بهترین ساعت هوشمند چیست؟ راهنمای انتخاب و استفاده

بهترین ساعت هوشمند

برای خرید ساعت هوشمند لازم است فاکتورهای مختلفی را مد نظر قرار دهید. علاوه بر در نظر گرفتن قیمت و بودجه، باید بدانید که دقیقاً چه کاربردی مد نظرتان است. در این صورت، می دانید که هنگام خرید، به کدام یک از قابلیت ها و امکانات ساعت بیش تر توجه کنید. به عنوان مثال، اگر قصد ورزش کردن دارید، لازم است به حسگرهای سلامتی و پایش سلامتی توجه کنید. اگر هم اعلان گوشی برایتان اهمیت دارید، باید به پشتیبانی از زبان های فارسی و نوع کاربری ساعت، دقت کنید. در ادامه به شرح نکاتی می پردازیم که در نظر گرفتن آن ها بهترین ساعت هوشمند مناسب خود را پیدا می کنید. مواردی که باید به آن ها توجه داشته باشید، عبارتند از:

فرم و صفحه نمایش ساعت

اولین موردی که با دیدن ساعت شما را جذب کرده و از نکات مهمی به حساب می آید، فرم صفحه نمایش و ظاهر کلی ساعت است. ساعت های هوشمند با صفحه نمایش های گرد، مربع یا مستطیل در بازار موجود اند. این که چه فرم ساعتی را انتخاب کنید، بستگی به سلیقه تان دارد. البته اگر به دنبال ساعت های apple باشید، تنها انتخابتان ساعت های مربعی شکل اپل واچ خواهد بود. معمولاً برای صفحه نمایش ساعت های هوشمند از LCD و OLED استفاده می کنند. صفحه نمایش های OLED وضوح و روشنایی بهتری دارند؛ اما مصرف باتری‌شان هم بیشتر است. اگر تنها کاربردهای مد نظرتان پاسخگویی به تماس ها و دیدن اعلان ها است، صفحه نمایش LCD را انتخاب کنید؛ لازم به ذکر است که این نوع صفحه نمایش عمر بیش تری دارد.

نوع بند ساعت نیز در انتخاب بهترین ساعت هوشمند نقش تأثیرگذاری خواهد داشت. برخی از افراد ترجیح می دهند به سراغ ساعت های هوشمند با طراحی فانتزی یا کلاسیک باشند. منظور ساعت هایی است که بند سلیکونی دارند و در تنوع رنگی بالایی در بازار عرضه می شوند. جالب است بدانید برای ساعت های معروف و پرفروش هم، می توانید بندهای جایگزینی را خریداری کنید. توجه داشته باشید که با استفاده از تخفیف های 80 درصدی دیجی کالا می توانید انواع ساعت های هوشمند، لوازم جانبی و بسیاری از محصولات دیگر با قیمت های باور نکردنی تهیه کنید.

نوع و امکانات رابط کاربری بهترین ساعت هوشمند

نوع و امکانات رابط کاربری بهترین ساعت هوشمند

نوع رابط کاربری یکی از مهم ترین فاکتورها در تعیین قیمت ساعت هوشمند است. به عنوان مثال، نصب برنامه روی ساعت هایی مثل گلکسی واچ و اپل واچ، امکان پذیر است. می توانید کارهای ساده ای مثل مسیریابی، ارسال پیام در پیام رسان های مختلف و حتی وب گردی را انجام دهید. البته، صفحه نمایش کوچک است؛ اما به هر حال در مواقع ضروری، به کارتان خواهد آمد. یک سری از ساعت های هوشمند شیائومی و هواوی، امکان پاسخگویی تماس هم دارند که به گفته کاربران، یکی از بهترین امکانات ساعت هوشمند است. لازم است به این نکته اشاره کنیم که ساعت های اپل واچ را تنها می توانید به موبایل هایی با سیستم عامل IOS متصل کنید. برخی از امکانات ساعت های گلکسی هم بر روی IOS فعال نیست و لازم است که برای برخورداری از آن ها به دستگاه های اندرویدی متصل شوید.

برای مطالعه بیشتر: آشنایی با جدید ترین اسمارت واچ ها و گوشی های تاشو سامسونگ

بهترین ساعت هوشمند با حسگر حرارتی

اگر اهل ورزش های استقامتی مثل کوهنوردی و دو باشید و به میزان کالری مصرف شده به هنگام ورزش اهمیت دهید؛ پیشنهاد می کنیم به دنبال بهترین ساعت هوشمند با حسگرهای حرکتی و پایش سلامتی باشید. این مدل از ساعت ها نیز تنوع بالایی دارند و برخی از آن ها دارای دقت بالایی هستند. دقیق تر بودن حسگرها، قیمت ساعت را افزایش می دهند. در نتیجه، اگر حرفه ای ورزش می کنید، بهتر است که بودجه نسبتاً بالایی را برای خرید در نظر بگیرید. بیش تر ساعت های هوشمندی که در بازار هستند، دارای حسگرهای پیشفرض برای بررسی فعالیت های ورزشی اند. با استفاده از این ساعت ها، می توانید ورزش مورد نظرتان را انتخاب و کالری مصرفی را اندازه گیری کنید. اگر ساعت گران قیمت تری خریداری کنید، می توانید از امکاناتی مثل حسگر تشخیص اکسیژن خون و تشخیص خودکار فعالیت ورزشی، استفاده کنید.

تایم شارژدهی ساعت هوشمند

ساعت های هوشمند ابعاد کوچکی دارند. در نتیجه، باتری استفاده شده در آن ها نیز ظرفیت کمتری دارد. البته با توجه به صفحه نمایش و امکانات ساعت ها، هر کدام از باتری ها بازدهی متفاوتی دارند. معمولاً ساعت هایی که امکانات محدودتر و صفحه نمایش ضعیف تری دارند، نیاز دارند که بین 7 تا 15 روز یک بار شارژ شوند؛ اما ساعت های بهتر به دلیل صفحه نمایش باکیفیت و امکلانات بیش تر رابط کاربری، شارژدهی کمتری دارند. اگر استفاده زیادی از آن ها نداشته باشید، نهایتاً با سه روز یک بار شارژ شدن، می توانید از آن ها استفاده کنید.

قابلیت پشتیبانی بهترین ساعت هوشمند

قابلیت پشتیبانی از ساعت هوشمند

از دیگر نکات مهم و قابلیت هایی که باید در خرید بهترین ساعت هوشمند به آن دقت کنید، پشتیبانی از زبان فارسی در اعلانات است. بسیاری از کاربران به دنبال ساعت هوشمندی هستند که در اعلان ها و تماس ها، فونت صحیح فارسی را به درستی پشتیبانی کند. اگر دریافت و خواندن اعلان ها از روی ساعت برایتان اهیمت دارد، به هنگام خرید حتماً این مورد را مد نظر داشته باشید.

تنوع لوازم جانبی در بهترین ساعت هوشمند

افرادی که به استایل خود اهمیت می دهند، برایشان مهم است که ساعت با لباسشان هماهنگ باشد. بنابراین، باید به تنوع لوازم جانبی ساعت نیز دقت کنید. یکی از نکات مهم در این باره، در دسترس بودن بندهای ساعت با ظاهر و رنگ های متفاوت است. برخی از آن ها ضد حساسیت بوده و از بروز حساسیت های پوستی به بندهای سیلیکونی، جلوگیری می کنند. به دلیل حساس بودن صفحه نمایش ها، استفاده از یک محافظ مقاوم هم می تواند عمر ساعت را طولانی تر کند. ساعت های هوشمند اپل واچ به دلیل تنوع بالا، در بازار محبوبیت بسیار زیادی دارند. البته ساعت های هوشمند شیائومی و گلکسی واچ ها هم لوازم جانبی نسبتاً متنوعی دارند. اگر به ساعت علاقه دارید؛ اما برای انتخاب میان ساعت هوشمند و کلاسیک تردید دارید، مطالعه مقاله مهم ترین نکات خرید ساعت مچی نیز به کارتان خواهد آمد.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments