هدیه روز مادر چی بخریم؟ 5+15 هدیه مناسب روز مادر و روز زن

ایده هایی برای هدیه روز مادر

با نزدیک شدن به روز مادر، همه ما به این فکر می کنیم که چگونه از مادران خود قدردانی کنیم. در حقیقت، روز مادر فرصت مناسبی است تا به مادران خود بگوییم چقدر برای همه زحماتی که می کشند و برای همه مهربانی ها و گذشت ها از آن ها ممنونیم. هدیه روز مادر یکی از راه هایی است که می تواند عشق و محبت ما را منتقل کند. برای این کار در قدم اول انتخاب هدیه مناسب اهمیت دارد. در ادامه، چند ایده برای خرید هدیه روز مادر را باهم بررسی می کنیم. اگر از خودتان می پرسید کادو روز مادر چی بخرم؟ اگر به دنبال کادو روز مادر ارزان می گردید یا نمی توانید بین گزینه های موجود یک هدیه را انتخاب کنید، این مقاله به شما کمک می کند.

گرامیداشت مقام مادر

مقام مادر برای همه افراد در همه جهان بسیار ارزشمند است. به همین دلیل در تمام فرهنگ ها روزی برای گرامی داشت مادران در نظر گرفته شده است. روز 8 می در سال میلادی به عنوان روز جهانی مادر نام گذاری شده و در بسیاری از کشور های به رسمیت شناخته می شود. در کشور ما با توجه به وجود آیین های اسلامی، روز مادر روز تولد حضرت فاطمه است. چراکه در باور های دینی و مذهبی ما، حضرت فاطمه به عنوان یک مادر فداکار و یک زن کامل شناخته می شود. با توجه به تفاوت تاریخ های قمری و شمسی این روز در تقویم ما ثابت نیست و تغییر می کند. در سال 1402، 13 دی ماه روز مادر خواهد بود. بنابراین، زمان زیادی هم برای خرید هدیه باقی نمانده است. خوشبختانه می توانید هدیه مورد نظر خود را به صورت اینترنتی سفارش دهید. برای کاهش هزینه های خرید هم امکان استفاده از کد تخفیف روز مادر وجود دارد. تخفیف روز مادر از طرف فروشگاه های مختلف ارائه شده و برای سفارش بسیاری از اقلام کاربرد دارد.

بهترین ایده ها برای کادو روز مادر

در این بخش تعدادی هدیه مناسب برای روز مادر را معرفی می کنیم. این هدیه ها معمولاً نیاز های متداول را شامل می شوند و چیز هایی هستند که ممکن است به راحتی به ذهن شما برسد. مزیت بزرگ چنین هدایایی کم ریسک بودن آن ها است. یعنی به احتمال خیلی زیاد مورد پسند واقع می شوند.

1. زیورآلات

زیورآلات مختلف برای همه خانم ها یک هدیه جذاب و به یاد ماندنی است. گردنبد، دستبند و انگشتر ها می توانند یک انتخاب بی نظیر برای هدیه روز مادر باشند. البته، اگر بخواهید زیورآلات طلا بخرید قطعاً باید هزینه نسبتاً زیادی را بپردازید. به همین دلیل است که خرید اینگونه هدایا را معمولاً پدر ها انجام می دهند. روز مادر در فرهنگ ما روز زن هم هست و مردان می توانند برای همسر خود طلا هدیه بخرند. علاوه بر این، زیور آلات نقره هم جلوه و زیبایی خاصی دارند و با هزینه معقول تری هم می توانید آن ها را خریداری کنید.

انواع زیور آلات، هدیه مناسب روز مادر

2. کیف و کفش

از دیگر انتخاب های خوب برای هدیه دادن به مادران می توانیم به کیف وکفش های متنوع اشاره کنیم. یک کفش راحت و مناسب پیاده روی می تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد. فرقی نمی کند که مادر شما شاغل است یا خانه دار در هر صورت یک کفش راحت می تواند به او بسیار کمک کند. حتی اگر مادر شما سن زیادی دارد می توانید با یک کفش طبی راه رفتن را برای او راحت تر کنید. همچنین، خانم ها همیشه وسایل زیادی را همراه خود می برند و به یک کیف جادار نیاز دارند. به همین دلیل، خرید کیف در سایز های متنوع می تواند پیشنهاد مناسبی باشد.

خرید کیف و کفش ارزان روز مادر با کد تخفیف دیجی استایل

3. عطر و ادکلن

عطر و ادکلن ها برای هر مناسبتی یک هدیه بی دردسر و راحت هستند. البته به شرط آنکه بدانید طرف مقابل شما از چه نوع رایحه هایی خوشش می آید. در این صورت کار شما بسیار راحت است. یک عطر با بوی خوشایند تهیه می کنید. حالا هدیه ای دارید که هم از نظر ظاهری جذاب است و هم بسیار کاربردی است. اگر توان صرف هزینه زیاد را دارید به سراغ عطر های فرانسوی بروید. در غیر این صورت، عطر های تولید امارات هم می توانند گزینه مناسبی باشند. در خرید عطر و ادکلن به کیفیت، ماندگاری و پخش بو توجه کنید.

عطر و ادکلن

4. محصولات مراقبت از پوست و مو

با افزایش سن و پا گذاشتنن به دوران میانسالی، پوست و موی ما به مراقبت بیشتری احتیاج خواهد داشت. این مراقبت ها عمدتاً شامل جلوگیری از ریزش و سفیدی مو، جلوگیری از ایجاد چروک های پوستی یا کاهش آن ها، مبارزه با لک های پوستی و شاداب نگه داشتن پوست و مو می شود. بر این اساس، می توانید هدیه روز مادر را از بین محصولات مراقبت از پوست و انتخاب کنید. سرم های مختلف، کرم های دور چشم، ماسک مو و.. می توانند گزینه های انتخابی شما باشند. به یاد داشته باشید که در خرید این محصولات، خرید از فروشگاه معتبر، برند های شناخته شده و محصولات اورجینال بسیار مهم است.

لوازم آرایش به عنوان هدیه روز مادر

5. لوازم آرایش

خانم ها در هر سنی که باشند از زیبایی لذت می برند و برایشان مهم است که ظاهر جذابی داشته باشند. به همین خاطر می توانید هدیه خود را از میان لوازم آرایشی متنوع انتخاب کنید. البته، این موضوع مشروط به این است که مادر شما آرایش کردن را دوست داشته باشد. در انتخاب لوازم آرایشی حواستان به رنگ هایی که مادرتان استفاده می کند باشد. بعضی از خانم ها آرایش های پر رنگ و لعاب و برخی دیگر رنگ های ملایم را می پسندند.

اگر در انتخاب لوازم آرایش سردرگم شدید، کیت رنگ مو می تواند راه نجات باشد. اگر مادر شما هم تار های سفیدی در بین موهای خود دارد می توانید یک رنگ مو مناسب به او هدیه بدهید. همچنین، خرید کرم های مرطوب کنند و ضد آفتاب هم یک انتخاب کم ریسک است و هم به عنوان کادو روز مادر ارزان مناسب است. چراکه اکثر افراد از این محصولات استفاده می کنند. برای خرید مطمئن این محصولات می توانید از بهترین فروشگاه های آنلاین لوازم آرایشی خرید کنید.

خرید لوازم آرایش روز مادر ارزان با کد تخفیف خانومی

6. لباس

پیشنهاد بعدی ما برای هدیه روز مادر، خرید لباس است. پوشاک خود یک حوزه وسیع با تنوع بسیار بالا را شامل می شود. انتخاب از میان لباس های مختلف می تواند به نیاز ها و البته سلیقه مادر شما بستگی داشته باشد. در کل، خرید شال و روسری یا لباس ها و پیراهن های فری سایز می تواند گزینه مناسب تری باشد. مثلاً خرید شلوار کمی سخت است چون باید سایز دقیق را بدانید و انتخاب مناسبی داشته باشید. در هر صورت اگر انتخاب شما لباس است، به یاد داشته باشید که همیشه زیبایی در سادگی است.

خرید لباس کادو روز مادر با کد تخفیف بانی مد

7. ساعت مچی

ساعت یک هدیه کلاسیک و البته بسیار دوست داشتنی است. خرید یک ساعت مجلسی استیل می تواند هدیه بی نظیری برای مادر شما باشد. اصولاً ساعت ها نقش پر رنگی در استایل های مختلف ایفا می کنند. پس اگر مادر شما به خوشتیپی اهمیت می دهد، حتما ساعت مچی را در بین هدایای احتمالی خود قرار دهید. توجه داشته باشید که اگر مادرتان به صورت روزمره از ساعت ستفاده می کند، ساعت های اسپورت با بند چرمی انتخاب بهتری هستند.

8. عینک آفتابی

در دهه های گذشته، عینک آفتابی یک وسیله لاکچری و منحصر به فرد بوده که همه افراد از آن استفاده نمی کردند. امروزه همه ما می دانیم که عینک های آفتابی علاوه بر جذابیت بخشیدن به استایل ما نقش بسیار مهم تری نیز دارند. محافظت از چشم در برابر اشعه های مضر آفتاب کاری است که عینک آفتابی برای ما انجام می دهد. شما هم می توانید برای مراقبت از چشم های مادرتان یک عینک مناسب تهیه کرده و به او هدیه بدهید.

9. تلفن همراه یا لوازم دیجیتالی دیگر

تلفن همراه امروزه یکی از ضروری ترین نیاز ها برای همه افراد است. کم تر کسی وجود دارد که هنوز موبایل مناسبی نداشته باشد؛ اما می توانید برای مادر خود یک تلفن همراه مدرن تر تهیه کنید. این مورد هم در رده هدیه های گران قیمت قرار می گیرد. با این حال با بررسی گوشی های با کیفیت کم تر از 20 میلیون می توانید خرید خوبی داشته باشید. اگر مادر شما نیاز به گوشی همراه جدید ندارد یا بودجه کافی برای این هدیه را ندارید، هندزفری، گارد و سایر لوازم جانبی را هم می توانید به عنوان گزینه های جایگزین در نظر داشته باشید.

خرید گوشی موبایل مناسب کادو روز مادر با کد تخفیف تکنولایف

گل، هدیه مناسب روز مادر

10. گل طبیعی کادو روز مادر ارزان

گل های طبیعی نماد زندگی هستند و به افراد انرژی مثبت می بخشند. اگر خواستید برای هدیه روز مادر گل بخرید، بهتر است گل های آپارتمانی با گلدان را انتخاب کنید تا ماندگاری بیشتری داشته باشند. البته، چند شاخه گل رز یا نرگس یا هر گلی که مادرتان دوست دارد هم می تواند هدیه ای جذاب باشد. گل ها را می توانید در کنار یک کادو دیگر هم قرار دهید. اینگونه جلوه هدیه شما بیشتر می شود.

خرید گل ارزان کادو روز مادر با کد تخفیف گل اسنپ فود

11. کتاب

اگر مادر شما از مطالعه کردن لذت می برد، بدون فکر کردن بیش از حد، یک کتاب مناسب انتخاب کنید. این که کتاب خریداری شده چه موضوعی داشته باشد کاملاً به علایق مادرتان برمی گردد. کتاب های شعر، رمان و کتاب های فلسفی می توانند انتخاب هاب خوبی باشند. فراموش نکنید که در صفحه اول کتاب یک دلنوشته بنویسید و به مادر خود ابراز عشق کنید. به این ترتیب، هربار که کتاب را ورق می زند به شما و محبتتان فکر می کند.

12. ماگ سفارشی

ماگ ها امروزه به محصولات پر طرفداری تبدیل شده اند. شما هم برای هدیه روز مادر می توانید یک ماگ تهیه کنید. البته، این امکان را هم دارید که با یک جمله یا یک تصویر سفارشی، این محصول را به یک کادو ویژه و منحصر به فرد تبدیل کنید.

13. وسایل تزئینی و شمع

مجسمه ها، شمع های تزئینی، تابلو های نقاشی، آباژور و وسایلی از این دست هم می توانند هدیه های ماندگار و البته مناسب باشند. این موارد از جمله کادو روز مادر ارزان به شمار آمده و به راحتی قابل تهیه اند. اگر دکوراسیون خانه برای مادرتان اهمیت دارد و می دانید از اقلام دکوری و تزئینی خوشش می آید این وسایل از بهترین گزینه های شما برای خرید به شمار می آیند.

شمع و گل به عنوان هدیه روز مادر

14. صنایع دستی

یکی از هدیه های جذابی که می توانید برای روز مادر خریداری کنید، لوازم سنتی و صنایع دستی است. تابلو فرش های دستباف، ترمه، ظروف نقره و مینا کاری، خاتم کاری و منبت و محصولات بسیار دیگری در این گروه قرار می گیرند. با توجه به بودجه خود و سلیقه مادرتان می توانید از بین این محصولات هدیه خود را انتخاب کنید.

15. لوازم پزشکی و سلامتی  

این مورد را بیشتر به کسانی پیشنهاد می دهیم که مادران آن ها کمی پا به سن گذاشته اند و لازم است وضعیت سلامت آن ها کنترل شود. دستگاهه ای تست قند خون، فشار سنج های دیجیتال ، دستگاه های بخور، تصفیه کننده های هوا و.. می توانند خرید های کاربردی و خوبی باشند.

برای مطالعه بیشتر: خرید آنلاین به صورت اقساطی و اعتباری

چند ایده خلاقانه و جذاب برای تبریک روز مادر

مواردی که تا قبل از این بررسی کردیم، هدیه های متداولی هستند که همیشه برای مادران تهیه می شوند. اگر به دنبال یک هدیه ویژه هستید، ادامه این مطلب را از دست ندهید. در این بخش، چند ایده جذاب را با شما در میان می گذاریم. مادران ما معمولاً به قدری درگیر بچه ها و اداره خانه می شوند که تفریح و آسایش خو را فراموش می کنند. هدیه هایی که به شما پیشنهاد می کنیم، فرصتی هستند تا مادران ما بتوانند کمی استراحت کرده و از اندیشیدن به امور روزمره فارغ شوند.

 1. رزرو وقت ماساژ

انجام دادن کارهای خانه اگرچه به ظاهر ساده به نظر می آید؛ اما در حقیقت اصلا اینطور نیست. این یک شغل تمام وقت است و در آن همه اعضای بدن درگیر هستند. طبیعی است که مادر شما در پایان هر روز با فشار زیاد روی عضلات و خستگی جسمی مواجه شود. به همین دلیل رزرو یک تایم ماساژ می تواند ایده جذابی باشد. ماساژ نقش مفیدی در ریلکس شدن، رفع خستگی، رفع گرفتگی عضلات و بهبود جریان خون دارد.

Beautiful women in a cafe. Mother with daughter at the table. Lady in a white shirt.

2. دعوت به یک شام مادر، فرزندی

برخی مواقع تنها چیزی که یک مادر را خوشحال می کند توجه و قدردانی است. مادر ها دوست دارند با فرزندان خود صحبت و درد و دل کنند. اگر شما هم اغلب روزها درگیر کار و تخصیل و زندگی خود هستید و زمان زیادی برای شنیدن حرف های مادرتان ندارید، این یک فرصت بی نظیر است. مادر خود را برای صرف شام دعوت کنید و چند ساعت از زمان خود را تنها به او اختصاص دهید. در نهایت خواهید دید که این کار چقدر بیشتر از خریدن یک کادو تکراری باعث شادی و آرامش هر دو طرف می شود.

3. بلیط تئاتر، سینما یا کنسرت

همانطور که گفتیم مادر ها کم تر از بقیه به تفریحات مورد علاقه خود اهمیت می دهند. حالا زمان آن رسیده که شما این کار را انجام دهید. با توجه به سلایق مادرتان می توانید بلیط یک فیلم سینمایی جذاب، یک تئاتر خوب و یا کنسرت خواننده مورد علاقه مادرتان را خریداری کرده و به عنوان هدیه روز مادر به او تقدیم کنید. به یاد داشته باشید که می توانید از بهترین سایت های فروش آنلاین بلیط سینما، بلیط خود را ارزان تر و سریع تر تهیه کنید.

بلیط سفر، هدیه ای شگفت انگیز برای روز مادر

4. تدارک یک سفر کوتاه

اگر برای هزینه هدیه روز مادر محدودیتی ندارید، یک سفر چند روزه می تواند شگفت انگیز ترین هدیه ممکن باشد. برای مادر خود شرایط یک سفر مناسب را ببینید تا بتواند چند روزی به دور از دغدغه های همیشگی در آرامش استراحت کند. شما می توانید با رزرو آنلاین بلیط هواپیما یا هتل یک سورپرایز شگفت انگیز آماده کنید.

5. عکس یادگاری

در نهایت، به هدیه ای می رسیم که هم قیمت مناسبی دارد، هم دلچسب است و هم برای سال ها به عنوان یادگاری باقی می ماند. عکس ها خاطراتی هستند که می توانید همیشه در مقابل چشمان خود نگه دارید. به عنوان هدیه روز مادر می توانید یک عکس دسته جمعی یا یک پورتره از مادرتان را قاب بگیرید و به او تقدیم کنید.

مطالعه بیشتر: 10 ایده خلاقانه برای سورپرایز روز مادر

2.9 7 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین مفید ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments