مقایسه طاقچه و فیدیبو برای خرید کتاب صوتی و الکترونیکی

مقایسه طاقچه و فیدیبو

استفاده از کتاب‌های صوتی و دیجیتالی یک امکان جذاب، مدرن و مفید است که به کاربران اجازه می‌دهد به راحتی و با نیاز کمتر به منابع فیزیکی، به محتوای کتاب‌ها دسترسی پیدا کرده و مطالعه را به شکلی جدید و نوآورانه تجربه کنند. در میان سایت هایی که کتاب های صوتی و آنلاین عرضه می کنند، طاقچه و فیدیبو دو پلتفرم شناخته شده هستند. در ادامه، با بررسی ویژگی های این دو سایت شما را برای داشتن بهترین انتخاب راهنمایی خواهیم کرد.

مزیت استفاده از کتاب های صوتی و الکترونیکی طاقچه و فیدیبو

کتاب‌های صوتی و دیجیتالی نسخه‌های الکترونیکی کتاب‌ها هستند که به صورت صوتی یا در قالب فایل‌های الکترونیکی مانند PDF یا ePub ارائه می‌شوند. استفاده از این نوع کتاب‌ها به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به حمل و جابجایی کتاب‌های سنگین چاپی، محتوای آن را در دسترس داشته باشند. استفاده از کتاب‌های صوتی برای افرادی مناسب است که به علت مشکلات بینایی، ناتوانی در خواندن یا میل به شنیدن متن‌ها، گوش دادن به کتاب‌ها را به خواندن آن ترجیح می دهند. با استفاده از کتاب‌های صوتی، کاربران می‌توانند کتاب‌ها را در هنگام رانندگی، ورزش، آشپزی و یا هر فعالیت دیگری که نیاز به تمرکز بصری ندارد، گوش دهند.

در کتاب‌های دیجیتالی قابلیت جستجو در متن، نشانه‌گذاری صفحات، تغییر فونت و اندازه متن و صفحه‌بندی مناسب وجود دارد. این کتاب ها را می توانید از طاقچه و فیدیبو تهیه کنید. استفاده از کتاب‌های صوتی و دیجیتالی نه ‌تنها به کاربران این امکان را می‌دهد تا با محتوای کتاب‌ها در هر زمان و مکانی دسترسی داشته باشند بلکه برای محیط زیست نیز سودمند اند. با استفاده از کتاب‌های الکترونیکی، مصرف کاغذ و چاپ کتاب‌ها کاهش می‌یابد و در نتیجه به حفظ منابع طبیعی کمک می‌شود.

کتاب الکترونیکی

درباره طاقچه چه می دانید؟

شروع رسمی فعالیت این مجموعه را می توان سال 93 دانست. یعنی حدودا 10 سال است که طاقچه برای محقق کردن امکان بهره برداری از کتاب ها در هر زمان و هر مکان برای علاقه مندان به این حوزه تلاش می کند. این اپلیکیشن را می توان یک کتاب خانه دیجیتالی همیشه همراه دانست. در این برنامه می توانید نسخه الکترونیک یا صوتی کتاب هارا تهیه کرده و از آن ها استفاده کنید. تنوع ژانر و عناوین موجود در طاقچه زیاد است و می تواند همه سلایق مطالعاتی را راضی کند. علاوه بر این، امکان خرید نسخه های چاپی هم از طریق این اپ فراهم شده است.

مطالعه بیشتر: آموزش تصویری استفاده از کد تخفیف طاقچه برای خرید کتاب

کمی با اپلیکیشن فیدیبو آشنا شویم

فیدیبو فعالیت خود را با شعار مطالعه آزاد برای همه، همه وقت، همه جا از سال 89 آغاز کرده است. در آن زمان کم تر کسی به اهمیت مطالعه و احتمالا کمبود زمان در آینده برای این کار فکر می کرده. به همین دلیل فیدیبو به اولین پلتفرم موفق در این حوزه تبدیل شده است. همه کتاب هایی که در فیدیبو می بینید مبتنی بر استاندارد های جهانی و با رعایت کامل قانون کپی رایت ارائه شده اند. همچنین، اگر کتاب مورد نظر شما در فیدیبو نبود می توانید در خواست کنید تا به مجموعه اضافه شود.

مطالعه بیشتر: راهنمای تصویری استفاده از کد تخفیف فیدیبو برای خرید کتاب

تنوع و قیمت کتاب ها در طاقچه و فیدیبو

در حالت کلی، قیمت نسخه های الکترونیک کتاب ها توسط ناشران تعیین می شود. البته، این قیمت ها بسیار کم تر از نسخه چاپی هستند. تعیین قیمت ربطی به طاقچه و فیدیبو ندارد، پس از این نظر نمی توان آن ها را مقایسه کرد. تخفیف های مختلف تنها ابزار هایی هستند که رقابت را برای این دو اپلیکیشن زنده نگه می دارند. به همین دلیل، هر دو معمولا تخفیف های خوبی برای خرید در نظر می گیرند. می توانید از کد تخفیف طاقچه برای خرید محصولات مورد نظرتان از این پلتفرم استفاده کنید و اگر از اپ فیدیبو قصد خرید دارید، کد تخفیف فیدیبو را به هنگام خرید اعمال کنید. همچنین، از نظر تنوع محصولات دو مجموعه در سطح قابل قبولی هستند و تمایزی نباید میان آن ها قائل شد.

خدمات کدام بهتر است طاقچه یا فیدیبو؟

اولین وجه تمایز بین دو اپلیکیشن طاقچه و فیدیبو را می توان به این صورت بیان کرد. در فیدیبو شما می توانید کتاب الکترونیکی خود را کپی کنید و یا برای دیگران ارسال کنید. اما در اپلیکیشن طاقچه مطالعه کتاب های دیجیتال فقط داخل همین برنامه و با نام کاربری شما امکان پذیر است. همچنین، یکی دیگر از نکاتی که می تواند باعث برتری نسبی فیدیبو شود، اضافه شدن پادکست ها است.

یکی از خدمات جذابی که توسط هر دو مجموعه طاقچه و فیدیبو ارائه می شود، کتاب خانه های عمومی است. در این طرح می توانید با پرداخت یک بار حق اشتراک از تمام کتاب های موجود در کتابخانه استفاده کنید. فیدی پلاس و طاقچه بی نهایت نام این کتاب خانه ها است. این ویژگی جذاب در هر دو اپلیکیشن موجود و قابل دسترسی است.

کتاب صوتی در طاقچه و فیدیبو

در ادامه طاقچه و فیدیبو را از نظر ویژگی های دارای اهمیت برای کاربران بررسی می کنیم.

سازگاری فیدیبو و طاقچه با دستگاه های مختلف

وقتی صحبت از کتاب هاب الکترونیکی یا صوتی می شود، اکثراً به تلفن های همراه خود فکر می کنید. بدیهی است که این اپلیکیشن ها به راحتی روی گوشی شما اجرا می شوند. تفاوتی هم ندارد که سیستم عامل شما اندروید باشد یا ios. علاوه بر این، اگر برای مطالعه از دستگاه کتاب خوان استفاده می کنید، باز هم با طاقچه و فیدیبو مشکلی نخواهید داشت.

همچنین، ممکن است بخواهید به وسیله ویندوز ها و لپ تاپ از امکانات این برنامه ها استفاده کنید. باید به شما بگوییم که باز هم تفاوتی بین طاقچه و فیدیبو نیست و هردو را می توانید با ویندوز اجرا کنید. تنها تفاوتی که دیده می شود در اجرای برنامه روی مک بوک ها است. در طاقچه برای این کار باید از نسخه تحت وب استفاده کنید. در فیدیبو نسخه نرم افزاری هم موجود است.

بررسی محیط کاربری طاقچه و فیدیبو

یکی از معیار های مهم در بررسی نرم افزارها محیط کاربری است. بسیار مهم است که افراد بتوانند به سهولت از این برنامه ها استفاده کنند. از این نظر، تفاوت چشم گیری میان طاقچه و فیدیبو وجود ندارد. هر دو اپلیکیشن با وجود دسته بندی های مشخص، شرایط استفاده آسان را برای کاربران خود ایجاد کرده اند. اگر تفاوتی هم دیده می شود مربوط به شکل ظاهری است. البته که این مورد کاملا سلیقه ای بوده و نمی توان برتری خاصی برای هیچ یک قائل شد.

2.7 3 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments