معرفی فیلم های برنده جایزه اسکار 2023

معرفی برندگان جایزه اسکار

مراسم اسکار، معتبر ترین مراسم سینمایی است که هر ساله در آمریکا برگزار می شود. هنرمندان زیادی از سرتاسر دنیا برای رقابت در این جشنواره گرد هم می آیند. این مراسم در بیش از 100 کشور به صورت زنده پخش می شود. این جایزه از ارزشمندترین جوایز سینمایی است که برنده شدن آن برای هر شخص نقطه عطفی در زندگی کاری او به شمار می آید. داوران این مراسم هم معیار های خاص خودشان را دارند تا فقط بهترین ها برنده شوند در این مطلب با هم فیلم های برنده جایزه اسکار در سال 2023 را بررسی می کنیم.

جوایز اسکار برای بهترین ها

بهترین فیلم ها و جوایز اسکار

آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک آمریکا سالانه جوایز زیادی در مراسمات خاص به بهترین های حوزه سینما، تلویزیون و موسیقی اعطا می کند. یکی از این مراسمات اسکار است. جوایز اسکار به بهترین ها در هر شاخه از فعالیت های سینمایی تعلق می گیرد. به طور مثال، بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگری همچنین، تدوین، موسیقی متن، عکس برتر و … در این مقاله فیلم هایی را به شما معرفی می کنیم که توانسته اند در رقابت با سایر تولیدات سینمایی خوش بدرخشند و برنده جایزه اسکار باشند.

برنده جایزه اسکار بهترین فیلم ۲۰۲۳: Everything Everywhere All At Once

بهترین فیلم اسکار 2023

ژانر: کمدی،اکشن

هنرمندان: Michelle Yeoh, Stephanie Hsu, Ke Huy Quan

امتیاز IMDb از 10: 7.9

فیلم همه چیز، همه جا، به یکباره فیلمی است که از ابتدا، درخشش آن پیش بینی شده بود. سازندگان این اثر، علی رغم بودجه محدود و تیم کوچک خود توانستند کار بزرگی انجام دهند. این فیلم به شدت مورد توجه قرار گرفت و توانست جوایز زیادی را در بخش های متفاوت از آن خود کند. مهم ترین موفقیت این فیلم برنده شدن جایزه اسکار بهترین فیلم سال 2023 است. به علاوه، دانیل کوان و دانیل شاینرت جایزه بهترین کارگردانی را نیز برای این اثر هنری دریافت کرده اند. جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای هوی کوان، بهترین بازیگر نقش اول زن اسکار ۲۰۲۳ برای میشل یئو و برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن اسکار در دستان جیمی لی کرتیس برای این فیلم قرار گرفت.

دریافت جایزه اسکار برای بهترین فیلم نامه اورجینال و بهترین تدوین نیز از دیگر دست آورد های این فیلم در این جشنواره است. لازم به ذکر است که همه چیز، همه جا، به یکباره در شاخه های دیگری نیز برای دریافت جایزه نامزد بوده است. داستان این فیلم درباره یک زن مهاجر چینی در آمریکا است. این زن متوجه می شود که برای نجات جهان نیاز دارد با نسخه های موازی خود ارتباط برقرار کرده و از قدرت آن ها استفاده کند. داستان متفاوت و جلوه های ویژه منحصر به فرد این اثر از نقاط قوت آن است.

مطالعه بیشتر: 10 فیلم برتر تخیلی با بیشترین امتیازات از دید منتقدان

برنده اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان: All Quiet on the Western Front

اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان

ژانر: حماسی، اکشن

هنرمندان: Aaron Hilmer، Adrian Grünewald، Albrecht Schuch

امتیاز IMDb از 10: 8.1

در جبهه غرب خبری نیست یکی دیگر از فیلم های مورد استقبال در این جشنواره بوده است. این اثر در 9 بخش نامزد دریافت جایزه بوده و در نهایت 4 جایزه اسکار را از آن خود کرده است. جایزه بهترین فیلم بین المللی مهم ترین دست آورد این فیلم در مراسم اسکار 2023 بوده است. همچنین، جایزه بهترین فیلم برداری، بهترین موسیقی فیلم و بهترین طراحی صحنه نیز به این فیلم رسید.

ادوارد برگر، کارگردان به نام و جوان آلمانی ساخت این اثر را بر عهده داشته است. این فیلم بر اساس رمانی با همین نام اثر ماریا رمارک ساخته شده است. داستان فیلم در جنگ جهانی اول اتفاق می افتد. این اثر روایتگر زندگی یک سرباز جوان آلمانی ایدئالیست به نام «پائول بویمر» است. سربازی که به امید تبدیل شدن به یک قهرمان ملی وارد صحنه نبرد می شود ولی در ادامه زمانی که مجبور می شود برای زنده ماندن تلاش کند، امید های خود را از دست رفته می بیند.

The Whale برنده دو جایزه اسکار 2023

برنده دو جایزه اسکار 2023

ژانر: درام، روانشناسی

هنرمندان:Brendan Fraser, Sadie Sink, Hong Chau, Ty Simpkins

امتیاز IMDb از 10: 8

فیلم نهنگ یکی از فیلم های محبوب در نود و پنجمین جشنواره اسکار بود. برندن فریزر با ایفای نقش در این اثر توانست جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را در مراسم اسکار2023 کسب کند. همچنین، این فیلم موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین چهره پردازی نیز شده است. این فیلم، به کارگردانی دارن آرونوفسکی و نویسندگی ساموئل دی هانتر و بر اساس نمایشنامه‌ ای به همین نام  ساخته شده‌ است.

نهنگ داستان زندگی یک معلم انگلیسی مبتلا به چاقی است. این مرد فکر می کند آخرین روز های عمرش را می گذراند. چارلی در سخت ترین روز های زندگی تنها می خواهد دختر خود را پس از 8 سال ببیند. او فکر می کند بهتر شدن رابطه اش با دخترش می تواند بهترین کاری باشد که در زندگی انجام داده است. روایت متفاوت این اثر می تواند تجربه ای خاطره انگیز باشد.

اسکار بهترین فیلم نامه اقتباسی برای فیلم Women Talking

اسکار بهترین فیلم نامه اقتباسی

ژانر: درام

هنرمندان: August Winter، Ben Whishaw، Claire Foy

امتیاز IMDb از 10: 7

Sarah Polley نویسنده و کارگردان فیلم حرف های زنانه، موفق شد جایزه ارزشمند بهترین فیلم نامه اقتباسی را در مراسم اسکار 2023 دریافت کند. این فیلم بر اساس رمانی با همین نام ساخته شده است. البته، این اثر در بخش بهترین فییلم اسکار نیز جزو نامزد ها بود؛ ولی موفق به اخذ جایزه نشد. این فیلم درباره تعدادی زن است که در طول سال ها مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند. حالا آن ها از سکوت خسته شده اند. بنابراین، به دنبال راهی برای نشان دادن اعتراض خود به نا برابری ها و تبعیض های موجود در جامعه هستند.

Guillermo del Toro’s Pinocchio بهترین انیمیشن در اسکار 2023

بهترین انیمیشن اسکار2023

ژانر: انیمیشن، خانوادگی

هنرمندان: Gregory Mann, Ewan McGregor, Ron Perlman

امتیاز IMDb از 10: 7.6

حتما همه شما داستان پینوکیو را شنیده اید. Guillermo del Toro با ساخت جدید ترین نسخه از داستان پینوکیو توانست جایزه اسکار 2023 برای بهترین انیمیشن را به دست آورد. در این فیلم خواهید دید که چگونه آرزوهای یک مرد ایتالیایی به عروسک دست سازش زندگی می بخشد. شاید تصور کنید، داستان تکراری ارزش دیدن ندارد؛ اما این فیلم ارزشمند خلاف آن را به شما ثابت می کند.

برنده اسکار 2023 در بخش بهترین مستند Navalny

جایزه اسکار بهترین مستند

ژانر: بیو گرافی

هنرمندان: Alexei Navalny, Yulia Navalnaya

امتیاز IMDb از 10: 7.5

دنیل روهر ساخت این مستند را بر عهده داشته است. او با انتخاب یک موضوع هیجان انگیز و کنار هم چیدن تمام جزئیات موفق به دریافت جایزه اسکار در رشته بهترین فیلم مستند شده است. در این فیلم یک زندگی واقعی را شاهد هستیم. مردی که از یک سو قصد جان سالم به در می برد و در طی مدت درمان خود حقیقت های عجیبی درباره این حادثه متوجه می شود.

کلام پایانی

در جشنواره اسکار 2023 فیلم های بسیاری شرکت داشتند. ما در این مقاله تلاش کردیم بهترین فیلم ها را بر اساس جوایزی که در رشته های مختلف دریافت کرده اند، به شما معرفی کنیم. لازم به ذکر است که بسیاری از آثار سینمایی برای دریافت این جوایز کاندید شدند ولی در نهایت موفق به کسب آن ها نشدند. اما راه پیدا کردن به مرحله نهایی اسکار نیز موفقیت مهمی است. مهم ترین فیلم های پرطرفداری که تاکنون سر و صدای به پا کرده اند را قبلا‌ً در مقاله سال جدید و بهترین فیلم های 2023، معرفی کرده ایم.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments