همه چیز درباره وام مسکن زوجین 1403

دریافت وام مسکن زوجین

یکی از بزرگترین و مهم ترین چالش هایی که هر زوج جوان برای آغاز زندگی مشترک پیش روی خود می بینند، تدارک مسکن مناسب است. با توجه به افزایش مهارناپدیر قیمت ها، بدیهی است که خرید خانه برای بسیاری از افراد به یک رویا تبدیل شده باشد. در چنین شرایطی دریافت وام مسکن زوجین می تواند تا حدودی به جوانان کمک کند. در این مقاله تلاش می کنیم تا اطلاعات مفیدی را درباره این وام، شرایط دریافت و نحوه ثبت نام در اختیار شما قرار دهیم. به یاد داشته باشید که اگر به وامی به غیر از مسکن نیاز دارید، مطالعه مقاله بهترین بانک ها برای دریافت آنلاین وام می تواند برای شما مفید باشد.

درباره وام مسکن زوجین چه می دانید؟

وام مسکن زوجین خدمت جدیدی است که توسط بانک مسکن به متأهل ها ارائه می شود. این تسهیلات با هدف ایجاد شرایطی بهتر برای تدارک منزل مسکونی در اختیار زوج های جوان قرار می گیرد. در حقیقت، این طرح ها را می توان به عنوان یک عامل محرک و تشویق کننده برای ازدواج نیز در نظر گرفت. لازم به ذکر است که برای دریافت و بازپرداخت وام مسکن زوجین، شرایط بهتری در مقایسه با سایر وام ها در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب تعداد بیشتری از افراد می توانند از این وام برای خرید خانه بهره مند شوند.

شاید علاقه مند باشید: کد تخفیف بلوبانک

شرایط دریافت وام

-متقاضیان باید بالای 18 سال بوده و در آمد مستقل و کافی برای بازپرداخت وام داشته باشند.

-هیچ یک از زوجین نباید سابقه استفاده از تسهیلات مشابه یا امکانات دولتی برای خرید مسکن را داشته باشند.

-یکی از زوجین باید در صندوق پس انداز مسکن یکم حساب داشته باشد.

-در سابقه مالی متقاضی نباید چک برگشتی یا بدهی وجود داشته باشد.

-واحد مسکونی خریداری شده با کمک این وام باید به نام یکی از زوجین باشد.

دریافت وام مسکن زوجین

مدارک ثبت نام و دریافت وام مسکن زوجین

هنگام ثبت نام برای وام مسکن زوجین به مدارک خاصی نیاز خواهید داشت. بهتر است قبل از اقدام برای ثبت نام این مدارک را آماده کنید. به این ترتیب کار شما سریع تر انجام خواهد شد. به یاد داشته باشید که برای استفاده از این تسهیلات به یک ضامن معتبر نیاز دارید. در کل، مدارک ضروری برای ثبت نام وام به شرح زیر است:

  • اصل وکپی شناسنامه و کارت ملی زوجین
  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی ضامن ها
  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی فرد فروشنده ملک
  • گواهی اشتغال به کار یا فیش حقوقی با ذکر حقوق دریافتی
  • ارائه وکالتنامه در صورت معامله غیر مستقیم
  • اصل و کپی سند ملک مورد نظر
  • اصل و کپی کارت پایان خدمت یا گواهی معافیت قانونی

چگونه برای وام مسکن زوجین ثبت نام کنیم؟

برای ثبت نام اینترنتی وام مسکن زوجین می توانید به وبسایت بانک مسکن به نشانی https://loan.bank-maskan.ir/ مراجعه کنید. طبیعتاً ثبت نام به صورت مجازی می تواند سرعت این فرآند را افزایش دهد. به علاوه، از رفت و آمد های متعدد و خسته کننده نیز نجات پیدا خواهید کرد. مراحل ثبت نام برای این وام به شرح زیر است:

1-ابتدا از طریق لینک بالا وارد سایت شده و گزینه درخواست وام جدید را انتخاب کنید. سپس، شرایط و قوانین این تسهیلات به شما نشان داده می شود. این موارد را با دقت مطالعه کرده و در صورت موافقت به مرحله بعدی بروید.

2-در این مرحله باید شماره همراه و کد امنیتی را وارد کنید. سپس، کد تأیید پیامک شده را در قسمت مشخص وارد کنید تا فرآیند احراز هویت کامل شود.

3-در گام بعدی، نوع تسهیلات مد نظر خود را از بین گزینه های موجود انتخاب کنید.

4-حالا زمان آن می رسد که اطلاعات شعبه بانکی مورد نظر خود برای دریافت وام را ثبت کرده و شیوه بازپرداخت را نیز انتخاب کنید. در پایان با تأیید اطلاعات وارد شده، ثبت نام شما تکمیل می شود.

مبلغ، سود و کارمزد وام مسکن

با آغاز سال 1403، مبلغ وام مسکن زوجین از 320 میلیون به 800 میلیون در بیشترین حالت رسیده است. همچنین این مبلغ برای مجرد ها نیز از 200 به 400 میلیون افزایش داشته است. در کنار این تسهیلات هر متقاضی می تواند تا 160 میلیون نیز جعاله دریافت کند. این موضوع حداکثر مبلغ وام قابل دریافت برای زوج های جوان را به 960 میلیون تومان می رساند. البته مبلغ وام برای خرید یا اجاره مسکن متفاوت است. همچنین، این تسهیلات برای شهروندان تهران و سایر شهر های ایران نیز متفاوت خواهد بود. در جدول زیر می توانید این مبالغ را به همراه شرایط و میزان اقساط به طور دقیق مشاهده کنید.

شرایط
نوع وام
مبلغ  حداکثر وام + 160 میلیون جعالهمدت زمان بازپرداختمیزان اقساط ( ماهانه)نرخ بهره سالانه
خریدمسکن در تهران960 میلیون12 سال20.5 میلیون برای 5 سال اول- 16.011 میلیون در ادامه23%
خرید مسکن شهرستان800 میلیون12 سال17.352 میلیون برای 5 سال – 12.888 میلیون در ادامه22.5%
اجاره مسکن در تهران200 میلیون5 سال5.6 میلیون23%
اجاره مسکن شهرستان150 میلیون5 سال4.2 میلیون23%
وام برای خرید مسکن

سایر وام های مسکن زوجین

به طور کلی، وام های قابل درافت برای مسکن زوجین را می توان به دو دسته طبقه بندی کرد. اولین نوع وام های مسکن زوجین، تسهیلاتی هستند که از طریق خرید اوراق بهادار در بازار های مالی تأمین می شوند. دسته دوم تسهیلاتی هستند که با کمک صندوق های پس انداز مسکن تأمین و در اختیار متقاضیان قرار داده می شوند. در این بخش تفاوت این وام ها از نظر مبلغ و شرایط بازپرداخت را متوجه خواهید شد.

اوراق ممتاز

برای استفاده از این تسهیلات باید اوراق بهادار خریداری کنید. متقاضیان باید به ازای هر 500 هزار تومان وام مورد نیاز خود، 75 هزار تومان اوراق داشته باشند. به طور مثال، اگر 70 میلیون پول لازم دارید، باید 10 میلیون اوراق بهادار تهیه کنید. نرخ سود این وام برای خرید مسکن نوساز 17.5 و برای منزل های فرسوده 16 درصد خواهد بود.

وام مسکن جوانان

یکی از تسهیلات مناسبی که برای شروع زندگی می توانید دریافت کنید، وام مسکن زوجین جوان است. این وام با مبلغ 250 میلیون تومان در اختیار شما قرار می گیرد. نکته جالب توجه این است که نرخ سود وام تنها 9 درصد خواهد بود و برای بازپرداخت آن نیز 20 سال زمان دارید. شرط استفاده از این تسهیلات سن بالای 18 سال و داشتن درآمد مستقل عنوان شده است.

ساخت مسکن

چنانچه قصد ساخت مسکن دارید، می توانید از تسهیلات بانک مسکن در این زمینه برخوردار شوید. این وام ها با نرخ سود 18 درصد و در مبالغ مختلف ارائه می شوند. لازم به ذکر است که اگر در ساخت و ساز خود از فناوری های نوین استفاده کنید، بهره وام برای شما 17 درصد محاسبه خواهد شد.

4 2 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments