بهترین پادکست های فارسی، معرفی 15 پادکست برتر

بهترین پادکست های فارسی

پادکست یکی از بهترین فرم های رسانه است که در سال های اخیر محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. با افزایش تعداد علاقمندان به پادکست، طبیعتاً تعداد آن ها هم افزایش پیدا کرده است. می شود گفت که در حال حاضر تقریباً برای هر چیزی که فکرش را بکنید، حداقل یک پادکست وجود دارد که البته پشت بسیاری از آن ها ایده های خلاقانه و جذابی وجود دارد. گوش دادن به پادکست های مختلف سرگرمی بسیار خوبی است؛ به ویژه اگر زندگی پر مشغله ای دارید. تنها مشکل احتمالی، سردرگمی برای این است که از میان ده ها پادکست موجود، به کدام گوش دهیم؟ به همین دلیل ما لیستی از بهترین پادکست های فارسی در زمینه های مختلف را برای شما جمع آوری کرده ایم. صرف نظر از اینکه به چه حوزه هایی علاقه دارید، می توانید پادکست مورد علاقه خود را در این لیست پیدا کنید. اگر به خواندن کتاب های صوتی و الکترونیکی علاقه مندید، پیشنهاد می کنیم مقاله مقایسه طاقچه و فیدیبو برای خرید کتاب صوتی و الکترونیکی را مطالعه کنید.

بهترین پادکست های فارسی توسعه فردی

بهترین نوع سرمایه گذاری، سرمایه‌گذاری روی خودتان و رشد فردی تان است، سرمایه گذاری ای که هیچ وقت با آن ورشکست نمی شوید. ما زمان زیادی داریم؛ اما چقدر از این زمان را صرف توجه به خودمان می کنیم؟ یادگیری، تغییر و رشد بخش مهمی از توسعه فردی اند. صرف زمان و انرژی برای ارتقا مهارت ها و استعداد هایی که دارید، بهترین هدیه ای است که می توانید به خودتان بدهید. پادکست های زیر چگونگی این کار را به شما می آموزند.

پادکست سبکتو

سبکتو یکی از موفق ترین و بهترین پادکست های فارسی توسعه فردی است که سعی می کند سبک زندگی موفق و چگونگی دستیابی به آن را توضیح دهد. این پادکست به شما کمک می کند عادت های بد خود را پیدا کرده و ترک کنید و با پرورش رفتار و عادات خوب زندگی موفق تری داشته باشید. سبکتو دو ویژگی مهم و منحصر به فرد دارد. اول اینکه تقریباً تمام اپیزودهای این پادکست حدود 10 دقیقه هستند و گوش دادن به آن ها زمانی از شما نمی گیرد. نکته دوم این است که در تهیه بسیاری از اپیزود ها از کتاب ها یا مقالات معتبر استفاده شده است. در خلال صحبت ها، این کتاب ها نیز معرفی می شوند. کتاب های خوبی که مطالعه آن ها خالی از لطف نیست.

پادکست صلح درون

صلح درون بدون شک یکی از بهترین پادکست های فارسی در حوزه روانشناسی موفقیت و رشد فردی است که تا کنون بیش از 12.6 میلیون بار شنیده شده است. صلح درون با کمک به خودشناسی و به هدف بهبود حال درونی افراد و تقویت حس های مثبت، شما را در مسیر صحیح رشد و توسعه فردی قرار می دهد. چه چیزی مهم تر از صلح با خود برای استفاده از نهایت پتانسیل و رسیدن به موفقیتی شایسته توانمندی هایی که دارید؟ انتخاب مناسب موسیقی های جذاب نیز یکی از ویژگی های مثبت این پادکست است که نمی توان نادیده گرفت.

پادکست هلی تاک

هلی تاک یکی از شناخته شده ترین و پر شنونده ترین پادکست های فارسی است. اگر به مطالب مربوط به رشد و توسعه فردی علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم هلی تاک را از دست ندهید. این پادکست گفتگو محور است و مهمانان و متخصصان زیادی در آن حضور پیدا می کنند تا درباره مهارت ها و موضوعاتی صحبت کنند که برای رسیدن به موفقیت لازم اند. انتشار اپیزودهای جدید به صورت ماهانه صورت می گیرد. قطعاً می توانید نیم ساعت در ماه را به رشد و ارتقای خودتان اختصاص دهید. توصیه ها و نکات بیان شده در این پادکست، فارغ از سن، شغل، هدف، شرایط فعلی و … به رشد فردی و افزایش میزان رضایت از زندگی کمک می کند.

بهترین پادکست های توسعه فردی فارسی

بهترین پادکست های فارسی داستانی و روایی

می توان گفت که پادکست یکی از ایده‌آل ترین فرم های روایت داستان است. نقل شفاهی قصه و داستان از کهن ترین سرگرمی های بشریت به حساب می آید که حالا، به لطف پادکست ها، شکل جدیدی به خود گرفته است. اگر دلتان می خواهد داستانی جدید و جذاب بشنوید، اوقات فراغتتان را با سرگرمی مفید پر کنید، در زمان هایی مانند ترافیک از وقتتان استفاده کنید و … این پادکست ها را گوش دهید.

پادکست چنل بی

وقتی صحبت از داستان و روایت می شود، چنل بی بدون شک در لیست بهترین پادکست ها قرار می گیرد. بیش از 705 هزار بار سابسکرایب و 16.6 میلیون شنونده دلیل کافیست که شما هم پای روایت های این پادکست بنشینید. ماجراهای روایت شده در این پادکست همه واقعی هستند و برای کسی در جایی از این دنیا اتفاق افتاده اند. این روایت ها به نقل از رسانه های معتبر انگلیسی زبان بیان می شوند و صحت آن ها تأیید شده است. جذابیت و هیجان داستان ها تنها دلیل موفقیت چنل بی نیست. یکی از مهم ترین نقاط قوت این پادکست صدا و بیان جذاب، گیرا و دلنشین علی بندری است. کافیست تنها به یک اپیزود گوش دهید تا طرفدار همیشگی آن بشوید.

پادکست ساگا

دنیای اسطوره ها و ماجرا های آن ها همواره یکی از جذاب ترین داستان ها بوده است. با پادکست ساگا می توانید به شکل جدیدی با اساطیر و داستان های پیرامون آن ها آشنا شوید. ساگا یکی از بهترین پادکست های فارسی در حوزه روایتگری است که افسانه ها و اسطوره های آشنا و ناآشنای سراسر جهان را با بیانی جدید به گوش شما می رساند. با گوش دادن به این پادکست هم با اساطیر و داستان های جدید آشنا می شوید و هم نکاتی جدید دربار داستان هایی که از قبل شنیده اید، می آموزید.

پادکست ردرام

اگر به شنیدن داستان های جنایی واقعی علاقه دارید، به ردرام گوش دهید. ردرام یکی از پر شنونده ترین پادکست های فارسی است که ضمن معرفی جنایتکاران، پرونده جنایت های قاتلان سریالی معروف را بررسی می کند. هر قسمت از این پادکست حدود نیم ساعت است و ماجرایی جنایی، ترسناک و البته واقعی را برای شما بیان می کند.

رادیو عجایب

به شنیدن داستان ها، اتفاقات و باورهای عجیب و غریب علاقه دارید؟ می خواهید از رازها و شگفتی های جدید و قدیم دنیا با خبر شوید؟ رادیو عجایب برای شما تولید می شود. این پادکست خودش را اینگونه معرفی می کند: «صدایی از اعماق تاریکی برای نشان دادن چیزهای عجیب دنیای هستی از اهرام ثلاثه تا زندگی سوسک ها بعد از انفجار اتمی».

پادکست های فارسی داستانی

بهترین پادکست های فارسی گردشگری و سرگرمی

خود پادکست نوعی سرگرمی به حساب می آید؛ اما برای آشنایی با سرگرمی های بهتر و بیشتر می توانید به بهترین پادکست های فارسی با موضوعیت سرگرمی، تفریح و گردشگری گوش دهید. داستان سفرهای مختلف، ایده های جدید تفریح و سرگرمی، یادگیری نکات تازه درباره تفریحات مختلف و … جذاب است. گوش دادن به پادکست ساده ترین راه کسب این اطلاعات به شمار می آید.

رادیو دور دنیا

موضوع صحبت این پادکست از اسم آن مشخص است. با این پادکست به سراسر دنیا سفر می کنید و با داستان ها و تجربیات ناب و بی نظیری همراه می شوید که اوقاتی لذت بخش برایتان به همراه می آورند. گردشگران حرفه ای مهمان این پادکست می شوند تا چیزهایی را درباره سفر و گردشگری به شما بگویند که جای دیگری پیدا نمی کنید. تجربیات آن ها نیز در زمان سفر به نقاط مختلف ایران و جهان به کمک شما می آیند.

رادیو آفساید

فوتبال یکی از پرطرفدارترین ورزش های جهان است و رادیو آفساید هم از پر شنونده ترین پادکست های فارسی فوتبالی است. این پادکست گزینه ای عالی است برای کسانی که به دنیای فوتبال و حواشی آن علاقه دارند و می خواهند در جریان خبر ها و اتفاقات مهم یا جالب فوتبال قرار بگیرند.

رادیو جولون

این پادکست هم یکی از بهترین پادکست های فارسی گردشگری است. در هر قسمت به یکی از موضوعات مربوط به سفر پرداخته می شود؛ از مقاصد گردشگری گرفته تا موسیقی سفر. با شنیدن این پادکست از تجربیات دیگران بهره مند می شوید، راه و چاه سفر را می آموزید و درباره تمام جنبه های سفر و گردش نکات جذابی را یاد میگیرید.

بهترین پادکست های فارسی کسب و کار

پادکست ها در موضوعات بسیار متنوعی تولید می شوند و کسب و کار هم یکی از این موضوعات است. پادکست ها نه تنها برای پر کردن زمان های بیکاری مناسب اند؛ بلکه یکی از بهترین ابزار های یادگیری هم به حساب می آیند. اگر می خواهید کسب و کاری را شروع کنید یا اگر به دنبال رشد و رونق بیشتر آن هستید، پادکست های زیر به شما کمک می کنند.

پادکست 10 صبح

10 صبح از بهترین پادکست های فارسی و پر شنونده ترین پادکست تخصصی کسب و کار است. اگر کارآفرین هستید، استارتاپ دارید و … گوش دادن به این پادکست را حتماً در نظر داشته باشید؛ زیرا راهنمای جامع و کاملی است. این پادکست به همه چیز از جمله رشد، جذب سرمایه، مدل کسب و کار، راه اندازی کسب و کار، نکات مدیریتی و … می پردازد. صحبت با بنیانگذاران استارت اپ های موفق ایرانی مانند علی بابا و اسنپ فود نیز از دیگر نکات مثبت این پادکست است.

پادکست کار نکن

کار نکن پادکستی متفاوت و گفتگو محور است که به عنوان یک پادکست کسب و کار توانسته است موفقیت خوبی کسب کند. می دانید در بازار کار هیچ چیز مانند تجربه نیست. هر چقدر هم دانش و سواد تئوری داشته باشید، تجربه چیز های جدیدی به شما می آموزد. خب، چه چیزی بهتر از یاد گرفتن از تجربیات انسان های موفق در حوزه های کاری مختلف؟ با رادیو کار نکن پای صحبت اشخاصی می نشینید که در زمینه شغلی خود ارزش آفرین بوده اند.

بهترین پادکست های فارسی کسب و کار

بهترین پادکست های علمی فارسی

دنیایی که در آن زندگی می کنیم پر از اطلاعاتی است که از آن ها بی خبریم. جهان علم و فناوری همیشه جذاب و قابل تأمل بوده است و بهترین پادکست های فارسی در حوزه علم فناوری دریچه ای را به سمت این جهان باز می کنند.

پادکست دایجست

برای شما پیش آمده که با موضوع علمی جدید و جالبی مواجه شوید؛ اما توضیح مناسبی برای آن پیدا نکنید یا به نظرتان دشوار بیاید؟ این اتفاق برای همه پیش می آید؛ اما به این معنا نیست که باید از یادگیری دلسرد شویم. هدف پادکست دایجست این است که مسائل و موضوعات پیچیده را به بیانی ساده و قابل درک بازگو کند. تعداد بالای شنوندگان این پادکست نشان می دهد که در رسیدن به این هدف موفق بوده است.

رادیو گیک

رادیو گیک یکی از پر شنونده ترین پادکست های فارسی در حوزه تکنولوژی و اخبار روز آن است. اگر درباره مطالب روز فناوری سؤالی دارید، اگر موضوع خاصی را متوجه نمی شوید یا حتی اگر می خواهید اطلاعات به روزی در حوزه علم و فناوری داشته باشید، رادیو گیک پادکست شما است.

استرینگ کست

این پادکست شما را با مهم ترین و جذاب ترین اتفاقات علمی جهان آشنا می کند. در استرینگ کست به موضوعاتی پرداخته می شود که سهمی در تغییر جهان ما داشته اند یا دروازه های جدیدی را به روی انسان و علم بشری باز کرده اند. در این پادکست، دنیای علم و دانش از هر زمانی جذاب تر و شگفت آور تر است.

سخن آخر

پادکست ها بهترین رسانه برای سرگرمی و یادگیری همزمان اند. با گوش دادن به بهترین پادکست های فارسی در ترافیک، حین انجام کار های خانه، موقع پیاده روی و … می توانید استفاده بهینه ای از وقت خود داشته باشید و یادگیری نکات جدید و شنیدن روایت های جذاب لذت ببرید.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments