نات کوین (Notcoin) چیست؟ همه چیز درباره ارز دیجیتال تلگرام

نات کوین، ارز دیجیتال جدید تلگرام

احتمالاً شما هم درباره نات کوین چیزهایی شنیده اید. امروزه در تمام کانال های تلگرامی و سایر شبکه های اجتماعی درباره این موضوع صحبت می شود. اولین سوالی که در مواجهه با تبلیغات گسترده این ارز دیجیتال بیان می شود این است که اصلاً  نات کوین چیست و از کجا آمده؟ در سال 2018 توسعه دهندگان تلگرام یک بلاکچین اختصاصی با نام اختصاری TONcoin راه اندازی کردند. حالا همان تیم پروژه جدید را با نام نات کوین آغاز کرده است. در این پروژه می توانید با انجام یک بازی ساده، ارز دیجیتال جدید تلگرام را دریافت کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا همه چیز را درباره بازی جدید تلگرام و نات کوین با شما در میان بگذاریم.

نات کوین چیست؟

نات کوین را در حال حاضر می توان به عنوان یک میم کوین یا حتی یک بازی معرفی کرد. اگرچه ممکن است در آینده امکان مبادله آن به عنوان یک ارز دیجیتال فراهم شود؛ اما به همان میزان هم ممکن است تنها در حد یک سرگرمی باقی بماند. در حال حاضر، تنها چیزی که می دانیم این است که نات کوین یک ارز مبتنی بر تلگرام و بر بستر شبکه بلاکچینی تون است و به صورت دارایی های مجازی داخل بازی در اختیار کاربران قرار می گیرد.

به هرحال، با توجه به محبوبیت شدید ارز های دیجیتال و رشد قیمت آن ها در سال های اخیر، نام ارز دیجیتالی رایگان تلگرام کافی بود تا نات کوین با استقبال بی نظیری مواجه شود. این پروژه در همان اولین ماه راه اندازی موفق شد 500 هزار کاربر را جذب کند. هم اکنون بیش از 10 میلیون کاربر در این ربات مشغول بازی و به اصطلاح ماین کردن نات کوین هستند. این در حالی است که تیم توسعه دهنده و طراحان این ارز دیجیتال هنوز هم اطلاعات چندانی درباره جزئیات این پروژه منتشر نکرده اند.

بنیانگذاران و چشم انداز آینده نات کوین

بر اساس اطلاعاتی که بنیاد TON در اختیار عموم قرار داده اند، راه اندازی نات کوین بر عهده تیم توسعه دهنده Open Builders بوده است. این تیم به رهبری ساشا پلاتوینو فعالیت می کند و در مجموع 10 عضو دارد. این تیم مدعی هستند که فرآیند استخراج این ارز دیجیتال به طور کامل توسط کاربران انجام می شود و هیچ مالک یا سرمایه گذار اختصاصی وجود ندارد. شعار تیم نات کوین، “Notcoin is probably nothing” (نات کوین احتمالاً هیچی نیست) باعث می شود که شبهه های زیادی برای کاربران ایجاد شود.

در واقع، مشخص نیست که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. آیا این ارز دیجیتال قرار است به داریی ارزشمندی تبدیل شود یا صرفاً در حد یک سرگرمی باقی خواهد ماند؟ هنوز کسی نمی تواند به این سوال پاسخ بدهد. نات کوین همچنان بدون وبسایت رسمی یا وایت پیپر مشخص به مسیر خود ادامه می دهد و تمام اطلاعات مربوط به آن از طریق تلگرام و توئیتر در اختیار کاربران قرار می گیرد.

برای مطالعه بیشتر: بهترین کیف پول های ارز دیجیتال

چگونه می توانیم نات کوین دریافت کنیم؟

هم اکنون تنها راه به دست آوردن نات کوین، استفاده از ربات تلگرامی است که به این منظور طراحی شده است. این ربات با آدرس «https://t.me/notcoin_bot» برای عموم کاربران این پلتفرم قابل دسترسی است. همه افراد می توانند به صورت کاملاً رایگان از این ربات استفاده کنند. با وارد شدن به آن یک سکه زرد رنگ بزرگ خواهید دید. تنها کاری که باید انجام دهید ضربه زدن روی این نماد است. با هربار ضربه زدن تعداد مشخصی نات کوین به حساب شما اضافه می شود. البته، این روش به دست آوردن این ارز دیجیتال تلگرامی را نمی توان ماین کردن دانست؛ چراکه این فرآیند هیچ شباهتی به استخراج سایر ارز های دیجیتال ندارد.

لازم است بدانید که اگر با استفاده از لینک دعوت کاربر دیگری وارد این ربات شوید، به هر یک از شما ۲۵ هزار نات کوین رایگان تعلق می‌گیرد. البته، اگر حساب شخص مقابل پرمیوم باشد، تعداد کوین های رایگان به 500 هزار عدد می رسد. همچنین، در طول بازی این امکان برای شما فراهم است که با صرف تعدادی از نات کوین های خود و استفاده از برخی امکانات بازی مثل شارژ سریع تر، امکان زدن چند ضربه به صورت هم زمان، ربات خودکار و … تعداد نات کوین های دریافتی در واحد زمان را افزایش دهید. البته، استفاده از این امکانات به سطح شما در ربات هم بستگی دارد که در ادامه درمورد آن صحبت خواهیم کرد.

سطح بازی و دریافت نات کوین بیشتر

تعداد کوین هایی که می توانید در هر روز دریافت کنید محدود است و این تعداد در ابتدای بازی روزانه 1000 عدد خواهد بود. برای این که این تعداد افزایش پیدا کند باید لول شما در این بازی بالاتر برود. کاربران فعال در این ربات بر اساس تعداد کوین هایی که به دست آورده اند در یکی از سطوح برنز، نقره ای، طلایی، پلاتینی و الماسی قرار می گیرند. در هر سطح امکانات ویژه ای برای شما فعال می شود که با استفاده از آن ها می توانید به تعداد بیشتری ارز دیجیتال تلگرامی دست پیدا کنید.

روش دیگری که برای افزایش دریافت کوین ها وجود دارد، دعوت کردن از دوستان است. در مورد تعداد سکه هایی که در این روش به دو طرف تعلق می گیرد قبلاً صحبت کردیم و اینجا قرار است به نکته جذاب دیگری اشاره کنیم. اگر کاربری از طریق لینک دعوت شما عضو این ربات شود، هربار که به سطح بالاتری از بازی منتقل می شود شما پاداش دریافت خواهید کرد. این میزان پاداش از 12500 نات کوین برای پیوستن به لیگ نقره ای تا 100000 عدد برای دستیابی به سطح الماس متغیر است. البته اگر از اکانت های پریمیوم تلگرام استفاده کنید این بازه از 125000 تا 1000000 نات کوین خواهد بود.

علاوه بر لیگ ها که سطح بازیکن را نشان می دهند، گروه های دیگری تحت عنوان اسکواد هم در این بازی وجود دارند که اعضای آن ها می توانند به صورت تیمی با هم رقابت کنند. اسکواد ها در واقع گرو ها و کانال های تلگرامی هستند که به صورت تیمی در این بازی شرکت می کنند.

قیمت نات کوین چقدر است؟

طبق آخرین اخبار اعلام شده توسط تیم توسعه دهنده نات کوین، قیمت پیش فروش این عرض دیجیتال در بلاک چین های تلگرامی اعلام شده است. توجه داشته باشید که این توکن ها به صورت بسته های 10 و 100 میلیونی قابل فروش خواهند بود. احتمالاً هر 10 میلیون نات کوین چیزی حدود 15 دلار ارزش دارد. البته زمانی که این ارز دیجیتال در صرافی ها لیست شود قیمت متفاوت خواهد بود.

فروش نات کوین ها

به جرعت می توان گفت احتمال فروش نات کوین ها و رسیدن به درآمد از این طریق تا همین چند هفته پیش برای بسیاری از کاربران غیر قابل باور بود. به تازگی، با اعلام این مجموعه امکان پیش فروش این توکن ها از طریق تبدیل آن به NFT فراهم شده است. البته انجام این پروسه در حال حاضر فقط بر بستر بلاک چین تلگرام و در وبسایت Getgems قابل انجام است.

برای مطالعه بیشتر: بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایران

آیا این ارز دیجیتال معتبر است؟

شواهد محکمی وجود دارد که ارتباط پروژه نات کوین را با تیم توسعه تلگران نشان می دهد. به عنوان مثال، بنیان گذار تلگرام، پاول دورف (Pavel Durov) با ساخت تیمی ویژه در این پلتفرم حمایت خود را از این ربات اعلام کرده است. نکته مهم تر این است که برخی صرافی های بزرگ و معتبر مثل بایننس، بای بیت، کوکوین و … نیز از طریق گروه ها و کانال های رسمی خود در تلگرام، در این بازی شرکت می کنند. اگرچه هنوز نمی دانیم انجام این بازی سودی دارد یا خیر؛ اما تا به هر حال ضرری هم متوجه کاربران نمی شود و البته که هزینه ای هم برای آن ها ندارد.

 

 

4 2 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین مفید ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments