کالاهای تقلبی در دیجی کالا؛ چطور از اصالت محصول در دیجیکالا مطمئن شویم؟

کالاهای تقلبی در دیجی کالا را چگونه تشخیص دهیم؟

از سال 1397 مجموعه دیجی کالا، تفکیک کالاهای اصل و غیراصل را در صدر لیست فعالیت های خود قرار داد. هدف از این کار، حفظ حقوق مادی و معنوی برندهای معتبر و حمایت از مشتریان و فروشندگان بود. کالاهایی که واجد شرایط اصل بودن نیستند، در این تفکیک با نشان خاصی مشخص شده اند. پس از اظهارات دقیق فروشنده در رابطه با محصولات خود، این نشان در پلتفرم مربوطه نشان داده می شود. در نتیجه، کاربران می توانند از غیر اصل بودن کالا مطلع شده و تجربه خوبی از خرید خود داشته باشند. در ادامه مطلب، در رابطه با کالاهای تقلبی در دیجی کالا و نحوه تشخیص کالاهای اصل از غیراصل به طور مفصل صحبت می کنیم.

شفاف سازی دیجی کالا برای خرید کالاهای متنوع

در پلتفرم دیجی کالا، صفحات محصولات از بخش های متعددی تشکیل شده اند. عکس، شرح محصول، تنوع رنگی، قیمت های متنوع و فروشندگان مختلف برای هر محصول ذکر شده است. با تبدیل شدن دیجی کالا به یک مارکت بزرگ، روز به روز به تعداد فروشندگان آن افزوده می شود. در پلتفرم دیجی کالا همانند هر پلتفرم دیگری در تمام دنیا، امکان انتخاب و خرید هر کالاهایی با سطح کیفیت متفاوت، از برندهای ناشناس یا شناخته شده، امکان پذیر است. واضح است که از میان میلیون ها کالای متنوع در دیجی کالا، کالاهایی وجود دارند که اصل یا اورجینال نیستند. در واقع منظور کالاهایی است که از برندهای متفرقه عرضه می شوند.

در دیجی کالا فروشندگانی هستند که انواع و اقسام محصولات را با کیفیت ها و قیمت های متفاوت می فروشند. برخی قیمت ها به خاطر کد تخفیف دیجی کالا کاهش یافته اند و این به معنای اصل نبودن کالا نیست. به محصولاتی شک کنید که قیمتشان به شکلی غیر منطقی بالا یا پایین است. به همین جهت، دیجی کالا در تلاش است کاملا شفاف و با شرح دقیق اطلاعات یک محصول، به کاربران کمک کند که با آگاهی و اطمینان کامل نسبت به خرید کالاهایی که می خواهند، اقدام کنند. دیجی کالا برای کالاها نشان های مختلفی را در نظر گرفته است که به منوظر تفکیک و شناساسس آسان تر کالاها، استفاده می شوند. نشان مخصوصی که در کنار بعضی از کالاها مشاهده می کنید می تواند جهت شناسایی کالای غیر اصل از غیراصل شما را راهنمایی کند.

مطالعه بیشتر: دسته بندی های پرفروش دیجی کالا

نشخیص نشان کالاهای تقلبی در دیجی کالا

نشان کالاهای تقلبی در دیجی کالا را چطور تشخیص دهیم؟

پس از آن که استقبال کسب و کارها از پلتفرم دیجی کالا به طور چشمگیری افزایش پیدا کرد، دیجی کالا تصمیم گرفت به نحوی به تفکیک کالاهای اصل از غیراصل بپردازد. این عمل نقش موثری در حفظ حقوق مادی و معنوی برندها مختلف داشت و کمک کرد که حقوق مصرف کنندگان به طور کامل رعایت شود. تفکیک کالاهای تقلبی در دیجی کالا از غیرتقلبی، این فرصت را در اختیار مشتریان قرار داد با توجه به نیازها و قدرت خریدی که دارند انتخابی آگاهانه داشته باشند.

شاید شما هم مانند برخی از مشتریان، تمایل داشته باشید کالاهای مشابه کالاهای اصل را با هزینه کمتری خریداری کنید. با مشاهده نشان غیراصل کالاها، می توانید آن چه که مد نظرتان است را به راحتی خریداری کنید. البته بهتر است هنگام خرید یک کالا به صورت محصولات غیر اورجینال نروید. این اجناس اگرچه قیمت کمتری دارند؛ اما اغلب با معایب و مضراتی هم همراه اند. اگر دلیلتان برای خرید محصولات فیک و غیر اصل فقط قیمت آن ها است، بهتر است نگاهی به مقاله روش های خرید ارزان از دیجی کالا بیندازید تا بتوانید به جای خرید محصول غیر اورجینال، کالای اصل را ارزان تر خریداری کنید.

به هنگام خرید، در صفحه محصولات به توضیح غیراصل بودن کالاها توجه کنید. برای کالاهایی که اصل نیستند، این متن را مشاهده می کنید: «این محصول توسط تولید کننده اصلی (برند) تولید نشده است». منظور این است که کالا تنها با برند اصلی تشابه ظاهری دارد. مشتری باید این آگاهی را داشته باشد که در این صفحه، محصول برند اصلی به فروش نمی رسد. واضح است کالاهایی که نشان غیر اصل دارند با قیمت پایین تری به فروش می رسند.

ضمانت اصل بودن در دیجی کالا به چه معناست؟

در صفحه اصلی دیجی کالا، گزینه ای با عنوان ضمانت اصل بودن کالا قابل مشاهده است. این مورد یکی از مهم ترین نکات برای خرید از پلتفرم دیجی کالا است. منظور از این قابلیت، گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا است. به بیان دیگر دیجی کالا این تضمین را می دهد که کالاها در سلامت کامل فیزیکی به دستتان خواهد رسید. این گارانتی ضمانت سالم بودن کالایی است که سفارش می دهید. دقت داشته باشید که این ویژگی با ضمانت اصل بودن یا نبودن کالاها، متفاوت است. جدا از این که گارانتی در توضیحات صفحه محصول درج شده است، تمامی کالاها در این فروشگاه اینترنتی دارای گارانتی سلامت فیزیکی اند.

مطالعه بیشتر: مقایسه باسلام و دیجی کالا

چگونه متوجه کالاهای تقلبی در دیجی کالا شویم؟

پیش از سفارش نهایی، حتما در صفحه محصول به داشتن یا نداشتن نشان غیر اصل بودن کالا توجه کنید. به هنگام scroll کردن اجناس در پلتفرم دیجی کالا، می توانید این نشان را مشاهده کنید. کالایی که دارای این نشان باشد، در صفحه آن واژه غیراصل نیز درج شده است. می توانید در تصویز زیر، نمونه ای از کالای غیراصل را مشاهده کنید:

کالاهای تقلبی در دیجی کالا

کالایی که دارای نشان غیراصل است، نامی مشابه با برند اصلی نخواهد داشت. در واقع این نام از عنوان کالا حذف شده است. در نتیجه تشابه اسمی مشاهده نمی کنید؛ اما ممکن است در عکس کالا تشابهاتی وجود داشته باشد:

کالای اصل و غیراصل در دیجی کالا

مطالعه بیشتر: راهنمای خرید اقساطی و اعتباری از دیجی کالا

منظور از برند متفرقه در دیجی کالا چه برندی است؟

در حال حاضر بیش از 300 هزار کسب و کار در دیجی کالا فعالیت می کنند. تمامی این کسب و کارها در کنار یکدیگر بستری از 8 میلیون کالای متنوع را برای خرید شکل داده اند. این کالاها می توانند از برندهای معتبر یا برندهای کم تر شناخته شده باشند. اگر یک محصول توسط برند معتبری تولید نشده باشد، از دید دیجی کالا در دسته کالاهایی با برند متفرقه قرار می گیرد. دقت داشته باشید که متفرقه بودن یک کالا، نشان دهنده غیراصل بودن یا کیفیت کم آن نیست. تنها این را به شما نشان می دهد که کالا از برندی با نام معتبر نیست. این موضوع برای کاربران قابل مشاهده نبوده و تنها توافقی است که برای محرز شدن برند اصلی و متفرقه میان فروشنده و دیجی کالا انجام می شود. اگر هنگام جستجو از فیلتر برای انتخاب برندها کالایی که مد نظرتان است، استفاده کنید، فقط کالاهایی به شما نشان داده می شوند که توسط همان برند رسمی تولید شده اند.

1 1 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین مفید ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments