هم خرید کن هم سود کن؛ معرفی بهترین سرویس های کش بک

بهترین سرویس های کش بک

کش بک یکی از جدیدترین سرویس های معرفی شده در حوزه فناوری های مالی است. از آن جایی که این سرویس به تازگی در ایران مورد استفاده قرار گرفته و سابقه چندانی ندارد، بدیهی است که افراد زیادی با این مفهموم آشنایی نداشته باشند. این در حالی است که استفاده از اپلیکیشن های ارائه دهنده این خدمت می تواند برای کاربران بسیار سودمند باشد. در ادامه، ضمن معرفی مفهموم کش بک و انواع آن، بهترین سرویس های کش بک ایرانی را نیز به شما معرفی می کنیم.

کش بک یا همان بازگشت وجه

کش‌بک (Cashback) یا بازگشت وجه در واقع نوعی ارائه هدیه به مشتریان است. اپلیکیشن های ارائه دهنده این سرویس، چند هدف مهم را دنبال می کنند. هدیه به مشتریان، جذب کاربران بیشتر، تبلیغ و معرفی برند ها و در نهایت افزایش فروش از جمله این اهداف هستند. در خدمات کش بک، برخی فروشگاه ها با هربار خرید به صورت آنلاین یا با استفاده از کارت اعتباری، بخشی از پول پرداخت شده را به کاربر باز می گردانند. برای مثال، یک کسب و کار ممکن است در هر بار خرید درصد کمی از مبلغ را به حساب مشتری بازگرداند. این مبلغ ممکن است به حساب فرد واریز شود یا در کیف پول دیجیتال او باقی بماند و برای خرید بعدی مورد استفاده قرار بگیرد. استفاده از این سرویس می تواند برای خریداران و فروشنده ها بسیار سودمند باشد.

مطالعه بیشتر: بهترین بانک ها برای گرفتن وام

انواع سرویس های کش بک

انواع سرویس های کش بک

سرویس کش بک اشکال مختلفی دارد. هر کسب و کار ممکن است از یک نوع کش بک استفاده کند. در هر صورت هدف همه آن ها یکسان است و این هدف را می توان جلب رضایت مشتری و به دنبال آن افزایش فروش دانست. در ادامه، با چند نوع کش بک مختلف بیشتر آشنا می شویم.

کش بک با نرخ ثابت

در این نوع سرویس، میزان ثابت و مشخصی از مبلغ خرید به مشتری بازگردانده می شود. این مقدار را عموماً به صورت درصد مشخص می کنند. مثلاً یک فروشگاه ممکن است میزان 3 درصد از هر خرید را به عنوان کش بک در نظر بگیرد. در این صورت اگر جمع خرید شما یک میلیون باشد، مبلغ 30 هزار تومان به حساب شما بازگردانده می شود.

کش بک با نرخ متغیر

برخی از فروشندگان میزان کش بک را با توجه به مقدار خرید تعیین می کنند. در این حالت، هرچه مبلغ خرید شما بیشتر باشد، درصد بیشتری از وجه پرداختی به شما برگردانده می شود. در برخی اپلیکیشن ها حدود قیمت تعیین می شود. مثلاً گفته می شود برای خرید کمتر از 3 میلیون، 3 درصد و برای خرید با مبالغ بیشتر، 5 درصد کش بک در نظر گرفته شده است. در این صورت مشتری برای دریافت سود بیشتر، به خرید بیشتر تشویق می شود.

در نوع دیگر ارائه کش بک با نرخ متغیر، تعیین میزان کش بک به نوع محصول انتخاب شده بستگی دارد. در حقیقت مبلغ خرید مهم نیست بلکه نوع محصول اهمیت دارد. به عنوان مثال، ممکن است در یک فروشگاه نرخ کش بازگشت وجه برای محصولات خوراکی 2 درصد و برای پوشاک 5 درصد عنوان شده باشد. این تفاوت عمدتاً به خاطر سود متفاوتی است که در فروش محصولات متنوع وجود دارد.

مطالعه بیشتر: معرفی پلتفرم های خرید اقساطی

کش بک های مختلف بر اساس نوع پرداخت

تفاوتی ندارد که مبلغ بازگشت شده با نرخ ثابت محاسبه شود یا متغیر؛ در هر صورت این مبلغ می تواند به اشکال مختلفی به دست مشتری برسد. متداول ترین نوع پرداخت، به صورت نقدی می باشد. در این حالت مبلغ تعیین شده به حساب مشتری و یا کیف پول او در اپلیکیشن مربوطه واریز می شود. همچنین، ممکن است پرداخت این مبلغ در قالب شارژ حساب کاربری و ارائه امتیاز و … باشد.

در حالت دوم، کش بک به صورت کارت هدیه به کاربر پرداخت می شود. به این صورت که مبلغ تعیین شده در قالب یک کارت اعتباری ارسال می شود. این کارت ها به دو صورت ارائه می شوند. در برخی موارد می توانید موجودی کارت را به صورت نقد دریافت کنید. در حالی که در برخی سرویس ها قابلیت نقد شدن وجود ندارد و فقط می توانید با کارت خود خرید کنید.

علاوه بر موارد ذکر شده، کش بک چرخشی را نیز ممکن است در بسیاری از پلتفرم ها ببینید. در این نوع سرویس بازگشت وجه، مشتری موظف است در بازه زمانی تعیین شده، مبلغ مشخصی خرید کند. در این صورت میزان کش بک ذکر شده به او پرداخت می شود. بازه زمانی و مبلغ خرید در هر مجموعه متفاوت است. به یاد داشته باشید که دریافت کش بک محدود به خرید آنلاین نیست. در برخی فروشگاه ها با ارسال فاکتور خرید حضوری می توانید هدیه خود را دریافت کنید.

تخفیف و کش بک دو مفهوم متفاوت

با توجه به جدید بودن این مفهموم در بازار های مالی، بسیاری از افراد ممکن است آن را با تخفیف اشتباه بگیرند. در مورد تفاوت های سرویس کش بک و ارائه تخفیف می توان گفت، تخفیف به صورت کوتاه مدت بر کالا های مشخصی اعمال می شود، در حالی که کش بک همواره برای مشتریان فعال است. همچنین، در تخفیف معمولاً فروشنده قصد تخلیه انبار و فروش محصولات فصلی را دارد. در سرویس کش بک هدف اصلی افزایش وفاداری مشتری عنوان می شود. همچنین، اگر از دید فروشنده نگاه کنیم تخفیف در زمان نامناسب می تواند باعث ضرر مالی شود. این در حالی است که کش بک هواره باعث رشد و افزایش ارزش برند شما خواهد شد.

مطالعه بیشتر: بازاریابی و برندسازی با کد تخفیف

بازگشت وجه به عنوان هدیه

بهترین سرویس های کش بک در ایران

سیستم برگشت وجه چند سالی می شود که در ایران هم به مرحله اجرا رسیده است. اپلیکیشن های متنوعی وجود دراند که برای دریافت کش بک می توانید به آن ها مراجعه کنید. در بین آن ها، بهترین سرویس های کش بک ایرانی را به شما معرفی خواهیم کرد.

دیجی پلاس

همانطور که می دانید دیجی پلاس یک اپلیکیشن مستقل نیست، بلکه باشگاهی است برای مشتریان خاص دیجی کالا. دیجی کالا نیازی به معرفی ندارد و بدون شک بزرگنترین فروشگاه آنلاین ایران است. با عضویت در دیجی پلاس می توانید خرید از دیجی کالا را با مزایای شگفت انگیزی انجام دهید. سرویس کش بک تنها یکی از خدمات این مجموعه به کاربران است. برای استفاده از این سرویس باید محصولاتی که دارای هدیه نقدی هستند را انتخاب کنید. این کالا ها با نماد خاصی مشخص شده اند. نرخ کش بک در این پلتفرم ثابت نیست و به کالای انتخابی شما بستگی دارد. البته تفاوت دیجی پلاس با سایر اپلیکیشن های ارائه دهنده کش بک، این است که برای استفاده از خدمات آن باید اشتراک تهیه کنید. لازم به ذکر است که با کد تخفیف دیجی پلاس قادر خواهید بود این اشتراک را با پرداخت هزینه کم تری دریافت کنید. نحوه استفاده مرحله به مرحله کد تخفیف دیجی پلاس نیز به شما آموزش داده شده است.

زرین پلاس

زرین پلاس یک سرویس ارائه خدمات خرید و فروش در ایران است. این پلتفرم فعالیت خود را از سال 1397 آغاز کرده است. در زرین پلاس فروشگاه های متفاوتی وجود دارند که شما می توانید از آن ها خرید کرده و بخشی از مبلغ خرید را به عنوان هدیه پس بگیرید. در ابتدای فعالیت این مجموعه، این مبلغ تنها برای مصارفی مانند خرید شارژ، خرید بسته اینترنتی و پرداخت قبوض قابل استفاده بوده است.

پس از رشد و توسعه سرویس های بازگشت وجه، زرین پلاس هم تغییری در خدمات خود ایجاد کرد. به واسطه این تغییر، امکان دریافت پاداش نقدی در خرید های آنلاین و آفلاین برای کاربران فراهم شده است. این مجموعه تلاش می کند شرایطی را برای ارائه یک سود دو جانبه به فروشندگان و خریداران فراهم آورد. با خرید از فروشگاه های طرف قرارداد با زرین پلاس از طریق این پلتفرم می توانید تا 40 درصد کش بک دریافت کنید.

با من

یکی از بهترین سرویس های ارائه کش بک در ایران، اپلیکیشن با من است. استفاده از این پلتفرم کاملاً رایگان است. تنها کافی است این برنامه را روی تلفن همراه خود نصب کرده و شماره کارت های بانکی خود را ثبت کنید. سپس، بخشی از خرید روزانه این که با این کارت ها انجام می دهید به شما بازگردانده می شود. در این پلتفرم می توانید مبلغ کش بک را به دو صورت تخفیف لحظه ای و منکس دریافت کنید. منکس ها در واقع امتیازاتی هستند که با من به ازای خرید به کاربرانش اعطا می کند. هر خدمت و محصولی که از با من می خرید، تعداد منکس مشخص و متفاوتی در اختیار شما قرار می دهد. لازم به ذکر است که هم اکنون 5000 فروشگاه فعال در این مجموعه حضور دارند.

ایران کارت

ایران کارت یک کارت اعتباری عضو شبکه شتاب است. با استفاده از این کارت می توانید انواع تراکنش های معمول شامل خرید، برداشت و انتقال وجه، پرداخت قبوض و.. را انجام دهید. مزیت این کارت نسبت به کارت های دیگر این است که درصدی از مبلغ پرداختی در هر خرید، به حساب شما بازگردانده می شود. همچنین، در ازای هر خرید امتیازی به کاربر تعلق می گیرد و در نهایت افزایش امتیازات باعث افزایش درصد کش بک خواهد شد. برای استفاده از خدمات مراکز مختلفی مثل فروشگاه ها، رستوران ها، مجموعه های ورزشی، تفریحی و … می توانید از این کارت استفاده کنید. برای دریافت این کارت باید به یکی از شعب بانک آینده مراجعه کنید.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments