چطور در تلگرام تبلیغ کنیم؟ صفر تا صد تبلیغات در تلگرام

آموزش تبلیغات در تلگرام

تلگرام از پلتفرم های پیامرسانی است که هر روز بیشتر محبوبیت پیدا کرده و مورد استفاده قرار می گیرد. دسترسی های فراوان، قابلیت های جدید و متنوع و امنیت بالا از جمله ویژگی هایی هستند که این شبکه اجتماعی را در صدر نگه داشته اند. با توجه به تعداد زیاد کاربران تلگرام، تبلیغ کردن در کانال های مختلف فعال در این پلتفرم می تواند ایده بسیار خوبی برای دیده شدن باشد. در این مقاله می خواهیم همه چیز را درباره تبلیغات در تلگرام و راه و روش آن با شما در میان بگذاریم. پس اگر می خواهید در تلگرام تبلیغ کرده و خودتان را به هزاران نفر معرفی کنید، تا انتها با ما همراه باشید.

تبلیغات در تلگرام با telegram ads

همانطور که گفته شد، تلگرام به دلیل ارائه خدمات جذاب و منحصر به فرد همواره مورد توجه ویژه کاربران قرار گرفته است. یکی از جدید ترین امکانات این پلتفرم را می توان امکان تبلیغ کسب و کار های مختلف در چنل های پر بازدید دانست. برای انجام این کار اصلاً نیازی نیست با ادمین های مختلف صحبت کنید و یا هزینه های غیر معقولی بپردازید. تبلیغات در تلگرام از طریق سایت تبلیغات تلگرام ثبت و منتشر می شود.

برای منتشر کردن تبلیغات کسب و کار و یا چنل خود در تلگرام باید ابتدا وارد سایتtelegram ads شوید و مراحلی که در ادامه برای شما توضیح می دهیم را به دقت طی کنید. به این ترتیب، تبلیغات مد نظر شما در هر چنلی که دوست دارید پخش شده و به شناخته تر شدن شما کمک خواهد کرد.

ورود به سایت برای ثبت تبلیغات در تلگرام

مراحل ورود به سایت و ثبت تبلیغات در تلگرام

  1. اول از همه، مطابق تصویر 1 در بالا، وارد سایت شوید و گزینه log in  را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه صفحه ای مطابق شکل 2 برای شما نمایش داده می شود.
  2. در این صفحه باید شماره ای که برای اکانت تلگرام خود استفاده کرده اید را به همراه پیش شماره کشو خود وارد کنید. دقت داشته باشید که چنل مورد تبلیغ باید با استفاده از اکانت منتصب به همین شماره ایجاد شده باشد.
  3. پس از آن در تلگرام خود پیامی برای تأیید ورود به این صفحه دریافت خواهید کرد. بر اساس آنچه در شکل 3 قابل مشاهده است، با انتخاب گزینه confirm ورود شما به سایت telegram ads انجام می شود.
ورود و ثبت نام

4. پس از ورد به سایت باید انتخاب کنید که با کدام اکانت خود می خواهید مراحل ثبت تبلیغات در تلگرام را طی کنید. همانطور که در شکل 4 نیز مشخص شده، برای انجام این کار می توانید از اکانت های فعال خود استفاده کنید و یا اکانت مخصوصی ایجاد کنید.

5. پس از انتخاب اکانت نوبت به مراحل ثبت نام و وارد کردن اطلاعات میرسد. اطلاعات خواسته شده را در این قسمت وارد کنید و پس از ذخیره کردن آن ها به مراحل بعدی بروید.

شرایط و قوانین تبلیغ در تلگرام

پس از ثبت اطلاعات و مورد تأیید قرار گرفتن آن، صفحه زیر را خواهید دید. در این بخش می توانید با انتخاب گزینه create new ad تبلیغات جدیدی در تلگرام منتشر کنید. همچنین، در قسمت بالای صفحه بودجه در دسترس شما برای این کار نمایش داده می شود. اگر برای اولین بار است که از این قابلیت تلگرام استفاده می کنید، طبیعی است که بودجه شما صفر باشد. در ادامه به این موضوع و شارژ کردن بودجه به طور کامل تر می پردازیم.

ساخت پست جدید

حالا به اصلی ترین مرحله انتشار تبلیغات در تلگرام می رسیم. همانطور که در تصویر می بینید، ایجاد یک پیام تبلیغاتی در تلگرام مراحل مختلفی دارد. در این بخش، هر مرحله را به صورت مجزا توضیح داده ایم تا فهم آن برای مخاطبان ساده تر باشد.

مشخص کرن مولفه های پست تبلیغات در تلگرام

بخش های مختلف ایجاد یک پست تبلیغاتی

1. در قسمت اول باید عنوان پست تبلیغاتی خود را مشخص کنید. دقت داشته باشید که این تیتر باید کوتاه، جذاب و منتقل کننده محتوای تبلیغ شما باشد.

2. در قسمت دوم باید متن تبلیغ خود را وارد کنید. سعی کنید متنی که می نویسید مختصر و در عین حال کامل باشد. یعنی بتواند چنل و خدمات شما را به خوبی به مخاطبان معرفی کند.

3. گزینه سوم URL مورد تبلیغ است. توجه داشته باشید که این لینک می تواند یک پست خاص در چنل شما، یک ربات تلگرامی و یا معرفی کلی یک کانال باشد. لازم به ذکر است که هیچ چیزی خارج از محیط تلگرام را نمی توانید در این پلتفرم و از این طریق تبلیغ کنید. به عبارتی تمام لینک هایی که وارد می کنید باید فرمت t.me/link یا @link داشته باشند. فراموش نکنید که اگر لینکی در قسمت text وارد می کنید باید مقصد آن با این لینک یکی باشد.

4. حالا باید لینک چنلی که می خواهید تبلیغ در آن منتشر شود را وارد کنید. تنها شرطی که برای انتخای این کانال وجود دارد این است که تعداد ممبر های آن بیشتر از 1000 نفر باشد. البته بدیهی است که اگر حوزه فعالیت چنل به کار شما مرتبط باشد، ابن تبلیغات در تلگرام بازده بهتری دارد.

5. در گام بعدی، به بخش مشخص کردن بودجه برای تبلیغات می رسیم. عبارت cpm مخفف Cost Per Mile است و نشان دهنده هزینه پرداختی برای هر 1000 بار بازدید تبلیغ خواهد بود. در این قسمت شما می توانید بودجه مد نظر خود را مشخص کنید. دقت داشته باشید که این مبلغ بر مبنای ارز ton (ارز دیجیتالی تلگرام) محاسبه می شود و حداقل آن 0.1 تون برای هر 1000 بازدید است.

6. در این قسمت می توانید مشخص کنید که تمایل دارید پیام تبلیغاتی شما چند بار در یک روز نمایش داده شود. البته این موضوع به میزان هزینه ای که برای هر روز در نظر دارید بستگی دارد.

7. در مرحله بعدی، می توانید بودجه تبلیغات برای هر روز و بودجه کلی که برای این کار در نظر گرفته اید را مشخص کنید. به این ترتیب تعداد روز هایی که تبلیغ شما نمایش داده می شود، تعیین خواهد شد. پس از آن با فرض تأیید همه اطلاعات و وجود بودجه کافی می توانید سفارش خود را ثبت کنید. به یاد داشته باشید که پس از ایجاد یک آگهی امکان تغییر آن وجود ندارد. به همین دلیل همه اطلاعات را یک بار دیگر با دقت کنترل کنید.

هزینه تبلیغات در تلگرام را چگونه پرداخت کنیم؟

اگر برای اولین بار است که می خواهید یک پست تبلیغاتی در تلگرام منتشر کنید، پس از تعیین بودجه با عبارت Your balance is too low مواجه می شوید. این یعنی باید ابتدا حساب خود را حداقل به اندازه ای که برای تبلیغ مورد نظر اعلام کرده این شارژ کنید. با انتخاب گزینه Add Funds به صفحه زیر هدایت می شوید تا بتوانید کیف پول خود را شارژ کنید.

شارژ کیف پول

مطابق آن چه در تصویر دیده می شود، برای شارژ حساب به تون کوین یا همان ارز دیجیتال ارائه شده بر بستر بلاک چین تلگرام نیاز دارید. با انتخاب گزینه های مشخص شده در انتها به مرحله 10 می رسید. در این بخش می توانید با اسکن کد به کیف پول تلگرامی خود متصل شوید و سپس انتقال کوین را انجام دهید. همچنین، از کیف پول های دیگری که در قسمت پایین به آن ها اشاره شده نیز می توانید استفاده کنید.

چنانچه در هیچ یک از این ولت ها اکانت ندارید، ابتدا باید ولت تلگرامی خود را ایجاد کنید. پس از آن می توانید در صرافی های معتبر تتر تهیه کنید و با استفاده از آدرس کیف پول تلگرامی خود آن را به تون کوین تبدیل کرده و به حساب خود واریز کنید.

برای مطالعه بیشتر: بهترین صرافی های خرید و فروش نات کوین

 بررسی وضعیت تبلیغات و اطلاعات آن ها

پس از این که درخواست انتشار تبلیغات شما در تلگرام با موفقیت ثبت شود، می توانید وضعیت آگهی خود را در صفحه کاربری مشاهده کنید. به صورت کلی، آگهی منتشر شده در یکی از وضعیت های زیر خواهد بود.

در حال بررسی: اولین حالتی که پس از ثبت درخواست برای پست تبلیغاتی شما پیش می آید بررسی شدن است. این یعنی کارشناسان تلگرام در حال چک کردن محتوای تبلیغاتی شما هستند و در صورت تأیید اجازه انتشار آن در چنل مد نظر داده می شود.

فعال: چنین وضعیتی تشان دهنده این است که عملیات موفقیت آمیز بوده و پیام تبلیغاتی شما به کاربران نشان داده می شود.

رد شده: اگر مولفه های مختلف پیام تبلیغاتی شما مورد تأیید کارشناسان تلگرام قرار نگیرد، این پیام را دریافت خواهید کرد. در این موارد باید وارد پست مذکور شده و تغییرات مد نظر کارشناس را ایجاد کنید.

متوقف شده: اگر شما بودجه کافی برای انتشار تبلیغ نداشته باشید و یا پست به اندازه بودجه موجود نمایش داده شده باشد، این وضعیت را مشاهده خواهید کرد.

توقف لحظه ای: این وضعیت را در حالتی می بینید که کاربر پست های تبلیغاتی را متوقف کرده باشد.

پست تبلیغاتی در تلگرم

پخش تبلیغ در یک کانال چه سودی برای آن دارد؟

از آنجایی که برای پخش تبلیغات در تلگرام هیچ نیازی به ارتباط با ادمین های چنل های مختلف وجود ندارد، این سؤال ایجاد می شود که آیا انتشار این پست ها برای آن ها نیز سودی به همراه دارد؟ پاسخ مثبت است. تلگرام 50 درصد درآمد حاصل از تبلیغات را به صاحبان کانال ها پرداخت می کند. در مقاله چطور از تبلیغات تلگرام پول در بیاوریم؟ این موضوع را به طور کامل توضیح دادیم.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments