پوستی نرم و زیبا در فصل پاییز با این روتین

روتین پوستی مناسب برای پاییز

با شروع فصل پاییز و سرد شدن هوا، پوست صورت و بدن شروع به خشک شدن می کند. این امر کاملاً طبیعی است. از طرف دیگر، استفاده از وسایل گرمایشی منجر به کاهش رطوبت هوا و در نتیجه دهیدراته شدن پوست خواهد شد. در این جا مهم است که از روتین پوستی مناسب برای پاییز مطلع باشید. چرا که با بی توجهی، پوستتان دچار خشکی، ترک و خارش خواهد شد. در ادامه قصد داریم نکات مهمی که لازم است در رابطه با مراقبت و روتین پوست در پاییز بدانید را برایتان به طور مفصل توضیح دهیم. اگر نمی دانستی که باید روتین پوستی خود را همراه باتغییر فصل عوض کنید یا بدتر از آن، اگر هنوز روتین پوستی منظم ندارید، این مطلب را از دست ندهید.

بر روی پوست نم دار از مرطوب کننده استفاده کنید

استفاده از مرطوب کننده با آمدن فصل پاییز، اهمیت بیش تری پیدا می کند. البته این نکته را فراموش نکنید که استفاده از مرطوب کننده در تمامی فصول سال لازم است. موضوع این جاست که باید در فصل پاییز مطمئن شوید که پوستتان را به خوبی مرطوب نگه میدارید. همان طور که در مقدمه هم خواندید، با خنک تر شدن و خشک تر شدن هوا، مسلماً خشکی پوست هم بیش تر می شود. موردی که باید به آن دقت کنید، زمان استفاده از مرطوب کننده است. براساس گفته های آکادمی درماتولوژی آمریکا (AAD)، مناسب ترین زمان استفاده از مرطوب کننده زمانی است که پوست نم دار است. خیس بودن پوست باعث می شود که پوست زطوبت را بهتر درون خود نگه دارد. نکته آخر این که به دنبال مرطوب کننده ای باشید که بر پایه آب است. برای خرید بهترین محصولات پوستی از جمله کرم های مرطوب کننده با قیمت کم تر می توانید از کد تخفیف شاواز استفاده کنید.

جلوگیری از خشکی و اگزما در پاییز

اگر از آن دسته افرادی هستید که پوست حساسی دارید و ممکن است دچار پسوریازیس و اگزما شوید، احتمالاْ با شروع فصل پاییز پوستتان دچار خشکی و سوزش خواهد شد. در نتیجه حتماً باید علاوه بر آبرسان های قوی از روغن های مخصوص آبرسانی پوست هم استفاده کنید. حواستان باشد آبرسانی که خریداری می کنید، مناسب پوستتان باشد. اگر کرمی که انتخاب می کنید بیش از اندازه چرب باشد، پوستتان دچار جوش و آکنه خواهد شد.

استفاده از مرطوب کننده در روتین مناسب برای پاییز

با میسلار واتر پوستتان را پاک کنید

از دیگر نکات در روتین پوستی مناسب پاییز، باید به میسلار واتر اشاره کرد. تمیز کردن پوست و مواد آرایشی با یک محلول پاک کننده در سلامت و شادابی پوستتان، اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. استفاده از این نوع محلول بسیار ساده است. کافی است پاک کننده را بر روی یک پنبه ریخته و به آرامی بر روی پوست خود بکشد. احتیاجی به ماساژ دادن یا شست و شوی پوست نیست.

از ضد آفتاب مخصوص استفاده کنید

این باور اشتباه که ضد آفتاب تنها برای فصل تابستان و بهار مناسب است را کنار بگذارید و در تمامی فصول سال، استفاده از آن را در روتین روزانه خود داشته باشید. در تمام روزها حتی روزهای ابری هم، اشعه فرابنفش به زمین می رسد که می تواند به پوست آسیب بزند. توصیه این است که از ضد آفتاب هایی با SPF بالای 30 درصد، استفاده شود. سعی کنید تا حد امکان از ساعت 10 تا 4 بعدازظهر به طور مستقیم در معرض نور خوردشید نباشید. عینک آفتابی و لباس ها آستین بلند را هم فراموش نکنید.

در روتین پوستی پاییز، بالم لب را فراموش نکنید

روتین پوستی مناسب برای پاییز علاوه بر پوست صورت، لب ها را هم شامل می شود. همان طور که شادابی و سلامت پوست مهم است، باید از پوسته پوسته شدن و خشک شدن لب ها هم جلوگیری کنید. بالم لب و مرطوب کننده های لب را در روتین روزانه خود داشته باشید. همچنین برای آبرسانی بیش تر می توانید از محصولات که SPF دارند، استفاده کنید. یکی دیگر از مرطوب کننده های مناسب برای پوست لب، وازلین است.

برای مطالعه بیشتر: بهترین فروشگاه های آنلاین محصولات آرایشی و بهداشتی

روتین پوستی مناسب برای پاییز

در پاییز لایه برداری را کم تر کنید

با شروع پاییز و کاهش دمای هوا، از مصرف موادی همچون اسید گلیکولیک و رتینوءیدها پرهیز کنید. استفاده بیش از حد از لایه بردار می تواند در سد پوستتان ترک های ریزی ایجاد کند. همین موضوع باعث از دست دادن هیدراتاسیون بیشتر و التهاب خواهد شد. اگر پوستتان به طور مداوم خارش، التهاب و حتی درد می شود، باید به این نکته برسید که بیش از اندازه به پوست خود فشار آورده اید. با داشتن یک روتین پوستی مناسب برای پاییز، همه چیز به حالت ایده آل خود برمی گردد.

استفاده از تصفیه کننده های هوا

پیشنهاد می شود در خانه و محل کار از دستگاه های تصفیه کننده هوا استفاده کنید. این دستگاه ها هوای خانه را تغییر داده و باعث شادابی بیشتر پوستتان در فصل پاییز خواهند شد. هر چه هوا رطوبت بیش تری داشته باشد، پوستتان هم رطوبت بیشتری را جذب می کند.

استفاده از محصولات در روتین پوستی مناسب برای پاییز

تغذیه اصولی و مناسبی داشته باشید

استفاده از غذاهایی مثل سبزیجات نارنجی و زرد رنگ، ماهی، طالبی و هندوانه، پرتقال، کاهو، چای، بذر کتان و آناناس را در فصل پاییز فراموش نکنید. این مواد غذایی نه تنها برای بدنتان مفیداند بلکه به شادابی و سلامت پوستتان هم کمک می کنند. نوشیدن آب به مقدار کافی نیز پیشنهاد می شود. سعی کنید در طول روز 8 لیوان آب را میل کنید. با توجه به اینکه زمستان و فصل سرما هم نزدیک است، توصیه می شود مقاله راهکار های مراقبت از پوست در فصل سرما را هم مطالعه کنید تا با آمادگی بیشتر برای مراقبت از پوستتان وارد زمستان شوید.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments