صفر تا صد آموزش زبان انگلیسی، ضرورت ها، منابع و مناسب ترین زمان برای شروع

آموزش زبان انگلیسی

برای یادگیری هر دانش جدیدی هدف، اراده و انگیزه مهم ترین و تأثیر گذار ترین عوامل هستند. برای شروع یادگیری زبان هم ابتدا باید بدانید که چرا آموزش زبان انگلیسی برای شما یک ضرورت محسوب می شود؟ پس از آن می توانید بهترین راه ها و منابع آموزشی را مطابق با اهداف و نیاز های خود انتخاب کنید. ما در این مقاله، اطلاعاتی درمورد صفر تا صد آموزش زبان انگلیسی در اختیار شما قرار می دهیم. امیدواریم این اطلاعات بتواند برای شروع یادگیری زبان مفید باشد. با ما همراه باشید. اگر نیاز به خرید منابعی برای مطالعه داشتید، می توانید از سایت های معتبری مثل فرادرس یا مکتب خونه خرید کنید. کد تخفیف فرادرس و مکتب خونه نیز برای خریدی ارزان تر در دسترستان است.

اهمیت آموزش زبان انگلیسی

ارتباط داشتن انسان ها با یکدیگر برای انجام امور مختلف امری اجتناب ناپذیر است. از طرفی، افراد در کشور های مختلف با زبان های متفاوتی صحبت می کنند. این موضوع قطعاً مانعی برای ارتباط مؤثر آن ها خواهد بود. در همین راستا زبان انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی انتخاب شده است. واضح است که آموزش زبان انگلیسی دیگر یک فعالیت اضافی محسوب نمی شود، بلکه برای کار، تحصیل و ارتباط داشتن با دنیا یک ضرورت به شمار می آید. همانطور که در اطراف خود به وضوح می بینید، تسلط بر زبان انگلیسی در بسیاری از مواقع لازم است. در ادامه چند مورد از مهم ترین حوزه هایی را معرفی می کنیم که بلد بودن زبان در آن ها اهمیت بالایی دارد.

مطالعه بیشتر: بهترین سریال های انگلیسی برای یادگیری زبان

تحصیلات موفق تر و امکان دریافت بورسیه تحصیلی

با شروع تحصیلات مخصوصاً در دانشگاه متوجه می شوید که تسلط بر زبان انگلیسی تا چه اندازه مهم است. از مطالعه کتاب های منبع و جامع گرفته تا کار با نرم افزار های مختلف و انجام پروژه های تحقیقاتی. برای انجام تمام این فعالیت ها باید بتوانید متون انگلیسی را بخوانید، درک کنید و خودتان هم با این زبان صحبت کنید. همچنین، اگر شما قصد ادامه تحصیل در کشور دیگری را داشته باشید، بدون تسلط به زبان نمی توانید کاری از پیش ببرید.

امروزه زبان انگیلیسی یک زبان جهانی است. به همین دلیل دانشگاه های مختلف در اکثر کشورها، تحصیل به زبان انگلیسی را امکان پذیر کرده اند. بنابراین، حتی اگر مقصد شما کشوری باشد که مردم آن انگلیسی زبان نیستند، باز هم می توانید با زبان انگلیسی تحصیل کنید. هلند، سوئد، دانمارک، نروژ، سنگاپور و … کشور هایی هستند که انگلیسی زبان اول آن ها نیست؛ ولی برای تحصیلات آکادمیک در این کشور ها لازم است که زبان بلد باشید.

ضرورت یادگیری زبان

دسترسی به منابع اطلاعاتی و آموزشی معتبر

اگر گشتی در دنیای اینترنت بزنید، متوجه می شوید که بهترین منابع آموزشی به زبان انگلیسی هستند. طبیعتاً برای استفاده از آن ها ابتدا به آموزش زبان انگلیسی نیاز دارید. همچنین، اغلب نرم افزار های اصلی مثل مجموعه office، نرم افزار های کد و تولیدات شرکت adobe مانند فتوشاپ و … همگی به زبان انگلیسی طراحی شده اند. برای استفاده بهتر از آن ها لازم است به این زبان تسلط داشته باشید. برای بهره بردن از اپلیکیشن های متنوع، مثل رسانه های اجتماعی و ارتباطی، اپلیکیشن های تلفن همراه، استفاده از جدید ترین تولیدات حوزه تکنولوژی و … نیز نیاز به یادگیری زبان کاملاً احساس می شود.

دستیابی به فرصت های شغلی بهتر با یادگیری زبان انگلیسی

با یک بررسی جزئی روی آگهی های استخدام متوجه می شوید که بلد بودن زبان می تواند یک امتیاز باشد. حتی اگر شما بخواهید در کشور خودمان کار کنید، باز هم کارفرما از شما انتظار دارد بتوانید با به روز ترین ابزار کار کنید و توانایی بر قراری ارتباط با افراد در کشور های دیگر را داشته باشید. به همین دلیل، برای پیدا کردن شغل بهتر لازم است اول به آموزش زبان انگلیسی بپردازید.

به علاوه، اگر مالک کسب و کار خود هستید، باید بدانید که انگلیسی زبان تجاری مشترک در تمام دنیا است. از قرارداد های مهم کاری گرفته تا توضیحاتی که روی محصولات درج می شوند. همه چیز علاوه بر زبان کشور مبدأ یک نسخه انگلیسی هم دارد. هدف از این کار این است که نیازی نباشد برای ارتباط با هر فرد یک زبان جدا بلد باشید.

مواردی که به آن اشاره کردیم، همه دلایل اهمیت آموزش زبان انگلیسی نیستند بلکه مهم ترین ها هستند. تقویت اعتماد به نفس، راحتی در سفر های کاری و تفریحی، توانایی ارتباط و آشنایی با افراد مختلف در تمام نقاط دنیاااز مزیت های یادگیری این مهارت است. همچنین، مصاحبه های شغلی و تحصیلی از دیگر مواردی هستند که این دانش را به یک الزام تبدیل می کنند.

یادگیری زبان را از کجا شروع کنیم؟

برای پاسخ به این سوال می توانیم دو جنبه از یادگیری زبان را مورد بررسی قرار دهیم. ابتدا باید ببینیم بهترین زمان برای یادگیری زبان چه سنی است. این موضوع زمانی اهمیت دارد که شما بخواهید آموزش زبان انگلیسی را در اولویت های تربیت فرزند خود قرار دهید. موضوع دوم این است که برای افرادی که از سن شروع گذشته اند، یادگیری از کجا آغاز می شود؟

مناسب ترین سن برای شروع آموزش زبان انگلیسی

مناسب ترین سن برای شروع آموزش زبان انگلیسی

شاید به نظر برسد که بهتر است یادگیری در سنین پایین تر آغاز شود؛ اما در مورد زبان نمی توان این موضوع را تأیید کرد. درست است تا قبل از 7 سالگی یادگیری بسیار بیشتر است؛ اما در مورد زبان کمی موضوع متفاوت می شود. کودکان در این سن تازه در حال یادگیری کامل زبان مادری خود هستند. حالا اگر آموزش زبان دوم هم در همین زمین اتفاق بیافتد ممکن است کودک دچار اختلاط کد شود. یعنی واژه های زبان های مختلف را با هم ترکیب می کند و قدرت تفکیک آن ها را ندارد. بنابراین، در صورتی که ضرورتی ندارد می توانید آموزش زبان را به چند سال بعد موکول کنید.

طبق مطالعات انجام شده روی 17 هزار کودک در کشور فرانسه، نتایج جالبی به دست آمده است. این داده ها نشان می دهند که بهترین سن برای یادگیری زبان دوم از 11 تا 13 سالگی است. یکی از دلایل این امر می تواند این باشد که کودکان در این سن جدی تر به آموزش نگاه می کنند.

اولین گام ها برای آموزش زبان انگلیسی

ممکن است بسیار از شما قصد یادگیری زبان را داشته باشید؛ ولی کمی در ابتدای کار دچار سردرگمی شوید. اصلاً نگران نباشد. باید گام های اساسی را به ترتیب طی کنید تا به یک نتیجه مطلوب برسید. به عنوان اولین قدم هدف خود را از یادگیری زبان مشخص کنید. این موضوع به انتخاب روش یادگیری بسیار کمک می کند. باید بدانید چرا می خواهید زبان یاد بگیرید، به چه سطحی از تسلط نیاز دارید و چه قدر برای این کار زمان دارید.

در قدم بعدی باید مشخص کنید که در چه سطحی هستید. اگر قصد شرکت در دوره های آموزشی مختلف را داشته باشید، چه به صورت حضوری و چه آنلاین، ابتدا یک آزمون تعیین سطح از شما گرفته می شود. همچنین، اگر قصد دارید خودتان مطالعه را آغاز کنید می توانید از تست های رایگان و آنلاین تعیین سطح کمک بگیرید و در ادامه، منابع مناسب خود را تهیه کنید.

بهترین منابع برای آموزش زبان به صورت خودخوان

بسیاری از علاقه مندان به یادگیری زبان انگلیسی افرادی هستند که زمان کافی برای شرکت در دوره ها و کلاس های مختلف را ندارند. با توجه به منابع متنوعی که برای انجام این کار در دسترس هستند، این موضوع نمی تواند مانعی برای شما باشد. تنها کافی است کتاب منایب تهیه کنید و در مطالعه و تمرین استمرار داشته باشید. توجه کنید که زبان انگلیسی بسیار فرار است. برای نتیجه گیری مطلوب باید دائماٌ در حال تکرار و تمرین باشید.

در ادامه، بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی را به شما معرفی می کنیم. همه این منابع به صورت مجموعه ای برای افراد مبتدی تا حرفه ای وجود دارند. با توجه به سطح زبان خود می توانید از بین آن ها انتخاب کنید. مجموعه کتاب های Four corners  توسط دانشگاه کمبریج منتشر می شوند، یکی از بهترین منابع آموزشی در این زمینه محسوب می شوند.  استفاده از این کتاب ها تقویت تمام مهارت های زبانی را باعث می شود. همچنین، این مجموعه با دارا بودن فایل های ویدیویی، صوتی و pdf یادگیری را برای شما ساده تر خواهد کرد.

از دیگر مجموعه های آموزشی زبان می توان به سری کتاب های Top notch، مجموعه American English File برای سطوح متوسط تا پیشرفته و کتاب های 540 و 1100 لغت اشاره کرد. همچنین، برای تقویت هر مهارت به صورت جداگانه، اپلیکیشن های زیادی وجود دارند. می توانید آن ها را دانلود کرده و به صورت روزانه تمرین کنید. به علاوه، اگر علاقه مند هستید هر مهارت را جداگانه تمرین کنید، می توانید یک منبع آموزشی برای هر کدام از آن ها تهیه کنید که همه چیز را از صفر تا صد به شما بیاموزد. کتاب های  English Grammar in useبهترین انتخاب برای این روش هستند. این مجموعه در 3 جلد هر آنچه برای یادگیری گرامر نیاز دارید به شما می گوید. البته این کتاب برای آموزش لغت، speaking، readingو سایر مهارت ها نیز وجود دارد.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments