5 نکته که باید قبل از خرید لپ تاپ استوک بدانید

خرید لپ تاپ استوک

به خرید لپ تاپ فکر می کنید؟ اگر به سایت های فروش لپ تاپ و محصولات الکترونیک سر زده باشید، احتمالاً عبارت استوک را در کنار بعضی از کالا ها دیده اید. لوازم استوک معمولاً به عنوان دست دوم شناخته می شوند. به شکل کلی، قیمت این نوع لپ تاپ پایین تر است. هیچ ارزانی بی دلیل نیست؛ اما وقتی صحبت از لپتاپ باشد قضیه کمی متفاوت است. بسیاری از مواقع ممکن است سیستم استوک متناسب با بودجه تان، خیلی بهتر از لپتاپ جدیدی باشد که می توانید با آن پول بخرید. البته موقع خرید لپ تاپ استوک باید حواستان به نکات زیادی باشد. این مقاله را تا انتها بخوانید تا خریدی راحت و مطمئن تر داشته باشید. البته پیش از شروع، بررسی اجمالی انواع لپ تاپ ها می تواند برای داشتن انتخابی بهتر به شما کمک کند.

لپ تاپ استوک چیست؟

لپ تاپ های استوک به چند نوع محصول اطلاق می شود. لپ تاپ هایی گفته می شود که یا تولید آن ها متوقف شده است و به فروش نرفته اند استوک محسوب می شوند. همچنین، ممکن است مشتری پس از خرید یک دستگاه، به هر دلیلی آن را مرجوع کرده باشد. برخی از آن ها نیز مدتی در ویترین فروشگاه بوده اند و حالا برای فروش عرضه شده اند. به عبارت دیگر، استوک به معنای محصولات کارکرده و کالاهای به درد نخور نیست. در حقیقت، معنای لغوی این واژه ذخیره شده و موجود در انبار است. بسته بندی این قبیل محصولات باز شده است. در نتیجه، حتی اگر روشن نشده باشند هم دیگر کالاهای آکبند محسوب نمی شوند.

می توان گفت که به شکل کلی، این محصولات هیچ ایرادی ندارند و در ساخت آن ها از قطعات باکیفیتی استفاده شده است. البته، برخی از موارد موجود در بازار دست دوم هستند. شخصی که آن ها را خریده است به هر دلیلی، مانند نیاز به مدل بالاتر، تصمیم گرفته آن ها را تعویض کند. مهم ترین مزیت های این محصولات این است که قیمت مناسبی دارند و ایراد های آن ها کاملا رفع شده است و در نتیجه دارای کیفیت بالایی هستند. به علاوه، برای خرید لپ تاپ نو با قیمت مناسب می توانید به فروشگاه هایی که کد تخفیف ارائه می دهند، مثل دیجی کالا، تکنولایف و مقداد آی تی مراجعه کنید. به عنوان مثال با کد تخفیف 80 درصدی دیجی کالا همه چیز را می توانید ارازن تر بخرید. دو فروشگاه دیگر هم تخفیف های متنوعی ارائه می دهند. با مقایسه تکنولایف و مقداد آی تی بهتر می توانید برای انتخاب تصمیم بگیرید.

نکاتی که قبل از خرید لپ تاپ استوک باید بدانید

با اینکه خرید محصولات نو همیشه در اولویت است؛ اما کالاهای استوک در شرایطی نیز می توانند ارزش بالایی داشته باشند. لپتاپ گران است و خرید لپ تاپ استوک برندهای رده بالایی مانند اپل در صورتی که سالم و تمییز باشد به صرفه و ارزشمند است. معمولاً سخت افزارهای موجود در این محصولات کیفیت و داوم زیادی دارند که ارزش خرید آن ها را بالا می برد. موقع خرید هر کالایی قطعاً چند مورد را بررسی می کنید. برای نمونه در خرید لوازم دیجیتال، برند محصول، سال ساخت، دوام، قطعات به کار رفته، عمر باتری و … مهم است. حالا اگر کالایی که قصد خریدش را دارید نو نباشد، باید موارد اضافه تری را هم در نظر بگیرید. مهم ترین نکاتی که باید هنگام خرید در نظر داشته باشید، در ادامه ذکر شده اند.

نکات خرید لپ تاپ استوک

لپ تاپ را برای چه کاری می خواهید؟

یکی از اولین و مهم ترین نکاتی که قبل از خرید لپ تاپ باید در نظر داشته باشید، کارایی و انتظاراتی است که از آن دارید. منظورمان چیست؟ برای مثال، اگر از لپ تاپ خود برای کارایی هایی مانند مرور صفحات وب، ویرایش اسناد آفیس و تماشای فیلم استفاده می کنید، نیاز به سیستمی با توان پردازشی بالا ندارید. از طرف دیگر، اگر می خواهید کارهای گرافیکی انجام دهید یا از نرم افزارهای مهندسی استفاده کنید، سیستم معمولی جوابگوی نیاز های شما نخواهد بود. بنابراین، اول انتظارات خود از لپتاپ را بدانید.

برای مطالعه بیشتر: آشنایی با بهترین لپ تاپ های برند لنوو

قبل از خرید لپتاپ استوک مانیتور را چک کنید

برای خرید لپ تاپ استوک، نکته دیگر این است که صفحه نمایش را بررسی کنید. اگر پیکسل سوخته و یا خرابی در تصویر مشاهده کردید، این محصول گزینه مناسبی برای خرید نیست. بدیهی است که کیفیت مانیتور برای هر کاری بسیار مهم است. حتی اگر مشکل قابل تعمیر باشد باز هم مانند روز اول نمی شود. دقت کنید که رنگ ها باید کاملا روشن و ثابت باشند و در هیچ قسمتی از صفحه نمایش رنگ مرده یا به هم ریخته دیده نشود. می توانید با اجرای ویدئو وضعیت نمایشگر لپ تاپ را چک کنید.

کیبور و تاچ پد را بررسی کنید

هر کاری که بخواهید انجام دهید، از باز کردن یک فایل ساده گرفته تا کد نویسی، نیاز دارید که از کیبرد و تاچ پد استفاده کنید. کلیدهای کیبورد را امتحان کنید تا مطمئن شوید همگی آن ها درست و روان کار می کنند. گاهی ممکن است یک شی خارجی زیر دکمه های کیبورد گیر کرده باشد تا مشکلی مانند تایپ چندباره یک حرف وجود داشته باشد. بنابراین، چک کردن تمامی کلیدها و سلامت تاچ پد بسیار مهم است.

باتری را فراموش نکنید

باتری لپ تاپ از دیگر اجزایی است که قبل از خرید لپ تاپ استوک حتما باید چک شود. باتری از جمله قطعاتی است که زود خراب می شود و هزینه تعویض آن هم می تواند زیاد باشد. حتماً خیلی افراد را دیده اید که لپتاپشان فقط با برق مستقیم کار می کند. برند دستگاه نقش مهمی در دوام آن دارد؛ اما معمولاً عمر مفید باتری سه تا چهار سال است. بنابراین، قبل از خرید حتما از نرم افزار هایی مانند BatteryInfoView و BatteryCare  کمک بگیرید. این نرم افزارها وضعیت سلامت باتری و میزان فرسوده شدن آن را چک می کنند. حتی اطلاعات کاملی از شرکت سازنده و ظرفیت باتری را نیز می توانید از آن ها دریافت کنید. علاوه بر این، شارژر لپ تاپ را نیز امتحان کنید.

سیستم خنک کننده لپ تاپ

چک کردن سیستم خنک کننده را موقع خرید لپ تاپ استوک فراموش نکنید. عملکرد این قسمت به دلایل مختلفی مانند جمع شدن گرد و غبار در دریچه داخلی ممکن است افت کند. اگر فن به خوبی کار نکند، دستگاه بیش از حد گرم می شود و احتمال آسیب به سخت افزارهای لپ تاپ بالا می رود. برای بررسی شرایط سیستم خنک کننده می تونید از نرم افزارهای سنگین استفاده کنید. سپس از برنامه HWMonitor برای بررسی دمای پردازنده و نمودار لحظه ای استفاده کنید.

خرید لپ تاپ استوک گیمینگ

لپ تاپ های گیمینگ دارای پردازنده قوی و همچنین کارت های گرفیکی حرفه ای هستند. برای خرید لپ تاپ استوک گیمینگ باید به نکات زیادی توجه داشته باشید. لپتاپ های گیمینگ معمولاً ظاهر زیباتر و سخت افزار های قوی تر دارند. توان پردازشی لازم برای اجرای بازی ها یا نمایش بی نقص تصاویر آن ها بسیار بیشتر از مدل های عادی است. به همین دلیل هم اغلب قیمت آن ها بالاتر است. پردازنده، کارت گرافیک، حافظه‌ی داخلی، نمایشگر، کیفیت ساخت و باتری از مواردی اند که باید به آنها توجه کنید. چندین برند مختلف لپ اپ استوک گیمینگ در بازار وجود دارد. از این میان می توان به Dell، HP، Lenovo، ASUS، MSI و Acer اشاره کرد.البته بازی کردن با تلفن همراه هم بسیار پر طرفدار است و البته هزینه کم تری هم دارد. به همین دلیل بد نیست با بهترین گوشی های گیمینگ هم آشنایی داشته باشید.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments