علی بابا یا اسنپ تریپ؟ کدام سایت مرجع بهتری برای تهیه بلیط است؟

مقایسه علی بابا و اسنپ تریپ

پلتفرم های متنوعی وجود دارند که امکان  خرید آنلاین بلیط را فراهم می کنند. از این طریق می توانید به سادگی بلیط هواپیما، اتوبوس یا قطار بخرید یا محل اقامت خود را برای یک سفر جذاب رزرو کنید. از میان این سایت ها می توان علی بابا و اسنپ تریپ را به عنوان پر طرفدار ترین ها انتخاب کرد. سؤالی که ایجاد می شود این است که علی بابا یا اسنپ تریپ؟ کدام سایت انتخاب بهتری خواهد بود؟ در ادامه، با مقایسه علی بابا و اسنپ تریپ و بررسی برجسته ترین ویژگی های هر کدام از آن ها به جواب این پرسش خواهیم رسید.

سفری بدون دغدغه با رزرو آنلاین بلیط و هتل

به دنبال رشد روز افزون تکنولوژی و افزایش ترافیک در شهر های بزرگ، تمایل مردم برای انجام فعالیت ها به صورت اینترنتی به طور قابل توجه ای افزایش یافته است. خرید بلیط یکی از کارهایی است که امروزه به صورت آنلاین انجام می شود. حتماً برای شما هم پیش آمده است که قصد سفر داشته باشید و برای خرید بلیط یا رزرو یک هتل مناسب با مشکلات مختلفی مواجه شوید. این دردسر ها هم زمان زیادی از شما خواهند گرفت و هم لذت سفر را کم می کنند.

امروزه با خدمات ارائه شده توسط سایت های فروش آنلاین بلیط داشتن چنین دغدغه هایی عملاً بی دلیل است. شما می توانید با مراجعه به این سایت ها به سادگی همه بلیط های موجود از شرکت های مختلف را ببینید، مقایسه کرده و بهترین را انتخاب کنید. همچنین، با مقایسه هتل های موجود در شهر مقصد، در یک چشم به هم زدن مناسب ترین اقامتگاه را پیدا کرده و رزرو کنید. در ادامه این مطلب دو پلتفرم پر کاربرد ایرانی در زمینه سفر و گردشگری یعنی اسنپ تریپ و علی بابا را مقایسه می کنیم.

علی بابا با سابقه ترین سایت رزرو بلیط

علی بابا اولین و قدیمی ترین پلتفرم فروش آنلاین بلیط در ایران است. این مجموعه با حدود 10 سال سابقه فعالیت در این حوزه امروزه بسیار مورد اعتماد مردم قرار گرفته است. از آنجایی که علی بابا آغاز کننده این راه در کشور عزیزمان بوده، می توان گفت کار را بدون رقیب شروع کرده است. یکی از علل موفقیت و شهرت این مجموعه نیز می تواند همین موضوع باشد. هم اکنون این سرویس با ارائه کد تخفیف علی بابا، فرصت دریافت خدمات با قیمتی ارزان تر را برای کاربران خود فراهم کرده است.

اسنپ تریپ تجربه سفری لذت بخش

اسنپ تریپ فعالیت خود به شکل امروزی را از حدود سال 1396 آغاز کرده است. در کنار بالا بودن سطح کیفی خدمات، اسنپ تریپ از روش های اصولی و گسترده ای برای تبلیغات استفاده کرده است. ارائه کد تخفیف اسنپ تریپ و برگزاری جشنواره های مختلف را می توان مثال هایی از تبلیغات اصولی این مجموعه دانست. در نهایت، دو فاکتور کیفیت و تبلیغات در کنار هم توانسته اند اسنپ تریپ را به یک پلتفرم محبوب تبدیل کنند.

رزرو آنلاین بلیط هواپیما

 علی بابا یا اسنپ تریپ؟ کدام بهتر است

زمانی که می خواهید دو پلتفرم موفق و محبوب را مقایسه کنید، توجه به کلیات راه چندان مفیدی نیست. در واقع در هردو سایت شما می توانید به راحتی و به صورت آنلاین بلیط و هتل مورد نظر خود را انتخاب و رزرو کنید. از نظر اصول اولیه هر دو پلتفرم علی بابا و اسنپ تریپ امتیازات بالایی دارند. داشتن اپلیکیشن مناسب، کاربری آسان، تنوع خدمات و محبوبیت نزد کاربران از جمله این موارد هستند . به همین دلیل نمی توان به سادگی یکی را به دیگری برتری داد.

برای مقایسه بین دو مجموعه نزدیک به هم بهترین راه تمرکز بر جزئیات است. شاید در نگاه اول برخی جزئیات بی اهمیت به نظر برسند. ولی در حقیقت همین تفاوت های کوچک می توانند زمینه ساز تمایز های بسیاری چشم گیری باشند. ما برخی ویژگی هی مهم برای یک سایت خوب را در این دو مجموعه همراه شما بررسی خواهیم کرد.

کاربری سایت در علی بابا بهتر است یا اسنپ تریپ؟

در ابتدا، با وارد شدن به هر دو سایت متوجه می شوید که کار کردن با علی بابا و اسنپ تریپ بسیار ساده خواهد بود. در حقیقت، وجود دسته بندی های متنوع از جمله بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس و رزرو هتل کار را برای شما راحت تر می کند. البته، در هر دوسایت هم می توانید با فیلتر کردن و انتخاب جزئیات دسترسی راحت تری داشته باشید. همانطور که در ابتدا گفته شد، تفاوت در جزئیات باعث تمایز این دو پلتفرم می شود.

در اسنپ تریپ بخشی تحت عنوان مسیر های پر طرفدار پرواز وجود دارد که پیدا کردن مسیر مورد نظر شما را ساده تر می کند. این در حالی است که علی بابا چنین بخشی ندارد. از سوی دیگر، علی بابا اطلاعاتی در مورد شهر ها در اختیار شما قرار می دهد که این اطلاعات در اسنپ تریپ دیده نمی شود. هر دو سایت اپلیکیشن های خوبی برای تلفن همراه دارند. از نظر سهولت در کاربری هر دو برنامه قابل قبول هستند و تفاوت خاصی ندارند. یک نکته کوچک دیگر در باره این دو پلتفرم این است که فرآیند ثبت نام در علی بابا ساده تر انجام می شود.

خدمات پشتیبانی اسنپ تریپ در مقایسه با علی بابا

یکی از مهم ترین ملاک ها برای خرید از یک سایت خدمات گردشگری پشتیبانی مناسب است. تفاوتی ندارد که شما یک کالای کوچک بخرید یا بلیط هواپیما رزرو کنید. در هر صورت پشتیبانی خوب به شما احساس امنیت می دهد. هر مجموعه با پشتیبانی فعال و پاسخگو میزان اهمیت به مخاطبان را نشان می دهد. به همین دلیل، این فاکتور نقش مهمی در استقبال کاربران از یک پلتفرم دارد.

علی بابا و اسنپ تریپ، هر دو پشتیبانی خوبی دارند. تیم پشتیبانی در هر دو مجموعه به صورت تمام وقت یعنی 24 ساعت از  7 روز هفته آماده پاسخگویی به سوالات و رفع مشکلات شما هستند. تنها تفاوتی که به چشم می خورد این است که در اسنپ تریپ تنها راه برقراری ارتباط تماس تلفنی است. در حالی که در علی بابا هم از طریق تماس تلفنی و هم ثبت درخواست پشتیبانی می توانید از این خدمات استفاده کنید.

علی بابا یا اسنپ تریپ؟ برای رزرو آنلاین بلیط

تنوع خدمات علی بابا بیشتر است یا اسنپ تریپ؟

هم در علی بابا و هم اسنپ تریپ می توانید از خدمات متنوعی بهره مند شوید. خرید بلیط هواپیما به صورت یک یا دو طرفه، تهیه بلیط اتوبوس، رزرو هتل، رزرو ویلا و انواع اقامتگاه و همچنین، رزرو تور های متنوع داخلی و خاجی از جمله این موارد است. تنها تفاوتی که می توانیم بین این دو سایت ببینیم این است که در علی بابا شما امکان خرید بلیط قطار هم دارید، در حالی که اسنپ تریپ هنوز این گزینه را فراهم نکرده است.

شهر های تحت پوشش علی بابا و اسنپ تریپ

اگر بخواهیم این دو مجموعه را از نظر شهر های تحت پوشش مقایسه کنیم، باید گفت که در مورد شهر های داخلی هیچ تفاوتی وجود ندارد. در علی بابا و اسنپ تریپ امکان تهیه بلیط برای همه شهر های ایران فراهم است. زمانی که صحبت از پرواز های خارجی ها تور های خارج از کشور باشد، می توان گفت در علی بابا دست شما باز تر خواهد بود. در واقع در علی بابا برای مقاصد خارجی بیشتری می توایند بلیط تهیه کنید.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments