بررسی و مقایسه کافه بازار و مایکت

مقایسه کافه بازار و مایکت

دانلود اپلیکیشن ها از منابع امن و معتبر اهمیت بسیاری دارد. اهمیت این موضوع را می توان از دید حفاظت و امنیت دستگاه و اطلاعات شخصی کاربر، کیفیت اپلیکیشن و قابلیت به روز رسانی آن، عملکرد بهینه برنامه ها، مصون ماندن از ویروس ها و برنامه های جاسوسی و پشتیبانی مناسب بررسی کرد. متاسفانه در ایران برای دانلود اپلیکیشن های از منابع معتبری مثل گوکل پلی و اپ استور دچار مشکلاتی مثل تحریم و فیلترینگ خواهیم بود. به همین دلیل وجود پلتفرم هایی مثل کافه بازار و مایکت کاملاً ضروری می باشد. در این مقاله با مقایسه کافه بازار و مایکت شما را برای داشتن بهترین انتخاب راهنمایی خواهیم کرد.

معرفی پلتفرم کافه بازار

برنامه بازار، مرجع مطمئنی برای دانلود انواع اپلیکیشن های اندروید است. این پلتفرم فعالیت خود را ازسال 1389 با تلاش متخصصان مستعد ایرانی آغاز کرده است. بازار تا به امروز همواره در مسیر رشد و توسعه قرار داشته است. تا جایی که در سال 1399 مجموع دانلود و به روز رسانی بازی و برنامه ها از این طریق به عدد 1.6 میلیارد رسید.

از طریق این پلتفرم می توانید انواع برنامه های کاربردی، بازی ها و سایر اپلیکیشن ها را به سادگی دانلود کنید. یکی از مزیت های استفاده از کافه بازار بهره مندی از ترافیک نیم بها است. علاوه بر این، با استفاده از کد تخفیف کافه بازار و شرکت در مسابقه ها، دریافت خدمات این پلتفرم رایگان خواهد بود. با وجود کاربران زیاد و محبوبت این پلتفرم، معایب زیادی هم در این برنامه دیده می شود. به عنوان مثال، می توان به وجود برخی بد افزار ها اشاره کرد. همچنین، برای دانلود بازی های دارای دیتا گاهاً ممکن است دچار درسر شوید. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که مسئولیت همه چیز در کافه بازار بر عهده توسعه دهنده و کاربران قرار داده شده است.

با مایکت کمی بیشتر آشنا شوید

مایکت از دیگر پلتفرم های ایرانی برای دانلود اپلیکیشن های اندروید است. این برنامه از سال 1390 در دسترس کاربران قرار گرفته است. در حال حاضر بیش از 20 هزار توسعه دهنده با این مجموعه همکاری می کنند. تمام برنامه ها و بازی ها ابتدا توسط تیم مایکت بررسی شده و سپس در دسترس شما قرار می گیرند. امروزه با بیش از 30 میلیون نصب فعال، مایکت توانسته جایگاه خوبی در بین مارکت های ایرانی به خود اختصاص دهد. با استفاده از کد تخفیف مایکت دریافت بازی ها، برنامه ها و… با قیمت بسیار مناسب یا حتی رایگان امکان پذیر است.

ویژگی های زیادی وجود دارد که می تواند به عنوان وجه تمایزی بین مایکت و سایر مارکت های فعال در این حوزه در نظر گرفته شود. امنیت بالا، جذابیت بصری اپلیکیشن، امکان دانلود زمان دار، سهولت در دانلود بازی های دارای دیتا و بررسی همه اپلیکیشن ها از جمله این موارد است. علاوه بر این، توضیحات دقیق و نقد و بررسی اپلیکیشن ها نیز از مزیت های مایکت است.

 بین کافه بازار و مایکت، کدام منبع بهتری برای دانلود نرم افزار است؟

 بین کافه بازار و مایکت، کدام منبع بهتری برای دانلود نرم افزار هاست؟

با شناخت این دو مارکت احتمالاً این سؤال برای شما به صورت جدی تری مطرح می شود که بین کافه بازار و مایکت از کدام پلتفرم استفاده کنیم؟ ما در این مقاله تلاش می کنیم با بررسی و مقایسه کافه بازار و مایکت از نظر ویژگی های برجسته و مهم برای یک اپلیکیشن در این حوزه، انتخاب را برای شما ساده تر کنیم. پس تا پایان همراه ما باشید.

بررسی قدمت مایکت و کافه بازار

همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد، کافه بازار فعالیت خود را قبل از مایکت آغاز کرده است. به همین دلیل بازار با داشتن تجربه بیشتر، امکانات متنوع تری را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. همین امر باعث شده بازار بیشترین تعداد کاربر را در میان مارکت های مشابه داشته باشد. البته لازم به ذکر است که مایکت در سال های اخیر ویژگی های جذابی را به برنامه خو اضافه کرده است. این ویژگی ها توانسته مایکت را به رقیب قدری برای اپلیکیشن قدیمی بازار تبدیل کند.

 مقایسه کافه بازار و مایکت از نظر رابط کاربری

کافه بازار با الهام گیری از گوگل پلی توانسته رابط کاربری خوبی برای مخاطبان خود ایجاد کند. در واقع می توان گفت نحوه جایگیری آیکون ها مناسب است. کاربران دسترسی خوبی به برنامه ها دارند و جست و جو برای آن ها راحت است. در فروشگاه مایکت هم دسته بندی ها کاملاً در جای مناسبی قرار دارند و دسترسی برای کاربران به سهولت فراهم می شود. در مقایسه کافه بازار و مایکت از نظر رابط کاربری می توان گفت هر دو در سطح خوبی هستند. تنها تفاوت این است که مایکت ظاهر جذاب تر و شیک تری دارد.

کدام مارکت پشتیبانی بهتری از توسعه دهندگان دارد؟

در مقایسه کافه بازار و مایکت از لحاظ حمایت از توسعه دهندگان، کفه ترازوی مایکت قطعا سنگین تر است. در حقیقت می توان این طور گفت که حمایت از طراحان و توسعه دهندگان اپلیکیشن ها یکی از سیاست های مجموعه مایکت است. این مارکت ایرانی برای توسعه دهندگان یک پنل حرفه ای با امکانات بسیار ایجاد کرده است. این افراد با استفاده از امکانات پنل خود می توانند پشتیبانی لازم را ارائه دهند، با کاربران در ارتباط باشند و بر اپلیکیشن های خود نظارت کنند. این در حالی است که چنین قابلیتی در بازار وجود ندارد.

 مقایسه کافه بازار و مایکت

بررسی و مقایسه کافه بازار و مایکت از لحاظ تنوع اپلیکیشن ها

یکی از مهم ترین ویژگی های که برای چنین مارکتی در نظر گرفته می شود، تنوع برنامه های موجود است. بازار به دلیل داشتن قدمت بیشتر، توسط کاربران و توسعه دهندگان بیشتری شناخته شده است. همین موضوع باعث شده که برنامه های بیشتری را بتواند نسبت به مایکت به کاربران ارائه دهد. البته، این تفاوت چندان چشم گیر نیست. شما در مایکت هم می توانید برنامه های مورد نیاز خود را پیدا کرده و دانلود کنید.

مقایسه کافه بازار و مایکت از نظر سرعت سرور های دانلود

از دیگر نکته هایی که برای کاربران اهمیت زیادی دارد سرعت مناسب دانلود برنامه ها است. طبیعتاً هیچ کس دوست ندارد زمان زیادی برای دانلود یک اپلیکیشن ساده منتظر بماند. در مقایسه کافه بازار و مایکت از این نظر باید گفت تقریبا سرعت دانلود در هر دو مساوی است و هیچ یک نسبت به دیگری برتری ندارد. البته لازم است این نکته را اضافه کنیم که نه در مایکت و نه بازار انتظار سرعت بالا نداشته باشید.

3.3 3 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین مفید ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments