راهنمای خرید رم گوشی

انتخاب و خرید رم گوشی

کدام رم گوشی برای گوشی من مناسب است؟ اگر به دنبال پاسخ این سؤال هستید، در طول مقاله همراهمان باشید تا نکاتی که باید پیش از خرید رم گوشی مد نظر قرار دهید را شرح دهیم. بدون شک همه ما در این روزها به استفاده از گوشی های هوشمند عادت کرده ایم و محتواهای دیجیتالی بسیاری را در گوشی خود ذخیره می کنیم. مسئله ای که در این جا مطرح می شود مربوط به ظرفیت محدود گوشی ها است. آن ها تنها می توانند حجم محدودی از اطلاعات را درون خود ذخیره کنند. حال اگر به دنبال خرید کارت حافظه یا همان رم برای داشتن فضای بیشتر باشید، نیاز است که چندین فاکتور را مد نظر قرار دهید تا در نهایت خرید خوبی انجام دهید.

برای مطالعه بیشتر: بهترین سایت های خرید گوشی و لوازم جانبی

لزوم خرید یک رم چیست؟

اکنون که در حال مطالعه این مطلب هستید، باید بگوییم احتمالاً از آن دسته افرادی هستید که حافظه داخلی گوشی برایتان کارساز نیست، آن هم با وجود برنامه های جدید، ویدیوها، عکس ها، آهنگ ها و حتی بازی هایی که حجم بسیار بالایی دارند. در نتیجه بهتر است از کارت حافظه ای استفاده کنید که به خوبی نیازهایتان را پاسخگو باشد. با داشتن یک رم خوب، می توانید از این بابت مطمئن باشید که فایل ها در محلی امن ذخیره می شوند. با وجود انواع رم ها در بازار، توصیه می کنیم حتماً پیش از خرید دقت لازم را داشته باشید.

البته تنها نکته به ذخیره چند تا عکس و فیلم و این ها ختم نمی شود. ممکن است محتواهای مهم و ارزشمندی داشته باشید و به یکباره با پیام Storage Full مواجه شوید. نگران نباشید به راحتی با خرید رم گوشی می تواند این دغدغه را از خود دور کنید. برای خرید یک رم مناسب و یا سایر لوازم جانبی تلفن همراه می توانید به فروشگاه آنلاین تکنولایف مراجعه کنید. دقت داشته باشید که استفاده از کد تخفیف تکنولایف باعث می شود خریدی ارزان تر را تجربه کنید.

آشنایی با انواع رم گوشی

موردی که باید پیش از خرید رم گوشی در مورد آن آگاهی داشته باشید، مربوط به شناخت انواع کارت حافظه است. سه نوع کارت در بازار به فروش می رسد که عبارتند از MicroSD، MiniSD و SD.

رم MicroSD یک کارت حافظه با سایز کوچک است. می توان آن را نسخه کوچکی از خواهر و برادرهای بزرگترش دانست. لازم به ذکر است که با توجه به اندازه کوچک، می تواند فضای بسیار زیادی را برای ذخیره سازی در اختیارتان قرار دهد. با استفاده از این کارت، می توانید به راحتی حافظه گوشی تان را بیش تر کنید.

 رم MiniSD را به عنوان برادر بزرگ تر MicroSD می شناسند. البته در میان کاربران از محبوبیت کم تری برخوردار است. اگر می خواهید همانند قدیم عمل کنید، این کارت برایتان مناسب خواهد بود. چرا که ظرفیت ذخیره سازی آن ها محدود است.

SD مخفف شده Secure Digital است. SD پد بزرگ کارت های حافظه است که ظرفیت ذخیره سازی آن بالانر است. اگر از آن دسته افرادی هستید که به فضای زیادی برای ذخیره سازی عکس، موسیقی و… نیاز دارید، این کارت حافظه را برای خرید انتخاب کنید. ظرفیت ذخیره سازی آن ها تا 2 ترابایت است.

خرید رم گوشی مناسب

در نظر گرفتن ظرفیت رم

فرض کنید بخواهید تمام ویدیوها، عکس ها، بازی ها و هر نوع فایل دیگری را که مورد نظرتان است را به اشتراک بگذارید. در نتیجه نیاز به یک حافظه بسیار بالا برای انجام این کار دارید. دقت داشته باشید که با توجه به عملکرد و نیازتان، ظرفیت ذخیره سازی را مشخص کنید. در نهایت مطمئن شوید فضایی را انتخاب کرده اید که جوابگوی اشتهای رسانه ای شما باشد. به عنوان مثال، حواستان باشد که برای تعداد بالایی از عکس و ویدیو، به سراغ یک کارت میکرو اس ‌دی با حافظه کم نروید. بهتر است یک رم گوشی microSD با حافظه ۵۱۲ گیگابایت یا حتی ۱ ترابایتی را انتخاب کنید.

توجه به سرعت رم

مطمئناً به دنبال کارتی نیستید که مدت ها شما را برای انتقال دادن فایل های مورد نظرتان منتظر نگه دارد. پیشنهاد ما این است به دنبال خرید کارت حافظه ای باشید که با سرعت بالا با کارهای شما همگام باشد. رمی مخصوص این کار است که سرعت خواندن و نوشتن بالایی داشته باشد. به شما این دسترسی را بدهد که به راحتی به داده های مورد نظرتان دسترسی داشته باشید و بتوانید بدون معطلی آن ها را ذخیره کنید.

نکته: در هنگام خرید رم گوشی، به سازگاری کارت حافظه با گوشی هوشمند خود دقت کنید. در نتیجه مهم است که مشخصات دستگاهتان را به خوبی بررسی کنید و از سازگار بودن کارت با آن مطمئن شوید.

شناخت برترین برندها برای خرید رم گوشی

اگر ترجیح می دهید از برترین برندهای کارت حافظه خرید کنید، این بخش از مقاله را مطالعه کنید:

 برند SanDisk یکی از شناخته شده ترین برندها دردنیای برندهای رم گوشی است. با SanDisk انتخاب های متعددی پیش رویتان خواهد بود. تفاوتی نمی کند به عنوان یک فرد معمولی به دنبال خرید باشید و یا به عنوان یک عکاس نیاز به کارت حافظه ای باکیفیت برای دوربین دیجیتال داشته باشید. بدون شک می توانید متناسب با نیازتان یک محصول را از این برند انتخاب و خریداری کنید. رم های این برند به دلیل ظرفیت های ذخیره سازی بسیار بالا و قابلیت اطمینان شناخته شده اند.

سامسونگ را می توان به عنوان برند بعدی معرفی کرد. کارت های حافظه سامسونگ به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند با گوشی های هوشمند این برند به طور یکپارچه ادغام شوند. نکته دیگر مربوط به فضای ذخیره سازی و سرعت انتقال سریع فایل ها است. لازم به ذکر است که از کارت حافظه این برند می توان برای گوشی های دیگر هم استفاده کرد.

برند Lexar برند دیگری است که هنوز همانند SanDisk و سامسونگ شناخته شده نیست. البته از نظر قابلیت اطمینان و میزان عملکرد، می تواند با برندهای قبلی رقابت کند. در هنگام خرید رم گوشی می توانید این کارت حافظه را با توجه قیمت مقرون به صرفه و ویژگی منحصر به فردی که دارد به عنوان یک گزینه مناسب در نظر بگیرید.

3 1 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments