راهنمای خرید شارژر موبایل

راهنمای خرید شارژر موبایل

اگر قصد خرید شارژر موبایل دارید، مهم است که بدون فکر خرید نکنید. عمر باتری به طور مستقیم به نوع شارژر بستگی دارد. اگر وارد یک مغازه لوازم جانبی شوید، با تنوع زیادی از محصولات رو به رو خواهید شد. برای آن که سردرگم نشوید و بتوانید به راحتی شارژر مورد نیازتان را خریداری کنید، این مقاله را آماده کردیم. در ادامه به بررسی فاکتورهایی می پردازیم که لازم است آن ها را مد نظر قرار دهید. همچنین به صورت جداگانه در رابطه با شارژر گوشی های سامسونگ  و آیفون و نکات مهم خرید شارژر این گوشی ها صحبت می کنیم.

فاکتورهای مهم پیش از خرید شارژر گوشی

با انتخاب یک شارژر مناسب می توانید از آسیب و کاهش طول عمر باتری تلفن همراه خود جلوگیری کنید. در این سال ها تعداد تولیدکنندگان شارژر و لوازم جانبی افزایش یافته است و طبیعی است که به هنگام خرید کمی گیج و سردرگم شوید. برای آن که دغدغه ای در این باره نداشته باشید، کافی است فاکتورهای زیر را پیش از انتخاب و خرید محصول در ذهنتان مرور و بررسی کنید. البته گفتن این مسئله هم ضروری است که فروشگاه های معتبری همچون تکنولایف را برای خرید انتخاب کنید. بد نیست به این مورد هم اشاره کنیم که با کد تخفیف تکنولایف و بسیاری از کدهای تخفیف دیگر می توانید خرید ارزان تری داشته باشید.

مطالعه بیشتر: تکنولایف یا دیجی کالا؟ کدام برای خرید موبایل بهتر است؟

همخوانی داشتن پورت شارژر با گوشی

اولین و ساده ترین مورد این است که پورت گوشی با پورت شارژری که خریداری می کنید، مطابقت داشته باشد. در برخی از موارد، برای همین یک علت ساده افراد مجبور می شوند کابل تبدیل را هم خریداری کنند. گوشی های اندروید جدید دارای پورت USB-C اند، در صورتی که پورت مدل های قدیمی تر micro USB است. ناگفته نماند که همه چیز به نوع کابل بستگی دارد. می توانید شارژرهایی با چندین پورت را انتخاب کنید که می توانند از انواع کابل ها پشتیبانی کنند. در این صورت، این امکان را دارید که دستگاه های مختلفی را با آن شارژ کنید.

پروتکل سرعت بالای شارژر موبایل

اکثر شارژرهای جدید دارای فناوری شارژ سریع هستند. مورد دیگر این که بیشتر گوشی ها از پروتکل‌های Power Delivery یا Quick Charger بهره مندند. ناگفته نماند که برندهای دیگر دارای پروتکل های خاصی هستند. به عنوان مثال، می توان به برند OnePlus اشاره کرد که از Warp Charge استفاده می کند. به طور خلاصه، در زمان انتخاب شارژر، مطمئن شوید که پروتکل شارژ سریع آن با گوشی شما مشابه است.

به توان خروجی گوشی دقت کنید

برای بررسی توان خروجی دستگاه، لازم است که به ولتاژ و آمپر آن دقت کنید. اگر شارژر خوبی را انتخاب کرده باشید، ولتاژ آن مطابق با گوشی هوشمند شما است. در گذشته ولتاژ استاندارد برای گوشی ها 5 ولت بود. با وجود فناوری های جدیدی مانند کوالکام، ولتاژهایی معادل 9 تا 12 ولت هم به میان آمده است. شارژرهایی که از این میزان ولتاژ پشتیبانی می کنند، می توانند گوشی های هوشمند غیرکوالکام را به طور خودکار شناسایی و تنظیمات آن را بر روی 5 ولت قرار دهند. هر چه آمپر شارژر بالاتر باشد، شارژ موبایلتان سریع تر انجام می شود. به هنگام خرید دقت کنید که شارژر دارای ولتاژ حداقل 2 آمپری باشد.

شارژر با چندین خروجی

برخی از شارژرهای موجود در بازار چندین خروجی دارند. این مدل از شارژر موبایل می تواند تنها با یک پریز، چندین دستگاه را به طور همزمان شارژ کند. البته لازم است این نکته را مد نظر قرار دهید که شارژر مورد نظرتان قدرت لازم برای شارژ کردن چندین دستگاه را به طور همزمان دارد یا نه. این مدل‌ها برای استفاده موقت یا مسافرت می‌توانند مناسب باشند.

شارژرهایی با چندین خروجی

قیمت شارژر موبایل

یکی از مهم ترین مواردی که مطمئناً به آن دقت می کنید، مربوط به بودجه ای است که برای خرید در نظر گرفته اید. باید محصولی را متناسب با میزان بودجه خود انتخاب کنید و دقت داشته باشید که از ویژگی های مورد نظرتان برخوردار باشد. مسلماً اگر کمتر هزینه کنید، از یک سری مزایا برخوردار نخواهید شد. بهتر است مواردی که برایتان مهم است را اولویت بندی کنید. پیشنهاد می کنیم به فاکتورهایی مثل خروجی بالا و ایمنی شارژر دقت کنید. نباید به خاطر قیمت کمتر، از این فاکتورها چشم پوشی کنید.

اهمیت گارانتی داشتن شارژر موبایل

یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن دقت شود مربوط به ضمانت محصول است. در صورت گارانتی داشتن، می توانید به هنگام بروز مشکل، به طور قابل توجهی در هزینه هایتان صرفه جویی کنید. حالت ایده آل این است که شارژر حداقل یکسال گارانتی داشته باشد. البته این مورد می تواند بسته به مدت زمان استفاده از دستگاه، متفاوت باشد. معمولاً با در نظر گرفتن نیازها و محدودیت های بودجه، گارانتی های 6 و 12 ماهه هم گزینه های ایده آلی اند. اگر در رابطه با خرید رم هم سؤالاتی در ذهن دارید، مقاله راهنمای خرید رم گوشی می تواند کمک کننده باشد.

راهنمای خرید شارژر آیفون

در بخش های قبلی به طور مفصل در رابطه با نکات مهم پیش از خرید شارژر موبایل صحبت کردیم. اکنون برای کاربرانی که از آیفون استفاده می کنند نیز مهم ترین فاکتورهایی که باید پیش از انتخاب نهایی محصول مد نظر قرار دهند را توضیح می دهیم.

به عنوان اولین نکته دقت کنید که حداکثر توان خروجی آداپتور چه قدر است. هر چه توان بالاتر باشد، گوشی با سرعت بیش تری شارژ خواهد شد. اگر نمی دانید چه شارژری با چه توانی برای شما مناسب است، کافی است در گوگل سوالی مثل شارژر آیفون 13 چند وات است را سرچ کنید.

اگر می خواهید محصولی با عمر بالا خریداری کنید، به سراغ شارژرهای اورجینال بروید. در صورتی که می خواهید از برندهای دیگری خرید کنید، مهم است که برندهای به نام و برتر را انتخاب کنید که از فناوری Power Delivery(PD) پشتیبانی کنند. از بهترین مارک شارژر موبایل که با آیفون سازگاری دارد، می توان به برندهای Anker ،Mcdodo و Baseuse اشاره کرد. در رابطه با پورت هم در نپر داشته باشید که گوشی های آیفون در ابتدا پورت لایتینگ داشتند. با حضور آیفون 15، دیدیم که این پورت به USB-C تغییر یافته است.

نکات مهم در خرید شارژر موبایل آیفون

مطالعه بیشتر: به جای آیفون 14 این 5 موبایل را بخرید

راهنمای خرید شارژر سامسونگ

برای خرید شارژر موبایل برند سامسونگ هم علاوه بر نکاتی که پیش از این گفته شد، این موارد را هم پیش از خرید مد نظر قرار دهید. توان خروجی، تعداد ورودی ها، پشتیبانی از استانداردها و … را در نظر بگیرید. علاوه بر این ها دقت کنید که شارژر دارای ایمنی مطلوبی باشد. لازم است شارژر دارای ویژگی هایی همچون محافظت در برابر اتصال کوتاه بوده و میزان ولتاژ، جریان و بیشترین دمای آن با یکدیگر متناسب باشند. به این ترتیب، دغدغه ای از بابت خطرات احتمالی ناشی از شارژ نامناسب نخواهید داشت. مورد آخر این که به کیفیت محصول هم توجه کنید. مهم است که از قطعات باکیفیت و مقاومی در ساخت استفاده شده باشد. طول عمر شارژر وابسته به همین موارد است. اگر به دنبال محصولی با تضمین کیفیت و پشتیبانی بهتر هستید، به سراغ خرید شارژرهای اصلی و مجاز برند سامسونگ باشید.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments