ارزان ترین زمان اسنپ و تپسی، چه ساعاتی هزینه سفر با اسنپ و تپسی کم تر است؟

اسنپ یک سرویس تاکسی اینترنتی است که توانسته کاربران بسیار زیادی را به سمت خود جذب کند. این سرویس به کاربران خود این امکان را می دهد که در هر ساعتی از شبانه روز، بتوانند تاکسی بگیرند. این سرویس همیشه در دسترس بوده و قیمت آن هم کمتر از تاکسی تلفنی است. با این وجود، در زمان های مختلف و بسته به میزان تقاضا، شلوغی، ترافیک و … تعرفه های اسنپ تغییر می کنند. طبیعتاً کاربران ترجیح می دهند از ارزان ترین زمان اسنپ مطلع شوند. اگر می خواهید بدانید که چه ساعاتی اسنپ ارزان است، این مطلب را از دست ندهید. در ادامه ارزانترین زمان و راه های کاهش کرایه تاکسی اسنپ را بررسی خواهیم کرد.

اپلیکیشن پرطرفدار اسنپ

از زمانی که اسنپ به عنوان اپ ارائه دهنده خدمات تاکسی معرفی شد، حمل و نقل شهروندان در هر ساعت از شبانه روز با امنیت و آسایش بیش تری همراه شد. در یک آمار کلی از دید کاربران، استفاده از این اپلیکیشن مقرون به صرفه است. تا جایی که در کلان شهر هایی همچون تهران و اصفهان، بعضی افراد ترجیح می دهند خودرو های شخصی خود را کنار گذاشته و از اسنپ استفاده کنند. درگیر نشدن با ترافیک و جای پارک و … هم از دلایل این انتخاب است.

اگر از آن دسته افرادی باشید که در طول یک هفته برای مسیر یکسانی، چندین بار از اپلیکیشن استفاده کرده باشید، متوجه این مسأله که کرایه اسنپ در ساعات مختلف متفاوت است، شده اید. به خصوص افرادی که برای رفتن و برگشتن از سرکار، هر روزه از اسنپ استفاده می کنند. در این روزها افزایش قیمت ها در ساعات شلوغی، دغدغه بسیاری از کاربران است. در نتیجه منطقی است این پرسش برایتان مطرح شود که در چه ساعاتی اسنپ ارزان است؟ یا اینکه چط.ر می توانیم هزینه اسنپ را کاهش دهیم؟ در ادامه به جواب این سؤال خواهید رسید.

ارزا ترین زمان اسنپ

ارزان ترین زمان اسنپ در شبانه روز

به طور کلی، قیمت ها در اسنپ تحت تأثیر عوامل مختلفی هستند. به عنوان مثال، می توان به ترافیک، تعداد رانندگان در محل مورد نظر، تقاضا کاربران و … اشاره نمود. در نتیجه، نمی توان ساعت سفر را تنها عامل برای پیدا کردن اسنپ ارزان تر دانست. به طور کلی، اگر در ساعات کم ترافیک و یا ساعاتی که کاربران کمترین تقاضا را دارند از اسنپ استفاده کنید، نسبت به دیگر ساعات شبانه روز، مبلغ کمتری را خواهید پرداخت.

معمولاً عصر ها و ساعات اولیه شب شلوغ ترین و گران ترین زمان برای اسنپ گرفتن است. به طور کلی، ساعات 6 الی 7 عصر و 6:30 الی 8 صبح از شلوغ ترین ساعات اسنپ بوده و به طبع کرایه هم در این زمان ها در گران ترین حالت خود قرار دارد. در ساعات غیر اداری و روزهای آرام تر از هفته، ممکن است قیمت ها نسبتاً پایین تر باشند. معمولاً ساعات پس از این شلوغی ها کرایه ها در ارزان ترین حالت خود قرار دارند. اگر در طول روز و در تاریخ های مختلف از این سرویس استفاده کنید، قیمت ها تا حد زیادی دستتان خواهد آمد. البته، دقت داشته باشید که ممکن است در مواقعی مانند تعطیلی ها و جشن ها شرایط تغییر کند. در کنار این ها، می توانید از پیشنهاد های ویژه و تخفیف ها استفاده کنید و سفر ارزان تری داشته باشید. به عنوان مثال، داشتن کد تخفیف اسنپ در هر زمان می تواند راه حل خوبی برای سفر ارزان تر باشد.

چگونه اسنپ ارزان بگیریم

چه ساعاتی اسنپ ارزان تر است؟ معمولاً در روزهای عادی (روزهای غیر تعطیلات رسمی)، افزایش قیمت دو بار در روز اتفاق می افتد. یک بار در صبح و یک بار در بعد از ظهر. اصولاً صبح ها از ساعت های 6 تا 7 الی 9 تا 10 و در عصر ها از ساعت های 4 تا 5 الی 7 تا 8، قیمت اسنپ بیش تر خواهد بود. دلیل این موضوع هم این است که در این مواقع بسیاری از افراد در حال رفتن یا برگشت از محل کار خود هستند. خارج از این ساعت ها، معمولاً اسنپ از همیشه ارزان تر است. مثلاً ظهر ها قیمت اسنپ کمتر است. در ساعات پایانی شب یا بامداد تعداد مسافر کم است. با این حال، اما مساعد نبودن زمان می تواند از عوامل بالا رفتن کرایه باشد.

ارزان تر بودن اسنپ به چه عواملی وابسته است؟

جدا از عواملی که تاکنون شرح دادیم، قیمت اسنپ بسته به منطقه و ترافیک ناحیه ای که در آن درخواست تاکسی داده اید نیز متفاوت است. ممکن است محلی که در آن هستید همیشه نسبت به عرضه دارای تقاضای بیش تری باشد. در این ساعات و در چنین شرایطی، سیستم قیمت ها را به طور خودکار افزایش می دهد. بد نیست به این نکته نیز اشاره کنیم در کنار صحبت ها درباره ارزان ترین زمان اسنپ، اصولاً پنجشنبه ها به دلیل درخواست بالا و شلوغی خیابان ها، قیمت اسنپ به نسبت روزهای دیگر بیش تر است. بنابراین، می توان گفت در ایام هفته به غیر از پنجشنبه ها و روزهای تعطیل در ساعات غیر پیک، قیمت اسنپ ارزان تر خواهد بود.

برخی نقاط شهر نیز اصطلاحاً بد مسیر هستند و پیدا کردن تاکسی در آن ها سخت تر است. رفت و آمد به این نقاط هم ممکن است با هزینه بیشتری همراه باشد. یکی دیگر از عواملی که تأثیر مستقیم در قیمت کرایه اسنپ دارد، مسافت است. بدیهی است که هر چه فاصله طولانی تری را طی کنید، قیمت هم گران تر می شود. از طرفی نرخ کرایه در شهرهای مختلف با یکدیگر فرق دارد. در نتیجه ممکن است کرایه اسنپ در یک شهر همیشه ارزان تر باشد. به غیر از این، مواردی مانند قرار داشتن مبدا در خیابان اصلی و چهار راه هم می تواند باعث ارزان تر شدن رفت و آمد شما شود.

تپسی، تاکسی اینترنتی پر طرفدار

تپسی یک سامانه هوشمند برای درخواست آنلاین تاکسی و پیک است. این سیستم هم اکنون خدمات بسیار متنوعی را به کاربران خود ارائه می کند. سرویس حمل و نقل شهری، سفر های بین شهری، پیک موتوری و حمل کالا با خودرو از جمله خدماتی هستند که توسط این مجموعه ارائه می شوند. با تپسی می توانید سفری ایمن را با هزینه کم تر تجربه کنید. با توجه به استقبال گستره کاربران از تپسی و تعداد زیاد درخواست ها، به این نتیجه رسیدیم که اعلام ارزان ترین زمان تپسی می تواند برای مخاطبان مفید و جذاب باشد. در ادامه برای شناختن این ساعت ها و تجربه سفری مقرون به صرفه همراه ما باشید.

ارزان ترین زمان تپسی

امروزه کاربران فضاهای مجازی عموماً به تمامی حقوق خود آگاهی دارند. این موضوع شامل همه خدمات آنلاین و حتی تاکسی ها اینترنتی مثل اسنپ و تپسی را شامل می شود. در واقع، مسافری که از تپسی استفاده می کند، حق دارد تمام جزئیات را درباره هزینه ها بداند. عوامل بسیار متفاوتی هستند که در هزینه سفر شما با تپسی اثر می گذارند. به همین دلیل ممکن است شما یک مسیر را یکبار با یک هزینه طی کنید و برای بار دوم قیمت متفاوت باشد. در کل، برخی ساعات شبانه روز که حجم درخواست ها کم تر می شود، هزینه تپسی نیز کاهش می یابد.

توجه داشته باشید که از ساعت 9 تا 11 صبح که زمان شروع کار روزانه محسوب می شود و از ساعت 4 تا 8 شب پر ترافیک ترین ساعات است و طبیعتاً هزینه تپسی در این زمان حداکثر است. در خارج از این ساعات، مخصوصاً وقتی به ساعات خلوت روز مثل 1 تا 3 بعد از ظهر و 10 شب به بعد هزینه تاکسی اینترنتی برای شما کم تر خواهد بود.

البته ذکر این نکته ضروری است که بر قیمت نهایی تپسی عوامل متعدد دیگری علاوه بر زمان تأثیر گذار هستند. وضعیت آب و هوایی، طرح ترافیک، برگزاری مراسمات خاص در سطح شهر، تعطیلات رسمی، تعداد ماشین های موجود در محل مبدأ و موارد بسیار دیگری هستند که می توانند هزینه تپسی را کم تر یا بیشتر کنند.

بهترین ساعت کار در اسنپ و تپسی

همانطور که هرینه اسنپ برای مسافران در ساعت مختلف فرق دارد، کرایه دریافتی رانندگان هم در طول روز تغییر می کند. اگر راننده اسنپ هستید یا در تپسی کار می کنید احتمالاً شما هم می خواهید بدانید بهترین ساعت کار در اسنپ و تپسی چه زمانی است. بهترین موقع را می توان از دو منظر بررسی کرد. اول از همه مبلغ کرایه. بدیهی است که هر چقدر مبلغ بیشتری از یک سفر کسب کنید بهتر است. در نتیجه بهتر است در همان ساعات شلوغی مانند 6 و 7 شب یا 7 صبح در اسنپ کار کنید. در این مواقع هم تعداد سفرهای موجود بیشتر است و هم به ازای هر سفر کرایه بیشتری دریافت می کنید. تنها ایراد این است که باید زمانی را در ترافیک بمانید. اگر تحمل ترافیک را ندارید پس بهترین زمان برای کار در اسنپ ساعات خلوت و بدون ترافیک مانند ظهرها است. در این مواقع، مبلغ کرایه کاهش پیدا می کند؛ اما در عوض شلوغی و ترافیک شهر را تحمل نمی کنید.

هزینه سفر با تپسی چگونه محاسبه می شود؟

اگر چه در مورد عوامل تأثیر گذار بر هزینه تپسی صحبت کردیم اما طبیعتاً یک قیمت پایه وجود دارد که با توجه به این عوامل ممکن است افزایش یا کاهش داشته باشد. حالا این قیمت پایه چگونه محاسبه می شود؟ محاسبه قیمت پایه در تپسی به استهلاک خودروی راننده، مبلغ ورودی، مدت سفر، مقصد و… بستگی دارد و به صورت هوشمند محاسبه می شود. به یاد داشته باشید که کد تخفیف تپسی نیز همواره در دسترس شما خواهد بود تا بتوانید سفری مقرون به صرفه تر را با سرویس های این پلتفرم تجربه کنید.

جمع بندی ارزان ترین زمان اسنپ و تپسی

به طور کلی در مورد هر دو تاکسی اینترنتی اسنپ و تپسی، موارد مشابهی روی قیمت تاثیر دارند. به مین دلیل می توان این طور گفت که ارزان ترین زمان اسنپ و تپسی تقریباً مشترک است. البته تفاوت در هزینه ورودی می تواند موجب تفاوت نرخ این دو سامانه حمل و نقلی باشد. همچنین، مقایسه اسنپ و تپسی در سایر حوزه ها نیز می تواند به شما برای انتخاب یکی از آن ها بسیار کمک کند.

3.4 16 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
42 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین مفید ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments