تعطیلات عید کجا بریم؟ بهترین مقاصد سفر نوروزی 1403

شهر های گردشگری ایران برای تعطیلات عید

تعطیلات عید هموار به عنوان یک فرصت مناسب برای سفر در نظر گرفته می شود. تعطیلات نسبتاً طولانی مدت در آب و هوای دلچسب و معتدل آغاز بهار، بهترین موقعیت را برای سفر ایجاد می کند. حالا اولین چالشی که با آن مواجه هستیم انتخاب یک مقصد مناسب برای سفر در عید نوروز است. در ادامه برخی از محبوب ترین مقاصد سفر نوروزی را به شما معرفی می کنیم. در انتخاب این شهرها به موارد مهمی چون آب و هوای منطقه و هزینه های سفر در نظر گرفته شده است. به یاد داشته باشید که با کد تخفیف اتاقک می توانید رزرو اقامتگاه خود را در این شهر های زیبا با هزینه کم تری انجام دهید.

اصفهان، از زیباترین مقاصد سفر نوروزی

اصفهان، مقصد گردشگری نوروز

یکی از بهترین شهرها برای سفر در سال نو و تعطیلات عید، شهر اصفهان است. این شهر با قدمت تاریخی و جاذبه های گردشگری فراوان خود می تواند خاطراتی به یادماندنی را برای شما و دوستانتان به ارمغان آورد. با سفر به این شهر می توانید تعطیلات عید را با بازدید از میدان زیبای نقش جهان و خرید از بازار سنتی آن آغاز کنید. یا از شنیدن انعکاس صدایتان در زیر گنبد مسجد امام لذت ببرید. البته نقش جهان تنها محل دیدنی در اصفهان نیست.

در واقع می توان اینطور گفت که اصفهان به قدری بنای تاریجی و آثار طبیعی جذاب برای تمامشا دارد که تنها دغدغه مسافران نوروزی تنظیم زمان برای بازدید از همه آن ها خواهد بود. پل های تاریخی این شهر از جمله 33 پل، پل خواجو، پل جویی و.. از جمله مکان هایی هستند که توصیه می کنیم حتما به آن سر بزنید، البته اگر رودخانه جاری باشد، دل کندن از این فضای زیبا برای شما کمی دشوار خواهد بود.

چهارباغ عباسی، عمارت چهل ستون، منارجنبان، انگورستان ملک، جلفا و کلیسای وانک را نیز می توان به عنوان بخشی از تاریخ ایران کهن در این شهر زیبا نام برد که تماشای آ نها خالی از لطف نخواهد بود. چنانچه از علاقه مندان به طبیعت هستید، . پارک ناژوان، بام اصفهان، کوه صفه و بوستان های اطرافش را برای گردشی هیجان انگیز در نظر داشته باشید. همچنین، پیشنهاد می کنیم حتما یک بار در شب سری به کوه صفه بزنید و نصف جهان را در شب نظاره کنید.

شیراز بهترین مقصد سفر سال نو

شیراز از بهترین مکان های گردشگری برای سال نو

صحبت از شیراز و وصف بی مثالش، کار آسانی نیست. شهری سرشار از هنر و معماری و شعر و طبیعت. هر آنچه از یک سفر رویایی و به یادماندنی در تعطیلات سال نو بخواهید در شیراز نصیبتان می شود. بهار شیراز با شکوفه های زیبای بهار نارنج هر انسانی را مست و مدهوش می کند. این شهر گرمسیری، یکی از بهترین مقاصد سفر نوروزی محسوب می شود. مقبره دو تن از بزرگترین شاعران ایران زمین، یعنی حافظ و سعدی در این شهر قرار دارد. به علاوه، باغ های زیبای این شهر مثل باغ ارم، نارنجستان قوام، جهان نما، عفیف آباد، باغ دلگشا، باغ تخت و … نیز در این فصل از سال در بهترین حالت ممکن قرار دارند.

علاوه بر این، شیراز جاذبه های تاریخی بسیاری نیز دارد. دروازه قرآن، تخت جمشید، مقبره کوروش کبیر، عمارت شاپوری، ارگ و بازار کریم خان از این جمله اند. اگر فرصت داشتید حتما در تعطیلات عید به اطراف شهر هم سری بزنید که مملو از زیبایی است. برای مثال دشت ارژن، آبشار و تنگه دم اسب در منطقه کوهمره سرخی و گردشگاه هفت برم. در این شهر برای سال تحویل برنامه های فرهنگی خوبی در اماکنی مثل حافظیه برگزار می شود که می تواند حال و هوای نو شدن سال را برای شما کاملاً تداعی کند.

برای مطالعه بیشتر: بهترین رستوران های اسنپ فود شیراز

تحویل سال نو در جوار امام رضا (ع) در مشهد

لحظات ناب و متفاوت تحویل سال در مشهد

مشهد یکی از بهترین مقاصد سفری نوروز است. هر ساله از سراسر جهان، مسافران و زائرین بسیاری به این شهر مقدس سفر می کنند. اگر شما هم مایل هستید یکی از این مسافران باشید، عید نوروز می تواند بهترین فرصت باشد. شروع سال نو و آغاز حال نو در بارگاه امام رضا (ع)، غبار خستگی را از تن و روحتان می زداید. علاوه بر این، این شهر مقدس، مکان های گردشگری بسیاری چون چالیدره، طرقبه، وکیل آباد، آرامگاه فردوسی، آرامگاه استاد شجریان، روستای نغندر، زشک، پاژ، غار و سد کارده دارد.

بازارهای بسیاری نیز با قیمت های ارزان و مناسب در اطراف حرم وجود دارند که مسافرت عید شما را لذت بخش تر می کنند. همچنین، انواع اقامتگاه ها و هتل ها با همه رنج قیمتی برای مسافرین در نظر گرفته شده که امکان سفری مناسب و کم هزینه در عید نوروز را فراهم می کنند. بنابراین، تجربه متفاوت تحویل سال در مشهد و حس ناب خلوت در جوار حرم هشتمین امام معصوم، امام رضا (ع) را به شما عزیزان پیشنهاد می دهیم.

تهرانگردی در تعطیلات عید نوروز

تهران از بهترین اماکن گردشگری برای سال نو

بهترین زمان برای مسافرت به تهران، پایتخت ایران، تعطیلات عید سال نو است. تهران شهری شلوغ و پر از ترافیک است؛ اما در ایام نوروز که بسیاری از ساکنین آن به شهرهای دیگر سفر می کنند، از شلوغی شهر کاسته می شود. پس اگر قصد تهرانگردی دارید نوروز را غنیمت بشمارید.

در این سفر نوروزی بازدید از پل طبیعت و پیاده روی بین دو مسیر منتهی به پل، یعنی پارک طالقانی و آب و آتش را از دست ندهید. از دیگر جاذبه های دیدنی این شهر، بام توچال، کاخ گلستان، کاخ سعدآباد، عمارت مسعودیه، باغ فردوس، دریاچه و پارک جنگلی چیتگر و … می باشد. پیشنهاد می کنیم حتما بازدید از برج میلاد و برج آزادی و باغ ملی گیاه شناسی را در برنامه خود بگذارید. همچنین، دربند، درکه، روستای آهار و روستای وردیج از دیگر مکان های تفریحی گشت و گذار در پایتخت هستند.

سواحل خلیج فارس بهترین مقصد مسافرت عید

آب و هوای این مناطق گرمسیری برای سفر در عید نوروز عالیست. در این منطقه وسیع، جزایر و شهرهای ساحلی بسیاری وجود دارند. برای مثال، جزایر کیش، قشم، هرمز و هنگام، جزء پرمسافرترین ترین شهرهای ایران برای سفر در تعطیلات نوروز هستند. سپری کردن زمان در کنار دریا و سواحل ناب و بی نظیر خلیج همیشه فارس، لذتی وصف نشدنی دارند. سواحل خاص صخره ای خلیج فارس در مسیر بندر مقام به  پارسیان، ساحل مکسر و گردنه عشاق، از جمله تماشایی ترین نقاط ایران هستند.

دیدنی های جنوب ایرانیان از یک طرف و خرید از بازارهای این مناطق با قیمت های مناسب از طرف دیگر، باعث شده این مناطق به عنوان یکی از بهترین مقاصد سفر نوروزی شناخته شوند. اگر در تعطیلات نوروز 1403 به جنوب سفر کردید، پیشنهاد می کنم بازدید از جاذبه هایی چون ساحل سرخ و نقره گون هرمز، دره ستارگان، تنگه چاهکوه و جزایر ناز را از دست ندهید.

از دیگر جزایر خلیج فارس می توان کیش را نام برد. این جزیره تماشایی با فضاسازی های لوکس و مدرن ، مقصد بسیاری از ایرانیان و به ویژه جوانان است. پارک دلفین ها، تفریحات آبی متنوع، جنگ های شاد و کنسرت های مختلف، بازارهای لوکس، کشتی یونانی، شهر زیرزمینی کاریز، شهر باستانی حریره و ساحل مرجانی کیش همگی از دیدنی های این جزیره زیبا هستند. یکی از تفریحات جالبی که در این شهر ها می توانید به آن بپردازید، کمپینگ و آفرود است. البته قبل از آن بهتر است اطلاعات کاملی درباره اصول اولیه طبیعت گردی و آفرود داشته باشید.

 چابهار، یکی از متفاوت ترین مقاصد سفر نوروزی

چابهار از بهترین اماکن گردشگری برای سال نو

چابهار، از مهم ترین مناطق آزاد ایران و تنها بندر اقیانوسی کشور است. همان طور که از نامش پیداست، این شهر همیشه هوایی بهاری و معتدل دارد. حتی در زمستان، متوسط دمای این شهر حدود 19 درجه سانتی گراد است. چهابهار با داشتن جاذبه ها و عجایب بسیار سفر در تعطیلات سال نو را برای شما خاطره انگیز خواهد کرد. کوه های مریخی یا مینیاتوری، تالاب لیپار، گل افشان، بندر بریس، موج افشان، بندر گواتر، ساحل شب تاب یا همان ساحل فیتوپلانگتون ها از جمله معروف ترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری چابهار هستند. همچنین، پیشنهاد می کنیم در طول مسافرت خود، قدم زدن در کنار سواحل زیبای مکران و همچنین بازدید از روستای درک را از دست ندهید. درک، ترکیبی بی نظیر از کویر و دریاست. نقطه تلاقی این دو پدیده طبیعی زیبایی منحصر به فردی دارد.

یزد، بهترین مقصد مسافرت عید 1402

یزد

یزد، اولین شهر خشتی دنیاست. هر ساله، عید نوروز، این شهر باستانی، پذیرای مهمانان و مسافران بسیاری است. هرکسی علاقه به هویت و اصالت ایرانی و باستانی دارد، حتماً باید سری به بافت تاریخی یزد بزند. هر کوچه و هر خانه و هر موزه در این بافت تاریخی، گویای اصالت، سکوت و آرامش این شهر خشتی است. آتشکده یزد نیز از معروف ترین و پربازدیدترین اماکن این شهر سنتی است. آتشی که شعله آن برای سالیان دراز روشن مانده و نشان دهنده نور و روشنی است.

تعطیلات عید هر ساله گردشگرانی از ادیان مختلف برای بازدید از این آتشکده به یزد سفر می کنند. پس حتماً بازدید از این عبادتگاه زرتشتیان را در رأس برنامه های سفر خود قرار دهید. همچنین ،فراموش نکنید بازدیدی از میدان امیرچخماق، مسجد جامع شهر و زندان اسکندر داشته باشید. باغ دولت آباد نیز یکی از زیباترین باغ های ایرانی است که ثبت یونسکو شده است. بنابراین، حتما لحظاتی را با دوستان و خانواده در این باغ زیبا و خوش آب و هوا بگذرانید. به طور کلی آب و هوای این شهر گرم و خشک است و اگر از اردیبهشت گذشت، دیگر نمی توان یزد را مقصد خوبی برای سفر دانست.

شهر های جنوبی، مفرح ترین مقصد سفر نوروزی

اهواز معروف به پایتخت فلافل ایران، از بهترین مقاصد سفر نوروزی است. اگر به این شهر رفتید، حتماً سری به بازار فلافل یا همان لشکرآباد اهواز بزنید. این شهر مکان های دیدنی بسیاری دارد از جمله پل طبیعت کیانپارس، رودخانه کارون، پل سفید، پل سیاه، خانه ماپار، سرای معین التجار و گورستان سنگی و … . در شهر آبادان نیز مناطقی چون رودخانه بهمنشیر، پل کابلی امام رضا (ع) و موزه وجود دارد. البته خون گرمی مردم این خطه و انرژی مثبتی که در این شهر ها جریان دارد، اصلی ترین دلیل انتخاب آ نها به عنوان یک مقصد جذاب برای سفر است.

بازارهای بسیار خوبی مثل بازار ته لنجی ها، بازارچه مرزی و بازار کویتی ها و … برای افراد علاقه مند به خرید در آبادان وجود دارد. پس اگر اهل خرید و گشت و گذار هستید سری به این دو شهر جنوبی با مردمان خون گرمشان بزنید. دیگر مناطق جنوبی ایران مانند بندرعباس، بوشهر، دزفول و … نیز، جزء پربازدیدترین مناطق گردشگری در فصل بهار هستند. این شهرها هریک جاذبه ها و امکان گردشگری فوق العاده ای دارند که غبار خستگی و راه را از دل هر مسافری می زدایند.

کرمان بهشتی در دل کویر برای سفر عید

کرمان

کرمان یکی از اماکن گردشگری پیشنهادی برای مسافرت در تعطیلات سال نو است. مکانی چون باغ شاهزاده ماهان در دل کویر این شهر، همچون نگین انگشتری می درخشد. اماکن تاریخی بسیاری نیز همچون مجموعه گنجعلی خان، گنبد جبلیه، یخدان مویدی، مجموعه ابراهیم خان، تخت درگاه قلی بیگ و … در این شهر وجود دارد. برای گشت شبانه نیز می توانید به باغ فتحعلی خان سری بزنید و از فضاسازی و نورپردازی باغ، لذت ببرید. پیشنهاد می کنم اگر به این استان سفر کردید سری به ارگ بم بزنید. همچنین سعی کنید از ارگ و آبشار راین در شهر راین نیز بازدید کنید.

یکی دیگر از مکان های دیدنی کرمان در شمال جیرفت واقع شده است. آبشاری عجیب به نام آبشار دخترکش، که در دل دره ای سرسبز در منطقه دلفارد اطراف کرمان واقع شده است. اگر از آن منطقه گذر کردید حتما توقفی داشته باشید و از دیدن درختان سرسبز و آبشار زیبای آنجا لذت ببرید. کرمان، یک جاذبه طبیعی جهانی نیز در خود جای داده است. کویر شهداد و کلوت های آن منطقه، یکی از اسرار آمیزترین و هیجان انگیزترین مناطق گردشگری ایران هستند. این کویر، گرمترین نقطه کره زمین نیز شناخته شده و عجایب مغناطیسی بسیاری در خود نهفته دارد.

رشت، حس طراوت عید

یکی از شهر های جذاب و دیدنی ایران در تعطیلات نوروزی رشت است. اگر این شهر را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب کردید، فراموش نکنید که قبل از همه چیز در بازار سنتی رشت قدم بزنید. در این مکان تاریخی و زیبا می توانید خوشمزه ترین محصولات محلی از زیتون و رب انار تا ماهی و انواع سوغات رشت را خریداری کنید. سپس می توانید از مسجد صفی، باغ محتشم و عمارت کلاه فرنگی نیز دیدن کنید. در ادامه به میدان شهرداری هم سری بزنید و بقیه سفر خود در دامان طبیعت سپری کنید.

املش و پارک جنگلی سرواوان از دیدنی ترین نقاط رشت محسوب می شوند و با مراجعه به آن جا می توایند ساعاتی را به دور از شلوغی و هیاهو استراحت کنید و آرامش داشته باشید. لازم به ذکر است که شهر رشت تا شهر های ساحلی و دریای خزر هم مسافت چندان طولانی ندارد و می توانید به یک آب تنی هیجان انگیز هم فکر کنید.

ترکمن صحرا، بکرترین مقصد سفر

یکی از جذاب ترین و البته ناشناخته ترین مقاصد سفر نوروزی ترکمن صحرا است. بر خلاف شهر های شمالی، جزایر جنوبی و شهر های بزرگ مرکز ایران، شاید کمتر کسی ترکمن صحرا را به عنوان مقصد سفر نوروزی خود انتخاب کند. در حالی که این شهر با زیبایی های بکر و بی بدیل خود می تواند یکی از بهترین گزینه های موجود باشد. تپه های سرسبز ترکمن صحرا می تواند بهترین محیط برای تجربه یک سفر لذت بخش باشد. علاوه براین، فرهنگ و هنر مردمان این خطه و همچنین، وجود اسب های بی نظیر می تواند این سفر را به تجربه ای تکرار نشدنی تبدیل کند.

کاشان، لمس هنر معماری

برای کسانی که به تاریخ، معماری و آثار باستانی علاقه دارند، هیچ شهری نمی تواند به اندازه کاشان جذاب باشد. در کاشان می تواند اقامت در هتل های سنتی و خانه های قدیمی را تجربه کرده و کمی در تاریخ غنی ایران جست و جو کنید. باغ فین و در دل آن حمام فین که محل قتل امیر کبیر است از نخستین جاهایی است که توریستان بعد از سفر به کاشان به سراغ آن می روند.

کاشان پر است از خانه های قدیمی و دیدنی. خانه بروجردی، خانه منوچهری و خانه عباسی از جمله بنا های تاریخی و شگفت انگیزی هستند که می توانید رد کاشان تماشا کنید. همچنین، گشت و گذار در بازار کاشان نیز خالی از لطف نیست و می توانید انواع عرقیجات و گلاب، باقوا، کلوچه مخصوص و فرش و گلیم را به عنوان سوغات این شهر خریداری کنید.

سخن پایانی

تا اینجا برخی از محبوب ترین و پرمتقاضی ترین مقاصد سفر برای سال نو و تعطیلات عید نوروز را برشمردیم. اگر در ایام نوروز، قصد سفر دارید حتما از قبل برنامه ریزی کنید؛ چون در این ایام، اقامتگاه ها و بلیط هواپیما و … با سرعت رزرو می شوند. لازم به ذکر است که با کد تخفیف اسنپ تریپ می توانید بلیط و هتل خود را با قیمت کم تری رزرو کنید.

4.5 2 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments