پرفروش ترین گوشی های سال 2023

پر فروش ترین گوشی های سال 2023

به تازگی لیستی از پرفروش ترین گوشی های 2023 توسط یک موسسه آماری به نام Counterpoint منتشر شده است. در صدر این لیست آیفون 14 و در رتبه های بعدی باز هم مدل هایی از آیفون قرار دارند. بنابراین، اینطور به نظر می آید که سال 2023 یک سال فوق العاده برای برند اپل محسوب می شود. از لحاظ بازار فروش این شرکت در 2023 بسیار موفق بوده است. توجه داشته باشید که در میزان فروش یک گوشی فقط کیفیت موثر نیست. در بسیاری از موارد برند و داشتن قیمت مناسب بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. در ادامه، پرفروش ترین گوشی های سال 2023 را به شما معرفی می کنیم.

پرفروش ترین گوشی های 2023 تا کنون

در سال 2023 فروش کلی گوشی های هوشمند با چند درصد افت مواجه شد. از سمت دیگر بر خلاف انتظار ها، پر فروش ترین گوشی های 2023 گوشی های گران قیمت و لوکس هر برند بودند. از جمله آن ها می توانیم به سری 14 آیفون و گلکسی s23 سامسونگ اشاره کنیم.

بسیاری از کاربران اندروید معتقد هستند که اپل تنها یک برند لوکس است و صرفا به دلیل نام آن فروش بالایی دارد. در حقیقت این نقد ها کیفیت تولیدات اپل را زیر سؤال می برد. می توان این ادعا را به سادگی رد کرد. زیرا اپل بارها و بارها ثابت کرده که در بحث کیفیت بسیاری از مدل های اندرویدی توان رقابت با آن را ندارند. برای اثبات این حرف می توان به تست ها و مقایسه هایی که در سایت های معتبر جهانی وجود دارد نگاهی انداخت. حجم فروش گوشی های آیفون در بازار جهانی نیز می تواند اثبات کننده کیفیت این مدل از گوشی ها باشد.

بنابراین، در لیست پرفروش ترین گوشی های سال 2023 نام آیفون می درخشد. این برند توانسته جای پای خود را در لیست 10 گوشی پرفروش دنیا در سال 2023 باز کند. نکته قابل توجه دیگر در این لیست عدم حضور آیفون 13 مینی و آیفون 14 مینی پلاس می باشد. این موضوع می تواند عدم موفقیت اپل در استراتژی عرضه مدل های مختلف در ابعاد کوچک را نشان دهد. به یاد داشته باشید که برای خرید این محصولات با ضمانت اصالت بهتر است به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید. اگر قصد خرید گوشی از فروشگاه های آنلاین را داشتید، بد نیست مقاله دیجی کالا یا تکنولایف را مطالعه کنید.

پرفروش ترین گوش های اندروید در سال 2023

در بین گوشی های اندرویدی گلکسی S25 , S 23 اولترا با قدرت در صدر جدول هستند. البته، سری A سامسونگ هم یک سری طلایی برای این شرکت محسوب می شود. با این حال این مدل بر خلاف سال گذشته در سال 2023 طرفداران چندانی نداشته است. در ابتدای لیست پرفروش ترین گوش های سال 2023 پرچمداران سامسونگ دیده می شوند. در ادامه این فهرست به چند مدل شیائومی و هوآوی نیز می رسیم.

15 گوشی پرفروش دنیا در سال 2022

در ادامه، با ما همراه باشید تا محبوب ترین و پر فروش ترین تلفن های همراه امسال را با هم بررسی کنیم.

1- گوشی آیفون 14 پرومکس iPhone 14 promax

iPhone 14 promax، پر فروش ترین گوشی در سال 2023

جدید ترین مدل آیفون بلافاصله پس از عرضه به یکی از محبوب ترین تولیدات این برند تبدیل شد. این مدل اپل را با رم های متفاوت از 128 گیگ تا 1 ترابایت می توانید تهیه کنید. این مدل علاوه بر دوربین اصلی 48 مگا پیکسلی، از یک دوربین اولترا واید و یک لنز تله هم برخوردار است. این خصوصیات آیفون 14 پرومکس را به یک گوشی حرفه ای برای عکاسی تبدیل می کند.

2- گوشی آیفون 14 پرو iPhone 14 pro

 iPhone 14 pro

از نظر مشخصات نرم افزاری و برنامه نویسی، آیفون 14 پرومکس و پرو کاملا شبیه هم هستند. فقط مدل پرو اندازه کوچک تری دارد. در حالی که، از نظر باتری و نگه داری شارژ، 14 پرومکس انتخاب بهتری خواهد بود. اگر می خواهید با مقداری هزینه کمتر از تمام امکانات یکی از بهترین گوشی های بازار بهره مند شوید، آیفون 14 پرو می تواند انتخاب خوبی باشد.

3- گوشی آیفون سیزده iPhone 13

آیفون 13  از پر فروش ترین گوشی ها در سال 2023

پرفروش ترین گوشی سال 2022 هنوز نیز با اقتدار در لیست پرفروش ترین های 2023 در رتبه اول قرار دارد. این مدل که نسبت به نسخه های قبل از لنز های بزرگتری برخوردار است، در بسیاری از زمینه ها نیز  عملکرد موفقی داشته و با داشتن تراشه قدرتمند اپل به خوبی توانسته در لیست محبوب ترین ها قرار بگیرد. از عوامل دیگر محبوبیت آیفون 13 سایز و قیمت مناسب آن نسبت به سایر مدل های ایفون است. این گوشی حدود 55 درصد از حجم فروش مارکت جهانی را از آن خود کرده است.

4- گوشی موبایل آیفون 13 پرومکس iPhone 13 Promax

آیفون 13 پرومکس، از پر فروش ترین گوشی ها در سال 2023

آیفون 13 پرومکس با وجود اینکه یکی از گران ترین ایفون های حاضر یه شمار می رود، باز هم فروش بالایی داشته و قیمت بالای آن مانعی برای محبوبیت و فروش آن به وجود نیاورده است. این مدل از آیفون به واسطه امکانات عالی آن طرفدران زیادی را به خود جلب کرده است. یکی از جالب ترین حقایق در مورد این سری از گوشی های ایفون این است که باتری آن بالاترین طول عمر باتری گوشی های هوشمند را دارد. این نسخه از آیفون شاید بهترین عملکرد دوربین را نداشته باشد؛ اما در بین سه دوربین برتر گوشی های هوشمند، کیفیت بی نظیری حتی در نور شب دارد. به این ترتیب آیفون 13 توانسته رتبه دوم پرفروش ترین گوشی های 2022را به دست آورد.

5- آیفون 13 پرو iPhone 13 Pro

رتبه سوم لیست پرفروش ترین موبایل بازار در 2023 باز هم به آیفون می رسد. این بار نسخه پرو ایفون 13 است که درخشیده است. این نسخه ایفون توانسته با حجم فروش ۱.۸ درصدی خود محبوبیت اپل در بازار جهانی را حفظ کند. این گوشی تقریبا مشخصاتی مانند نسخه پرومکس دارد و بیشترین تفاوت آن مربوط به ظرفیت باتری و سایز صفحه نمایشگر آن می باشد. این موضوع موجب شده است قیمت پایین تری نیز داشته باشد. بنابراین، اگر نسخه پرومکس چشم شما را گرفته و توان خرید آن را ندارید، ایفون13 پرو می تواند جایگزین مناسبی برای شما باشد.

6- گلکسی S23 اولترا Samsung Galaxy S23 Ultra

گلکسی s23

این گوشی را می توان به عنوان یک پرچمدار همه چیز تمام معرفی کرد. این مدل خوش دست سامسونگ به خاطر داشتن ویژگی های خاص و منحصر به فرد در مدت کوتاهی توانست به اندازه ای فروش داشته باشد که در لیست پر فروش ترین گوشی ها در سال 2023 قرار بگیرد. رابط کاربری One UI 5.1 در این گوشی امکانات بسیار جذابی به شما خواهد داد.

7- آیفون 12 پرو iPhone 12 Pro

آیفون 12

رتبه بعدی در این لیست باز هم از گوشی های ایفون است. نکته ی جالب این است که بعد از گذشت 2 سال از معرفی و عرضه ایفون 12 در بازار جهانی، هنوز هم این مدل از ایفون توانسته محبوبیت خود را حفظ کند و جایگاهش را در لیست پرفروش ترین ها محکم کند. گفته می شود این گوشی  نزدیک به 1.6 درصد از فروش مارکت جهانی در سال 2022 را نیز به خود اختصاص داده است. بنابراین در این لیست نیز حضور پر رنگی را از آن خود کرده است.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments