اتاقک یا جاباما؟ کدام اپلیکیشن برای رزرو اقامتگاه مناسب تر است؟

جاباما یا اتاقک

اتاقک و جاباما هردو اپلیکیشن های کاربردی برای رزور انواع اقامتگاه از جمله ویلا، بومگردی، هتل، کلبه و … می باشد. برای داشتن سفری رلاحت تر به هر نقطه از ایران می توانید از این دو اپلیکیشن استفاده کنید. اما انتخاب بین آن ها برای شما سخت است، بهتر است در ادامه با ما همراه باشید. در این مقاله تلاش می کنیم با مقایسه ویژگی های برجسته هر دو برنامه، به جواب سوال اتاقک یا جاباما برسیم. به علاوه، با مطالعه مقاله معرفی بهترین سایت ها برای اجاره ویلا نیز می توانید به اطلاعات بیشتری در این حوزه دست پیدا کنید.

آشنایی مختصر با اتاقک و جاباما

امروزه با افزایش مشغله ها ی افراد و از طرف دیگر پیشرفت روز افزون تکنولوژی، انجام دادن بسیاری از کار ها به روش روتین و سنتی، کاملا منسوخ شده است. حتما شما هم روز هایی را به یاد دارید که بعد از رسیدن به مقصد سفر، تازه دغدغه پیدا کردن محل مناسبی برای اقامت آغاز می شد. در واقع، بخشی از زمان سفر به جای تفریح به گشتن های خسته کننده سپری می شد.

امروزه وجود اپلیکیشن های رزرو آنلاین اقامتگاه، این مشکل را کاملا بر طرف کرده است. تنها کافی است بدانید در چه تاریخی به چه مقصدی می رسید. سپس، از منزل و تنها با چند کلیک می توانید در اتاقک و جاباما اقاتگاه مورد نظر خود را به صورت آنلاین اجاره کنید. حالا بلافاصله بعد از رسیدن به مقصد می دانید باید برای استراحت کجا بروید.

هردو اپلیکیشن اتاقک و جاباما در راستای تجربه سفری لذتبخش شما عزیزان تلاش می کنند. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که می توان برای هردو نام برد اعتبار است. در واقع شما چه از طریق اتاقک اقامتگاهی را رزرو کنید و چه از طریق جاباما، در هر دو صورت از نظر معتبر بودن مجموعه می توانید کاملا آسوده خاطر باشید. البته که تعداد بالای کاربران هر دو برنامه نیز به روشنی این موضوع را تایید می کند.

در ادامه، به بررسی ویژگی هایی می پردازیم که در انتخاب کاربران تاثیر مهمی دارد. تفاوت در آن ها می تواند زمینه ساز برتری یک اپلیکیشن نسبت به دیگری باشد.

برای مطالعه بیشتر: بهترین سایت های رزرو بلیط هواپیما و هتل

رزرو آنلاین اقامتگاه

کدام اپلیکیشن کاربری راحت تری دارد؟ اتاقک یا جا با ما

بررسی را از سایت و اپلیکیشن اتاقک آغاز می کنیم. در ابتدای ورود ثبت نام شما به سادگی انجام می شود و این یک نکته مثبت است. در صفحه اصلی سایت دسته بندی های بسیار متنوعی میبینید که انتخاب را برای شما راحت تر خواهد کرد. در این سایت اقامتگاه های موجود با توجه به ویژگی های مختلفی دسته بندی شده اند. البته به نظر می رسد این فراوانی کمی صفحه اصلی را شلوغ کرده و در برخی موارد مخاطب را سردر گم می کند.

همچنین، در ابتدای صفحه یک نوار ابزار جست و جو قرار گرفته است. با وارد کردن مقصد، تاریخ و تعداد نفرات می توانید به سادگی بهترین محل اقامت را برای خود پیدا کرده و اجاره کنید. به علاوه، وجود فیلتر های مختلف، با محدود کردن گزینه ها می تواند انتخاب را برای شما راحت تر کند. به یاد داشته باشید که این مجموعه با ارائه کد تخفیف اتاقک، هزینه های شما را نیز کاهش می دهد.

در ادامه، به سراغ جاباما می رویم. در ابتدا چیزی که باعث جلب توجه من شد سادگی صفحه ابتدایی سایت بود. در جاباما هم دسته بندی های متنوعی برای سهولت در انتخاب وجود دارد . اما با این وجود شلوغی بیش از حد دیده نمی شود. به همین دلیل راحت تر می توانید گزینه های مورد نظر خود را داخل سایت پیدا کنید.

به طور مشابه با اتاقک، در این سایت هم می توانید با وارد کردن مقصد، تعداد افراد و مدت اقامت، مکان مورد نظر خود را در چند دقیقه پیدا کرده و رزرو کنید. همچنین، امکان فیلتر کردن نیز برای شما وجود دارد. یکی از تفاوت های میان دو اپلیکیشن از نظر کاربری این است که جاباما برای سیستم عامل ios پشتیبانی می شود اما اتاقک تنها برای سیستم عامل های اندروید طراحی شده است.

مقایسه تنوع اقامتگاه ها

هر دو مجموعه خدمات خود را در تمام شهر های ایران به شما ارائه می کنند. پس از این نظر تفاوتی بین آن ها وجود ندارد. از یک آپارتمان در قلب پایتخت تا کلبه های چوبی جنگلی و اقامتگاه در مرزی ترین شهر های ایران، گستره فعالیت اتاقک و جاباماست. اما اگر مقصد شما شهری در کشور ترکیه باشد، باید از اتاقک کمک بخواهید. ترکیه یکی از کشور های محبوب برای سفر ایرانیان است. به همین دلیل اضافه شدن اقامتگاه هایی در این کشور توسط مجموعه اتاقک یک اقدام هوشمندانه و کاملا مثبت تلقی می شود.

از نظر تعداد اقامتگاه ها و تنوع آن ها نمی توان تفاوت چندانی بین اتاقک و جاباما بیان کرد. در یک سایت ممکن است تعداد اقامتگاه های در دسترس در یک شهر خاص بیشتر باشد ولی در مورد شهر دیگر کاملا برعکس باشد. همچنین، از نظر تنوع هردو مجموعه تقریبا در یک سطح هستند. یعنی از هر دو طریق می توانید هتل، آپارتمان، سوئیت، بومگردی، هاستل، ویلا و کلیه را اجاره کنید.

مشتری مداری و میزان رضایت کاربران، اتاقک یا جاباما

یکی از مهم ترین فاکتور ها برای انتخاب بین سایت ها و اپلیکیشن های ارائه خدمات، بدون شک رضایت کاربران و مشتریان است. عوامل بسیاری وجود دارند که باعث رضایت و یا نارضایتی کاربران می شوند. یکی از آنها پشتیبانی مناسب است. در بسیاری از موارد در روند استفاده از خدمات ممکن است مشکلات غیر منتظره ای رخ بدهد. گاهی نیز افراد نیاز به اطلاعات بیشتری دارند. رفع این موتنع بر عهده تیم پشتیبانی است. هر دو سایت دارای پشتسبانی 24 ساعته هستند ولی با مطالعه نظر کاربران میزان رضایت از این خدمات در کاربران اتاقک قدری بیشتر برآورد شده است.

خدمات فرعی برای جذب مشتری از دیگر فاکتور های موثر بر میزان رضایت است. امکان صحبت مستقیم با میزبان، پیامک تایید رزرو و پیگیری سفر شما از جمله استراتژی های است که توسط هر دو مجموعه انجام می شود و توانسته اثر مثبتی نیز بر بازاریابی آنها داشته باشد. به علاوه، اتاقک اطلاعاتی درباره مقصد شما در اختیارتان قرار می دهد. این اقدام را می توانیم مفید و هوشمندانه بدانیم. همچنین، امکان استفاده از کد تخفیف جاباما برای تجربه سفرای ارزان تر را نیز می توان در زمره خدمات این مجموعه قرار داد.

رضایت مشتری در جاباما یا اتاقک

تعامل در شبکه های اجتماعی

امروزه مهو ترین عامل موفقیت یک کسب و کار تبلیغات صحیح است. در کنار تمام خدماتی که ارائه می شود، بسیار مهم است که اطلاع رسانی صحیحی از این خدمات به مردم انجام شود. جاباما سابقه غعالیت کمتری نسبت به اتاقک دارد اما به واسطه تبلیغات خلاقانه و تعامل بیشتر در شبکه های اجتماعی به همان اندازه شناخته شده و پر کاربرد است.

جمع بندی

در پایان، استفاده از اپلیکیشن های رزرو اقامتگاه را برای داشتن سفری آسوده تر به شما پیشنهاد می کنیم. بین اتاقک و جاباما هریک ویژگی های مثبت مخصوص به خود را دارند و نمی توان به هیچ کدام برتری خاصی نسبت داد. اما انتخاب میان ان ها کاملا به اولویت های شما بستگی دارد. با امید سفر های متعدد و تجربه های لذت بخش برای شما.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments