مقایسه فیلیمو، نماوا و گپ‌فیلم | کدام بهتر است ؟ + قیمت خرید اشتراک

فیلیمو بهتر است یا نماوا

در زمان نه چندان دوری، افراد مجبور بودند برنامه روزانه خودشان را حول برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود تنظیم کنند. همان سال ها برای دیدن یک فیلم باید CD یا DVD آن را خریداری یا کرایه می کردیم. اگر از این قبیل خاطرات دارید حتماً این مطلب را بخوانید. امروزه سرویس های VOD تا حد زیادی جای تلویزیون و سینما را گرفته اند. چطور چنین اتفاقی افتاد؟ گذشته از آن، از میان سرویس های مختلف کدام یک بهتر است؟ اگر در تصمیم گیری تردید دارید با مقایسه فیلیمو، نماوا و گپ‌فیلم همراه ما باشید.

سرویس اشتراک ویدئو چیست؟

VOD ها یا همان سامانه های اشتراک گذاری ویدئو صنعت فیلم و سریال و هر نوع محتوای تصویری دیگر را متحول کرده اند. در دسترس قرار گرفتن اینترنت باعث شده همه کار ها از جمله فیلم دیدن هم ساده تر شود. این سرویس ها را می توان به چشم تلویزیونی دید که برنامه پخش آن دست خود شما است. پلتفرم های این چنینی آرشیو های گسترده ای از فیلم و سریال های مختلف را در اختیارتان قرار می دهند.

اگر اهل تماشای آثار سینمایی و مجموعه های تلویزیونی باشید، احتمالاً اسم نتفلیکس، اچ بی او، آمازون پرایم و … را شنیده اید. همه این موارد نمونه هایی از بهترین سرویس های VOD به شمار می آیند. امروزه میلیون ها نفر در سراسر جهان برنامه های تلویزیون را با خرید اشتراک این سایت ها جایگزین کرده اند. یکی از نکات جالب درباره این مجموعه ها این است که آن ها نه فقط در پخش، بلکه در تولید محتوا نیز نقش دارند. بسیاری از جوایز سال های گذشته اسکار و امی به این دسته از آثار تعلق گرفت. در ایران نیز این سامانه ها دست به ساخت سریالهای اختصاصی خود زده اند. یکی از معیار های افراد برای مقایسه فیلیمو و نماوا نیز این است که کدام یک از آن ها سریال بهتری تولید کرده است. برای خرید اشتراک هر کدام یک از این پلتفرم ها، می توانید از کدهای کانال تخفیف استفاده کنید. به عنوان مثال با اعمال کد تخفیف فیلیمو به هنگام خرید اشتراک، هزینه پرداختی تان کم تر خواهد شد.

مطالعه بیشتر: کد تخفیف فیلیمو را چطور استفاده کنیم؟ (آموزش تصویری)

مزایای نماوا و فیلیمو و گپ‌فیلم

همانطور که اشاره کردیم سرویس هایی مانند نماوا در سال های گذشته با استقبال چشمگیری روبرو شده اند. سؤال این است که چرا افراد تا این حد به استفاده از آن ها علاقه دارند؟ مزیت های اصلی این پلتفرم ها به شرح زیر اند.

هزینه پایین سایت اشتراک ویدئو

به صرفه بودن هزینه خرید اشتراک یکی از اولین و مهم ترین مزایا و عوامل مقایسه سرویس هایی مانند نماوا و فیلیمو و گپ‌فیلم است. هزینه هر بار سینما رفتن چقدر است؟ فرض کنید بخواهید حدود 5 درصد از فیلم و سریال هایی که در یکی از پلتفرم های VOD موجود است را بخرید یا در سینما تماشا کنید. طبیعتاً پول زیادی باید بپردازید. این در حالی است که با پرداخت مبلغ نه چندان زیادی به سادگی به آرشیو کاملی از بهترین تولیدات ایران و جهان دسترسی خواهید داشت. همان طور که پیش از این هم گفتیم می توانید از کد تخفیف نماوا و فیلیمو برای خرید اشتراک ارزان تر استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: آموزش استفاده از کد تخفیف نماوا با عکس و توضیحات کامل

دسترسی آسان

فرض را بر این بگذارید که اشتراک فیلیمو را خریداری کرده اید. در ازای پولی که داده اید چه چیزی به دست آوردید؟ شما می توانید از میان هزاران فیلم موجود در ده ها ژانر مختلف هر کدام که دوست دارید را انتخاب کنید، هر زمان که می خواهید و هر چند بار که دوست دارید تماشا کنید. از طرفی می توانید برای بیشتر از یک سرویس اشتراک تهیه کنید. در نتیجه، هم به برنامه های بیشتری دسترسی دارید و هم می توانید از تعداد بیشتری محتوای اختصاصی لذت ببرید.

حتی اگر اشتراک دو یا چند سایت را بخرید باز هم میزان هزینه پرداختی کمتر از شیوه های سنتی می شود. علاوه بر این، محدودیتی از نظر جغرافیایی یا امکانات صوتی و تصویری وجود ندارد. کافیست یک موبایل و اینترنت داشته باشید. دستتان هم برای انتخاب دستگاه باز است و می توانید از موبایل، تبلت، لپ تاپ، تلویزیون و … استفاده کنید. برخی از سامانه ها مانند گپ فیلم نیز این امکان را فراهم کرده اند که به صورت همزمان از یک اشتراک در چند دستگاه مختلف استفاده کنید.

تنوع فراوان فیلم و سریال

ده ها هزار ساعت فیلم، مستند، برنامه کودک، انیمیشن، محتوای ورزشی، سریال های قدیمی و جدید و … با فاصله یک کلیک در اختیار شما است. اگر می خواهید با مقایسه فیلیمو و نماوا و گپ‌فیلم ببینید کدام بهتر است، آرشیو آن ها را بررسی کنید. هر چه تعداد و تنوع آثار موجود در یک سایت بیشتر باشد، انتخاب بهتری است. تعداد ژانر ها را هم در نظر بگیرید. یک پلتفرم خوب همه دسته های موضوعی از کلاسیک و عاشقانه گرفته تا جنایی، معمایی و مستند را پوشش می دهد.

مقایسه فیلیمو و نماوا

مطالعه بیشتر: سریال های جذابی که با خرید اشتراک فیلیمو می توانید ببینید

فیلیمو، گپ فیلم یا نماوا؟ کدام بهتر است؟

این که فیلیمو بهتر است یا نماوا یا گپ‌فیلم تا حد زیادی بستگی به سلیقه فرد و انتظارات آن دارد؛ اما با یک مقایسه کلی سعی می کنیم انتخاب را راحت تر کنیم. فیلیمو محصولی از تیم آپارات است. بیش از 20 هزار فیلم و سریال ایرانی و خارجی با زیرنویس یا دوبله اختصاصی در این سایت ارائه می شوند. علاوه بر این، برای تماشای فیلم های سینمایی روز می توانید به جای رفتن به سینما از قسمت اکران آنلاین این پلتفرم استفاده کنید. از آن مهم تر، برخی سریال های پرطرفدار را فقط در همین سامانه می توانید پیدا کنید. به مزایایی که در بالا اشاره کردیم، اینترنت نیم بها، کد های تخفیف و سازگاری با تمام دستگاه ها را هم اضافه کنید. همانطور که می بینید، ابعاد مثبت تهیه این اشتراک بیشتر از چیزی است که بتوانید از آن چشم پوشی کنید.

قبل از اینکه تصمیم بگیرید کدام سرویس بهتر است، بگذارید نگاهی به ویژگی های نماوا نیز بیندازیم. آرشیو تحسین برانگیز این سامانه را در کمتر جایی می توانید پیدا کنید. سریال های اختصاصی آن نیز معمولاً در لیست پرطرفدارترین ها قرار دارند. اگر به تماشای فیلم های خارجی با دوبله فارسی علاقه داشته باشید هم این مجموعه یکی از بهترین دوبله ها را ارائه می کند. ترافیک رایگان یا نیم بهای اینترنت، سیستم پخش هوشمند و امکان تغییر زبان فیلم هم از دیگر مزایای این سرویس اشتراک ویدئو است. اینکه کدام ویژگی برای شما اهمیت بیشتری دارد کاملاً سلیقه ای است. با یک بار بررسی اجمالی هر سایت می توانید به سادگی پلتفرمی که مورد علاقه شما است را انتخاب کنید.

گپ‌فیلم نیز در این سال‌ها آرشیو خوبی از بهترین فیلم ها و سریال های جهان را با دوبله تهیه کرده است. گرچه این پلتفرم به پخش آثار ایرانی نمی پردازد اما با تمرکز ویژه روی سینمای جهان، سریع‌تر از هرجای دیگر فیلم‌ها و سریال‌های خارجی را با دوبله های حرفه ای و اختصاصی‌اش پخش می کند. پس برای کسانی که بیشتر به فیلم های خارجی علاقه دارند گپ‌فیلم می‌تواند بهترین گزینه باشد. اینترنت نیم بها، اشتراک ارزان و قابلیت پخش همزمان و نامحدود روی چندین دستگاه از دیگر مزایای این VOD است. گپ‌فیلم علاوه بر اپلیکیشن موبایل و سایت، اپ اندروید تی‌وی هم دارد که تماشای فیلم در تلویزیون را بسیار راحت کرده است. با اساس اطلاعات استخراج شده از کافه بازار، اپلیکیشن گپ فیلم بیشترین میزان رضایتمندی بین پلتفرم‌های VOD  را دارد.

به صورت کلی، تعداد کاربران فیلیمو بیشتر از دو پلتفرم دیگر است. دلیل این محبوبیت را می توان در تبلغیات گسترده تر و تولید برنامه های نمایش خانگی خوش ساخت معرفی کرد که با استقبال زیادی مواجه شده اند. البته، می توان انتظار داشت که در صورت ساخت یک سریال جذاب، نماوا بتواند سهم خود از مخاطبان را افزایش دهد. پیش از خرید اشتراک، به اپراتو ارائه دهنده اینترنت خود نیز دقت کنید. هر کدام از این سه سامانه با برخی از شرکت ها همکاری می کنند. در نتیجه، در صورت استفاده از این اینترنت ها هنگام تماشای فیلم و سریال، اینترنت مصرفی شما نیم بها یا رایگان خواهد شد. برای مثال، مصرف اینترنت در نماوا برای کاربران شاتل رایگان و برای بقیه نیم بها است.

قیمت اشتراک نماوا و فیلیمو و گپ فیلم

با مقایسه نماوا و فیلیمو و گپ فیلم می توان دید که تا حد زیادی به یکدیگر شباهت دارد. با این حال هر کس معیار هایی را برای انتخاب در ذهن دارد. برای مثال، ممکن است هزینه ای که برای استفاده از خدمات می پردازید برای شما نقش تعیین کننده ای داشته باشد. در هر سه سامانه این امکان را دارید که از تخفیف استفاده کنید. قیمت ها نیز معمولاً برای خرید اولین اشتراک کمتر است. لازم به ذکر است که قیمت این این سرویس ها در سال 1402 بین 20 تا 40 درصد افزایش داشته است. لیست جدید ترین هزینه اشتراک این دو سرویس را می توانید در ادامه مشاهده کنید.

قیمت با تخفیفقیمت اشتراک فیلیمومدت زمان اشتراک
122000 تومان175000 تومانیک ماه
315000 تومان525000 تومان3 ماه
73500 تومان588000 تومان6 ماه

قیمت با تخفیفقیمت اشتراک نماوامدت زمان اشتراک
119000 تومانیک ماه
349000 تومان3 ماه
499000 تومان6 ماه

قیمت با تخفیفقیمت اشتراک گپ‌فیلممدت زمان اشتراک
49900 تومان650000 تومانیک ماه
99900 تومان150000 تومان۳ ماه
189000 تومان300000 تومان۶ ماه

سریال های اختصاصی فیلیمو بهتر است یا نماوا

همانطور که اشاره شد سرویس های VOD فیلم و سریال های اختصاصی هم تولید می کنند. در واقع یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت این پلتفرم ها همین محتواهای اختصاصی آن ها است. این موضوع نه فقط برای فیلیمو و نماوا که برای تمام سامانه های اشتراک ویدئو صادق است. برای مثال، تقریباً تمام افرادی که اشتراک سایت هایی مثل نت فلیکس و آمازون پرایم را خریداری می کنند به خاطر یک سریال خاص مثلا ونزدی به آن علاقه مند شده اند. سامانه های ایرانی هم از این قبیل محتوا ها تولید می کنند. برخی از این موارد جذاب تر بوده و برخی نمی توانند خیلی در جذب مخاطب موفق عمل کنند.

در حال حاضر، تعداد تولیدات و مخاطبان فیلیمو در این زمینه بیشتر است. از جمله جدیدترین ساخته های این سایت می توان به مجموعه های روزی روزگاری مریخ، بی گناه، جیران و یاغی اشاره کرد. این سریال ها توانسته اند افراد زیادی را به تولیدات شبکه نمایش خانگی علاقه مند کنند. البته، نماوا هم بیکار نمانده است و سریالهای جذابی را در اختیار مخاطبان خود قرار داده است. از جمله این موارد می توان مهمونی، آنتن، شبکه مخفی زنان، نوبت لیلی، حرفه ای و خاتون را نام برد. با توجه به تنوع بالای این موارد در هر دو پلتفرم، شاید بتوان گفت که این معیار مبنای دقیقی برای مقایسه به ما نمی دهد. با این حال اگر در جایی مانند شبکه های اجتماعی، قسمتی از یک مجموعه را دیدید و دوست داشتید، بهتر است اشتراک سامانه سازنده آن را خریداری کنید.

اشتراک خریداری کرده اید؛ اما نمی دانید چه چیزی ببینید؟ مطلب بهترین سریال های ایرانی شبکه نمایش خانگی را بخوانید. در این مقاله بهترین سریال های ایرانی که به تازگی تولید شده و مورد استقبال قرار گرفته اند را به شما معرفی کرده ایم. با مطالعه این مطلب می توانید راحت تر تصمیم بگیرید که کدام سایت برای شما بهتر است.

3.6 8 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
29 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین مفید ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments