نقد و بررسی داستان سریال پوست شیر

سریال پوست شیر

پخش سریال پوست شیر به پایان رسید. فصل های این سریال تنها با فاصله چند روز از یکدیگر پخش شدند. داستان این سریال با تمام جنجال هایی که در طول چند ماه پخش خود به راه انداخت، دارای نقاط ضعف و قوتی بود که قرار است در ادامه در موردشان صحبت کنیم. سریال پلیسی معمایی پوست شیر با فیملنامه نسبتاً قوی خود توانست مخاطبان بسیار زیادی را به سمت خود بکشاند. هر چیزی که لازم است درباره این سریال بدانید را در ادامه بررسی می کنیم.

پوست شیر از کدام پلتفرم پخش میشود؟

پوست شیر یکی از تازه ترین سریال های نمایش خانگی به کارگردانی جمشید محمودی بود که پخش آن از 6 مهر ماه سال 1401 رقم خورد. این سریال از پلتفرم فیلم نت در چهارشنبه هر هفته پخش می شد. سریال در سه فصل و در کل 24 قسمت خلاصه می شود. اگر سریال پوست شیر را ندیدید، اکنون که تمام قسمت های آن در دسترستان است بهترین فرصت است تا دیدین این محتوای متفاوت و مجذوب کننده را تجربه کنید. بد نیست بگوییم که به دلیل سکانس های دلهره آور و خشن، دیدن این سریال به افراد زیر 15 سال توصیه نمی شود.

داستان سریال پوست شیر واقعی است؟

داستان سریال جنایی پلیسی پوست شیر واقعی نیست. قرار است شاهد زندگی فردی به نام نعیم باشیم که پس از 15 سال از زندان آزاد شده است. وی به دنبال همسر و دخترش است که متوجه می شود همسرش با شخص دیگری ازدواج کرده است. ساحل دختر نعیم هم اکنون 20 ساله است. او که ابتدا از دیدن نعیم امتنع می کند؛ در نهایت راضی می شود پدرش را ملاقات کند. این پدر و دختر به مرور زمان با هم صمیمی می شوند و برای یک سفر دو نفره شمال برنامه ریزی می کنند. به هنگام برگشت از سفر، افراد ناشناس به آن ها حمله می کنند. نعیم را بیهوش کرده، به ساحل تجاوز می کنند و در آخر هم او را به قتل می رسانند.

داستان سریال پوست شیر

در ادامه داستان چه می گذرد؟

ساحل در زمانی بیهوشی پدرش به طرز بسیار فجیعی به قتل رسیده است. نعیم و دوستان او برای پیدا کردن قاتلان وارد ماجراهای عجیبی می شوند. پلیس ها در ادامه داستان حضور پیدا می کنند. در سریال پوست شیر با کارآگاهی مواجه می شویم که خود در گذشته زخم خورده است. کارآگاه این داستان در مسیر ماموریت هایش، یکی از اعضای خانواده اش را از دست داده؛ اما هنوز شواهدی از این موضوع به دست نیامده است. حالا این پرونده به دست او افتاده و فرصتی است تا به حل پرونده ای بپردازد که بی شباهت به آنچه برای خود او اتفاق افتاد نیست. نام این کارآگاه محب است. در این میان مشکلاتی که محب و نعیم در طول داستان تجربه می کنند، آن ها را در نهایت به یک نقطه مشترک می رساند.

مطالعه بیشتر: نقد و بررسی فیلم سینمایی فسیل

داستان سریال با شروعی جذاب و ریتمی سریع کلید خورد

قسمت اول هر سریال می تواند نقش بسیار مهمی در جذب مخاطب داشته باشد. در این مورد، سریال پوست شیر توانست موفق عمل کند و از همان ابتدا دنبال کنندگان بسیاری پیدا کند. اولین قسمت این سریال تقریباً به اندازه یک فیلم سینمایی است. هر یک از شخصیت ها را به نمایش گذاشته شدند و این خود مخاطبان را برای تماشا ادامه داستان ترغیب می کند. مورد بعدی آغاز تکان دهنده و دراماتیک سریال است. این روند تا اواسط فصل سوم ادامه دارد. حتی در برخی از قسمت ها می توان گفت که سریال شبیه به یک کتاب جنایی می شود که نمی توان خواندن آن را متوقف کرد.

در اواخر سریال پوست شیر، فیلمنامه آن سقوط می کند

صادقانه باید بگوییم که در طول داستان، شاهد باگ های ریز و درشت زیادی هستیم. در فصل اول و دوم می توان از این موارد چشم پوشی کرد؛ اما در فصل سوم داستان سریال افت پیدا می کند. به گونه ای که انگار فقط قصد بازی کردن با افکار مخاطب را دارد. به بیان دیگر قرار نیست که از درون تمام اتفاقاتی که تاکنون رخ داده است، شاهد سورپرایز خاصی باشیم.

فیلمنامه سریال پوست شیر

بازیگران سریال پوست شیر

این سریال توسط دو برادر افغان به نام های نوید و جمشید محمودی ساخته شده است. از دیگر فیلم های ساخته شده توسط این دو بردار، می توان به فیلم های چند متر مربع عشق و رفتن اشاره کرد. در این مجموعه شاهد دو بازی درخشان از هادی حجازی فر و شهاب حسینی هستیم. پانته آ بهرام، مهرداد صدیقیان، پردیس احمدیه، علی اوسیوند، علیرضا کمالی، آناهیتا افشار، بهرام ابراهیمی، ژیلا شاهی، بهزاد خلج، بابک کریمی و علیرضا استادی از دیگر بازیگران این سریال مهیج هستند.

نقاط قوت بازی بازیگران سریال پوست شیر

با این که بیش تر بازیگران سریال از افراد نامدار و شناخته شده هستند؛ اما بعضی از آن ها نتوانستند آن طور که باید نقش خود را ایفا کنند. حجازی فر نقش نعیم را بازی می کند. او تاکنون در هر نقشی، جذاب بودن بازی خود را ثابت کرده است. در این جا هم بازی بی نظیر او حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد.

شهاب حسینی نیز نقش کارآگاه را برعهده دارد و توانسته است همانند کارنامه درخشان گذشته اش، در این سریال هم به خوبی بدرخشد. شهاب حسینی در این داستان، آدم غمگینی است و چندان هم قانون مدار نیست. با این حال، تاکنون علیرغم این که غم از دست دادن دخترش را به دوش می کشد، ماموریت خود را به درستی انجام داده است.

پانته آ بهرام هم با بازی فوق العاده خود و آن حسی که در چهره اش پیداست، توانست مخاطب را جذب خود کند. او در طول این سریال از زنی شاداب تبدیل به یک زن داغدار آواره می شود. طرز بیان دیالوگ ها و صدای او به خوبی نمایانگر همه احساساتش است و باعث شده مخاطل به خوبی بتواند با نقش او ارتباط برقرار کند.

نقاط ضعف بازی بازیگران سریال پوست شیر

برخلاف بازی درخشان این بازیگران، دیگر بازیگران نتوانستند آن طور که باید بازی خوبی را از خود به نمایش بگذارند. پریس احمدیه در نقش ساحل است. به نظر می رسد که تماشاگر باید بتواند با او همزادپنداری کند؛ اما شخصیت او تا پایان سریال تنها به عنوان یک معما باقی می ماند. مهرداد صدیقیان هم به عنوان یک عاشق پیشه آن طور که انتظار می رفت نتوانست نقش آفرینی دراماتیکی داشته باشد.

آیا ادامه سریال پوست شیر ساخته می شود؟

جمشید محمودی در یکی از پست های اینستاگرامی خود از ساخت فصل چهارم سریال پوست شیر خبر داد. ساخت اسپین آف این سریال در آینده آغاز خواهد شد. گفته می شوند که در نوشتن فیلمنامه آن همانند فصل اول، جمشید محمودی و رضا بهاروند همکاری خواهند داشت. منظور از اسپین آف این است که جزئیات بیشتری از داستان روایت شود، شخصیت های فرعی به عنوان شخصیت های اصلی باشند و یا قصه متفاوتی از قبل شکل گیرد و شاهد مجموعه جدیدی باشیم.

4.5 2 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین مفید ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments