتری:4352 mA
  • دوربین: 12 mp- مجهز به دوربین واید و تله
  • ر م: 6 گیگیابایت
  • حدود قیمت: 98- 64 میلیون

اگر علاقه مند به  خرید از برند اپل هستید، می توانید آیفون 13 پرومکس را جایگزین آیفون 14 کنید. البته آیفون 13 پرومکس خودش یکی از پرچمداران این برند محسوب می شود. با توجه به قیمت بالا و در کنار آن قابلیت های فوق العاده کمی بی انصافی است که آن را یک جایگزین بنامیم. یکی از مهم ترین ویژگی های این تلفن همرا که باعث تمایز آن از تولیدات قبلی این برند می شود، به کارگیری یک باتری قدرتمند است. همچنین، این گوشی می تواند حافظه ذخیره سازی تا 1 ترابایت به شما ارائه دهد.

در طراحی این محصول تفاوت زیادی با 12 پرومکس به چشم نمی خورد. قاب پشتی از جنس شیشه است و با سرامیک شیلدا محافظت می شود. رنگ مات این قاب را می توان یکی از جذابیت های ظاهری 13 پرومکس دانست. از دیگر مزیت های این تلفن همراه جذاب می توان به کیفیت فوق العاده تصویر اشاره کرد. این مدل در بین تمام گوشی های هوشمند موجود در بازار بهترین کیفیت صفحه نمایش را در اختیار کاربران قرار می دهد.

در مورد دوربین ها و قابلیت تصویر برداری با آیفون 13 پرومکس هم حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد. برای دوربین های این گوشی از سنسور های 12 مگاپیکسلی استفاده شده است. قابلیت تصویر برداری سینماتیک، وجود سنسور واید، وجود سنسور میکرو و کیفیت بی نظیر عکاسی در شب از جمله مهم ترین قابلیت های این مدل از آیفون ها را تشکیل می دهند.

مطالعه بیشتر: 7 تا از بهترین گوشی های موبایل مناسب بلاگرها و اینفلوئنسرها

جایگزینی آیفون 14 با Samsung- Galaxy Z Flip 4 

Samsung- Galaxy Z Flip 4 
  • سایز صفحه نمایش: 6/7 inch
  • رزولوشن: 1080*2640 pixel  
  • باتری: 3700 mA
  • دوربین: 12 mp
  • رم: 8 گیگیابایت
  • حدود قیمت: 43- 35 میلیون

اگر قصد خرید یک تلفن همراه خاص به عنون جایگزین آیفون 14 را دارید، Galaxy Z Flip 4 یک پیشنهاد جذاب برای شما است. این گوشی تاشو است و از این نظر با هر محصولی که تا کنون دیده اید تفاوت دارد. در ساخت و طراحی این محصول  از آلومینیوم و شیشه ضد آب استفاده شده است. یکی از جذابیت های خرید Z Flip 4 امکان سفارش آن در هر رنگی است که دوست دارید. البته، این امر در ایران ممکن نیست و ما مجبوریم از بین رنگ های پیش فرض انتخاب کنیم.

برای تصویر برداری با این گوشی، یک دوربین اصلی با سنسور 12 مگاپیکسلی، یک دوربین واید و یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی در اختیار شما قرار دارد. همچنین، باتری نسبتاً قدرتمند، کیفیت مطلوب صفحه نمایش و اسپیکر های قدرتمند را می توان از نقاط قوت این محصول دانست. البته بیشتر محبوبیت این مدل به خاطر طراحی خاص آن به دست آمده است.

Sony – Xperia 1 IV

نسل جدید سونی، جایگزین آیفون 14
  • سایز صفحه نمایش: 6/5 inch
  • رزولوشن: 1644*3840 pixel  
  • باتری: 5000 mA
  • دوربین: 12 mp
  • رم: 12 گیگیابایت
  • حدود قیمت: 88 میلیون

در گذشته ای نه چندان دور سونی پرآوازه ترین نام در تولید تلفن همراه محسوب می شد. پس از یک دوره افول، هم اکنون نسل جدید گوشی های سونی قدرت این برند در گذشته را به ما یاد آوری می کنند. یکی از بهترین مدل های تولید شده توسط این کمپانی  Xperia 1 IV می باشد که می توان آن را به عنوان جایگزینی برای آیفون 14 نیز نام برد. در ساخت این گوشی از گوریلا گلس ویکتوس استفاده شده که علاوه بر مقاومت بالا ظاهر جذابی نیز به وجود می آورد.

در این محصول دوربین از نظر سنسور و کیفیت عکاسی در نور کم نسبت به مدل های قبلی ارتقا یافته است. همچنین، قابلیت فوکوس خودکار از مزیت های دوربین در این گوشی می باشد. این محصول جذاب  در رنگ های مشکلی، نقره‌ای و سبز خاکی تولید و عرضه می شود. بهره مندی از تراشه اسنپ دراگون نسل2، اسپیکر های قدرتمند، وجود سیستم خنک کننده و باتری با توان بالا از جمله مزیت های این مدل محسوب می شوند.

Google- Pixel 7a

گوشی گوگل پیکسل
  • سایز صفحه نمایش: 6/1 inch
  • رزولوشن: 1080*2400 pixel  
  • باتری: 4385 mA
  • دوربین: 64 mp
  • رم: 8 گیگیابایت
  • حدود قیمت: 31-34 میلیون

گوشی های گوگل محصولات جدیدی در بازار محسوب می شوند. به همین دلیل خیلی از افراد هنوز با این گوشی ها آشنایی ندارند؛ اما با توجه به قابلیت ها و مشخصات آن ها احتمالاً به زودی به یکی از برند های محبوب تبدیل می شوند. بزرگترین نقطه قوت گوشی های گوگل این است که توسط سازنده اندروید تولید می شوند. به همین دلیل می توانید انتظار بهترین رایطه کاربری و به روز ترین سیستم عامل را از گوشی های این برند داشته باشید. گوگل در ساخت این محصول از پلاستیک های ضد آب برای قاب استفاده کرده است.

صفحه نمایش در این مدل حاشیه زیادی دارد؛ اما در عوض کیفیت و ترکیب رنگ تصویر قابل قبول است. شارژ پذیری و نگهداری شارژ را می توان از نقاط ضعف این تلفن همراه دانست. در عوض، دوربین 64 مگاپیکسلی از نقاط قوت این مدل محسوب می شود. این دوربین امکان عکاسی در نور کم با کیفیت بالا و جزئیات فراوان را برای کاربران فراهم می کند.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments