معرفی گوشی های تاشو و اسمارت واچ جدید سامسونگ سال 2021

گلکسی های جدید سامسونگ 2021

یکی از اتفاقات جذاب برای افراد علاقه مند به دنیای تکنولوژی، مراسم گلکسی آنپکد ۲۰۲۱ و معرفی گوشی ها و اسمارت واچ جدید سامسونگ بود‌. این مراسم که در ۱۱ آگوست ۲۰۲۱ (۲۰ مرداد ۱۴۰۰) برگزار شد، سومین رویداد مربوط به رونمایی محصولات سامسونگ در سال ۲۰۲۱ بود. بسیاری از افراد علاقه مند به این حوزه منتظره رونمایی از گوشی های پرچمدار سری نوت 21 بودند، اما این اتفاق رخ نداد. البته در این مراسم گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 به عنوان دو غول جدید دنیای موبایل توسط سامسونگ معرفی گردید. در ادامه این مطلب مشخصات این دو گوشی و همچنین اسمارت واچ جدید سامسونگ به نام گلکسی واچ 4 و هندزفری گلکسی بادز 2 که همگی در مراسم آنپکد ۲۰۲۱ معرفی شدند را بیشتر مورد بررسی قرار می‌دهیم.

معرفی گلکسی زد فولد ۳ – Galaxy Z Fold 3

یکی از مهم ‌ترین اتفاقاتی که در مراسم گلکسی آنپکد ۲۰۲۱ رخ داد، معرفی گوشی تاشو گلکسی زد فولد ۳ بود. یکی از برجسته ترین نکات در خصوص این گوشی پشتیبانی آن از قلم S pen است. قلم S pen از این جهت که صرفاً برای گوشی های تاشو سامسونگ طراحی شده با نسل‌ های قبلی قلم های نوری استفاده شده برای گوشی ها و تبلت این برند، تفاوت دارد.

قیمت گلکسی زد فولد ۳ بین ۱۶۵۵ تا ۱۷۴۱ پیش بینی شده بود، اما بعد از مدتی مشخص شد که قیمت نسخه ۲۵۶ گیگابایتی ۱۷۹۹ دلار و نسخه ۵۱۲ مگابایتی آن ۱۸۹۹ دلار می ‌باشد . همین باعث شده تا از نظر کاربران و کارشناسان این حوزه یکی از معایب این گوشی قیمت بالای آن در نظر گرفته شود.

آشنایی با مشخصات گلکسی زد فولد ۳ – Galaxy Z Fold 3

پردازشگر گلکسی زد فولد ۳ دارای تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام می باشد که قدرت پردازش بسیار قوی را به این محصولات می دهد. حداکثر حافظه داخلی محصولات ۵۱۲ گیگابایت و میزان رم در نظر گرفته شده برای آنها ۱۲ گیگابایت خواهد بود. باتری ۴۴۰۰ میلی آمپر این گوشی با فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی، در کمترین زمان ممکن شارژ می شود. صفحه گلکسی زد فولد ۳ بدون تا شدن دارای ابعاد ۷.۵ اینچ است. همچنین بعد از تا شدن صفحه نمایش بیرونی آن ۶.۲ اینچ می باشد. نوع نمایشگر استفاده شده در این محصولات QHD AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است که کیفیت تصویر بالایی را در اختیار کاربران می‌گذارد.

یکی دیگر از مزایای که باعث جلب توجه کاربران شده، داشتن گواهی 8IPX است. همین باعث شده تا این محصول اولین گوشی تاشو سامسونگ مقاوم در برابر آب مقاوم باشد. در پنل پشتی این گوشی یک مجموعه سه گانه دوربین ۱۲ مگاپیکسلی وجود دارد که برای علاقه مندان به عکاسی بسیار مناسب خواهد بود. همچنین دوربین سلفی ۴ مگاپیکسلی آن زیر صفحه نمایش قرار داده شده است شاید تصور کنید کیفیت پایین برای بسیاری از کاربران ناخوشایند باشد. اما نیاز نیست که نگران این موضوع باشید، چرا که این گوشی یک دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی دیگر روی صفحه هنگام تا شدن در اختیار شما خواهد گذاشت.

گلکسی زد فلیپ ۳ – galaxy Z Flip 3

یکی از محصولاتی که در مراسم آنپکد ۲۰۲۱ سامسونگ معرفی شد، گلکسی زد فیلیپ ۳ بود. گلکسی زد فیلیپ 3 نسخه 5G یکی دیگر از گوشی های تاشو تولید شده توسط شرکت کره ‌ای سامسونگ است که در رنگ های متنوع سفید، آبی تیره، صورتی، مشکی، خاکستری، بژ، بنفش روشن و سبز تیره وارد بازار می‌ شود. قیمت در نظر گرفته شده برای نسخه ۱۲۸ گیگابایت، ۹۹۹ دلار و برای نمونه های ۲۵۶ گیگابایتی ۱۰۴۹ دلار می باشد. با مقایسه قیمت گلکسی زد فیلیپ ۳ با نسخه قبلی این گوشی که زد فیلیپ 2 بود، می توانیم ببینیم که این محصول با قیمت مناسب تری نسبت به نسخه قبلی خود به بازار عرضه شده است.

آشنایی با مشخصات گلکسی زد فیلیپ ۳ – galaxy Z Filp 3

صفحه نمایش پشتی گلکسی زد فیلیپ ۳ در زمان تا شدن ۱.۹ اینچ و صفحه نمایش اصلی در زمان باز بودن ۶.۷ اینچ با نسبت نمایشگر به بدنه 84.7% می‌باشد . استفاده از صفحه نمایش AMOLED که دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است، باعث شده تا افراد علاقه مند به بازی های مختلف از این محصول استقبال کنند. این گوشی ها دارای ۸ گیگابایت رم و با حافظه های ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت در اختیار مشتریان قرار می گیرند. زد فلیپ 3 نیز دارای گواهی 8IPX است که باعث می شود در برابر آب مقاوم باشد. یکی از معایب این گوشی از نظر بررسی کنندگان، ظرفیت ۳۳۰۰ میلی آمپری باتری آن می‌باشد که نسبت به سایر محصولات در این رنج قیمت پایین تر است. دوربین سلفی در نظر گرفته شده برای این گوشی ۱۰ مگاپیکسل و دوربین های دوگانه پشت آن ۱۲ مگاپیکسلی هستند.

البته با توجه به اینکه هر دو گوشی تاشوی سامسونگ در زمانی که بسته شده اند نیز نمایشگر فعال و قابل استفاده دارند، در حالت تا شده می‌توانید برای گرفتن عکس سلفی از دوربین اصلی گوشی کمک بگیرید و عکس های با کیفیت تری ثبت نمایید.

گلکسی واچ ۴ – Samsung Galaxy Watch 4

از دیگر محصولات جذاب سامسونگ در مراسم گلکسی آنپکد ۲۰۲۱ ، ساعت هوشمند گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ 4 کلاسیک بود که به عنوان جدیدترین گجت پوشیدنی این شرکت شناخته می‌شود. این ساعت به عنوان یکی از مدل های اسپرت ساعت های هوشمند شناخته می شود و به گفته متخصصان این عرصه یکی از محصولات به صرفه بین انواع ساعت های هوشمند است. گلکسی واچ ۴ در دو نوع ۴۰ میلیمتری و ۴4 میلیمتری و گلکسی واچ 4 کلاسیک در دو مدل 42 و 46 میلی متری وارد بازار شده است. قیمت در نظر گرفته شده برای گلکسی واچ ۴۲ میلی متری با قابلیت اتصال بلوتوث ۲۴۹.۹۹ و برای ساعت هوشمند با قابلیت اتصال LTE حدود ۲۹۹.۹۹ دلار است. همچنین برای ساعت هایی با صفحه ۴۲ میلیمتری نسخه قابل اتصال با بلوتوث ۳۴۹.۹۹ و برای نمونه های قابل اتصال با LTE قیمت ۳۹۹.۹۹ دلار در نظر گرفته شده است.

در سایز 46 میلی متری نیز قیمت این ساعت ها به 379 و 470 دلار خواهد رسید.

آشنایی با مشخصات گلکسی واچ ۴ – Samsung Galaxy Watch 4

گلکسی واچ ۴ برخلاف مدل های قبلی خود فاقد حاشیه چرخان فیزیکی بوده و دارای صفحه نمایش یکپارچه است. باتری استفاده شده در این محصولات دارای قدرت ۲۴۷ میلی آمپر ساعت است که می تواند تا ۷ روز شارژدهی در اختیار شما قرار دهد. همچنین رزولوشن صفحه گلکسی واچ ۴ با نسبت ۴۵۰ در ۴۵۰ پیکسل در نظر گرفته شده که کیفیت مناسبی را در اختیار استفاده کنندگان قرار خواهد داد. یکی دیگر از مزایای اصلی محصولات استفاده از سنسورهای مختلف است. این سنسور ها که به صورت ۳ در ۱ در این ساعت استفاده شده‌اند، می‌توانند ضربان قلب، فشار خون و وضعیت بدن را مورد بررسی قرار دهند. همچنین ساعت ها دارای رم ۱.۵ گیگ و حافظه ۱۶ گیگابایتی هستند.

هندزفری جدید سامسونگ 2021

گلکسی بادز ۲ – Galaxy Buds 2

آخرین محصولی که در مراسم آنپکد ۲۰۲۱ معرفی شد، هدفون بی سیم گلکسی بادز ۲ بود. این محصول توانسته با داشتن قابلیت حذف نویز توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند. همچنین در بین سایر هدفون های بی سیم تولید شده توسط شرکت سامسونگ، این محصول به عنوان سبک ترین نسخه شناخته می شود. برای طراحی این محصول تا حد زیادی از گلکسی بادز پرو الهام گرفته اند، اما قیمت آن در مقایسه با بادز پرو بسیار به صرفه تر است. این محصول که به رنگ های سفید، بنفش، سبز زیتونی و مشکی وارد بازار شده است؛ با قیمت ۱۴۹ دلار در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

گلکسی بادز 2

آشنایی با مشخصات گلکسی بادز ۲ – Galaxy Buds 2

هدفون بی سیم گلکسی بادز ۲ دارای گواهی IPX2 بوده و در برابر پاشش آب مقاوم است. استفاده از کدک های صوتی SBC و AAC و SSC باعث شده تا این محصولات به توانند از فرمت های مختلف پخش موسیقی پشتیبانی کنند. بلوتوث ۵.۲ در این تجهیزات وظیفه برقراری اتصال بین گوشی و ایرباد را خواهد داشت AKG اجازه می‌دهند تا صدایی شفاف و باکیفیت به گوش شما برسد. بر روی حریر با ۳ عدد میکروفون قرار دارد که دارای سیستم حذف نویز ANC می باشند و اجازه می‌دهند تا صداهای مزاحم محیط اطراف شما تا حد زیادی در زمان گوش دادن به فایلهای صوتی و موسیقی حذف شود. همچنین این موارد اجازه می‌دهند تا در زمان برقراری مکالمات کیفیت صدای مناسبی داشته باشید. وزن هر کدام از گوشی های گلکسی بادز ۲، حدود ۵.۶۶ گرم بوده دارای حسگر IR هستند که باعث میشود وقتی یکی از گوشی ها برمیدارید، موسیقی متوقف گردد.

خبری از گلکسی نوت در سال 2021 نیست !

بسیاری از طرفداران برند سامسونگ و علاقه مندان به دنیای تکنولوژی، منتظر بودند که ببینند آیا شرکت قدرتمند سامسونگ امسال در کنار پرچمداران تا شدنی جدید خود، گوشی های سری گلکسی نوت نیز معرفی خواهد کرد یا خیر. با برگزاری مراسم Unpacked 2021 و مشخص شد که در این سال خبری از سری جدید Galaxy note سامسونگ نخواهد بود.

گلکسی نوت 20 الترا

البته با توجه به شباهت زیاد گوشی های سری نوت و پرچمداران سری S سامسونگ در سال های اخیر، بسیاری از افراد پیش بینی می‎‌کردند که سامسونگ سری نوت یا سری S را از چرخه تولید خارج کند و پس از معرفی Galaxy Note 20 و Galaxy Note 20 Ultra در سال 2020 این گمانه زنی ها در مورد حذف سری نوت قوت گرفت.

البته گوشی های گلکسی z فولد ۳ و گلکسی زد فیلیپ ۳ هر دو توانستند بار دیگر قدرت این شرکت کره ای در زمینه تولید انواع گوشی‌ های هوشمند را برای کاربران تمام دنیا به نمایش بگذارند. اما کاربران حرفه ‌ای همچنان چشم به سال بعد دوخته‌اند تا ببینند شرکت سامسونگ در سری جدید گوشی های پرچمدار گلکسی چه سورپرایزی برای آنها دارد و آیا در سال 2022 گلکسی نوت تولید خواهد شد یا اینکه قرار است گلکسی نوت به یک نوستالژی و خاطره برای طرفداران این سری تبدیل شود.

2.3 3 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments