عیدی چی بخریم؟ راهنمای خرید عیدی و کادو برای نوروز 1403

ایده های جذاب برای خرید عیدی

عید نوروز بدون تردید مهم ترین مناسبتی است که در تقویم ما وجود دارد. اولین روز های بهار و شروع سال جدید با سنت ها و فرهنگ های جذاب ایرانی گرامی داشته می شود. جش و پایکوبی در چهارشنبه سوری، سفره هفت سین، خرید عیدی، دید و بازدید و گذراندن سیزده به در در دامان طبیعت از جمله رسومات زیبای نوروز هستند. همانطور که اشاره شده، افراد زیادی از این فرصت استفاده کرده و با خرید هدیه نوروز و عیدی عشق و علاقه خود را به نزدیکانشان ابراز می کنند. اگر شما هم دوست دارید از این روش برای بیان احساس خود استفاده کنید اما نمی دانید چه هدیه ای مناسب است تا انتها با ما همراه باشید. در این مقاله تلاش می کنیم ایده های جذابی را برای خرید هدیه عید نوروز با شما در میان بگذاریم.

انتخاب و خرید عیدی مناسب

تفاوتی ندارد که برای چه مناسبتی هدیه می خرید، در هر صورت رعایت برخی موارد می تواند به شما برای داشتن انتخابی کاربردی و درست کمک کند. به طور مثال، هنگام خرید هدیه باید شخصیت و علایق طرف مقابل خود را در نظر داشته باشید. به علاوه، بررسی کنید که هدیه مد نظر شما برای او مفید باشد و مورد استفاده قرار گیرد.

همواره به خاطر داشته باشید که بزرگ ترین دلیل برای هدیه دادن این است که به طرف مقابل خود نشان دهید تا چه اندازه برای شما اهمیت دارد. به همین دلیل قبل از خریدن هدیه باید فکر کنید، زمان بگذارید و انتخاب مناسبی داشته باشید. در ادامه ایده های متفاوتی را برای هدیه دادن به افارد مختلف با شما در میان خواهیم گذاشت. از نام بردن اقلامی مانند پوشاک، کیف و کفش  در لیست خودداری کرده ایم. چراکه این محصولات خود به خود جزو گزینه ها هستند.

برای مطالعه بیشتر: استایل های ترند 1403

کادو های جذاب نوروز برای کودکان

خرید عیدی برای کودکان

احتمالاً شما هم در زمان کودکی همیشه به عنوان هدیه پول نقد دریافت کرده اید. اگرچه این هدیه بسیار ارزشمند است و دست ما را برای انتخاب باز می گذارد؛ اما خریدن یک هدیه ویژه می تواند کودکان را بسیار خوشحال کند. در این بخش چند ایده برای هدیه دادن به کودکان در سنین مختلف را به شما پیشنهاد داده ایم. امیدوارم این موارد بتواند به شما برای خرید عیدی مناسب کمک کند.

اسباب بازی

بدون شک یکی از جذاب ترین هدیه ها برای هر کودک اسباب بازی است. اسباب بازی های بسیار متنوعی در بازار وجود دارد که با توجه به سن، جنسیت و البته علایق کودک می توانید از بین آن ها انتخاب کنید. عروسک ها، اسباب بازی های کنترلی، ست های مختلف مثل وسایل پزشکی، آشپزی، پلیسی و.. ، لگو ها ، خمیر بازی و بسیاری دیگر از محصولاتی که در این دسته قرار می گیرند می توانند یک عیدی مناسب برای کودکان باشند.

لوازم تحریر

اگر کودکی که قصد خرید عیدی برای او را دارید به سن مدرسه رفتن رسیده، لوازم تحریر های مختلف هم می توانند گزینه های مناسبی برای خرید کادو باشند. لوازم تحریر های فانتزی که امروزه محبوبیت زیادی هم دارند را می توان به عنوان هدیه ای زیبا و کاربردی در نظر گرفت. البته برای خرید این نوع هدیه باید حتماً نیاز های کودک را در نظر داشته باشید.

سرگرمی های فکری و آموزشی

اگر می خواهید هدیه ای بخرید که علاوه بر خوشحالی اثرات مثبت دیگری هم برای کودک داشته باشد، باید به سراغ محصولات آموزشی بروید. همانطور که می دانید سنین کودکی مهم ترین زمان برای یادگیری است. با توجه به این نکته انتخاب اقلامی که می تواند مفاهیم ضروری را به کودکان بیاموزد بدون تردید یک انتخاب هوشمندانه خواهد بود. بازی های فکری، پکیج های آموزشی و اسباب بازی هایی که مشاغل خاصی را به کودک معرفی می کنند می توانند انتخاب های جذابی باشند.

البته اگر کودک در سنین کم تر از 4 سال باشد، باید وسایلی را انتخاب کنید که مفاهیم اساسی تری را توضیح می دهند. برای مثال اسباب بازی هایی که به کودک برای تشخیص اشکال، رنگ ها، حیوانات، میوه ها و .. کمک می کنند، گزینه های خوبی برای بچه هایی در این رده سنی هستند.

اکسسوری های کودکانه

از محصولات دیگری که می توانید برای خرید عیدی برای کودکان در نظر داشته باشید، می توان به اکسسوری ها اشاره کرد. انواع گل سر، کش مو، کلیپس، تل و… برای یک دختربچه می تواند هدیه بسیار جذابی باشد. البته ساعت، دستبند، جوراب، شال گردن، کلاه های مختلف و عینک های آفتابی هم می تواند کودکان را بسیار خوشحال کند.

کتاب

یکی از بهترین هدیه هایی که می توانید به مناسبت عید خریداری کنید، کتاب است. کتاب های شعر و قصه های کودکانه می توانند هدایای خوبی برای کودکان باشند. البته فراموش نکنید که در خرید این محصولات حتماً به رده سنی و محتوا توجه داشته باشید. اگر کتابی که می خرید بتواند در کنار سرگرمی ، به رشد و آموزش هرچه بهتر کودک نیز کمک کند، این انتخاب بهترین خواهد بود.

ایده های جذاب خرید عیدی برای نوجوانان و جوانان

ایده های هدیه دادن به جوانان

خرید هدیه برای این گروه های سنی بسیار ساده است. آن ها به هر چیزی که فکرش را بکنید نیاز دارند. البته اگر قرار باشد هدیه شما متناسب با شخضیت طرف مقابل باشید طبیعتاً باید زمان کافی برای فک کردن و انتخاب کردن را در نظر بگیرید. در ادامه، چند ایده خرید عیدی برای جوانان را با شما در میان خواهیم گذاشت. هدیه های معرفی شده هم برای دختر ها و هم برای پسر ها قابل استفاده هستند.

لوازم آرایشی و بهداشتی

کلیه لوازم و ملزومات آرایشی، بهداشتی ،مراقبت از پوست و مو  و انواع عطر و ادکلن را می توانید به عنوان هدیه عید نوروز خریداری کنید. این محصولات بسیار متنوع و کاربردی هستند. به همین دلیل انتخاب هدیه از این دسته می تواند کار ساده ای باشد. لازم به ذکر است که خرید این محصولات به عنوان کادو محدود به جنسیت و سن نیست و می توانید برای همه از این نوع هدیه های بخرید.

برای مطالعه بیشتر: بهترین فروشگاه های آنلاین لوازم آرایش

انواع اکسسوری ها

از دیگر محصولات جذابی که برای خرید عیدی پیشنهاد می کنیم اکسسوری ها هستند. ساعت های مختلف، گردنبند، دستبند، انگشتر، گوشواره، عینک، کلاه، کراوات، پاپیون، دکمه سر آستین، اکسسوری های مربوط به مو از جمله این محصولات هستند. هر کدام از موارد ذکر شده دارای تنوع زیاد از نظر جنس، طرح  و.. هستند و می توانید مطابق با سلیقه طرف مقابل خرید کنید.

لوازم بازی و سرگرمی

اگر فردی که برای او هدیه می خرید عاشق تفریح کردن است، باید از بین محصولات سرگرمی انتخاب کنید. کنسول های بازی، تجهیزات بازی های ویدیوئی، فوتبال دستی، میز بیلیارد، شطرنج، تخته نرد و محصولات مشابه دیگر می توانند گزینه های خوبی برای خرید عیدی باشند.

محصولات دیجیتال

اگر از نظر هزینه مشکلی ندارید بدون تردید محصولات دیجیتال انتخاب های بسیار لاکچری و جذابی هستند. تلفن همراه، ساعت هوشمند، لپ تاپ، تبلت، گجت های مختلف، هدفون و هندزفیری و حتی لوازم جانبی را می توانی برای هدیه نوروز خریداری کنید.

لوازم و تجهیزات ورزشی

انتخاب هدیه تا حد زیادی به روتین زندگی و علایق هر فرد بستگی دارد. مثلاً اگر با کسی سر و کار دارید که اهل ورزش کردن است می توانید برای او لوازم ورزشی به عنوان عیدی تهیه کنید. لباس و کفش های ورزشی، تجهیزات تخصصی برای ورزش های مختلف، شیکر، اسپری، کیف باشگاه و مکمل های غذایی از بهترین گزینه های موجود در این دسته هستند.

عیدی های مناسب برای بزرگ تر ها

خرید عیدی برای سالمندان

طیعتاً با افزاش سن، افراد به محصولات متفاوتی نیاز خواهند داشت. همین موضوع باعث می شود که هدیه های مناسب گروه های سنی مختلف بسیار متفاوت باشد. از طرفی هم نمی توانید به بزرگترهای خود پول عیدی بدهید. برخی محصولات را می توان برای همه سنین تهیه کرد؛ اما در این جا تمرکز ما روی اقلامی است که بیشترین کاربرد را برای افراد داشته باشند.

بیشتر بخوانید: استایل های لباس ترند نوروز 1403

لوازم خانه و آشپزخانه

وقتی که انسان ها پا به سن می گذارند، توانمندی آن ها کاهش می یابد. به همین دلیل محصولاتی که بتوانند انجام کارهای روزانه را برای آن ها ساده تر کنند، هدیه های خوبی خواهند بود. لوازم خانگی و محصولات کاربردی در آشپزخانه می توانندبه بهتر شده شرایط زندگی برای این افارد منجر شوند و به همین دلیل انتخاب های جذابی هستند.

محصولات مراقبت از سلامت

با افزایش سن، باید بسیار بیشتر از قبل مراقب سلامتی خود باشیم. همانطور که می دانید سالمندان آسیب پذیر تر هستند و به همین دلیل بهتر است از وسایلی استفاده کنند که به سلامتی بیشتر آن ها کمک کند. کلیه محصولات طبی مثل کفش های مخصوص، عصا، بالشت های طبی و.. از جمله این محصولات هستند. علاوه براین، ملزومات کنترل شرایط سلامتی مثل فشار سنج، دستگاه تست قند خون و.. هم می تواندد گزینه های خوبی باشند.

کتاب های مناسب

کتاب ه از آن دسته محصولاتی هستند که خرید آ نها هیچ محدودیتی ندارد و برای همه هدیه های مناسبی هستند. مخصواصا در سنین بالا که افارد بازنشسته شده و ممکن است زمان زیادی را در خانه باشند، مطالعه می تواند به آ نها برای سرگرم شدن، روحیه بهتر داشتن و تقویت حافظه بسیار کمک کند. 

به همکاران خود برای عید نوروز چه هدایایی بدهیم؟

هدیه دادن به همکاران

عید نوروز می تواند فرصت خوبی برای ایجاد و یا بهتر شدن جو صمیمانه در محیط های کاری باشد. به همین منظور خرید عیدی برای همکاران ایده خوبی به نظر می رسد. البته کارفرما نیز می تواند با خرید هدیه هدیه برای کارمندان خود به بهتر شدن جو محیط کاری و به دنبال آن افزایش بهره وری کمک کند.

نوشت افزار ها

انواع نوشت افاز های مناسب با سال جدید مثل سر رسید ها، تقویم های متنوع، ساعت های رومیزی و حتی خودکار و لوازم تحریر مورد نیاز افراد انتخاب های خوبی برای هدیه سال نو هستند. همچنین، ست های روان نویس هم می توانید به عنوان یک هدیه لوکس در نظر داشته باشید.

فرنچ پرس، موکوپات و ماگ

هنگام کار درمحیط های خشک اداری، هیچ چیز نمی تواند به اندازه یک دمنوش، قهوه و یا چای لذت بخش باشد. به همین دلیل خرید محصولات مرتبط با این نوشیدنی های جذاب از  جمله فرنچ پرس، موکوپات و ماگ های متنوع پیشنهادی است که ما برای خرید عیدی در ختیار شما قرار می دهیم.

استند های رو میزی

استند های رو میزی می توانن به طرز چشمگیری میز کار شما را مرتب تر کرده و به دنبال آن تمرکز شما را در حین کار افزایش دهند. پس اگر به دنیال یک هدیه کاربردی برای همکار خود می گردید، از این گزینه غافل نشوید.

گلدان

گیاهان مختلف به طرز قابل توجهی انرژی مثبت و احساس سرزندگی را در وجود افراد افزایش می دهند. برای این که فضای کاری شما بهتر شود می توانیدگلدان های حاوی گل و گیاهان زینتی طبیعی را به همکاران خود هدیه بدهید. فراموش نکنید که قبل از خرید این محصولات باید از شرایط نگهداری آن ها کاملاً مطلع باشید. 

4 1 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments