چه رنگ مویی بهم میاد؟ راهنمای جامع انتخاب رنگ مو

انتخاب رنگ مو مناسب رنگ پوست

بسیاری از افراد رنگ کردن مو های خود را دوست دارند. این کار یکی از محبوب ترین اقدامات آرایشی و زیبایی است. البته که انجام دادن آن همنیازمند مهارت خاصی است. نکته اس که دراین میان بسیار مهم است، این است که رنگی که انتخاب می کنید روی کل صورت شما تأثیر می گذارد. یه همین دلیل هم انتخاب رنگ مو مناسب صورت شما، نمی تواند به سادگی رفتن به مغازه و انتخاب یک شماره باشد. رنگ پوست، چشم و سایر ویژگی های ظاهری از جمله مواردی هستند که در تعیین رنگ مناسب موی شما تأثیر گذارند. برای انتخاب بهتر، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

رنگ مو مناسب با رنگ پوست صورت

همانطور که اشاره شد، برای انتخاب رنگ مو مناسب باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. اولین و مهم ترین مسئله تناژ پوست صورت شما است. انتخاب رنگ مو مناسب ویژگی های برجسته چهره ی شما را زیباتر نشان می دهد. به همین سادگی هم می تواند باعث شود زیباتر به نظر برسید یا احساس کنید این رنگ به شما نمی آید. رنگ موها از تیره ترین تا شماره 10 که روشن ترین آن می باشد درجه بندی می شوند. برای همه خانم ها اتفاق افتاده که احتمالا یک بار از رنگ موی خود راضی نبودند. انتخاب رنگ مو مناسب از بین ده طیف رنگ بلوند، قهوه‌ ای، قرمز  بدون شک دشوار است. اما اگر رنگ تناژ طبیعی پوست خود را بدانید انتخاب برای شما راحت تر خواهد شد. البته، برای شناخت بهتر ترکیب رنگ ها می توانید از کمک کسانی که به کاتالوگ خوانی مو مسلط هستند استفاده کنید. قبل از اینکه موهای خود را رنگ کنید این نکته را به خاطر بسپارید که دکلره می تواند به مو آسیب برساند. به همین دلیل هم باید راهکارهای مراقبت مو را جدی تر بگیرید تا سلامت مو هایتان به خطر نیفتد.

تشخیص تناژ پوست گرم و سرد

دلیل این که یک رنگ برای شما مناسب است یا نه، تناژ پوست صورتتان است. معمولاً پوست افراد در دو دسته بندی سرد و گرم قرار می گیرد. از کجا بهممی تنای پوست صورتمان چیست؟ روش های مختلفی برای این کار وجود دارد. یکی از این روش ها استفاده از نور خورشید است. برای آگاهی از تناژ پوست خود با این روش ابتدا مچ دست خود را به سمت بالا و نور خورشید بگیرید. به رنگ رگ دست هایتان با دقت نگاه کنید. اگر رنگ آن ها بنفش مایل به آبی است پوست شما از تناژ سرد برخوردار است. اگر رنگ آن ها مایل به سبز است تناژ پوست شما گرم است. در صورتی که نتوانستید تشخیص دهید رنگ رگ های شما آبی یا سبز است، به احتمال زیاد تناژ پوست شما خنثی می باشد.

روش دوم برای تشخیص تناز پوست استفاده از کاغذ سفید است. در این روش ابتدا روبه روی آینه باستید و یک کاغذ سفید را کنار صورتتان قرار دهید. اگر رنگ پوستتان مایل به زرد بود تناژ پوست شما گرم و اگر رنگ پوستتان مایل به صورتی یا هلویی بود تناژ پوستتان سرد است. ممکن است رنگ پوست شما در کنار کاغذ سفید مایل به سفید و خاکستری باشد در این صورت تناژ پوست شما زیتونی می باشد. شاید خواندن مقاله رنگ ترند سال 1402، بتوانید برای پیدا کردن رنگ مو مورد نظرتان، ایده های خوبی را به ذهنتان بیاورد.

چه رنگ مویی به پوست من میاد؟

هدف از تعیین تناژ پوست این است که متوجه شویم چه رنگ مویی به پوست ما می آید. برای مثال، رنگ موی مناسب پوست سفید با پوست سبزه یا گندمی کاملاً متفاوت است. برای همین هم هست که اگر از رنگ موی دوستتان خوشتان آمد، نمی توانید انتظار داشته باشید، برای شما هم دقیقاً همان شکلی باشد. این نکته را هم در نظر داشته باشید که رنگی که روی کاتالوگ می بینید، به احتمال زیاد روی موی سر واقعی تغییر می کند.

چه رنگ مویی بهم میاد

چه رنگی به پوست سفید میاد؟

 اگر پوست شما روشن با تناژ گرم است رنگ های پلاتینی، یخی، نقره‌ای، خاکستری، ماسه‌ای، بژ و شامپاینی می تواند مناسب پوست شما باشد. این تناژهای سرد به خوبی می ‌توانند طیف قرمز را خنثی کنند. اگر پوست روشن و سفید با تناژ سرد داردی ترکیب آن با رنگ های گرم می تواند جلوه مناسبی پیدا کند. رنگ هایی مانند طلایی، کاراملی، کهربایی، عسلی، شکلاتی انتخاب بی نظیری برای شما است. رنگ موی مناسب پوست ‌های روشن با تناژ خنثی بلوند صورتی، مسی، کهربایی، زنگاری، حنایی می باشد. در این موارد کافی است تناژ های گرم و سرد را باهم ترکیب کنید تا به رنگ کاراملی گرمی برسید که جلوه بهتری به چهره شما می دهد.

چه رنگی به پوست سبزه میاد؟

اگر رنگ پوست شما تیره با تناژ سرد است رنگ موی مشکی جلوه بسیار زیبایی به پوست شما می دهد. از طرفی رنگ های موکایی تیره و قهوه‌ای نیز می تواند اتخاب مناسبی برای شما عزیزان باشد. همچنین اگر رنگ پوست شما تیره با تناژ گرم است رنگ های کاراملی، قهوه‌ای طلایی، شکلاتی به دلیل اینکه بر تناژ طبیعی پوست شما تاکید می کنند می تواند انتخاب مناسبی باشد. افرادی با رنگ پوست‌ های تیره با تناژ هلویی می توانند از رنگ های بلوطی قرمز، قهوه‌ ای قرمز، بلوطی استفاده کنند. زیرا این رنگ ها گرمای بیشتری به چهره ی آن ها می دهد.

انتخاب رنگ مو مناسب با رنگ چشم

یکی از اجزای بسیار تاثیرگذار در اتخاب رنگ موی شما، رنگ چشمان شما می باشد. چشم ها یکی از مهم ترین نقاط صورت و از تأثیرگذارترین اجزا در زیبایی چهره اند. طبیعتاً قبل از انتخاب رنگ مو مناسب صورت خود، باید به تناسب آن با رنگ چشمتان هم توجه کنید. در نظر گرفتن همین نکته، خیلی بیشتر از چیزی که تصورش را می کنید اهمیت دارد و می تواند نتیجه رنگ مو را به یک فاجعه یا چیزی زیبا تبدیل کند.

انتخاب رنگ مو برای چشم رنگی

اگر جزو آن دست از افرادی هستید که درارای چشمان آبی هستید، انتخاب رنگ موی قهوه ای ممکن است ظاهری نامطلوب در شما ایجاد کند. بهترین انتخاب برای زیباتر به نظر رسیدن چهره ی شما انتخاب موهای بلوند و طلایی است. از زمان های قدیم رنگ بلوند مکمل بسیار خوبی برای چشمان آبی محسوب می شود. اما باید دقت داشته باشید بلوند خیلی روشن می تواند زیبایی چشمان شما را کمتر جلوه دهد و برق چشمان شما را از بین ببرد. یک انتخاب دیگر بسیار جذاب برای این دست از افراد انتخاب رنگ شرابی است. این رنگ نیز می تواند زیبایی چهره ی شما چندبرابر کند.

کمیاب ترین رنگ چشم سبز می باشد. این رنگ طرفداران زیادی دارد و انتخاب رنگ موی مناسب با این رنگ چشم می تواند بسیار گسترده باشد. اگر دارای چشمان سبز می باشید رنگ های قرمز، کهربا، مس، زرشکی، کره‌ای متوسط ​​یا قهوه‌ای شکلاتی می تواند رنگ چشمان شما بیشتر به رخ کشیده و صورت شما را زیباتر نشان دهد. رنگ چشمان کهربایی بسیار خاص و نسبتا کمیاب می باشد. جهت زیباتر نشان دادن چهره شما با این رنگ چشم، پیشنهاد ما استفاده از رنگ های قرمز مسی یا طلایی تیره، هایلایت ‌های ماسه ‌ای یا طلایی برای موهایتان است.  این رنگ ها می تواند جلوه ای بی نظیر به چهره ی شما بدهد. استفاده از رنگ های مشکی، شرابی یا قهوه‌ ای به هیچ عنوان با این رنگ چشم توصیه نمی شود.

رنگ مو برای پوست سفید و سبزه

رنگ مو مناسب چشم قهوه ای

رایج ترین رنگ چشمان در ایران رنگ قهوه ای است. خبر خوب اینکه این افراد بسیار خوش شانس هستند.  اغلب رنگ ها با این رنگ چشم بسیار زیبا و جذاب به نظر می رسند. برای انتخاب بهتر رنگ مو مناسب با این رنگ چشم، بهترین راه این است که تلفن همراه خود را بردارید و در مقابل نور خورشید یک سلفی از خودتان بگیرید. به این ترتیب میزان تیرگی یا روشنی رنگ چشمانتان را خواهید فهمید. در نتیجه، انتخاب بهتری خواهید داشت. با این حال، اگر فرد جسور و ماجراجویی هستید انتخاب ما برای شما بلوند خاکستری است. این رنگ بسیار شیک و جذاب می باشد و می تواند توجهات زیادی را به شما جلب کند. اگر ریسک پذیر و به دنبال جلب توجه زیاد نیستید رنگ های قهوه‌ای، طلایی متوسط، کهربایی، مسی، بلوند کره‌ای یا بادامی می تواند انتخاب مناسب تری برای چشمان قهوه ای شما باشد.

اگر از آن دست از افرادی هستید که دارای رنگ چشمان فندقی می باشید واقعاً خوش شانس هستید. این رنگ چشم آزادی شما برای انتخاب رنگ مو بسیار گسترش می دهد و می تواند با انواع رنگ موها، ظاهری زیبا و طبیعی به چهره ی شما بخشد. پیشنهاد ما استفاده از رنگ های قهوه ای عسلی یا قهوه ای گرم، رنگ های قرمز می باشد. علاوه بر این، انتخاب رنگ بلوند تیره نیز می تواند چهره شما را بسیار زیباتر نشان دهد.

3.7 3 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments