بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام را چگونه تشخیص دهیم؟

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

برای آن که بتوانید بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام را مشخص کنید، لازم است در ابتدا به حوزه ای که در آن فعالیت می کنید دقت کنید. در واقع برای آن که تعامل کاربران را در سایت خود افزایش دهید، مهم است که بهترین زمان برای پست گذاشتن را پیدا کرده باشید. اگر این کار را به خوبی انجام دهید، پست هایتان بیش تر دیده خواهد شد، فالوورهای بیش تری جذب می کنید و در نهایت به اکسپلور می روید. در این مطلب به طور مفصل در رابطه با اهمیت زمان پست گذاشتن اینستاگرام صحبت می کنیم. همچنین برای آن که اطلاعات کاربردی تری در اختیارتان قرار دهیم، به طور جداگانه زمان پست گذاشتن برای کسب و کارهای مختلف را شرح می دهیم.

چرا زمان پست گذاشتن در اینستاگرام مهم است؟

برای آنکه بهرین زمان پست گذاشتن را پیدا کنید، باید بدانید که کاربرانتان در چه زمان هایی بیش تر آنلاین هستند. بسیاری از کاربران پیج های معروف منتظرند که پست های محبوب شان منتشر شوند. اگر به این موضوع بی اهمیت باشید، بدون شک از رقبایتان عقب می مانید. اگر هم کلا در ابتدای راه هستید، بهتر است مطالعه مقاله 10 راه کسب درآمد از اینستاگرام را هم مطالعه کنید.

به محض انتشار پست در اینستاگرام، آن چه که بسیار اهمیت دارد میزان تعامل یا همان لایک و کامنت و… است. زمانی که پست منتشر می شود، در ابتدا تنها چند درصد از فالوورهای فعال پیج آن را می بینند. در ادامه با توجه به تعامل این افراد با پیج شما، اینستاگرام تصمیم می گیرد که پست را به چند نفر دیگر نشان دهد. نکته مهم این جاست؛ اگر در ابتدای زمان انتشار، فالوورهای بیشتری آنلاین باشند، به تبع تعامل های بهتری با پست شما برقرار شده و پستتان توسط اینستاگرام به افراد بیش تری نمایش داده می شود. پست هایی که در در ساعات اولیه زمان انتشار، تعامل زیادی از کاربران دریافت کنند، به احتمال بسیار زیادی به اکسپلور می روند. مورد بعدی این که هر چه پست لایک بیش تری داشته باشد، برای رتبه بندی هشتگ ها در اینستاگرام هم شانس بیش تری خواهد داشت.

برای پیدا کردن بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام، فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید

موارد بسیار زیادی وجود دارند که در تعیین زمان انتشار پست ها تاثیرگذارند. مهم ترین مواردی که نیاز است بررسی کنید را در ادامه شرح می دهیم:

فالوورهایتان را به طور دقیق بشناسید

در قدم اول باید فالوورهایتان را شناخته باشید. این سوال را از خودتان بپرسید که فالوورهای شما دقیقا چه کسانی هستند؟ با پاسخ دادن به این سوال می توانید زمان آزاد آن ها را تشخیص دهید. مشخص است که افراد برای گشتن در اینستاگرام زمان آزاد خود را انتخاب می کنند. البته که این مورد بستگی به سن، شغل و مواردی از این دست دارد. به عنوان نمونه، اگر با افراد شاغل سر و کار دارید، باید زمان انتشار پست را در تایم ناهار یا پس از اتمام تایم کاری انتخاب کنید. برای پیدا کردن اطلاعات فالوورهایتان، در بخش Insights اینستاگرام سن، جنسیت و از همه مهم تر زمانی که فالوورهای بیش تری آنلاین هستند را پیدا کنید.

شناخت دقیق فالوورها

محتوای کاربردی و جذاب منتشر کنید

همه به دنبال این هستیم که پستمان پس ار انتشار، بیش ترین میزان بازدید را داشته باشد. برای رسیدن به این نتیجه، لازم است که بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام را انتخاب کرده باشید. این موضوع به محتوای پیجتان هم بستگی دارد. کاربران در زمان های خاصی از روز می خواهند محتواهای خاصی را پیدا کنند. به عنوان مثال، اگر می خواید پستی با محتوای سرگرمی را منتشر کنید، بهتر است که زمان انتشار پس از اتمام ساعات کاری باشد. چرا که افراد دوست دارند با دیدن محتواهای سرگرم کننده، خستگی را از خودشان دور کنند. بالعکس برای انتشار پست های آموزشی باید زمان دیگری را انتخاب کنید. پس از اتمام کار، افراد هسته اند و مطمءنا حوصله دیدن پست های آموزشی را ندارند. در نتیجه، بسیار مهم است که موضوع و محتوای پیجتان را مد نظر داشته باشید.

پیج رقبا را بررسی کنید

نکته دیگری که باید در انتخاب زمان انتشار پست بررسی کنید، بررسی پیج رقبا است. به سراغ پیج هایی بروید که در حوزه کاری خودتان قوی عمل کرده اند. با چک کردن می توانید استراتژی آن ها را تشخیص دهید. با کمی بررسی خواهید فهمید که چه زمان هایی را برای پست گذاشتن انتخاب می کنند. چه زمان هایی پست هایی که منتشر شده اند، بیشتری تعداد لایک، کامنت و بازید را داشته اند.

آزمون و خطا کنید

با بررسی فاکتورهایی که پیش از این شرح دادیم، تا حد زیادی می توانید بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام را تشخیص دهید. آزمون و خطا کردن یکی دیگر از راه هایی است که باید آن را امتحان کنید. در این روش، لازم است که پست ها را در روزها و ساعات مختلفی منتشر کنید. پس از مدتی، با توجه به میزان تعامل کاربران و بازدید پست ها، می توانید بهترین زمان را برای انتشار پست در اینستاگرام پیدا کنید.

بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام

بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام

براساس اطلاعاتی که تاکنون به دست آمده، برای انتشار پست برخی از بازهای زمانی مناسب تراند. این بازه های زمانی عبارت اند از:

از 7 تا 9 صبح: کاربران در این بازه ساعتی تازه از خواب بیدار شده اند. آن ها معمولاً پیش از انجام هر کاری به سراغ چک کردن گوشی و شبکه اجتماعی اینستاگرام می روند.

از 11 تا 14 بعد از ظهر: در این ساعت ها افراد مشغول استراحت یا ناهار خوردن هستند. در نتیجه، برای چک کردن اینستاگرام فرصت بیش تری دارند.

از 17 تا 19 عصر: افراد شاغل در این ساعات در حال برگشتن از سرکار هستند. افرادی که برای بازگشت به خانه از مترو، اتپبوس، تاکسی و… استفاده می کنند، بیش تر به سراغ اینستاگرام می روند. در نتیجه این ساعت برای انتشار پست های طنز و سرگرمی بهترین زمان است. اگر قصد انتشار محتواهای شاد و سرگرم کننده دارید، این ساعات را برای انتشار انتخاب کنید.

از 21 تا 1 نیمه شب: یکی از مؤثرترین زمان ها برای انتشار پست، از 21 تا 1 نیمه شب است. اکثر افراد در این زمان در حال استراحت اند. به عنوان مثال، جوانان تا نصفه شب بیدار می مانند. انتشار پست برای مخاطب های جوان، می تواند بازدید و بازدهی بسیار بالایی در این ساعات داشته باشد. برای انتشار پست های ویدءویی هم این ساعات، انتخاب بهتری خواهد بود. نکته آخر این که اگر بیشتر آقایان مخاطبین هدفتان هستند، این بازه زمانی را از دست ندهید.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments