واریز یارانه رمضان 1402 در اسفند؛ شرایط دریافت و تاریخ واریز

یارانه ویژه رمضان

در هفته های پایانی اسفند ماه و در آستانه رسیدن به عید نوروز بسیاری از مردم در انتظار دریافت یارانه معیشتی نوروز هستند. البته سال پیش رو یک فرق بزرگ با سال های قبل دارد و آن تلاقی ماه مبارک رمضان با عید نوروز است. به نقل از اقتصاد آنلاین این موضوع باعث شده است تا دولت یارانه نقدی مشخصی را به عنوان هزینه کمک معیشتی برای این دو مناسبت در نظر بگیرد. اگرچه این اخبار هنوز به طور رسمی تأیید و یا تکذیب نشده اند؛ اما در این مقاله تلاش کردیم تمام اطلاعاتی که از منابع معتبر در خصوص یارانه ویژه رمضان 1402 به دستمان رسیده است را جمع آوری کرده و در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

لازم به ذکر است که تا این لحظه تنها طرح رسمی و مورد تأیید رسانه های دولتی برای کمک به معیشت مردم ارائه کالا برگ های الکترونیک است. در مقاله راهنمای ثبت نام و استفاده از کالا برگ الکترونیک به طور ویژه به این موضوع پرداخته ایم. البته این طرح با یک اعتبار ویژه در قالب طرح فجرانه به مناسبت دهه فجر در بهمن ماه به سرپرست خانوار های دهک 1 تا 7 اعطا شده است. اگر به کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص علاقه مند هستید می توانید از مقاله همه چیز درباره هدیه فجرانه و کالا برگ الکترونیک استفاده کنید.

یارانه کمک معیشتی ماه مبارک رمضان

در سال 1401 دولت سیزدهم یارانه معیشتی نوروز را به حساب سرپرست های خانوار های مختلف واریز کرد. مبلغ این یارانه در آن زمان 150 هزار تومان به ازای هر نفر بود و به بیش از 12 میلیون سرپرست خانواده تعلق گرفت. توجه به این تجربه باعث شده است که احتمال واریز یارانه ویژه رمضان 1402 و نوروز 1403 نیز در اذهان عمومی و همچنین، در خبر گذاری ها قوت بگیرد. اگرچه این مبلغ در آن زمان هم هزینه زیادی نبود؛ اما به هر حال توانست بخشی از مشکلات معیشتی خانواده های بی بضاعت و کم درآمد را جبران کند.

بدیهی است که با توجه به نرخ تورم و افزایش قیمت همه اقلام از سال 1401 تا کنون، این یارانه معیشتی برای اثر بخشی باید مبلغی بیشر از 150 هزار تومان برای هر نفر باشد. از آنجایی که هنوز این موضوع رسماً توسط هیج ارگانی مورد تأیید قرار نگرفته است، طبیعتاً نمی توان مبلغی هم برای آن پیش بینی کرد. البته چنانچه نحوه محاسبه یارانه را مطابق با یارانه ویژه رمضان پرداخت شده در سال 1401 در نظر بگیریم، حدود 600 هزار تومان برای هر نفر قابل پیش بینی است. به محض دریافت هر گونه اطلاعاتی در این زمینه، آن را بلافاصله با شما در میان خواهیم گذاشت.

یارانه رمضان 1402 به چه کسانی تعلق می گیرد؟

اطلاعاتی که هم اکنون درباه یارانه ویژه رمضان 1402 در دست داریم، در واقع به تجربیات ما از سال های قبل بر می گردد. بر همین اساس، اگر همه چیز مطابق با دو سال گذشته باشد، احتمالاً یارانه رمضان و عید نوروز برای سرپرست های خانوار های دهک اول تا چهارم واریز خواهد شد. به علاوه، این هزینه برای بهبود شرایط زندگی در اختیار مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی نیز قرار خواهد گرفت. فراموش نکنید که برای اعلام هر گونه خبر قطعی در این مورد باید منتظر تصمیم دولت و اعلام اخبار رسمی باشیم. به همین دلیل احتمال تغییر مبلغ و افراد تحت پوشش این یارانه، در صورت پرداخت، وجود دارد.

زمان واریز یارانه ماه رمضان

با توجه به استقبال گسترده مردم از طرح کالا برگ و پس از واریز کالا برگ فجرانه، شارژ مجدد حساب سرپرست های خانوداه دهک های یک تا هفت برای خرید 11 قلم کالا اساسی بین 18 تا 25 اسفند انجام خواهد شد. توجه داشته باشید که این مبلغ ارتباطی با یارانه معیشتی ندارد. بر اساس اعلام زمان بندی جدید سازمان هدفمندی یارانه ها، یارانه 400 هزار تومانی در تاریخ 25 هر ماه واریز می شود. این یارانه مخصوص دهک های یک تا سه است. برای سایر خانواده ها یارانه واریزی 300 هزار تومان بوده و در تاریخ 30 هر ماه واریز می شود. البته اسفند 29 روز دارد و احتمالاً این تاریخ به 29 اسفند تغییر خواهد کرد.

دولت نیز وعده داده که سود سهام عدالت تا 25 اسفند واریز شود. بدیهی است که برای دریافت این مبلغ باید از دارندگان سهام عدالت باشید. سود اولیه این سهام ها در پاییز سال جاری واریز شده است. پیش بینی می شود که سود واریزی در مرحله دوم 30 درصد کمتر از مرحله قبلی باشد. اگر یارانه ویژه رمضان حقیقت داشته باشد. احتمالاً به همراه یارانه معیشتی ماهانه به حساب افراد واریز می شود. البته با توجه به آغاز ماه رمضان در 22 اسفند ماه، زمان واریز این مبلغ قبل از شروع ماه رمضان است.

زمان قطعی واریز یارانه رمضان

بر اساس آخرین اطلاعات دریافت شده و طبق گفته های یحیوی، معاون وزیر تعاون و رفاه، مرحله دوم کالا برگ الکترونیکی یا همان یارانه معیشتی رمضان، در اسفند 1402 پرداخت می شود. پرداخت این یارانه به خانوارهای دهک اول تا هفتم بوده از 18 اسفند آغاز شده و تا 17 فرودین سال 1403 ادامه خواهد داشت. این طرح کمک معیشتی در بسیاری از فروشگاه ها قابل استفاده بوده و مبلغ آن برای هر نفر 220 هزار تومان است.

اگر می خواهید مطمئن شوید این یارانه رمضان به شما تعلق گرفته یا نه و همچنین برای پیدا کردن فروشگاه های اطراف خود که این طرح را اجرا می کنند کافیست نرم افزار «شما» را نصب کنید. علاوه بر این، با شماره گیری کد دستوری #1463*500* می توانید کالا برگ را استعلام کرده و لینک دانلود این نرم افزار را هم دریافت کنید. لازم به ذکر است که مرحله سوم یارانه در اردیبهشت سال جدید واریز می شود.

محاسبه یارانه ویژه رمضان

نحوه ثبت نام

برای دریافت یارانه ویژه رمضان 1402 باید ابتدا ببینید که در کدام دهک از نظر درآمد قرار دارید. اگرچه هنوز اطلاعات موثقی وجود ندارد؛ اما احتمالاً این یارانه به دهک های خاصی تعلق می گیرد. برای این که بدانید در کدام دهک هستید سه راه ساده وجود دارد. در روش اول می توانید به سایت hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کرده و با ارائه کد ملی و مشخصات خواسته شده دهک خانواده خود را ببینید. در روش دوم می توانید برای این کار با شماره گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرید. به عنوان آخرین راه نیز می توانید با کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنید. در ادامه، اگر نسبت به دهک اعلام شده اعتراضی داشتید در همان سایتی که ابتدا به شما معرفی شد می توانید اعتراض خود را پیگیری کنید.

اگر ارائه یارانه ویزه رمضان قطعی شود، نحوه ثبت نام برای این طرح نیز اعلام خواهد شد. ممکن است برای درخواست این یارانه مانند کالابرگ بتوانید به سایت shoma.sfara.ir مراجعه کنید و یا از طریق کد دستوری مشابه اقدام کنید. در حال حاضر هنوز اطلاع کافی در این مورد وجود ندارد. بدیهی است که به محض دریافت کوچکترین اخباری در این زمینه آن را با شما در میان خواهیم گذاشت.

3.7 3 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments