معرفی بهترین انیمیشن های دنیا

معرفی بهترین انیمیشن دنیا

شاید زمانی که وینسور مک‌ کی رویاها را به تصاویر متحرک تبدیل کرد و انیمیشن ها برای اولین بار تولید شدند، هیچکس نمی توانست حدس بزند که این نو آوری تا این اندازه محبوب شود. امروزه انیمیشن ها تنها برای کودکان ساخته نمی شوند. در حقیقت، استقبال بی نظیر افراد با هر سنی از این تولیدات باعث شده محتوای انیمیشن ها نیز مناسب با مخاطبان آن تغییر کند. در این مقاله قصد داریم به شما بهترین انیمیشن های دنیا را معرفی کنیم. مطمئن باشید فارق از سن و سلیقه، از تماشای آن ها لذت خواهید برد.

می توانید برای تماشای انیمیشن دلخواهتان باکیفیت بالا، زیرنویس فارسی یا دوبله از طریق پلتفرم هایی همچون نماوا یا فیلیمو اقدام کنید. لازم به ذکر است که با استقاده از کد تخفیف فیلیمو می توانید اشتراک خود را با قیمتی کم خریداری کنید. همچنین اگر دوست دارید به مجموعه های بیشتری دسترسی داشته باشید، می توانید با کد تخفیف نماوا، اشتراک این پلتفرم را هم با قیمتی مناسب داشته باشید.

داستان اسباب بازی بهترین انیمیشن پیکسار

داستان اسباب بازی

لیست را با معرفی یک انیمیشن قدیمی از کمپانی pixar شروع می کنیم. این فیلم اولین بار در سال 1995 ساخته و اکران شد. از همان زمان کودکان زیادی با دیدن این انیمیشن تصور می کردند می توانند روزی با اسباب بازی های خود صحبت کنند. قسمت 4 و پایانی این مجموعه پر طرفدار در سال 2019 و پس از یک انتظار طولانی مدت ساخته شد. داستان اسباب بازی ها به قدری پر مخاطب بود که بدون چون و چرا می توان آن را یکی از بهترین انیمیشن های دنیا در طول تاریخ دانست.

داستان از این قرار است که اسباب بازی های پسری به نام اندی مخفیانه با هم صحبت می کنند و یک زندگی واقعی برای این موجودات بی جان به تصویر کشیده می شود. مهم ترین عوامل موفقیت این اثر را می توان همین داستان منحصر به فرد و خلاقیت در تولید محتوا دانست. اصل داستان زمانی آغاز می شود که اسباب بازی ها از صاحب خود دور می شوند و تلاش می کنند تا به خانه باز گردند.

صد و یک سگ خالدار، اثری جذاب از دیزنی

صد و یک سگ خالدار، اثری جذاب از دیزنی

احتمالاً همه شما دیزنی کمپانی دیزنی را با پرنسس های جذابی مثل سیندرلا و سفید برفی می شناسید. در این جا ما یک اثر بسیار متفاوت از این مجموعه را به  شما معرفی می کنیم. در این داستان خبری از پرنسس و شاهزاده ها نیست و قهرمان قصه سگ هایی هستند که برای حل یک مشکل به هم کمک می کنند. این انیمیشن در سال 1961ساخته شده است. اگرچه افراد زیادی نیستند که این اثر را تماشا کرده باشند؛ اما اگر نظر ما را بخواهید از حیث داشتن داستان جذاب و منحصر به فرد، صد و یک سگ خالدار قطعاً یکی از بهترین تولیدات دیزنی است.

Big hero، از بهترین انیمیشن های دنیا در سال های اخیر

Big hero، یکی از بهترین انیمیشن های دنیا در سال های اخیر

در سال 2014 کمپانی دیزنی انیمیشنی در ژانر ابر قهرمانی تولید کرد که توانست احساس مخاطبان را به شدت برانگیخته کند. این انیمیشن با تمام داستان هایی که در مورد ابر قهرمان ها شنیده یا دیده اید، کاملاً متفاوت است. اگر هنوز این انیمیشن جذاب را تماشا نکرده اید همین حالا این کار را در برنامه خود قرار دهید.

داستان انیمیشن big hero درباره پسر نوجوانی به نام هیرو است که با غم از دست دادن والدینش زندگی می کند. برادر بزرگتر هیرو، تاداشی، برای ممکن ساختن تحمل این شرایط، هیرو را با دوستانش و همچنین با یک ربات دوست داشتنی به نام Baymax آشنا می کند. حالا باید دید که بعد از مرگ ناگهانی تاداشی سرنوشت هیرو چگونه رقم می خورد.

کارخانه هیولاها، یکی از بهترین انیمیشن های دنیا

کارخانه هیولاها، یکی از بهترین انیمیشن های دنیا

کارخانه هیولا ها انیمیشنی نیست که چندان نیاز به معرفی داشته باشد. که کمتر کسی پیدا می شود که هنوز این فیلم را تماشا نکرده باشد. اولین قسمت این اثر جذاب در سال 2001 تولید شد. داستان خاص و بی مانند این تولید پیکسار آن را به یکی از جذاب ترین، پر مخاطب ترین و بهترین انیمیشن های دنیا تبدیل کرده است.

داستان از این قرار است که در یک کمپانی هیولا سازی، از ترساندن کودکان برای تولید انرژی استفاده می کند. این روند ادامه دارد تا زمانی که یک دختر بچه اتفاقی وارد این کارخانه می شود. سالیوان که برخلاف قلب مهربانش، ترسناک ترین هیولای این کمپانی محسوب می شود، این کودک را پیدا کرده و از او مراقبت می کند تا زمانی که بتواند او را به دنیای خود برگرداند. استقبال از این انیمیشن به قدری زیاد بود که در سال 2013 یک اسپین آف از آن ساخته شد. همچنین، از همان سال 2010 تا همین امروز، عروسک های زیادی به شکل هیولا های این کمپانی ساخته شده است.

وال ای (WALL-E)

والی (WALL-E)

در ادامه به سراغ  یکی رمانتیک ترین انیمیشن های تاریخ می رویم. شخصیت های اصلی این داستان دو ربات هستند. همانطور که می دانید ربات ها به عنوان موجودات کاملاً بی احساس شناخته می شوند.در این انیمیشن با وجود دیالوگ های بسیار محدود، حجم عظیمی از عواطف را مشاهده خواهید کرد. این اثر علمی- تخیلی مجموعه ای از تناقض های جذاب است که آن را به یک فیلم به یاد ماندنی تبدیل می کند.

وال ای در سال 2008 با همکار دو کمپانی بزرگ پیکسار و دیزنی ساخته شد. این اثر با حدود 532 میلیون دلار فروش توانست یکی از موفق ترین و بهترین انیمیشن های دنیا لقب بگیرد. در این انیمیشن خواهید دید که چگونه والی بعد از تنها ماندن روی سیاره زمین، عشق را از سیاره دیگری پیدا می کند.

شرک، از بهترین انیمیشن های دنیا

شرک، از بهترین انیمیشن های دنیا

باور این که کسی باشد که شرک را نشناسد کمی برای من دشوار است. شرک یکی از جذاب ترین انیمیشن هایی است که در طول تاریخ تولید شده و به هیچ وجه نمی توان این حقیقت را انکار کرد. انیمیشن شرک در 4 قسمت تولید شده است. با دیدن این اثر خواهید فهمید که یک انیمیشن چقدر می تواند باعث خنده و لذت شما شود.

این اثر توسط کمپانی DreamWorks و با الهام از کتابی با همین نام تولید شده است. در انیمیشن شرک خبری از یک شاهزاده سوار بر اسب سفید نیست. شاید کمی عجیب باشد؛ اما این اثر عشق بین تفات ها را به تصویر می کشد. در دنیای شرک یک غول سبز بزرگ می تواند در کنار یک شاهزاده قرار بگیرد. همچنین، یک خر می تواند با یک اژدها ازدواج کند. همین اتفاقات عجیب و غریب باعث شده شرک بی برو برگرد یکی از بهترین انیمیشن های دنیا باشد. این روز ها طرفداران شرک منتظر پخش قسمت پنجم این اثر جذاب هستند.

عصر یخبندان

عصر یخبندان

عصر یخبندان انیمیشن جذابی است که در سال 2002 توسط کمپانی بلو اسکای تولید شده است. داستان این انیمیشن درباره سه حیوان با سه نماد شخصیتی کاملا متفاوت است که در عصر یخبندان با یک نوزاد انسان روبه رو می شوند. حالا آن ها وظیفه دارند با همکاری هم از این نوزاد مراقبت کنند و او را به خانواده خود برگردانند. این اثر توانست در هفتاد و پنجمین جشنواره اسکار، جایزه بهترین انیمیشن را از آن خود کند. چند قسمت دیگر از این انیمیشن نیز تولید شده است. در واقع، عصر یخبندان را می توان از معدود انیمیشن هایی دانست که قسمت های بعدی آن هم به اندازه قسمت اول یا حتی بیشتر از آن محبوبیت پیدا کردند.

زوتوپیا از بهترین انیمیشن های دیزنی

زوتوپیا

زوتوپیا یکی از جذاب ترین و موفق ترین تولیدات کمپانی دیزنی محسوب می شود. در این انیمیشن داستان زندگی یک خرگوش را می بینید که رویای پلیس شدن دارد. او در این راه با یک روباه آشنا می شود و همکاری آن ها به شدت با مزه و تماشایی خواهد بود. در مورد زوتوپیا یک نکته بسیار جذاب وجود دارد. این نکته توجه بیش از حد به جزئیات است. اگر کمی با دقت نگاه کنید می بینید از شخصیت پردازی تا رنگ ها و حتی مارک لوازم با دقت بسیار زیادی انجام شده است. به نظر می رسد این نکته در کنار داستان بی نظیر یکی از عوامل قرار گرفتن این اثر در لیست بهترین انیمیشن های دنیا باشد.

How to Train Your Dragon

How to Train Your Dragon

در این قسمت از معرفی، به شاهکار کمپانی دریم ورکس می رسیم. انیمیشن مربی اژدها یا چطور اژدهای خود را آموزش بدهیم بدون شک بهترین اثر این کمپانی و یکی از بهترین انیمیشن های دنیا می باشد. اولین قسمت این مجموعه در سال 2010 منتشر شده و پس از ان نیز قسمت های جدیدی در طول سال های بعدی تولید شده اند. داستان درباره پسری است که برخلاف همه افراد قبیله خود اژدها را دشمن خود نمی داند. این مرد جوان با آموزش دادن به این موجودات تلاش می کند به همه بفهماند که آن ها نه تنها خطری ایجاد نمی کنند بلکه می توانند بسیار هم مفید باشند.

پاندای کونگ فو کار

پاندای کونگ فو کار

حتماً همه شما حداقل یک بار پاندای کونگ فو کار را تماشا کرده اید. این انیمیشن جزو آثار بسیار پر مخاطب این حوزه محسوب می شود. پس زمینه کمدی و کاراکتر های عجیب ولی خنده دار را شاید بتوان از دلایل موفقیت این مجموعه دانست. این فیلم برای اولین بار در سال 2008 توسط کمپانی DreamWorks منتشر شد و از همان ابتدا به انیمیشن محبوبی تبدیل شد. داستان از این قرار است که یک پاندای تپل و با مزه تلاش می کند کنگ فو یاد بگیرد. بر خلاف انتظار همه پو نه تنها موفق می شود بلکه به یکی از قهرمانان این رشته هم تبدیل می شود.

ماداگاسکار

ماداگاسکار

از دیگر انیمیشن های جذاب و پر طرفدار دریم ورکس می توان به ماداگاسکار اشاره کرد. این فیلم دوست داشتنی در دو قسمت و در سال های 2005 و 2014 منتشر شده است. در ماداگاسکار به داستان 4 حیوان پرداخته می شود که همواره در باغ وحش زندگی کرده اند و حالا طی یک حادثا از ماداگاسکار سر در می آورند. عامل اصلی موفقیت این انیمیشن را می توان شخصیت پردازی فوق العاده و دیالوگ های ماندگار دانست.

گیسو کمند

گیسو کمند

انیمیشن گیسو کمند نیز یکی از بهترین انیمیشن های دنیا محسوب می شود. در این اثر، شخصیت اصلی یعنی راپونزل بر خلاف سایر پرنسس های دیزنی، دختری جنگنده و با مزه است. گیسو کمند داستان دختری است که بعد از سال ها اسارت در یک قلعه بلند وارد دنیای واقعی می شود. همچنین، راپونزل مو های جادویی دارد که این موضوع داستان را جذاب تر خواهد کرد.

1 1 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments