6 فیلم برتر درباره موجودات فضایی

6 فیلم برتر درباره موجودات فضایی

همانطور که می دانید حوزه فیلم و سینما یکی از گسترده ترین صنعت ها در کل جهان محسوب می شود. سالانه تعداد زیادی آثار هنری در سینماهای مطرح جهان با هزینه هایی گاهاً بسیار زیاد ساخته می شوند. این آثار ژانر ها و موضوعات متنوعی برای جلب رضایت حداکثری مخاطبان دارند. یکی از جذاب ترین موضوعاتی که در ساخت فیلم ها مورد استفاده قرار می گیرد، فضا و موجودات فضایی است. در این مقاله، به شما 6 فیلم برتر درباره موجودات فضایی را معرفی خواهیم کرد.

موجودات فضایی، از افسانه تا واقعیت

آنچه که انسان در این دنیا می بیند، تنها بخش بسیار کوچکی از همه آن چیزی است که خداوند آفریده است. به همین دلیل، نادیده ها همواره برای ما جذاب هستند. احتمالاً شما هم به این موضوع فک کرده اید که آیا در سیارات دیگر هم جاندارانی زندگی می کنند؟ آن ها چه شکلی هستند؟ بحث بر سر وجود یا عدم وجود موجودات فضایی همواره وجود داشته و هنوز هم کسی نمی تواند به قطعیت به این سوال پاسخ دهد. هر چند در این اواخر، ناسا به قطعیت اعلام کرده که حیات در دیگر سیارات وجود دارد.

فیلم سازان خلاق بسیاری از این کنجکاوی انسان ها برای ساخت آثار جذاب و پر فروش استفاده کرده اند. از آنجایی که ناشناخته ها همواره جذابیت خاصی دارند، این فیلم ها به خاطر داشتن موضوعی بحث بر انگیز و البته جذاب طرفداران زیادی دارند و می توان گفت آثار موفقی محسوب می شوند. اگر به این فکر کرده اید که رویارویی ما با آدم فضایی ها چگونه خواهد بود، فیلم های زیر برخی از بهترین نمونه هایی هستند که این احتمال را بررسی کرده اند.

 معرفی 6 فیلم برتر درباره موجودات فضایی

 امروزه فیلم های مختلفی در این زمینه ساخته می شود. برخی از این فیلم ها بر اساس مستندات علمی ساخته تولید می شوند. در حالی که، برخی دیگر کاملاً زاییده تخیلات بشری هستند. در ادامه، با هم به بررسی 6 فیلم برتر درباره موجودات فضایی می پردازیم. با شناخت این آثار می توانید انتخاب مناسب تری داشته باشید.

برخورد نزدیک از نوع سوم (Close Encounters of the Third Kind)

برخورد نزدیک از نوع سوم(Close Encounters of the Third Kind)

سال ساخت: 1997

کارگردان: استیون اسپیلبرگ

هنرمندان: ریچارد دریفوس، فرانسوا تروفو، ملیندا دیلن، تری گارد

این فیلم را می توان یکی از فیلم های برتر درباره موجودات فضایی دانست. از اکران این اثر علمی-تخیلی حدود 30 سال می گذرد؛ اما همچنان به عنوان یک فیلم قابل تحسین در این حوزه شناخته می شود. این فیلم درخشان روایتی بسیار متفاوت از حضور بیگانگان یا همان موجودات فضایی را روی زمین نشان می دهد. در حقیقت، این اثر موجوداتی که از سیاره دیگر آمده اند را دشمن انسان ها نمی داند بلکه فقط به یک کنجکاوی دو طرفه اشاره می کند. به این معنی که این موجودات فقط می خواهند انسان ها را بشناسند. آنها انسان هایی را می دزدند؛ اما آن ها را بدون هیچ گونه آسیبی بر می گردانند. این داستان نشان می دهد که همیشه ناشناخته ها ترسناک نخواهند بود. داستان از جایی آغاز می شود که چند اتفاق شگفت انگیز به همراه دیدن سفینه های فضایی در نقاط مختلفی از جهان رخ می دهد.

می توانید برای تماشای سریال ها یکی از سرویس های فیلم و سریال آنلاین را انتخاب کنید و با آن ها، فیلم و سریال مورد علاقه تان را با کیفیت بالا تماشا کنید. اگر نیم دانید برای تماشا کدام پلتفرم را انتخاب کنید، پیشنهاد می کنیم مقاله مقایسه فیلیمو، نماوا و گپ‌فیلم | کدام بهتر است ؟ + قیمت خرید اشتراک را مطالعه کنید.

منطقه 9 (District 9) فیلمی درباره زندگی در کنار موجودات فضایی

منطقه 9

سال ساخت: 2009

کارگردان: نیل بلومکمپ

هنرمندان: شارلتو کاپلی، جیسون کوپ

یکی از جذاب ترین فیلم های تولید شده با موضوع موجودات فضایی بدون شک ناحیه 9 است. تهیه کننده این فیلم پیتر جکسون است که آثاری مانند ارباب حلقه ها و هابیت ها را در کارنامه دارد. همین امر شاید یکی از دلایل تأثیر گذار در فروش بالا و موفقیت این فیلم بوده است. همچنین، فیلم برداری عالی ، جلوه های بصری فوق العاده و انتخاب آفریقای جنوبی به عنوان لوکیشن از دیگر دلایل جذابیت ناحیه 9 است.

داستان با ورود سفینه ی فضایی بزرگی به آفریقا آغاز می شود. طبیعتاً مردم پس از مشاهده آن آماده مبارزه یا مشاهده تغییرات عجیبی می شوند؛ اما این اتفاقات هرگز رخ نمی دهد. تا زمانی که دولت آفریقا درب سفینه را باز می کند و با موجودت فضایی بیمار و آسیب دیده رو به رو می شود. حالا این دولت منطقه ای به نام ناحیه 9 را به اسکان این موجودات اختصاص می دهد. در ادامه، زندگی آن ها در کنار مردم و حوادث پس از آن بسیار جذاب خواهد بود.

ای. تی. موجود فرازمینی (E.T. the Extra Terrestrial)

ای تی

سال ساخت: 1982

کارگردان: استیون اسپیلبرگ

هنرمندان: هنری توماس، دی والاس، رابرت مک ناتن، پیتر کایوتی

سومین فیلم از 6 فیلم برتر درباره موجودات فضایی، اثری است که با وجود گذشتن سال های زیادی از اکران آن، همچنان به عنوان یکی از 10 فیلم برتر در ژانر علمی- تخیلی شناخته می شود.  این فیلم در زمان اکران توانست رکورد فروش جنگ ستارگان را شکسته و به پر فروش ترین فیلم سال تبدیل شود. همچنین، این فیلم برنده جایزه اسکار در 5 رشته و بهترین فیلم سال در گلدن گلوب نیز بوده است.

داستان از این قرار است که یک سفینه فضایی برای تحقیق به زمین فرستاده می شود. موجودات فضایی به محض این که متوجه می شوند انسان ها از حضور آن ها خبر دارند و به دنبال آن ها هستند به سیاره خود باز می گردند. در همین حین یکی از موجودات فضایی با نام ای تی از سفینه جا مانده و تنها در سیاره بیگانه رها می شود. در ادامه، یک پسر نوجوان ای تی را به خانه خود می برد و با او دوست  می شود. این در حالی است که افرادی همچنان به دنبال ای تی می گردند.

ورود( Arrival)، یکی از بهترین فیلم ها درباره موجودات فضایی

فیلم ورورد و حضور موجودات فضایی در زمین

سال ساخت: 2016

کارگردان: دنی ویلنوو

هنرمندان: ایمی آدامز، جرمی رنر، فارست ویتاکر، مایکل استولبارگ، تزی ما

این فیلم بر اساس یک داستان کوتاه به نام زندگی تو اثر تد چیانگ نوشته شده است. این فیلم برای نخستین بار در جشنواره ونیز 2016 به نمایش در آمد. در ادامه، ورود توانست تحسین منتقدان و استقبال مخاطبان را به همراه داشته باشد. همچنین، این اثر برنده یک جایزه اسکار و نامزد این جایزه برای 7 رشته مختلف بوده است. همین امر باعث می شود از ورود به عنوان یکی از 6 فیلم برتر درباره موجودات فضایی و یکی از بهترین آثار تولید شده در ژانر علمی- تخیلی یاد کنیم.

مطالعه بیشتر: 10 فیلم برتر تخیلی با بیشترین امتیازات از دید منتقدان

وسعت شب (The Vast of Night)

The Vast of Night

سال ساخت: 2019

کارگردان: اندرو پترسون

هنرمندان: جیک هوروویتس، سیرا مک‌کورمک

این فیلم آمریکایی در سال 2019 اکران شد؛ اما داستان آن در 1950 اتفاق می افتد. این اثر از نظر موضوع تمایز چندانی با دیگر تولیدات سینمایی در این حوزه ندارد. دلیل خاص بودن وسعت شب به کارگردانی بی نظیر و قرار دادن صحنه ها و اتفاقات در کنار هم بر می گردد. داستان از جایی آغاز می شود که یک متصدی تلفن و یک مجری رادیویی در یک شهر کوچک، صدای عجیبی از گیرنده های خود دریافت می کنند. این موضوع برای آن ها آغاز یک راه عجیب برای کشف منبع صدا که احتمالاً موجودات فضایی هستند، خواهد بود.

حیات (Life)

حیات فیلمی درباره موجودات فضایی

سال ساخت: 2017

کارگردان: دنیل اسپینوزا

هنرمندان: جیک جینهال، ربکا فرگوسن، رایان رینولدز

در پایان به یکی از جذاب ترین اثر ها از 6 فیلم برتر درباره موجودات فضایی می رسیم. این فیلم توانست فروش بسیار خوبی در زمان اکران داشته باشد که بدون شک بخش زیادی از آن را مدیون حضور بازیگران محبوب و سرشناس است. بر خلاف فیلم های دیگری که معرفی کردیم این بار بیگانگان به زمین نمی آیند بلکه 6 فضانورد از زمین به محل زندگی آن ها می روند.

این افراد به بررسی یک گونه تک یاخته روی مریخ می پردازند. آن ها این گونه را کالوین می نامند و تلاش می کنند با به کار گیری روش های متفاوت کالوین را به یک موجود زنده و دارای هوش تبدیل کنند. در حقیقت، آن ها نمی دانند که این مطالعات چه نتایج عجیب و ترسناکی را به دنبال خواهد داشت.

4 3 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین مفید ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments